ירון לוי מנכ״ל SABON - בחר בגיל שויד 

חג האביב מביא אתו גם בזמנים קשים, תקווה לצמיחה ולשינוי, כשמתוך הקושי מגיעה פריצת דרך חדשה שמצליחה לשנות את הפרספקטיבה. בחרתי בגיל שויד מייסד ומנכ"ל צ'ק פוינט כאדם מעורר השראה, המצליח לאורך השנים לפעול הן כפורץ דרך והן כבעל חזון המעניק תרומה משמעותית לחברה. שויד מוביל בתעשיית הסייבר, הן בזכות פועלו פורץ הדרך בחברת צ'ק פוינט והן בזכות פעילותו לקידום מודעות וחינוך בתחום הסייבר. יתרה מכך, הוא מקפיד לשים דגש על אחריות חברתית, תוך קידום ערכים של שוויון, גיוון ומעורבות קהילתית. שויד מסמל בעיני דוגמה ומופת למנהיג עסקי בעל חזון חברתי רחב. ראייתו את העסק כחלק בלתי נפרד מהחברה, ותפיסתו את האחריות החברתית המוטלת עליו, הן תכונות ראויות להערכה ולחיקוי. אני מאמין כי שויד יכול להוות השראה ומופת למנהיגים רבים, הן בעולם העסקי והן בזירה הציבורית. נכונותו לשתף מניסיונו וחוכמתו, תוך מחויבות עמוקה לחברה ולסביבה, הן תכונות שעשויות להוביל לשינוי חיובי משמעותי.

גיל שויד (צילום: קובי הר-צבי ואלירן אביטל עבור ''דה סטיישן'')
גיל שויד (צילום: קובי הר-צבי ואלירן אביטל עבור ''דה סטיישן'')


ישראלה שטיר - בעלים ונשיאת קבוצת שטיר לכנסים ותערוכות - בחרה באיל וולדמן

איל וולדמן הוא אחד האנשים המרשימים ביותר שפגשתי. הוא דמות כריזמטית, שכשהיא נכנסת לחדר, לא ניתן להתעלם מנוכחותה הפיזית והאינטלקטואלית. יזם הייטק, משקיע ופילנתרופ. איש שחושב עשרה  מהלכים קדימה. ההערכה אליו היא עד כדי כך גדולה ולכן גם הוחלט שיקבל השנה את  פרס ישראל ליזמות וחדשנות טכנולוגית. וולדמן היה בין המייסדים של חברת "גלילאו" ולאחר מכן יסד את "מלנוקס", שבה שמש כמנכ״ל וכיו״ר במשך 21 שנים. על אף שאיבד את בתו האהובה דניאל באסון השבעה באוקטובר, יחד עם בן זוגה נעם שי, ולמרות הכאב הענק שאותו הוא נושא, יום וליל הוא לא הפסיק להמשיך לעזור ולתרום לקהילה. איל הוא איש מאוד מיוחד, טוב לב, אוהב בני אדם, מסתכל על כולם בגובה העיניים, איש של אנשים ואהוב על כולם. לבבו לא גבה למרות עושרו והצלחתו. הוא אותו סוג של מנהיג מבטן ומלידה שהייתי שמחה לראות משפיע על החיים הציבוריים של כולנו בתקופה זו.

ישראלה שטיר-אינשטיין (צילום: יח''צ)
ישראלה שטיר-אינשטיין (צילום: יח''צ)


