הקרן לנפגעי טרור של הסוכנות היהודית, בהובלתה של היו''רית איילת נחמיאס-ורבין, השיקה בשבוע שעבר בגלריית ZOA ע"ש דבורה פישר בת"א את תערוכת "יד אחות" שנועדה לחבר בין נשים שאיבדו את היקר להן מכל בטבח הנוראי של השבעה באוקטובר, לבין נשות הקרן לנפגעי טרור, המלוות אותן בתקופה הכואבת בחייהן. צלמת העיתונות והדוקו המוערכת אבישג שאר-ישוב, חברה אל נשות הקרן שמלוות החל מהשבת השחורה את נפגעות הטרור. כעת נאספו התמונות שתיעדה לכלל תערוכה שכוללת תשעה פורטרטים המאפשרים הצצה, דרך העדשה הרגישה, אל סיפורי התופת שעברו הנפגעות, והקשר המיוחד שנרקם בינן לבין נשות הצוות. השתתפו באירוע: אלוף (מיל') דורון אלמוג - יו''ר הסוכנות היהודית ורעייתו דידי, אמירה אהרונוביץ' - מנכ"לית הסוכנות היהודית, איילת נחמיאס-ורבין ובעלה עברי ורבין מנכ''ל ומייסד good vision שהגיע הישר משירות מילואים; ד"ר אלי פישר - נשיא תשלובת ד"ר פישר ובנותיו: סיגל בראון ונורית הראל; מנחת הטלוויזיה גלית גוטמן שהנחתה בהתנדבות את האירוע; היזם ואיש העסקים דורון לבנת ורעייתו מריאן; תרצה וטל ברודי שמשמש כיום יו"ר כבוד של הרוח הישראלית ומשה אטיאס - יו״ר הרוח הישראלית, מנכ''לית בלאקרוק ישראל - ענת לוין עם בן זוגה מאיר ברון; דורי דודוביץ' - יו''ר קבוצת דוראל, ועוד. את האירוע חתמה בהופעה בהתנדבות הזמרת והיוצרת סיוון טלמור עם שירים מרגשים. טלמור אף שיתפה שבעלה שירת במילואים במשך למעלה ממאה ימים.

מריאן לבנת, דורון לבנת (צילום: רפי דלויה)
מריאן לבנת, דורון לבנת (צילום: רפי דלויה)

אלי פישר, איילת נחמיאס-ורבין, משה אטיאס (צילום: רפי דלויה)
אלי פישר, איילת נחמיאס-ורבין, משה אטיאס (צילום: רפי דלויה)

דידי אלמוג, דורון אלמוג (צילום: רפי דלויה)
דידי אלמוג, דורון אלמוג (צילום: רפי דלויה)

טל ברודי, תרצה ברודי (צילום: רפי דלויה)
טל ברודי, תרצה ברודי (צילום: רפי דלויה)

> חממת הסדרות של בית הספר "סם שפיגל" בירושלים, סיימה את המחזור השני שלה באירוע פיצ'ינג וטקס הענקת פרסים, שאותו פתחה לורנס הרצברג מנכ"לית ומייסדת פסטיבל הסדרות היוקרתי "סיריס מאניה". באירוע הוצגו בפני תעשיית הטלוויזיה הבינלאומית שבעה פרויקטים ישראליים שנבחרו להשתתף בחממה השנה. בפרס חממת הסדרות של סם שפיגל הכולל מענק פיתוח בסך 22 אלף דולרים זכתה הסדרה ״עזרת נשים״ (That Hole) של היוצרות אורית פוקס-רותם, עדי גורל, בסי דיל ומירי מילשטיין והמפיקה מאיה פישר מחברת "גרין פרודקשן". הסדרה מביאה את סיפורה של מדריכת כלות אדוקה וקפדנית, שהופכת קו טלפוני תמים לחיזוק אמוני, למסע התעוררות מינית של קהילה שלמה.

