> מיצג ההנצחה "נובה 06:29" נפתח בעיר ניו יורק. בין הראשונים להתייצב במיצג שאליו הובאו פריטים ששרדו את מתקפת החמאס על פסטיבל המוזיקה "נובה", היה ראש עיריית ניו יורק אריק אדמס, שסייר במקום עם המפיק המוזיקלי היהודי–אמריקאי סקוטר בראון, שבעזרתו ובתמיכתו הגיעה התערוכה לניו יורק.

> יולי שגיא - בתו הבכורה של המיליארדר טדי שגיא, התגייסה השבוע לצה״ל. את שגיא שצפויה לשרת כמש״קית חינוך, ליוו: הוריה הגאים - טדי שגיא שהגיע לארץ ולימור בהט-סימנוביץ'; אחיה - שון סימנוביץ׳ ובת זוגו עומר נודלמן; חברים ובני משפחה נוספים. הזמר עומר אדם הגיע לברך את המתגייסת הטרייה בארוחה שנערכה לכבודה ערב הגיוס, במסעדת "קנטינה" בתל-אביב.

טדי שגיא, יולי שגיא, לימור בהט-סימנוביץ׳ (צילום: רענן כהן)
טדי שגיא, יולי שגיא, לימור בהט-סימנוביץ׳ (צילום: רענן כהן)

> בראשית השבוע נפתחה בעיר ונציה שבאיטליה תערוכת האמנות הגדולה – הביאנלה. התערוכה שמתקיימת בעיר אחת לשנתיים תהיה פתוחה עד סוף חודש נובמבר. האמנית רות פתיר שמייצגת את מדינת ישראל בתערוכה, הודיעה שהביתן הישראלי שבו היא מציגה לא ייפתח לקהל עד השבת החטופים. ישראל זוכה בכל זאת לייצוג הולם באמצעות שתי אמניות ישראליות המציגות בביתנים פרטיים בתערוכה בפאלצו מורה Palazzo Mora שבוונציה. מדובר במעצבת ענת חפץ בעלת המותג KAWAYAN והאומנית  שולי בורנשטיין-וולף המציגות במסגרת התערוכה שמאורגנת ע"י  European cultural center.

ענת חפץ (צילום: רוני חפץ)
ענת חפץ (צילום: רוני חפץ)

> היזם וחברתי ואיש העסקים רוני דואק - בעלי מלון six Senses שחרות, הסמוך לאילת, שיתף בתמונה מרגשת מהמלון: בתמונה הוריו ואחיו של אלון אהל שביקרו ב"סיקס סננסס שחרות", שם התגורר ועבד מספר חודשים לפני שנחטף על ידי מחבלי חמאס. דואק הוסיף כי חבריו הרבים של אלון מהצוות ומן ההנהלה מתפללים לשובו בשלום הביתה. 

רוני דואק  (צילום: אלדד רפאלי, יח''צ)
רוני דואק  (צילום: אלדד רפאלי, יח''צ)

> השף הבינלאומי מאיר אדוני נצפה טרום החג בבית החולים לניאדו שבנתניה. אין מה לדאוג למצבו הבריאותי של השף שמתגורר לאחרונה בקפריסין, שכן סיבת הביקור היא השקת שיתוף  פעולה שלו עם בית החולים – הכולל הגשת "תפריט פסח גורמה" למטופלים ולאנשי הצוות. בין הנחייה במטבח, לסדנת רזי תורת הצילחות שהעביר לצוות, הספיק השף להגיש טעימות נבחרות מתפריט הפסח לנדב חן - מנכ"ל בית החולים.

מאיר אדוני, נדב חן (צילום: יחצ)
מאיר אדוני, נדב חן (צילום: יחצ)

