- טייקון הנדל"ן הישראלי-ניו יורקי, רותם רוזן, ערך חגיגת בת מצווה לבתו רקל. ביום שני האחרון נערכה חגיגת הבת-מצווה בבית מלון טרנדי בעיר ניו יורק הנמצא בבעלותו של רוזן - מלון האינדיגו לואר איסט סייד. אל החגיגה הגיעו לא מעט דמויות מוכרות מן העולם העסקי בישראל ובין ההפתעות שחיכו לאורחים הייתה הופעה מלאה של הכוכבת הישראלית, נועה קירל, שהיא גם הזמרת האהובה על כלת הבת-מצווה, והופעה של המנטליסט הישראלי נבו אבוטבול, שקיבל היתר מיוחד מצה״ל להגיע ולהופיע באירוע. קירל שהגיעה למספר שעות בעיר לא וויתרה על ביקור במתחם אוהל הרבי מילובביץ' על מנת לקבל ברכה. בקולינארי: מטבח טורקי שהוקם במיוחד עבור האירוע,עמדות סושי רבות (רוזן הוא גם מבעלי מסעדות "זומה" בארה״ב), וקייטרינג של רשת אבולעפיה. בין האורחים: רב הכותל והמקומות הקדושים שמואל רבינוביץ' עם רעייתו יעל; שלומית וגלעד ארדן, ראש עיריית ניו יורק אריק אדאמס, אדי טראמפ (מבעלי חיפה כימיקלים), מעצבת העל הישראלית מאי משיח אשר הכינה את השמלה של כלת הבת מצווה, עם בעלה עדי; רותם וצחי חג'ג', בני שבתאי, עופר שבתאי, עופרה וישראל רייף, ודמויות בולטות מהעולם העסקי בניו יורק. 

- בשלישי בערב התכנסו יחד חברי המועדון המדעי של אגודת ידידי מכון ויצמן למדע, וחברי מועדון  WeizmannVibe- דור ההמשך של האגודה, לאירוע משותף של שני המועדונים, שנערך במלון הילטון שבתל-אביב. את הכנס שהתקיים בחסות בנק EFG השוויצרי, הובילו ואירחו יו״ר דירקטוריון מכון ויצמן - שמשון הראל, ועמיר שאלתיאל, יו״ר WeizmannVibe, יחד עם מנכ"לית אגודת הידידים יעל גורן-וגמן. 

אלון חן, אמיר ירון, ושמשון הראל (צילום: אוהד הרכס ואיתי בלסון, מכון ויצמן למדע)
אלון חן, אמיר ירון, ושמשון הראל (צילום: אוהד הרכס ואיתי בלסון, מכון ויצמן למדע)

ד''ר גל אביב ויעל וגמן-גורן (צילום: אוהד הרכס ואיתי בלסון מכון ויצמן למדע)
ד''ר גל אביב ויעל וגמן-גורן (צילום: אוהד הרכס ואיתי בלסון מכון ויצמן למדע)

בתחילת הערב העניק נשיא המכון פרופ' אלון חן אות הוקרה ליוסי דהן, מייסד ויו"ר חברת אלדן, על תרומתו הנדיבה לטובת מכינת "אופקים למדע ע"ש יוסי דהן". מדובר במכינה קדם צבאית מדעית הראשונה והיחידה בישראל, שחניכיה עוסקים בחינוך מדעי לתלמידי העיר אופקים והסביבה, ומאז תחילת המלחמה מתמקדים בחיזוק מערכת החינוך בעיר ובעבודה חינוכית עם קהילות מפונים. מי שעוד זכה לאזכור ולהוקרה היה חבר אגודת הידידים אברהם (לולו) אסף ז"ל, אשר נפטר לפני שבועות אחדים. אסף היה חבר אגודת הידידים לאורך עשרות שנים ופעל רבות למען המכון. 

