- המהדורה ה-15 של יריד "צבע טרי" לאמנות ולעיצוב, נפתחה השבוע במרכז הספורט העירוני בשכונת הדר יוסף בתל-אביב. בצל המלחמה הנמשכת הוצגו השנה ביריד תערוכות של אמנים מפונים מהדרום ומהצפון, וכן מיצג הומאז' מיוחד ל-120 החטופים שעוד נותרו בעזה, שתמונותיהם המצוירות והקריאה להחזרתם מוצגות על חזיתו של הבניין שבו מתקיים היריד. במקביל, לקראת היריד השנה, נרקמו שיתופי פעולה מיוחדים עם מכללת ספיר שבשדרות, ועם עמותת אום קולטור שמרכזת את אמני הנגב המערבי. רבים מחברי הקהילה העסקית בישראל הגיעו כבכל שנה לצפות בעבודות ולתמוך באמנות ישראלית. קבוצת הראל ביטוח ופיננסים וחברת הביטוח ציריך תומכות ביריד צבע טרי זו השנה הראשונה, כחלק משיתוף פעולה ארוך טווח, שמטרתו עידוד שדה האמנות והתרבות בישראל וקידומו. סיירו והתמגלו: ראש עיריית תל אביב-יפו רון חולדאי, גדעון המבורגר, נשיא קבוצת הראל ביטוח ופיננסים; יאיר המבורגר, יו"ר קבוצת הראל ביטוח ופיננסים; שרון טילינגר, מייסדת שותפה ומנהלת ראשית של היריד, יפעת גוריון, מייסדת שותפה ואוצרת ראשית של "צבע טרי", מלאני ומתיו ברונפמן, איל וולדמן, חנן פרידמן, רוחלה ושוקי שוורץ,  אלון חן, שמשון הראל, מיכל ודוד פורר, עמוס מגידס, יעקב פרנקל, עידו דיסנצ'יק; יגאל אהובי וגלית גוטמן, זיו יעקבי, גדעון עמיחי, גיא רוטקופף, יו"ר הראל ביטוח; ניר כהן, מנכ"ל קבוצת הראל ביטוח ופיננסים; יואב מנור, יו"ר הראל המשמר מחשבים; גלעד שפירא, יועץ משפטי קבוצת הראל ביטוח ופיננסים; ועוד.

גדעון המבורגר ויאיר המבורגר (צילום: רפי דלויה)
גדעון המבורגר ויאיר המבורגר (צילום: רפי דלויה)

שרון טילינגר ויפעת גוריון (צילום: רפי דלויה)
שרון טילינגר ויפעת גוריון (צילום: רפי דלויה)

גדעון עמיחי וזיו יעקבי (צילום: רפי דלויה)
גדעון עמיחי וזיו יעקבי (צילום: רפי דלויה)

- הבנק הבינלאומי קיים השבוע יום שהוקדש לתעשיית הפינטק - FIBI FINTECH DAY 2024 - שהתמקד השנה בנושא בנקאות פתוחה. בתחרות שהתקיימה במסגרת האירוע זכתה חברת  AIO שעוסקת באיסוף, מיון וניתוח של מגוון עצום של מסמכים פיננסים והפקת תובנות. החברה הזוכה תבצע פיילוט בשותפות עם הבנק הבינלאומי. את האירוע פתח המנכ"ל החדש של הבנק אלי כהן, שציין כי שיתופי פעולה עם חברות פינטק תורמים הן לבנק, הן ללקוחות והן לחברות הפינטק. לדבריו, החברות זוכות לעבוד עם בנק גדול בישראל ואנחנו מצליחים להציע  ללקוחות שלנו כלים חדשניים וייחודיים שפותחו בישראל. נכחו: עמי איזקוב -  מנהל החדשנות והפינטק של הבנק; תומר מיכאלי - שותף בקרן ההון סיכון ויולה;  ד״ר ארי אחיעז  מרצה וחוקר מאוניברסיטת רייכמן; אודליה טורטמן מהבנק העולמי; יעל וייס - מנהלת החדשנות ברשות ני"ע; טלי גזית – מפקדת ממר"ם לשעבר ועוד. 

