פרופסור אמנון שעשוע, נשיא ומנכ"ל מובילאיי, אירח בשלישי בבוקר את טקס חנוכת הקמפוס הענק של החברה בהר חוצבים בירושלים. החברה שהחלה את דרכה ממספר חדרים מצומצם בדיוק באותו אזור תעשייה ירושלמי, בסוף שנות התשעים של המאה הקודמת, והפכה מאז לחברה גלובאלית, מחזיקה כיום את הקמפוס המרשים ביותר בעיר הבירה. האירוע נערך במעמד נשיא המדינה, יצחק הרצוג, וראש עיריית ירושלים, משה ליאון. הקמפוס של חברת מובילאיי, נבנה לאורך שבע השנים האחרונות בהשקעה כוללת של למעלה ממיליארד שקלים. הוא משתרע על פני שטח של 128,000 מ"ר וישמש ביום יום עד 2,700 עובדים. הקמפוס נבנה בתקן הבנייה הירוקה Leed Platinum וכולל מערכות ניהול חדשניות מהמתקדמות בעולם ובכלל זה שלל סנסורים ואמצעים שנועדו לספק סביבת עבודה נוחה ומעטפת מיטבית כוללת לעובדי החברה. הגיעו לברך ולהתרגש ביחד עם שעשוע: האישה שאיתו - ענת רמתי שעשוע , זיו אבירם, אייל דשא, משה צור וישראל רייף. 

ענת שעשוע, אמנון שעשוע (צילום: סיוון פרג')
ענת שעשוע, אמנון שעשוע (צילום: סיוון פרג')

> הסטארטאפ FundGuard, המפתחת פלטפורמת ענן מבוססת בינה מלאכותית לניהול תיקי השקעות, השלימה סיבוב גיוס מסדרה C בסך 100 מיליון דולר. הסיבוב הובל על ידי קרן Key1 Capital, בהשתתפות הקרנות Euclidean Capital, Hamilton Lane ובהשתתפות המשקיעים הקיימים Blumberg Capital ו-Team8. בעבר השקיעו בחברה Citi ו-State Street, והיא גייסה מאז הקמתה מעל ל-150 מיליון דולר. פאנדגארד הוקמה בשנת 2018 על ידי ליאור יוגב - מנכ״ל החברה, יניב זכריה – ה- CTO ואורי כץ - VP R&D, אשר הכירו בעבר במהלך שירותם הצבאי ביחידה 8200. לאחר השחרור כל אחד מהם עבד בתפקידי ניהול בכירים בחברות גולדמן זאקס, סיילספורס וטיפרנקס, עד שהחליטו על הקמת החברה. פאנדגארד מעסיקה כיום מעל ל-120 עובדים, רובם במרכז הפיתוח הישראלי הממוקם במגדלי עזריאלי בתל אביב, והשאר במשרדים בבוסטון, ניו-יורק, לונדון וטורונטו. בין לקוחותיה של פאנדגארד ענקיות הבנקאות Citi ו-State Street.

ליאור יוגב, אורי כץ, יניב זכריה (צילום: נתי לוי)
ליאור יוגב, אורי כץ, יניב זכריה (צילום: נתי לוי)

> חברת הדפוס הדיגיטלי HP Indigo יצאה בשתוף פעולה מפתיע עם "אינפקטד משרום". במסגרת השת"פ אינפקטד מאשרום - הרכב הטראנס הישראלי המוכר ביותר בעולם של עמית דובדבני וארז אייזן, הפיק טראק חדש שמבוסס כולו על סאונד ממכונות הדפוס הדיגיטלי של HP Indigo. כחלק מהעבודה על הטראק החדש הגיעו דובדבני ואייזן למעבדות החברה בנס ציונה והקליטו את המכונה כאשר הם משתמשים בציוד מתקדם. אל ההקלטות התלוו מנכ"ל החברה - נועם זילברשטיין, וקרן יקולב - סמנכ"לית אסטרטגיה, מוצרים ופיתוח עסקי. הטראק החדש נחשף לקהל הבינלאומי באירוע רב משתתפים שקיימה החברה בעיר אינדיאנפוליס שבארה"ב, והוא זמין להורדה והאזנה

עמית דובדבני, קרן יקולב, נועם זילברשטיין, ארז אייזן (צילום: תמי בר-שי)
עמית דובדבני, קרן יקולב, נועם זילברשטיין, ארז אייזן (צילום: תמי בר-שי)

> במסגרת השיח האקטואלי הער ברשתות על רקע חוק הגיוס פרסם איש העסקים אילן שילוח את משנתו בנושא ברשת X (לשעבר טיוויטר): "דל"פ. אי אפשר להכריח את החרדים להתגייס. פתרון פשוט: פטור בגיל 18 למי שיצהיר שדתו אומנתו. משלמי מיסים לא יממנו אברכים שלא משרתים ולא יממנו ישיבות שלא משרתים. מי שישרת יקבל תנאים כלכליים עדיפים ומי שירצה יהיו לו ישיבות הסדר כמו שיש בציונות הדתית וכמו שיש ניצנים אצל החרדים. זה לא עונש אלא פתרון פשוט. מי שלא נושא בנטל, נושאים בנטל לא יישאו אותו כלכלית על גבם. לא הוגן. לא שוויוני. נכון. אבל מציאות פרגמטית. רבים מהצעירים החרדים יעדיפו לשרת בצה״ל או לעבוד במקום ללכת לישיבות. וזה יעשה בלי בניית חוקי ישראבלוף. אחרי 75 שנה הגיע הזמן להתמודד עם האמת. כנ״ל לערבים ישראלים אותו דין. ישראל 2024".

אילן שילוח (צילום: אבשלום ששוני)
אילן שילוח (צילום: אבשלום ששוני)

> מיקי קליגר – סגן יו"ר קרן אדמונד דה רוטשילד, מיכאל כרסנטי -  מנכ"ל החברה לפיתוח קיסריה, ועמיר לזובר - מנהל אגף חדשנות וביטחון, השיקו בפארק העסקים החכם קיסריה מיזם רחפנים אוטונומיים, שנועד לאפשר ניהול עירוני חכם של מערכי האבטחה, התשתיות והשירותים המוניציפליים של מרחב קיסריה. באירוע לקחו חלק השותפים למיזם שמגיעים מחברות העוסקות בטכנולוגיות הקשורות ברחפנים: אלון אבלסון - מנכ"ל High Lander; אלון קלוס - סמנכ"ל תפעול ומייסד Cando Drones; ומאיר אבידן - סמנכ"ל פיתוח עסקי ושותפויות אסטרטגיות ב- Centrycs. 

מאיר אבידן, אלון קלוס, עמיר לזובר, אלון אבלסון (צילום: ליה להב אמיר)
מאיר אבידן, אלון קלוס, עמיר לזובר, אלון אבלסון (צילום: ליה להב אמיר)

> בית האופנה מאיה נגרי ותנועת ויצו, יוצאים במבצע איסוף בגדים למען נשים בסיכון. מאיה נגרי מזמינה את לקוחותיה לתרום בגדים של המותג מעונות קודמות, ולהתפנק בשובר בסך 150 שקלים לרכישה מהקולקציה החדשה. הבגדים שייתרמו יימכרו ברשת החנויות של ויצו "הביגודית" למען נשים, נערות וילדים הנמצאים במעגל האלימות והרווחה.

מאיה נגרי (צילום: תום מהרשק)
מאיה נגרי (צילום: תום מהרשק)