אוניברסיטת תל אביב העניקה בחמישי האחרון תואר ד"ר של כבוד לזמר שלמה ארצי על תרומתו יוצאת הדופן למוזיקה ולתרבות הישראלית. התואר הוענק לארצי על ידי נשיא האוניברסיטה - פרופ' אריאל פורת, והרקטור - פרופ' מרק שטייף. הטקס החגיגי התקיים במסגרת אירועי חבר הנאמנים של האוניברסיטה. מיד לאחר קבלת התואר ציפתה לארצי הפתעה, כאשר הגיטריסט אבי סינגולדה עלה לבמה והחל לנגן את שירו של ארצי "מלך העולם". שלמה ארצי חיבק את סינגולדה בחום ושר את להיטו המפורסם לקול מחיאות הכפיים של קהל המוזמנים.  

מרק שטייף, שלמה ארצי, אריאל פורת (צילום: דרור סיתהכל)
מרק שטייף, שלמה ארצי, אריאל פורת (צילום: דרור סיתהכל)

> שאול מרידור, מי שכיהן בעבר כראש אגף התקציבים במשרד האוצר, הגיע במוצאי השבת האחרונה לשאת דברים בהפגנה שנערכה ברחוב קפלן ושיתף מתמצית דבריו ברשת X : "אנחנו לעולם לא נתרגל לשחיתות, למלחמה לא נגמרת. אנחנו לא נתרגל להיעדר חזון ותקווה. אפשר לעשות טוב יותר. הרבה יותר! אפשר להביא את כל חלקי החברה להתגייס ולתרום. לחזור לדבר ולהתווכח, מתוך מכנה משותף רחב, שמחייב את כולם להטות כתף. אנחנו האנשים להם חיכינו! נתקן את המדינה האהובה הזו!"

שאול מרידור (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
שאול מרידור (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

> שחר שמש - מנכ"ל דלק מוטורס, חשף לראשונה בישראל את המכוניות החדשות מדגם  BMW  סדרה 4 , וזאת במהלך הקרנה חגיגית של גמר ליגת האלופות שערכה החברה ללקוחותיה. לצידן של המכוניות מהסדרה החדשה הוצגו ללקוחות גם מכוניות ב.מ.וו החדשות ביניהן BMW i5 ,BMW iX2 כאלף לקוחות ב.מ.וו הוזמנו במוצאי שבת למתחם חוות רונית שבשרון, שם נהנו מדוכני אוכל ושתיה ומגמר ליגת האלופות שהוקרן על גבי מסך ענק. זו השנה השנייה שהחברה עורכת הקרנה של הגמר עבור לקוחותיה. לצד שמש, התמנגלו עם הלקוחות: יורם מזרחי - משנה למנכ"ל דלק מוטורס, אלון גולדמן - מנהל מותג BMW בדלק מוטורס, ויוגב וייס - מנהל שיווק דלק מוטורס. 

יורם מזרחי, שחר שמש (צילום: גדי סיירה)
יורם מזרחי, שחר שמש (צילום: גדי סיירה)

> עמותת יוניסטרים, המכשירה ליזמות עסקית וחברתית מדי שנה אלפי בני ובנות נוער מהפריפריה הגיאוגרפית והחברתית ומכלל המגזרים, ומעניקה להם הזדמנות אמיתית וקו זינוק שווה להצלחה בחיים, קיימה במהלך השבוע האחרון פאנלי השקעות בראשות יו"ר ומייסד העמותה רוני צארום והמנכ"לית יפעת בכור. הפאנלים התקיימו במשרדי חברת Meta ובמשרדי פירמת עורכי הדין גולדפרב-גרוס-זליגמן בתל אביב. מטרת הפאנל היא לדמות תהליך גיוס הון, ועמידה בפני משקיעים ומשקיעות פוטנציאלים, כפי שחווים מרבית היזמים והיזמיות בתהליך הקמת חברות סטארטאפ. במהלך הפאנל שהתקיים בסימן יזמות, חוסן ותקווה, קבוצות חניכי וחניכות יוניסטרים מכל רחבי ישראל – מקרית שמונה ועד רהט ונתיבות, מהחברה היהודית והערבית גם יחד, הציגו את המיזמים שאותם הם מפתחים בפני אנשי ונשות עסקים והייטק בכירים. בין אלו שלקחו חלק בפאנלים: חברי הבורד של יוניסטרים - עדי סופר-תאני - מנכ"לית Meta ישראל; קלמן שחם - מייסד שותף באלטשולר-שחם; יפעת רייטר - מנכ"לית AIG ישראל; ואייל שנהב - ראש מחלקת בינלאומי חברות היי טק במשרד גולדפרב-גרוס-זליגמן. כמו כן התרשמו מהמיזמים: אמיר תמרי - יו"ר אקספו ת"א; יעל ארד - יו"רית הוועד האולימפי בישראל; ג'ונתן פנקין - מנכ"ל גולדמן זקס ישראל, ניל קורני - CCO and Banking Head, Citi Israel ועוד רבים. 