מאיר קנר, מנכ"ל HOKA ישראל - בחר בדני קושמרו

"כל ישראלי לנצח יזכור איפה הוא היה בשבעה באוקטובר. לצד הסיפור האישי, אם יש מישהו שכולנו התאחדנו סביבו באותו יום שבת - זה היה דני קושמרו. במשך שעות ארוכות הוא ישב באולפן ושמע עדויות מגוף ראשון על מה שמתחולל ביישובי העוטף. כשכולנו עוד מבולבלים ולא מבינים מה אנחנו רואים, דני כבר הכווין כוחות לתוך הישובים, ולבתים מהם התקשרו אנשים. גם בימים ובחודשים שאחרי דני תפקד על המסך, במקום שבו הממשלה וכוחות הביטחון נעדרו. לרגעים הוא היה המרגיע הלאומי, ולרגעים לא הסס לבקר את הממשלה ולומר בקול את מה שכולנו חשבנו אז: "לא להעביר כלום לעזה, אפילו לא חצי כפית מים". דני הצליח לנטוע בכולנו אמון, יושרה, וביטחון בתוך הכאוס, ואלו לדעתי התכונות שצריכות לנכוח ולהוביל גם בחיים הציבוריים.

דני קושמרו (צילום: אייל בן יעיש, חברת החדשות)
דני קושמרו (צילום: אייל בן יעיש, חברת החדשות)


ישראל אלמסי, מנכ"ל ארגון "ידידים" - בחר בסילבן אדמס

בחרתי באיש העסקים והפילנתרופ היהודי קנדי-ישראלי סילבן אדמס, על תרומתו הענפה למדינת ישראל. אדמס שם לו למטרה להראות את פניה היפות של מדינת ישראל בעולם ומשקיע רבות לשיפור תדמיתה בדעת הקהל העולמית. נוכחנו להכיר בחשיבות המטרה הזו בעיקר בעת האחרונה. בנוסף, אדמס תורם גם לקידום תחומים נוספים בגבולות המדינה בניהם בריאות, אקדמיה ועוד, ולאחרונה הגדיל את תרומתו והודיע כי ישקיע משאבים נוספים בחיזוק הדרום. אדמס, אשר משקיע את כל כולו למען מדינת ישראל מסמל עבורי את הציוני היפה. במיוחד בשנה זו, שבה המדינה עומדת בפני אתגרים רבים, תמיכתן של הקהילות היהודיות ברחבי העולם וחיזוק הקשרים עמן, למענם פועל אדמס ואותם הוא מסמל, חשובים במיוחד. תרומתו של אדמס, אשר מגייס את יכולותיו לפעילות פילנטרופית ולקידום מטרות הקרובות לליבו, מקדמת את ערך הנתינה ועל כן בחרתי בו.

מנכ''ל ידידים ישראל אלמסי והאופנועים החדשים (צילום: אוראל עזרא)
מנכ''ל ידידים ישראל אלמסי והאופנועים החדשים (צילום: אוראל עזרא)


רז אביטן-כץ - מנכ"ל עמותת "למענם" - רופאות ורופאים למען שורדי שואה - בחר באבי נאור

בחרתי באיש העסקים אבי נאור - חתן פרס ישראל למפעל חיים, מייסד עמותת 'אור ירוק' ובעבר יו"ר הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים ומנכ"ל אמדוקס. נאור הוא מהאבות המייסדים של הסטארטאפ הישראלי,  בעל רקורד עסקי וחברתי עשיר והוכיח לאורך חייו יכולות ניהול ומנהיגות. מדובר בפטריוט ישראלי בכל מובן המילה. נאור ששכל את בנו בתאונת דרכים ומאז הקדיש את חייו ועשייתו למאבק בתאונות הדרכים בישראל, מייצג עבורי אדם שהגיע לפסגות מקצועיות מעוררות השראה, חולל שינוי אמיתי, תרם רבות לחברה הישראלית - ובפועלו בתחום הבטיחות בדרכים הציל נפשות רבות. נאור משלב בעייני באופן הבולט ביותר יכולות ניהול במקביל לענווה, תרומה ועשייה חברתית, אדם ששואף לטוב ביותר ורואה מעבר למה שחברה צריכה. למדינה המיוחדת שלנו, אתגרים רבים; בטחוניים, חברתיים, כלכליים ועוד. אבי הוא מנהיג עם יכולת קבלת החלטות, התאמה למציאות משתנה וחזון בהיר – ובהחלט יכול לקדם את מדינת ישראל.