יוסי דהן ונירית וייסנביק דהן (צילום: אוהד הרכס ואיתי בלסון, מכון ויצמן למדע)
יוסי דהן ונירית וייסנביק דהן (צילום: אוהד הרכס ואיתי בלסון, מכון ויצמן למדע)

בהמשך הערב התקיימה הרצאה של נגיד בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון, שעסקה בהשפעת המלחמה על כלכלת ישראל. הוא שיתף בנתונים המאקרו-כלכליים הנוכחיים, והדגיש את חשיבות ההשקעה בחינוך, בתשתיות, ובשילוב אוכלוסיות מגוונות בשוק העבודה כמנועי צמיחה. מרצה נוסף במהלך הערב היה פרופ' גל ים, שסיפר כיצד הצליח צוותו לזהות ולצפות בזמן אמת בסופרנובה - אירוע נדיר של התפוצצות כוכב בחלל המתרחש כפעם במאה שנה, ושופך אור על מקור היסודות המרכיבים את עולמנו. באמנותי: הזמרים אריק סיני ואור כהן שביצעו שירי סולו, וביצועים משותפים לשיריו האהובים של סיני מכל הזמנים. בין האורחים באירוע: יצחק ועדיה סוארי, יורם וענת טורבוביץ', יגאל וציפי לנדאו, אלי אלעזרא, נירית וייסנביק דהן, גדעון ואילנה המבורגר, פסקל ואילנה מנטו, ניר ברקן, לימור גנות, שמוליק ארבל, ערי סטימצקי, יורם דבש, שי טייטלבוים, רינה מאיר ובתה דושי לייטרסדורף, יצחק ולינדה סגול, סמי וטובה סגול, פרופ' אירית שגיא, רותי אסף, אתי וגד פרופר,  פרופ' גבי ברבש, ד"ר גל אביב, רוני רוס, מולי בן צבי, ועוד.

יצחק ולינדה סגול (צילום: אוהד הרכס ואיתי בלסון, מכון ויצמן למדע)
יצחק ולינדה סגול (צילום: אוהד הרכס ואיתי בלסון, מכון ויצמן למדע)

אבישי גל ים ואירית שגיא (צילום: אוהד הרכס ואיתי בלסון, מכון ויצמן למדע)
אבישי גל ים ואירית שגיא (צילום: אוהד הרכס ואיתי בלסון, מכון ויצמן למדע)

-  בשישי שעבר אחר הצהריים חיתנו בעלי "קסטרו" - אתי וגבי רוטר את בנם אור, עם בחירת ליבו עמית אבידן. החתונה נערכה במתחם "ענבי עידית" שבמושב בני ציון. את בני הזוג חיתן האח של החתן - רון רוטר. הגיעו לברך ונהנו מהופעה של להקת "אתניקס": הסבתא לינה רוטר, ריקי ודוד פתאל, יהודית ואבי טיומקין, נטלי וצביקה בירנבוים, פנינה ומשה אדרי, יעל ודורי קלגסבלד, שולה רקנאטי, יוסי גביזון, יאיר אוחיון, רונה וצביקה גיור, דוד ואורית אפרתי, נגה ואוהד חמו ועוד. 

הזוג אור רוטר ועמית אבידן (צילום: רשתות חברתיות)
הזוג אור רוטר ועמית אבידן (צילום: רשתות חברתיות)

- "ויהי אור" - האירוע השנתי של  ארגון  'אור שלום', הפועל למען ילדים ובני נוער בסיכון, נערך בראשון בערב. השנה עמד האירוע בסימן מתן ביטוי לפעילות הארגון, באמצעות אומנות. הארגון שנרתם בכל יום  למען ילדים ובני נוער בסיכון ומנסה להפוך את המצוקה, הכאב והטראומות שחוו, לאורות של תקווה וריפוי, פנה לאומנים מכל קשת החברה הישראלית, בדגש על אמנים מקרב אוכלוסיית המפונים, וביקש מהם לבטא ביצירתם, החל מציור, דרך פיסול ועד רישום, במגוון חומרים, צבעים וטקסטורות, את נקודת מבטם על פעילותו. 15 אמנים ואמניות, נענו לאתגר, ובליווי של האוצרת מיטל מנור, יצרו עבודות שעניינן במתן אור ותקווה לילדים, בני נוער וצעירים, במגוון מסגרות טיפול - משפחות אומנה, מעונות משפחתיים ותוכנית ליווי בוגרים.

