פסח ברנט מנכ״ל קבוצת  'שניב - סאסאטק' בחר ביוסי אבו
״בחרתי ביוסי אבו מנכ"ל ניומד אנרג׳י, מקבוצת דלק, שהחזון, ההתמדה ויכולת הביצוע שלו הביאו את ישראל לעצמאות אנרגטית עם שני מאגרי גז עיקריים - צפוני ודרומי. עצמאות אנרגטית זו היא נדבך מכריע בכושר התחרות של התעשייה בישראל ויש לה חשיבות מכרעת במיוחד בתקופה זו שבה ישראל נמצאת במלחמה ובבידוד וחרם עולמיים. על רקע כל אלו בולטת החשיבות המכרעת של עצמאות אנרגטית במחירים תחרותיים, כאשר התעשייה ועצמאותה הינם מרכיב קריטי למשק מתפקד וקיומם של מוצרי צריכה בשוק הישראלי. ההתעקשות על פיתוח שתי אסדות- דרומית וצפונית, למרות מאבק מורכב על דרך הפיתוח, הוכיחו במבחן התוצאה שגם בעת מלחמה ובמקרה של סגירת מאגר אחד, רציפות האספקה התנהלה כסדרה והרצף התעשייתי תפקד בצורה מלאה. תרומתו הייחודית וחזונו של יוסי אבו בפיתוח המאגרים והפקת הגז, תוך התמודדות עם מכלול שלם של קשיים ומורכבויות, היא דוגמה בולטת למנהיגות יוזמה ודבקות במשימה״.

פסח ברנט (צילום: אור גפן)
פסח ברנט (צילום: אור גפן)

ערן סרוק, מנכ"ל GMT בחר בבן סוכמן
״בחרתי בבן סוכמן, מנכ"ל דפוס בארי, כדמות עסקית שהייתי רוצה לראות בתפקיד ציבורי, בשל יכולות הניהול ומנהיגות שהפגין בתקופת משבר חסרת תקדים. אירועי השבעה באוקטובר והמלחמה שפרצה בעקבותיהם גרמו לסגירה של עסקים בעוטף עזה ופינוי מרבית התושבים. גם דפוס בארי, המעסיק מאות עובדים תושבי העוטף, נפגע ונסגר, אך סוכמן פעל במהירות לגייס מחדש את הצוות, לארגן משמרות עבודה ולהבטיח שבית הדפוס ישוב לפעילות מלאה - תוך שבוע בלבד, וכאשר הוא מצוי באבל על מות אמו שנרצחה במתקפת חמאס. פעולותיו אפשרו להשיב עובדים רבים לעבודה, לשמור על רציפות תפעולית ולעמוד בהתחייבויות כלפי ספקים ולקוחות. זוהי דוגמה מרשימה לקור רוח וניהול אפקטיבי תחת לחץ עצום ואובדן אישי, תכונות הכרחיות עבור מנהיג. כישורים אלה, לצד חזון וחוסן בעת משבר, הופכים את סוכמן למועמד טבעי להיות מנהיג ציבורי מוצלח״.

ערן סרוק (צילום: יחצ)
ערן סרוק (צילום: יחצ)

בת שבע משה, יזמת עסקית וחברתית, בכירה בהייטק ומכהנת כיו"ר עמותת יוזמות עתיד בחרה במרים פרץ 
"מרים פרץ, מהווה בעיני מודל השראה – של אשת חינוך, שמידת ההשפעה שהיא מייצרת על כל כך הרבה אנשים בישראל ובעולם, היא בלתי נתפסת. מרים צנועה, רגישה, עוסקת ללא לאות במשימת קירוב לבבות, אישה שראתה את הקושי והכאב בחייה בעוצמתו הגבוהה ביותר שוב ושוב, והצליחה רק להתעלות מכאב לכאב, להתחזק ולחזק אחרים, להרים את הראש בגאווה ובאמונה, ולנתב את הכאב והאובדן לשליחות, של הפצת אור וטוב, חום וקירוב לבבות במדינת ישראל. מרים, אולי אינה דמות עסקית, אך הייתי שמחה וגאה לראות אישה כמרים בעמדות מנהיגות ציבורית בכירה בישראל. לכזאת מנהיגות בדיוק אנו צמאים בימים אלו, מנהיגות כנה, בגובה העיניים, רותמת את הלבבות, אשר תדגיש את המשותף והמחבר, ותסייע לנו כעם, כמדינה, להיות טובים וראויים יותר״. 