אלי כהן (צילום: אייל טואג)
אלי כהן (צילום: אייל טואג)

- חברי פורום הקהילה העסקית " Audi Community ", התכנסו בסוף השבוע האחרון במתחם הסינמה-סיטי שבגלילות, כדי לצפות יחד במופע "אני גיטרה" – במסגרתו הזמר אסף אמדורסקי שר ומנגן את שיריו של אביו, הזמר בני אמדורסקי ז"ל. אמדורסקי הבן, זמר, יוצר, מלחין ומפיק מוזיקלי,  יצר את המופע החדש במלאת שלושים שנה למות אביו, בני אמדורסקי, מהזמרים והמפיקים החשובים בזמר העברי. לצד אמדורסקי הבן, השתתפו במופע מוזיקאים, שביצעו יחדיו את השירים והעיבודים המקוריים של שירי ההרכבים, בהם היה שותף אמדורסקי האב (הדודאים, שלישיית גשר הירקון, השלושרים" ועוד). דר' מוטי זעירא - היסטוריון וחוקר הזמר העברי, היה אחראי על הגשת המופע לחברי הקהילה ושיתף בסיפורים שמאחורי השירים. זעירא מסיים בימים אלו את כתיבת הביוגרפיה של בני אמדורסקי, שתצא בקרוב. קהילת Audi Community הוא פורום הכולל לקוחות של מותג רכבי הפרימיום Audi. הגיעו לצפות ולשמוע: עדיה ויצחק סוארי, שמעון ינקלביץ', דב קוטלר, יורם טורבוביץ', ורד ואבי אורטל, אירית ודודו זבידה, מוטי זינגר, עמיר שאלתיאל, צביקה גיור, אורנית זיגר - מנהלת חטיבת Audi ועוד.

אסף אמדורסקי ויצחק סוארי (צילום: לנס הפקות)
אסף אמדורסקי ויצחק סוארי (צילום: לנס הפקות)

ורד ואבי אורטל (צילום: לנס הפקות)
ורד ואבי אורטל (צילום: לנס הפקות)

- בשישי האחרון התקיים ערב ההתרמה השנתי לעמותה לסיוע לחיילים בודדים לזכרו של מייקל לוין, ביישוב גני יהודה. את פני הבאים קיבלו דרורית ניצני - מייסדת התכנית לחיילים בודדים ללא עורף משפחתי, תא"ל (מיל') עמית אדרי - יו"ר העמותה, וסא"ל (מיל') ליאורה רובינשטיין המנכ"לית. רביב שורץ וטובה דורפמן - מנהלת קרן שטיינהרט, פתחו לכבוד האירוע את ביתם, ואירחו את הבאים. באמנותי: עינת שרוף, יאיר ניצני, דני בסן, צוף פילוסוף, אלון אולארצ'יק, שימי תבורי, גיא מזיג ועוד. הגיעו לתרום למען החיילים הבודדים: לימור והראל ויזל; יפתח ויזל שעלה על הבמה לשיר והעלה את תרומתו בעוד 20 אלף שקלים על כל שיר שהוא שר; אלוף (מיל') נועם תיבון, מריוס נכט ושני פרידן, אייל ותמי חומסקי, דוריס ודני טוקטלי, טלי יעקבי, רון צוקרמן ומיכאלה ברקו, איתן יוחננוף, חנה וקובי אלכסנדר, רפי ושי-לי ליפא ורבים נוספים. 