ענת רמתי -שעשוע ומיטל דנינו (צילום: רותם להב)
ענת רמתי -שעשוע ומיטל דנינו (צילום: רותם להב)

העבודות הוצגו באירוע השנתי שהתקיים במוזיאון תל אביב לאמנות, בהנחייתה של אשת התקשורת אלמז מנגיסטו, בעצמה בוגרת "אור שלום". בערב השתתף מיכה ביטון, יוצר ומוזיקאי, שנולד בשדרות ופונה מביתו בקיבוץ נתיב העשרה. ענת רמתי-שעשוע, יו"רית ארגון אור שלום, וטלי חלף - המנכ"לית, קיבלו את פני הבאים בהם: אמנון שעשוע; חברת הועד המנהל של העמותה - תמר בית-און, הראל בית-און ובתם אלה; חברת הועד המנהל - מיטל דנינו וגיל שויד; איל וולדמן, רונית ומוקי שניידמן, חמי פרס, אלונה ואלי ברקת, גיל ושרון ברנדס, דני גילרמן ובתו קארן, יפעת ורוני אירני, רני רהב, שי אגסי ותמי חוטובלי, יובל צלנר ועוד. 

אמנון שעשוע, גיל שויד ואיל וולדמן (צילום: רותם להב)
אמנון שעשוע, גיל שויד ואיל וולדמן (צילום: רותם להב)

- בשני בערב נערך במסעדת "אברקסס" שבתל אביב, אירוע ההשקה לספרה השני של הסופרת גליה הראל- דור, ׳לא סופי׳. מדובר ברומן אמיץ על אישה שהפחד מהמוות מלמד אותה איך לחיות. השחקנית יובל שרף הקריאה מעל הבמה קטע מהספר. הראל-דור הודתה בהתרגשות לבני משפחתה, לחברים הרבים ולאנשי הוצאת "תכלת" שליוו אותה באהבה. החברים הטובים של הסופרת - הזמרים שלומי שבן, גל תורן וגון הלוי, היו אמונים על חלק האמנותי של הערב. נכחו אנשים מעולם הספרות וחברים רבים שבאו לפרגן בהם: אייל גרינברג - מבעלי רשת 'סטימצקי' ובתו הילי; שחר ולר - מנכ"ל הוצאת תכלת; גיא בן נון - מנכ"ל 'עברית'; איל וולדמן, גיגי ודפי לוי- וייס, אביב ופרי גלעדי, אסי ודפנה שמלצר, רני והילה רהב, כרמל אילן, קרן חכמה, דפנה לוסטיג, שפרה קורנפלד, יואב צוקר, ליאור מילר, מושיקו גמליאל, דורית חכים, מיטל וליאור רז, רותם ליברזון, אבי יששכרוף, נירית ירון, אורי גוטליב, הילה שרמן, מיה דבש, רינת ברובינסקי, ענת הראל, עינת ארליך, ג'ני צ'רוואני ועוד. 

הילי ואייל גרינברג, גליה הראל דור  (צילום: רפי דלויה)
הילי ואייל גרינברג, גליה הראל דור (צילום: רפי דלויה)

מיטל וליאור רז (צילום: רפי דלויה)
מיטל וליאור רז (צילום: רפי דלויה)

אורי גוטליב וגל תורן (צילום: רפי דלויה)
אורי גוטליב וגל תורן (צילום: רפי דלויה)

פרי ואביב גלעדי (צילום: רפי דלויה)
פרי ואביב גלעדי (צילום: רפי דלויה)

- בשלישי האחרון נערכה הפרמיירה של הסרט החדש "מזל חתולה" – מבית היוצר של גיא עמיר וחנן סביון. המפיק ואיש הקולנוע משה אדרי, אירח את הבאים ביחד עם קאסט השחקנים בהם: רותם אבוהב, מלי לוי, ליאור אשכנזי, צחי הלוי, אלי חביב ועוד.

 צחי הלוי ומשה אדרי  (צילום: ניר פקין)
צחי הלוי ומשה אדרי (צילום: ניר פקין)