בת שבע משה (צילום: Alan Tzatzkin)
בת שבע משה (צילום: Alan Tzatzkin)

טוני כהן, מנכ"לית מכבי אסתטיקה ומכבידנט בחרה במקסין פסברג
״יש לא מעט נשים בעולם העסקי שאני מכירה די טוב ויכולתי לבחור בהן. אך החלטתי לבחור באישה שמעולם לא פגשתי... כי במרבית המקרים, את המנהיגות והמנהיגים החדשים שיצעדו לקדמת הבמה הפוליטית, אנחנו לא נכיר היכרות מוקדמת ונצטרך להקיש על היכולות מהעשייה העסקית.  בחרתי במקסין פסברג כי היא מייצגת בעייני אישה שיודעת לעשות בחירות אמיצות. החל מההחלטה לעלות ארצה, הבחירה בטכנולוגיה בתקופה שבה נשים היו חריגות בנוף ההיי-טק, ובעיקר היכולת שלה לנוע על מנעד רחב של יכולות – אשת חינוך, ממציאת פטנט לשימוש בפוליאימיד, הקמה וניהול של מפעל יצור, דוברת אינטל וכמובן מנכ"לית אינטל ישראל וסגנית נשיא אינטל העולמית וכיום יו"רית חברת נתיבי איילון. מקסין מייצגת בעייני את המנהיגות שמשלבת בין אהבת הארץ, ליכולת לחלום וגם לבצע, נחישות לעשות את הדבר הנכון, יכולות ניהול ומנהיגות ובעיקר אומץ״. 

טוני כהן (צילום: טאלו לורן)
טוני כהן (צילום: טאלו לורן)

אלי כהן, מנכ"ל פתחון-לב' בחר בדנה עזריאלי
״אשת העסקים שהייתי רוצה לראות את השפעתה בחיים הציבורים, ובייחוד בתקופה הכל-כך מאתגרת שאנחנו נמצאים בה, היא דנה עזריאלי, יו"רית קבוצת עזריאלי. עוד לפני תרומתה האדירה והמשמעותית, דנה היא מנהיגה עסקית שלא נשארת לשבת במשרד הממוזג, אלא שמה עצמה בראש החץ בכל הקשור לעשייה, התנדבות, יוזמות ופעילות. במהלך 20 השנים שבהן ניתנה לי הזכות לשתף עמה פעולה, הכרתי אדם שמגיע בעצמו לקחת חלק, ובאופן קבוע מתנדבת פיזית ומובילה את העובדים בעצמה. הייתי שמח לראות בישראל עוד פילנתרופים רבים כמו דנה עזריאלי, בעלי מעורבות אישית. אציין שרק בתקופת המלחמה תרמה קבוצת עזריאלי מעל למיליון שקלים ל'פתחון-לב' לטובת קנייה וחלוקה של ציוד ומוצרי היגיינה וטואלטיקה למשפחות מפונות וחיילים וסלי סיוע לתינוקות. זאת בנוסף לתרומה בסך מאות אלפי שקלים לרכישת מזון והצבת עמדות גיוס תרומות ב-18 קניוני הקבוצה לאיסוף ביגוד, מוצרי טואלטיקה ומזון יבש. ההתגייסות הזו של דנה, היא המשך ישיר לפעילותה בשגרה, שבמסגרתה הקבוצה מפעילה מיכליות לאיסוף ביגוד בעשרה קניונים ותורמת כחצי מיליון שקלים לטובת הפעילות״.

אלי כהן (צילום: עמותת ''פתחון לב'')
אלי כהן (צילום: עמותת ''פתחון לב'')

דניאל ברקת, ממייסדי ומבעלי מותג השוקולד הטבעוני "פנדה" בחר ברועי מן וערן זינמן
״בחרתי ברועי מן וערן זינמן - המייסדים והמנכ"לים המשותפים של חברת התוכנה "מאנדיי", כדמויות שהייתי רוצה לראות את השפעתן גם בחיים הציבוריים, בתקופה המאתגרת שבה אנו נמצאים. את רועי מן וערן זינמן פגשתי כשהחברה עוד נקראה DaPulse והעסיקה כמה עשרות עובדים לכל היותר. הדבר המרכזי שתפס אותי היה המסך בכניסה, שבו הוצגו כל הנתונים הכי משמעותיים של החברה. הטובים, אבל גם (ואולי בעיקר) הפחות טובים. ההתנהלות של "מאנדיי" היא מופת לשקיפות. עד היום. הם מדברים בפומבי גם על הכישלונות והשיעורים שהם למדו, ומשתפים מידע בעל ערך אדיר לקהילה העסקית שמסביבם. בימים כל כך מורכבים בחברה הישראלית, קשה להבין מה הפתרון הכי נכון. אבל הדרך לשם מתחילה בזיהוי נכון ומדוייק של האתגרים, ובנכונות לדבר עליהם כמו שהם – בלי לייפות ולהסתיר. אנחנו צריכים יותר מהאומץ המנהיגותי הזה גם בחיים הציבוריים בישראל כיום״.

דניאל ברקת (צילום: אורי ברקת)
דניאל ברקת (צילום: אורי ברקת)