שרון זימן – שותפה בקרן YL Ventures - בחרה בעדי סופר-תאני

אחת הנשים הבולטות ביותר בתעשיית ההיי טק המקומית, שאשמח לראות בתפקיד הנהגה בחיים הציבוריים בישראל, היא עדי סופר-תאני, המשמשת מזה עשור כמנכ"לית מטא ישראל. במסגרת פעילותה העסקית היא מקדמת חברות סטארט-אפ ישראליות תוך עידוד הצמיחה הגלובלית שלהן. לצד זאת, במסגרת פעילות חברתית ענפה, היא פועלת רבות לצמצום פערים חברתיים ושילוב אוכלוסיות שנמצאות בתת-ייצוג בתעשיית הטק הישראלית. המחוייבות שלה לקידום שיוויון וגיוון בהייטק הישראלי, הולידה מיזמים ללא מטרות רווח ותוכניות לשילוב חרדים ולקידום נשים בתעשייה, כמו תוכנית SHESHE שבה אני חברה. תוכנית זו מחברת בין מנהלות בכירות במשק הישראלי לבין נשים בשלבים שונים בדרכן המקצועית לעמדות מפתח, למטרת מנטורינג וליווי. עדי מהווה השראה ודוגמה לייצוג נשי בכיר, מוביל ובעל יכולת אמיתית לקדם שינויים מיטיבים בתעשייה כולה, ואין לי ספק שתהיה לה תרומה משמעותית מאד למדינה אם היא תפנה למגזר הציבורי.

שרון זימן (צילום: אריק סולטן)
שרון זימן (צילום: אריק סולטן)

יעל יגרמן-לביא, יו"רית פארק הייטק צפון ותכנית מושל - בחרה ביובל דיסקין

מייסדי חברות ומנכ"לים בעולם העסקי פועלים במטרה לייצר ערך, לבנות מוניטין ולהוביל את הארגון שבראשו הם עומדים קדימה. העולם העסקי אינו סובלני. בכל יום נמדדים המנהלים על הביצועים שלהם דרך התנהגות הלקוחות והמשקיעים. לכן, במקביל לחזון אליו הם שואפים להגיע בטווח הארוך, יש צורך בניהול מקצועי וענייני גם בטווח הקצר. המנכ"ל, מעצם הבחירה לעמוד בראש הארגון לוקח על עצמו אחריות כוללת לתוצאות.

בעולם הציבורי לא מעריכים מספיק את האופן שבו מתנהל העולם העסקי ונוטים להתייחס אליו כאל עולם ציני שרק שורת הרווח חשובה לו. אם במגזר הציבורי ישכילו לאמץ כלים ומיומנויות שמאפיינים את העולם העסקי, כל אזרחי המדינה ירוויחו.

הצלחה עסקית לא צריכה לבוא על חשבון השפעה חברתית. להיפך, היא יכולה לייצר ערך רב. אכן, ישנם מנהלים רבים שבנוסף להצלחה העסקית, בוחרים להשפיע גם על העולם החברתי ומוצאים דרכים רבות לשלב בין העולמות.

אחד האנשים שיודעים לשלב בין שני העולמות הוא יובל דיסקין, ראש השב"כ לשעבר וכיום מייסד חברת סיימוטיב (CyMotive). דיסקין הקים עם שותפיו צפריר כץ ותמיר בכור את CyMotive ב-2016 ולאחר ארבע שנים הם בחרו להקים מרכז מחקר ופיתוח נוסף בצפון, מתוך כוונה לגייס את הטאלנט הצפוני ולחזק את ההייטק בפריפריה. מאז אני עוקבת אחרי העשייה שלו ורואה כי הוא פועל ללא לאות למען שגשוגה של מדינת ישראל.

הניסיון העשיר של יובל בחייו הציבוריים בשירות הביטחון, המיומנויות שרכש בעולם העסקי ולצד אלו, הרגישות שלו לנושאים החברתיים, יכולים להביא לכולנו ערך רב.

יעל יגרמן-לביא (צילום: רמי זרנגר)
יעל יגרמן-לביא (צילום: רמי זרנגר)