נועם תיבון והראל ויזל (צילום: ניר פקין)
נועם תיבון והראל ויזל (צילום: ניר פקין)

מריוס נכט,שני פרידן יאיר ניצני ודני טוקטלי (צילום: ניר פקין)
מריוס נכט,שני פרידן יאיר ניצני ודני טוקטלי (צילום: ניר פקין)

טלי יעקבי ועינת שרוף (צילום: ניר פקין)
טלי יעקבי ועינת שרוף (צילום: ניר פקין)

דרורית ניצני (צילום: ניר פקין)
דרורית ניצני (צילום: ניר פקין)

- ג'ורג' חורש, בעל השליטה "בקבוצת יוניון" יבואנית מכוניות טויוטה היפניות לישראל, אירח בביתו קבלת פנים לשגריר הנכנס של יפן בישראל - אראי יוסוקה. השגריר החדש, בנאום הפתיחה שלו, ציין כי הוא מתחיל את כהונתו בתקופה מאתגרת, אך הוא אופטימי ביחס להתפתחות היחסים בין שתי המדינות, בדגש על הפן הכלכלי. 

ג'ורג' חורש (צילום: רונן טופלברג)
ג'ורג' חורש (צילום: רונן טופלברג)

- ידידי תיאטרון בית ליסין ע"ש ברוך איבצ'ר, התייצבו בראשון בערב בפרמיירה להצגה "דתילונים", מאת טל צ'רנובסקי וטל אידיסיס, ובבימויו של עידו רוזנברג. ההצגה מספרת על זוג מאורס, כאשר הבעל המיועד מתחיל תהליך של חזרה בתשובה, ובני הזוג מנסים לעמוד באתגרי הזוגיות הדתילונית. המחזה פותח במסגרת בית הספר למחזאות של התיאטרון, ומשחקים בו: עופר חיון, טל צ'רנובסקי, אורנה רוטברג, חי מאור וטל אידיסיס. צפו ביחד: מנהלת התיאטרון - ציפי פינס, איתן ואורית סטיבה, מרים אדלסון, נילי קריב, אורית ודוד אפרתי, נאוה ברק ובתה מיכל, לינדה ויצחק סגול, ישראלה שטיר, אבי וציפורה דותן, אלון גלרט, עברי ורבין ואילת נחמיאס-ורבין, ציפי ואפרים קונדה, אורי ותמי סלונים, עירית ומושיק תאומים, מוטי ורינת כוזהינוף ועוד.

דוד ואורית אפרתי (צילום: רפי דלויה)
דוד ואורית אפרתי (צילום: רפי דלויה)

איתן ואורה סטיבה  (צילום: רפי דלויה)
איתן ואורה סטיבה  (צילום: רפי דלויה)

נאוה ברק ומיכל ברק (צילום: רפי דלויה)
נאוה ברק ומיכל ברק (צילום: רפי דלויה)

- אירוע הפתיחה של התערוכה "שירת האלמוגים" - תערוכה חדשה המוצגת במוזיאון הטבע ע"ש שטיינהרדט, שבאוניברסיטת תל אביב - נערך בשיתוף האמן הבינלאומי צורי גואטה. התערוכה מזמינה את המבקרים לחוות את העולם התת־ימי ולהתפעם ממנו, להתבונן ביופייה של שונית האלמוגים ולהתפעל ממורכבותו וייחודו של בית גידול חשוב זה, הנסתר בדרך כלל מעינינו. את התערוכה אצרו ד"ר נגה סוקולובר - האוצרת המדעית, ולימור מרגוליס - האוצרת המוזיאלית של מוזיאון הטבע. אירחו: יו"רית מוזיאון הטבע ע"ש שטיינהרדט - פרופ' תמר דיין; מנכ"ל המוזיאון - אלון ספן והאמן צורי גואטה. נכחו: מיקי חיימוביץ שהגיעה עם בתה יולי, שחר אבן צור (מלהקת מוניקה סקס) ויוצר האלבום "אגדה חיה" בשיתוף מוזיאון הטבע, ורבים נוספים.

צורי גואטה (צילום: שי בן)
צורי גואטה (צילום: שי בן)

תמר דיין ומיקי חיימוביץ צילום יעל צור (צילום: יעל צור)
תמר דיין ומיקי חיימוביץ צילום יעל צור (צילום: יעל צור)