> עובדי משרד עורכי הדין יהודה רוה ושות' הגיעו לביקור בספרייה הלאומית החדשה בירושלים - הפרויקט שאותו ליווה המשרד עוד מראשית תהליכי ההקמה בשנת 2011, בהובלתה של השותפה עו"ד ליזה טרוס, המתמחה בין היתר במתן שירותים משפטיים לפרויקטים מורכבים ויחודיים. עובדי המשרד קיימו במקום אירוע לרגל חג הפסח, ערכו סיור מקיף בספרייה, והקדישו דקות ארוכות לצפייה במיצג מרשים שמוצב בה: "לכל חטוף וחטופה יש סיפור משלהם". המיצג כולל תמונות החטופים ברצועת עזה לצד ספר שמשפחותיהם בחרו לשים ליד תמונת יקיריהם. מנכ"ל הספרייה אורן ויינברג הרצה בפני הנוכחים וסיפר על הספרייה הלאומית. לדבריו, הקמת הספרייה הלאומית החדשה נחשבת לאחד הפרויקטים המורכבים, המוקפדים, האיכותיים והמסקרנים שנעשו בשנים האחרונות בישראל. עלות ההקמה הסתכמה במעל ל-800 מיליון שקלים, שהגיעו בין היתר מתרומות שהעניקו בני משפחת רוטשילד באמצעות קרן "יד הנדיב" ובני משפחת גוטסמן. המבנה עצמו משתרע על פני 45 אלף מ"ר וכולל 11 קומות, בהם מתחמי עבודה ומחקר, אולמות קריאה, מטמון שבו מיליוני ספרים ואודיטוריום.

יהודה רווה  (צילום: משרד רווה)
יהודה רווה (צילום: משרד רווה)

> קבוצת התקשורת פרטנר קיימה טרום החג אירועי הוקרה לחיילי המילואים, לעובדות ולעובדי החברה, ששירתו ועדיין משרתים בשירות מילואים פעיל מאז החלה המלחמה, ולכלל העובדים, על רוח התרומה, העשייה הרבה ורוח ההתנדבות שהפגינו מאז ה-7 באוקטובר. האירוע עצמו התקיים בפארק אריאל שרון, בהנחיית לינור אברג'יל אשר מפרוץ המלחמה עוסקת בהסברת הצד הישראלי ברחבי העולם. התייצבו: אבי גבאי - מנכ"ל החברה; חברי הנהלה; וקרן אופק - יו"ר ועד העובדים. באמנותי: הזמר סטטיק – שהוא גם הפרזנטור של החברה, אשר העלה לבמה את הזמרת עדי ביטי ויחד הם בצעו את השיר המשותף ״מכשפה״ מהאלבום החדש; והזמר רביד פלוטניק שאירח את ברי סחרוף ושר עימו יחד את השיר: ״כל הזמן הזה״. הלוחם מתן ניסן שנפצע קשה במלחמה הגיע לאירוע יחד עם אביו שעובד בפרטנר ונפגש מאחורי הקלעים עם סטטיק, סחרוף ופלוטניק.

רביד פלוטניק, קרן אופק, אבי גבאי (צילום: אור גפן)
רביד פלוטניק, קרן אופק, אבי גבאי (צילום: אור גפן)

> שמעון לנקרי שכיהן עד לאחרונה כראש העיר עכו עדכן את חבריו בפייסבוק על ספר שכתב: ״על מים סוערים״ הוא ספר הביכורים שלי שיצא לאור בימים אלה בהוצאת "ידיעות ספרים". הספר מתאר מסע מרגש על התמודדותי כראש עיר צעיר, בעיר חסרת תקווה ועמוסת שחיתות. סיפור אנושי על מנהיגות וניהול יוצאי דופן שהביאו את העיר עכו להישגים כנגד כל הסיכויים. על השנים הקשות והמתוחות, על מאבק מול מערכות ישנות ומסואבות שהגיע עד ניסיונות חיסול. הספר מציג את סיפורי האישי בעיר היסטורית ויפהפייה, עיר מעורבת, רוויית מתחים לאומיים וחברתיים, מיקרו קוסמוס של מדינת ישראל ושל החברה בישראל. את הספר ניתן להשיג בחנויות הספרים המובחרות".

שמעון לנקרי (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
שמעון לנקרי (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)

> קניון TLV בתל-אביב שאותו מוביל המנכ"ל אורי סמיט, אשר חזר לאחרונה מחמישה חודשי מילואים כולל לחימה בחאן יונס למען המדינה, קיים ערב הוקרה למען המילואימניקים. הערב כלל הופעה של הזמר יגל אושרי, והוזמנו אליו בין היתר מילואימניקים אשר בבעלותם עסק בקטגוריית האלכוהול, סקטור שנפגע במיוחד מאז ראשית המלחמה. 

אורי סמיט (צילום: טל איז'ק)
אורי סמיט (צילום: טל איז'ק)