- בסוף השבוע נערך בבניין הספרייה הלאומית החדש שבירושלים, טקס מיוחד שבמהלכו נקראו אולמות הקריאה הראשיים של הספרייה ע"ש הוגו ואילונה לאוי. מדובר באולמות שמהווים את המוקד המרכזי והפועם של הספרייה הלאומית. הגיעו לפרגן למיליארדר הישראלי-אוסטרלי סר פרנק לאוי ולבניו דיוויד וסטיבן, שעמדו מאחורי התרומה ומאחורי ההנצחה: נשיא המדינה יצחק הרצוג ורעייתו מיכל; סלי מרידור - יו"ר דירקטוריון הספרייה הלאומית ומנכ"ל הספרייה - אורן וינברג; אלפרד וחווה אקירוב, רמי ויעל אונגר, אהוד ועליזה אולמרט, סר רונלד כהן, רקפת רוסק-עמינח וראם עמינח, פרופ׳ מנואל טרכטנברג, תמיר היימן, וגד וניצן סומך. בטקס נחשפה גם יצירה חדשה של האמנית סיגלית לנדאו שהציבה במקום פסל בשם "הוגו". הפסל הוזמן על ידי פרנק לאוי לזכר אביו שהוכה למוות על רציף הרכבת של מחנה הריכוז אושוויץ על ידי חייל אס אס, משום שסירב להשאיר מאחוריו את הטלית, הסידור והתפילין שלו. יום השקת הפסל חל בתאריך הירצחו של הוגו לאוי. בנוסף לאולמות הקריאה תרם פרנק לאוי לספריה הלאומית גם חדר קריאה מרהיב ומפואר שבו יהיו האוספים המיוחדים של הספרייה. אולם קריאה זה מאפשר הצגה, מחקר ולימוד של חומרים ארכיוניים נדירים, ומוצג בו גם אוסף ספריית וולמדונה הכולל 13,000 ספרים וכתבי יד עבריים נדירים שרבים מהם מראשית הדפוס העברי.

- חברי אגודת הידידים וחברי מועצת המנהלים של מכון ויצמן למדע, התכנסו בקמפוס המכון למעמד הענקת תארי דוקטור לשם כבוד לשנת 2023, לאחר שהטקס, שתוכנן לסוף השנה שעברה נדחה בעקבות המלחמה.

המשתתפים נהנו מארוחת ערב שבעקבותיה התקיים הטקס החגיגי בהנחייתה של תמר איש שלום. תארי הכבוד הוענקו לאישים בולטים בתרומתם לחברה, למדע ולתרבות ובכללם: פרופ' איליין פוקס - ביוכימאית זוכת המדליה האמריקנית למדעים מטעם הנשיא לשעבר ברק אובמה; ישראל מקוב - מנכ"ל חברת טבע לשעבר, יו"ר תיאטרון גשר וחבר ותיק באגודת הידידים של המכון; פרופ' סראב אבו רביעה קווידר - סוציולוגית ופעילה פמיניסטית המתמחה בסוציולוגיה של החינוך; לארי מארקס - ביוכימאי שנדיבותו תורמת לקידום משמעותי של חקר המוח במכון ויצמן; ד"ר גלדיס מונרוי - על תרומתה האדירה לחקר המוח במכון ויצמן; ולגארי קספרוב - מגדולי השחמטאים בכל הזמנים, שנשא דברים בשם מקבלי התואר ובין היתר הדגיש את חשיבות הדמוקרטיה הישראלית לחוסנה ולהצלחתה של המדינה. במהלך הערב שולבו קטעי שירה ופסנתר של שלומי שבן וריקי גל.

בין הנוכחים באירוע: שמשון הראל- יו"ר מועצת המנהלים ואגודת הידידים של המכון, פרופ' אלון חן - נשיא מכון ויצמן למדע, יעל גורן וגמן - מנכ"לית אגודת הידידים וארגון הבוגרים, גדעון וחנה המבורגר, שרה סלע, אורנה ועידו נחושתן, שי טייטלבוים, פרופ' רות ארנון ובנה יורם ארנון, הילה ודורון כהן, מנחם ורותי אורן ועוד.