מאיה פישר אורית פוקס, עדי גורל  קרדיט צילום:  (צילום: Jerome Gorin)
מאיה פישר אורית פוקס, עדי גורל קרדיט צילום: (צילום: Jerome Gorin)

> חברת "סייברארק" הישראלית החליפה השנה את מסיבת הפורים המסורתית בארוע 'סי-פורים', שכלל מגוון סדנאות צבעוניות שהפעילו בעלי עסקים מהצפון ומן העוטף, כאשר מאחורי כל סדנה יש סיפור וגם עשייה יצירתית לשימור העסק שלהם גם הרחק מהבית. כך למשל חוו העובדים סדנת יין של "יקב הרי גליל" שהכרם המרכזי שלו נמצא על גדר הגבול עם לבנון; סדנת רקיחת בשמים של רוקחת טבעית מקריית שמונה; סדנה לעיצוב שולחן החג ע"י מומחית סטיילינג מקריית שמונה; סדנה לעיצוב סקייטבורד עבור ילדים שפונו מבתיהם; סדנת ציור אינטואיטיבי על קנבס של מפונה מקרית שמונה; ועוד ועוד.

> מנכ"ל ישראכרט - רן עוז,  חברי ההנהלה ומנהלים בחברה, התכנסו בפנימיית עלומים בכפר סבא לטובת פעילות התנדבותית בשיתוף עמותת "אלון ואלה". עוז ואנשיו נפגשו עם אלון בריקמן ושלומית הראל-שוורץ מייסדי עמותת אלון ואלה הפועלת למתן ליווי, תמיכה וסיוע לנזקקים ולאוכלוסיות מוחלשות. במסגרת הפעילות, המשתתפים שדרגו ושיפצו מרחב שמיועד עבור ילדים - צבעו את חדרי הילדים בפנימייה, בנו ספסלים ופינות ישיבה בחצר, הוסיפו אלמנטים מעוצבים לקירות המתחם וברוח החג, גם חילקו להם משלוחי מנות.

שלומית הראל-שוורץ, רן עוז, אלון בריקמן (צילום: יחצ)
שלומית הראל-שוורץ, רן עוז, אלון בריקמן (צילום: יחצ)

> מיקי בוגנים - אמן השיער והאיפור, יוצא בקמפיין חדש ומשפחתי במיוחד, לסדרת מוצרי השיער ותחליבי הרחצה החדשים של המותג MB.
בוגנים עצמו הוביל את צילומי הקמפיין תחת הקונספט "מתיר קשרים", כשלצד צילומי הביוטי של הפרזנטורית יעל שלביה, צולמה גם סדרת רשת משפחתית. הסדרה, ששמה כשם הקמפיין - ״מתיר קשרים״, הינה סדרת רשת בכיכובם של שלביה, שחר חיון ומיקי בוגנים, שהצטלמו לצד בני משפחם: שלביה לצד אמה עופרה; בוגנים לצד אחייניתו נעמה; וחיון לצד אחיה. הסדרה נועדה להעניק הצצה לדינמיקה משפחתית מיוחדת. 

מיקי בוגנים, יעל שלביה, שחר חיון (צילום: אור גפן)
מיקי בוגנים, יעל שלביה, שחר חיון (צילום: אור גפן)

> חברת מטריקס משיקה בימים אלו את "מיזם תהודה" – תכנית התנדבות שנתית שמטרתה לסייע בהקמתו מחדש של שבט שקד - שבט הצופים בקיבוץ כפר עזה. המיזם הינו חלק מהמאמץ להנצחתו של אביב קוץ, שהיה סמנכ"ל בחברת אביב - זרוע הייעוץ של מטריקס, אשר נרצח יחד עם אשתו ושלושת ילדיהם בשבת השחורה בביתם בכפר עזה. במסגרת מיזם "תהודה" ובנוסף לתרומה כספית שאותה העבירה מטריקס, עובדי החברה ישתתפו בתוכנית התנדבות שנתית שתאמץ את השכבה הבוגרת בשבט, הכוללת 25 ילדים וילדות מתוך 100 צופי שבט. במפגש ההשקה הראשון שהתקיים בשפיים, הכירו עובדי מטריקס את צופי השכבה הבוגרת בשבט (כתות י' – י"ב) וביחד איתם השתתפו בפעילות בניה ועיצוב המתחם הקהילתי החדש של השבט בקיבוץ שפיים - ביתם הזמני של חברי הקיבוץ.