ט"ו באב כבר ממש כאן, ומי שמחפש מתנה מפתיעה ומרגשת, יכול בהחלט לשאוב השראה ורעיון מהמחווה הרומנטית של מארק צוקרברג, בעלי מטא (פייסבוק לשעבר) אשר הפתיע את אשתו פריסילה צ'אן, עם לא פחות מפסל בדמותה. צוקרברג תיעד את רגע קבלת הפסל לרשותו וכתב כי פיסול דמותן של נשים הייתה חלק מהמסורת הרומית. לחבר שהתעקש להבין את הסיפור מאחורי המחווה הוא סיפר שמשך שנים הוא מתבדח עם רעייתו על כך שייצור פסל בדמותה, וכאשר נוצרה לו הזדמנות לעבוד עם האמן הידוע דניאל ארשם, הוא סוף סוף הלך על זה.  

פריסילה צ'אן והפסל (צילום: צילום מסך מתוך האינסטגרם)
פריסילה צ'אן והפסל (צילום: צילום מסך מתוך האינסטגרם)

> נשיא בצלאל האקדמיה לאמנות ולעיצוב בירושלים, פרופ' עדי שטרן, סייר עם שגריר צרפת פרדריק ז'ורנס ובן זוגו הריסטו מברב, בתערוכת בוגרי ובוגרות בצלאל לשנת 2024. במסגרת הביקור, סיירו השגריר ובן זוגו בין יצירותיהם של למעלה מ-400 בוגרי בצלאל מן המחלקות השונות. בין היתר, התמקד הביקור בתערוכה הייעודית "בו בזמן", אשר מאגדת עבודות של בוגרי ובוגרות כלל מחלקות האקדמיה, שעוסקות באירועי השבעה באוקטובר ומה שאירע מאז. את התערוכה אצרו יחד, פרופ' שטרן עצמו, ואילנית קונופני. 

הריסטו מברב, עדי שטרן, פרדריק ז'ורנס (צילום: ליאור הראל)
הריסטו מברב, עדי שטרן, פרדריק ז'ורנס (צילום: ליאור הראל)

> עדכון אופנה מכיוונה של הפאשניסטה אתי קובו, בעלת מותג התכשיטים המצליח "קוקונט לאב". קובו שיגרה השבוע לחברותיה הקרובות בשורה אופנתית חדשה, לפיה היא הקימה יחד עם חברתה מאיה לוגסי, מותג חדש בשם Coto, שמציע פריטי בייסיק לנשים. המותג החדש שיושק בשבוע הבא נולד מהחיפוש אחר הבייסיק המושלם – כזה שמחמיא לכל אישה ונשמר לאורך זמן. בין הראשונות לפרגן היתה החברה הטובה בר רפאלי. 

אתי קובו (צילום: אסף אבל)
אתי קובו (צילום: אסף אבל)

> הכדורגלן סרג'י רוברטו סיים השבוע את הקריירה המפוארת שלו במועדון הכדורגל ברצלונה. האישה הגאה שאיתו, הדוגמנית הישראלית קורל סימנוביץ', שיתפה באינסטגרם פוסט אוהב ומפרגן לבעל המוכשר, והודתה על הזכות להיות חלק מהחוויות הבלתי נשכחות.

קורל סימנוביץ׳ וסרג׳י רוברטו (צילום: אינסטגרם)
קורל סימנוביץ׳ וסרג׳י רוברטו (צילום: אינסטגרם)

> ג'ודי ניר מוזס חוגגת השבוע את יום הולדתה ה-66. בן זוגה של כלת השמחה אבי רוטנברג הפתיע אותה בחופשה בקנדה, כולל ביקור במפלי הניאגרה.

ג'ודי ניר מוזס (צילום: באדיבות המצולמת)
ג'ודי ניר מוזס (צילום: באדיבות המצולמת)

> איש העסקים מודי כידון פרגן בפייסבוק לבנותיו, מאיה כידון ודנה כידון-אבלגון, שפתחו עסק חדש Clean.- "קלין דוט", המפגיש בין סטייל לקיימות עם מוצרים ירוקים חדשניים המהווים פתרונות אקולוגיים, בהם טבליות ניקוי עוצמתיות, דפים קומפקטיים לכביסה וסבון ידיים בג'ל הניתן למילוי חוזר. כידון התרשם מקצב העסק החדש: ״כבר 24 שעות ששתי הבנות שלי לא עוזבות את המסך, זה היה נראה לי הזוי לראות עסק שתוך כמה שעות מההשקה שלו מגיע לעשרות לקוחות״. 

מודי כידון (צילום: יוסי צבקר)
מודי כידון (צילום: יוסי צבקר)

> השבוע נערכה בתל-אביב הקרנה מיוחדת לסרטו של שמעון אלקבץ - ״ארבעה בתים וגעגוע״. הסרט שודר גם בערב תשעה באב, בקשת 12, ומביא את סיפורה של משפחת אלקבץ, בשבעה באוקטובר, בקיבוץ כפר עזה. באותו היום נרצחה בת המשפחה סיוון ז"ל בידי מחבלי החמאס, והסיפור עובר דרך ארבעת הבתים של בני המשפחה בקיבוץ. ההקרנה המיוחדת נערכה בסינמטק תל אביב ונכחו בה: מנהלת הדוקו והאקטואליה של קשת 12 - עדי גרתי; אריה גולן, יעל דן, כרמלה מנשה, אלמוג בוקר, מוריה אסרף ועוד.

שמעון אלקבץ, כרמלה מנשה (צילום: רמי זרנגר)
שמעון אלקבץ, כרמלה מנשה (צילום: רמי זרנגר)

> יונתן ארן, מנכ"ל מותג האיפור והטיפוח הבינלאומי IL MAKIAGE, אירח את הזמר והיוצר מרגי, במסגרת השקת קולקציה משותפת ראשונה של היוצר והמותג הנקראת IL MAKIAGE X MERGUI . ההשקה נערכה ב"אוזן בר" בתל אביב, ומרגי שנחת ישירות לאירוע, ממקום מושבו בחו"ל, הפתיע את הנוכחים כשעלה לבמה וביצע הופעה בהפתעה עם להיטיו המוכרים ועם שירים מהאלבום החדש.  

מרגי, יונתן ארן (צילום: יח''צ)
מרגי, יונתן ארן (צילום: יח''צ)

> שר הביטחון לשעבר עמיר פרץ, קובי ועדה אושרת, אביגדור קהלני, נעם סמל, ועוד רבים הגיעו לחגוג עם יוסי אלפי, בתיאטרון "צוותא", את השקת ספרו "עושים סיפור" שיצא בהוצאת "פרדס". רגע מרגש במיוחד נרשם כששרי אלפי, גורי אלפי והנכדה ניאה, שרו על הבמה את "אבא סיפור" והקדישו אותו ליוסי שחגג את יום הולדתו ה-79, ולא שכח להזמין את הקהל לפסטיבל מספרי סיפורים ה-31 שיתקיים בסוכות הקרוב.

עמיר פרץ, יוסי אלפי (צילום: משה צ'יטיאת)
עמיר פרץ, יוסי אלפי (צילום: משה צ'יטיאת)

עדה אושרת, קובי אושרת (צילום: משה צ'יטיאת)
עדה אושרת, קובי אושרת (צילום: משה צ'יטיאת)