אלון חן, ישראל מקוב ושמשון הראל (צילום: אוהד הרכס ואיתי בלסון מכון ויצמן למדע)
אלון חן, ישראל מקוב ושמשון הראל (צילום: אוהד הרכס ואיתי בלסון מכון ויצמן למדע)

- פקטורי 54, יחד עם גלריה "שטרית & וולף", ערכו אירוע גיוס תרומות למען מאמאטכ"ל - עמותה המסייעת למשפחות אנשי המילואים ומעניקה להן מעטפת. באירוע שהתקיים בראשית השבוע בגלריה התל-אביבית, הוצגו למכירה עבודות של אמנים מובילים ובכללם: מישה רפופורט, סיגלית לנדאו, יגאל עוזרי, מנשה קדישמן, יגאל תומרקין, יעקב אגם, גיל גורן, מירה מיילור, אלכס קרמר, יובל שאול ועוד. הרווחים מהמכירה יועברו כתרומה למאמאטכ"ל. הערב כלל הרצאה מאת דני קושמרו על מלחמת השבעה באוקטובר - מאחורי הקלעים של החדשות בימים הדרמטיים של המדינה ושלו כעיתונאי. לאירוע הגיעו: יפעת אירני מבעלי פקטורי 54, יוסי אירני, תומר אירני, דור אירני, רות שטרית ויונתן וולף בעלי גלריה שטרית&וולף, רינה שריר, ממלאת מקום יו״ר עמותת מאמאטכ"ל, מאיר שטרית, אריאלה ורטהיים, ענת פדני, אלונה ברקת, פרופ' אורי רוגובסקי, רונית דוידוביץ זוגלובק, קאסי אריסון בעלת  as promised magazine , דן להט ולימור נוה, ענת טמיר, רונית רייכמן, נוני מלכא, לורי גלייזר, טלי רבין, שירה סגול, רז'ין גנזי, ניצה גביש, יעל הר צבי, איריס שלמון, קרן וגדי קרובינר , סמדר רינות ועוד רבים אחרים.

דני קושמרו, יונתן וולף, רות שטרית, יפעת ורוני אירני (צילום: דנה קופל)
דני קושמרו, יונתן וולף, רות שטרית, יפעת ורוני אירני (צילום: דנה קופל)

- קבוצת "בלוסטון לייב ניישן" יחד עם "פורום הפקות" ובחסות החברות CBC ישראל ו"אמריקן אקספרס", השיקו במוצאי השבת האחרונה את העונה הרביעית של סדרת מופעי המוסיקה 'קו רקיע', הנערכים בפארק אריאל שרון. המופע הראשון בסדרה הנוכחית היה של הזמר ברי סחרוף. האירוע כלל ארוחת ערב שהוגשה לפני ההופעה על טהרת תפריט 'סטריט פוד' מיוחד של השף גיא גמזו, שאמון על הצד הקולינרי באירועים.  'קו רקיע' נחנך בשנת 2021, וצבר מאז קהל אדוק, בזכות רשימת האמנים המפוארת שהופיעה במסגרתו, על רקע התפאורה הטבעית והמהפנטת של פארק אריאל שרון והסקייליין של גוש דן. נפגשו לערב קולינארי-תרבותי ומהנה: מני כהן - מנכ"ל אמריקן אקספרס בישראל, גיא בסר ושי מור-יוסף בעלי קבוצת בלוסטון לייב ניישן, ניר לוינגר - מנכ"ל קבוצת CBC ישראל, והשף גיא גמזו. 

גיא גמזו, גיא בסר, ניר לוינגר, מני כהן ושי מור יוסף  (צילום: גיל רובינשטיין )
גיא גמזו, גיא בסר, ניר לוינגר, מני כהן ושי מור יוסף  (צילום: גיל רובינשטיין )

- טל גרנות-גולדשטיין מנכ"לית קבוצת HOT אירחה בראשון האחרון, בגן האירועים ״רוקח״ שבתל אביב, את השקת העונה החדשה של הדוקו-ריאליטי המצליח והמדובר של HOT : ״רפאליס״. נכחו: בני משפחת רפאלי: רפי, ציפי, בר, דור ואון; אורי גל - סמנכ"ל התוכן והשיווק של HOT; אורנה אלוביץ, סנדרה רינגלר, עינת שרוף ועוד. 

טל גרנות גולדשטיין ובר רפאלי  (צילום: רפי דלויה)
טל גרנות גולדשטיין ובר רפאלי  (צילום: רפי דלויה)

- נהג המרוצים הצעיר אריאל אלקין (17), נחת מאוהיו שבארצות הברית, היישר לסט הצילומים לקמפיין מותג האופנה לי קופר. בקמפיין הבינלאומי שיעלה בשבוע הבא בארץ ובעולם, תככב הקסדה המפורסמת של אלקין, שעליה הדביק את תמונות החטופים להעלאת המודעות להשבתם הביתה וכמחווה מיוחדת לבני משפחותיהם.

אריאל אלקין (צילום: בת שחר ניסן)
אריאל אלקין (צילום: בת שחר ניסן)