קלמן שחם, יפעת בכור, יעל ארד (צילום: Neo מדיה)
קלמן שחם, יפעת בכור, יעל ארד (צילום: Neo מדיה)

> נציגי משפחות החטופים, חברי הנהלת בנק הפועלים וחברת "יומן מסע", השיקו את Incomplete – תערוכת צילום למען להשבת החטופים. בתערוכה מוצגים 23 תצלומים מרגשים ועוצמתיים . באירוע ההשקה השתתפו נציגי משפחות החטופים וביניהם שרון שרעבי -  אח של יוסי ואלי שרעבי שנחטפו מקיבוץ בארי לעזה בשבעה באוקטובר. יוסי נרצח בשבי לפני כחודשיים ואלי עדיין מוגדר חטוף לאחר שאשתו ליאן ושתי בנותיו נרצחו. כמו כן ייצגה את המשפחות מירב ברגר, אמא של אגם ברגר, התצפיתנית שנחטפה מנחל עוז לעזה. התייצבו: דב קוטלר - מנכ"ל בנק הפועלים; יגאל ברקת - סמנכ"ל השיווק של הבנק צלם חובב ויוזם התערוכה; ואיתמר פלג - הבעלים של חברת "יומן מסע" השותפה לפרויקט.

דב קוטלר (צילום: אביב גוטליב)
דב קוטלר (צילום: אביב גוטליב)

רד האט (Red Hat), מהספקיות הבולטות בעולם של פתרונות קוד פתוח ארגוניים, בראשות לימור אפיק - מנכ"לית החברה בישראל, קיימה את אירוע הלקוחות השנתי שלה במועדון זאפה בתל אביב. אל האירוע הגיעו כמאתיים משתתפים ביניהם לקוחות מכל מגזרי התעשייה בישראל, צוות המכירות ונציגים ממרכז הפיתוח של החברה. בתפאורה: המיתוג האייקוני של הכובע האדום של רד האט, ועציצים שהוצבו ברחבי האולם, אשר הוזמנו מנתיב העשרה כתמיכה בחקלאי העוטף. גם המתנות שחולקו למוזמנים בסיום האירוע הוזמנו מהעוטף. במהלך האירוע נערכה ארוחת ערב והתקיימה הופעה של רן דנקר. 

רן דנקר, לימור אפיק (צילום: ניב קנטור)
רן דנקר, לימור אפיק (צילום: ניב קנטור)

> אירוע לציון השקת ספרו החדש של דר׳ גיל סמסונוב - "הבגינים", בהוצאת כנרת-זמורה-דביר, נערך במוזיאון אנו שבתל-אביב. האירוע כלל מפגש של העיתונאים עמית סגל ובן כספית. הספר נועד להביא את סיפורה של מלחמת העצמאות הראשונה, זו שלא סופרה, נגד הכובש הבריטי, כולל המרד של הבגינים, לוחמות ולוחמי האצ"ל והלח"י, שחירפו את נפשם, על מנת לגרש את הכובש הבריטי. הגיעו: סמדר ברבר-צדיק, יוחנן לוקר, אבי בן אסאייג, זהבית כהן, ערן גריפל, אבי שומר ונוספים. 

גיל סמסונוב, זהבית כהן (צילום: איציק בירן)
גיל סמסונוב, זהבית כהן (צילום: איציק בירן)

> חברת הצבע נירלט שמפעלה שבקיבוץ ניר עוז הוצת על ידי מחבלי החמאס בשבעה באוקטובר, ממשיכה עם הפנים קדימה. החברה ערכה אירוע לאדריכלים, מעצבים, בעלי מקצוע ובתי מסחר באזור ירושלים. האירוע התקיים במלון יהודה וכלל ארוחת ערב והרצאה של העיתונאי אודי סגל שעסקה בדילמות שיש בימים אלו לציבור הישראלי, להנהגה ולאנשי התקשורת בשידור המלחמה. את דברי הפתיחה נשא עמרי לוטן מנכ"ל החברה. 

אודי סגל, עמרי לוטן (צילום: יחצ)
אודי סגל, עמרי לוטן (צילום: יחצ)