- האמנית בתיה שני חנכה במהלך השבוע שעבר תערוכה חדשה תחת הכותרת: "ג'יבריש אני מדברת אליך". התערוכה מוצגת בסטודיו של שני, ברחוב הפלך בדרום תל אביב. שני תכננה להציג את התערוכה עוד בחודש אוקטובר האחרון, אך בצל פרוץ המלחמה נדחתה הפתיחה עד עכשיו. לאירוע הפתיחה הגיעו מוזמנים מעולם האמנות, ומהמגזר הציבורי והעסקי; וכן חברים ובני משפחה, ביניהם: הבעל שאול שני והבת מיכל רוזנבך בעלת בלוג האוכל טאצ' פוד, שגנבה את ההצגה בשמלה אדומה, אותה יצרה אמה שרקמה עליה איורים וטקסטים עוצמתיים. עוד נצפו: ענת ושלמה דברת, נורית ויואב מנור, המעצב קובי פרנקו, אוצרת התערוכה דר' נאוה סביליה-שדה, איש התקשורת עודד בן עמי ואשתו האמנית אורנה בן עמי, והאוצרת תמר דרזדנר.

מיכל רוזנבך  (צילום: תומר אפלבאום)
מיכל רוזנבך  (צילום: תומר אפלבאום)

- חתן פרס ישראל משה אדרי, ורעייתו פנינה, הזמינו את חבריהם הקרובים לערב אינטימי לרגל קבלת הפרס על מפעל חיים. הגיעו לברך: בני משפחת אדרי, זוכה פרס ישראל בתחום הספורט - מיקי ברקוביץ, יעל טבת ודורי קלגסבלד, לימור לבנת, איילת שקד, יוסי כהן, סר רונלד כהן ושרון הראל, אורית ודוד אפרתי, נועם סמל, ירון ליכטנשטיין והדס מוזס, קובי ועדה אשרת ועוד. 

משה אדרי, פנינה אדרי (צילום: איציק בירן)
משה אדרי, פנינה אדרי (צילום: איציק בירן)

יוסי כהן (צילום: רמי זרגנר)
יוסי כהן (צילום: רמי זרגנר)

איילת שקד (צילום: אבשלום ששוני)
איילת שקד (צילום: אבשלום ששוני)

- ברכות לבימאית הצעירה תום נשר (ביתו של הבמאי אבי נשר) שהתבשרה כי סרט הביכורים שלה  "קרוב אליי", ישתתף בתחרות הרשמית של פסטיבל טרייבקה בניו יורק. הסרט יוקרן כחלק מתחרות לסרטים מרחבי העולם בעלי נקודת מבט נועזת וסגנון קולנועי מיוחד. 

תום נשר (צילום: עופר חן)
תום נשר (צילום: עופר חן)

- טרום יום העצמאות התקיימה פרמיירה חגיגית לרגל הקרנת הבכורה של הסרט 'תיאודור'. מדובר למעשה באופרה ישראלית ראשונה אי פעם, שצולמה לקולנוע. מאחורי היוזמה לתת לאופרה 'תיאודור' חיים נוספים, ולהביאה בפני רבבות צופים בקולנוע, עמד עמי אלה מנכ"ל חברת התוכן וההפצה ELLACOM, שצפה באופרה, והחליט שאת 'תיאודור' חייבים לצלם ולהפיץ לכולם. אלה קיבל את ברכתו של צח גרנית – מנכ"ל האופרה הישראלית, לרעיון, ויצא לדרך. כעת, ולרגל חגיגות יום העצמאות ה-76 לישראל, הסרט יוצא לאקרנים. הוא מספר את סיפורו של חוזה המדינה ולוקח את הצופים למסע מרגש בתחנות חייו של הרצל, כולל כאלה שלא הכרנו מעולם, מזווית אישית ורגשית, החל מימיו כסטודנט צעיר ועד להפיכתו למנהיג ציוני פורץ דרך. באמצעות המוסיקה המופלאה של יונתן כנען והבימוי של עידו ריקלין נחשף הקהל לרגעים מכוננים בחייו של הרצל: המאבק באנטישמיות, מערכת היחסים עם ז'ולי אשתו המיוסרת, הקשיים, ההתמודדויות והדרך אל החזון המופלא של מדינת היהודים. 

צילום ההפקה התאפשרה הודות לתמיכתו הנדיבה של דניאל חוסידמן אשר יזם בשעתו את הרעיון להעלות את האופרה. להקרנת הבכורה הגיעו : חוסידמן עצמו יחד עם בת הזוג - בתיה כהנא; יאיר רוטלוי  וליגד רוטלוי – שתמכו בצילום הסרט, עודד רייך - המגלם את התפקיד הראשי ומשחק את דמותו של הרצל; צח גרנית – מנכ"ל האופרה הישראלית; מלחין האופרה - יונתן כנען; עידו ריקלין – במאי האופרה; זמרי האופרה המשתתפים בהפקה; שרה סלע, ונוספים.

עמי אלה, דניאל חוסידמן וליגד רוטלוי (צילום: רפי דלויה)
עמי אלה, דניאל חוסידמן וליגד רוטלוי (צילום: רפי דלויה)

צח גרניט ועידו ריקלין  (צילום: רפי דלויה)
צח גרניט ועידו ריקלין  (צילום: רפי דלויה)

יונתן כענן ועודד רייך  (צילום: רפי דלויה)
יונתן כענן ועודד רייך  (צילום: רפי דלויה)

- הקמפוס הפרנקופוני של המכללה האקדמית נתניה, ערך אירוע לכבוד השקת ספרו של הסופר והפילוסוף ברנאר אנרי לוי. אנרי-לוי הגיע ארצה במטרה להשתתף באירוע, הציג במהלכו את ספרו האחרון: "בדידותה של ישראל", ואף חתם למשתתפים על עותקים ממנו. עם פרוץ המלחמה ביקר אנרי-לוי בדרום, נפגש עם חיילים ופצועים, וניסה לשקף לעולם את מצבה של ישראל, כדי לתמוך ולסייע. באירוע ההשקה השתתפו, בין היתר, שר התפוצות והמאבק באנטישמיות עמיחי שיקלי; רקטור המכללה האקדמית נתניה - פרופ' משה גלברד; יו"ר הקמפוס הפרנקופוני של המכללה - קלוד ברייטמן גרונדמן; יעקב חגואל - יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית; מנכ"ל המכללה האקדמית נתניה הנכנס - דרור מור; חוקר מדע המדינה - פרופ' דניס שרביט; ח"כ אלי דלל; שגרירי בלגיה, צרפת ויוון, ואורחים רבים נוספים אשר הגיעו לשמוע מקרוב את הסופר.

קלוד ברייטמן-גרונדמן וברנאר אנרי לוי (צילום: ברונו שרביט)
קלוד ברייטמן-גרונדמן וברנאר אנרי לוי (צילום: ברונו שרביט)
  

- 132 פסלי יונים צהובות הוצבו ברחבת ככר החטופים בתל-אביב, כדי לבטא שוב את הזעקה לשחרורם של 132 החטופים בעזה.  מאחורי המיצג שנקרא ״חירות״, עומד האמן הדרוזי סאם חלבי, והוא נערך בשיתוף חברת הצבע "נירלט" שהמפעל שלה בניר-עוז נשרף בשבעה באוקטובר.

סאם חלבי (צילום: יח''צ)
סאם חלבי (צילום: יח''צ)

- סמסו מזל טוב לעירית שטראוס ולליאון קופלר שהתבשרו שבתם המשותפת גבריאל, התארסה. גבריאל קופלר היא קונדיטורית ובבעלותה הבייקרי התל אביבי "גבי גודיז". שמחו במיוחד: שון קופלר ואלינור קופלר - אחיה של הכלה המיועדת. 

שון קופלר, אלינור קופלר, ליאון קופלר וגבריאל קופלר (צילום: רפי דלויה)
שון קופלר, אלינור קופלר, ליאון קופלר וגבריאל קופלר (צילום: רפי דלויה)

- בערב יום העצמאות נערכה מסיבה לחברי המועדון המדובר "דה ג'ורג'". הערב כלל הופעה משותפת של הזמרת נונו והדי.ג'יי איתי גלו. 

איתי גלו (צילום: פיני סילוק)
איתי גלו (צילום: פיני סילוק)