- הזמר שלמה ארצי הופיע בשני בערב, בפני אלפי פצועות ופצועי צה"ל, מארגון נכי צה"ל, לציון 50 שנים להקמתו של בית הלוחם ת"א, שהיה בית הלוחם הראשון שקם בישראל. המופע נערך ב'לייב פארק ראשון לציון' ועמד בסימן הוקרה לפצועי צה"ל הוותיקים ולאלו שנפצעו במלחמה הנמשכת מאז שבעה באוקטובר. בערב נכחו: נשיא קרן ארגון נכי צה״ל - אלוף (מיל׳) אליעזר שקדי, יו״ר ארגון נכי צה״ל - עו״ד עידן קלימן ורעייתו שירי; ויו״ר אגודת הידידים של ארגון נכי צה״ל - עדי שטראוס. קלימן בירך את הבאים וציין: "לפני 50 שנים הקימו חלוצי ארגון נכי צה"ל את בית הלוחם הראשון בתל אביב אשר הפך ברבות השנים למודל שיקומי עולמי, דוגמה ומופת למדינות העולם. קהילת נכי צה"ל, עשרות אלפי גיבורות וגיבורים ששילמו בגופם ובנפשם למען מדינת ישראל, מקבלת בתקופה זו לשורותיה אלפי פצועים חדשים. גיבורות וגיבורים של מלחמה קשה ועקובה מדם שעדיין לא הסתיימה. אנו נעשה הכל למען אחיותינו ואחינו הפצועים, וחובתה המוסרית של החברה הישראלית כולה לחבקם חזרה עד שישובו לחיות חיים מלאים".

- מייסדי סטארטאפ הסייבר Lasso Security, שמפתח פתרון ייחודי לאבטחת בינה מלאכותית יוצרת ומודלי שפה גדולים (LLMs), אירחו במשרדים החדשים של החברה את רה"מ לשעבר, נפתלי בנט.

בנט, חבר דירקטוריון ב – Lasso Security, השתתף בישיבת דירקטוריון מיוחדת שהתקיימה לרגל התרחבות החברה וחנוכת המשרדים החדשים בשכונת מונטיפיורי בתל אביב. עם עליית הביקוש למוצרי הסייבר שלה, המספקים אבטחת מידע לחברות בעת שימוש בכלים מבוססי GenAI (בינה מלאכותית יוצרת), החליטה החברה על גיוס עובדים חדשים, ועברה למשרדים חדשים ומרווחים יותר. יחד עם בנט נכחו בישיבת הדירקטוריון המיוחדת מייסדי החברה – אלעד שולמן המנכ"ל, יובל עבדי (COO), ליאור זיו (CTO), אופיר דרור (CPO), וניר סבתו, משקיע בקרן Entrée Capital. נעדר פיזית מהפגישה אך השתתף בזום ישירות מהמילואים בצפון - חבר הדירקטוריון ערן ביילסקי, שותף בקרן Entrée Capital, שגם השקיעה בחברה.

ניר סבתו, אלעד שולמן, נפתלי בנט, יובל עבדי, ליאור זיו ואופיר דרור. (צילום: Lasso Security)
ניר סבתו, אלעד שולמן, נפתלי בנט, יובל עבדי, ליאור זיו ואופיר דרור. (צילום: Lasso Security)

ועד עובדי " קרפור" בראשות איל אלי  והנהלת החברה חגגו בשני עם העובדים את סוף הקיץ בהופעה של איתי לוי בקיסריה. ברשת הבינלאומית שהוקמה לפני כשנה וחצי יש כ-4000 עובדים שנהנו ושרו יחד את שיריו האהובים של לוי. נכחו באירוע צביקה שווימר, יו"ר קרפור ישראל, ומיכאל לובושיץ, משנה למנכ"ל קרפור .  

צביקה שווימר, איל אלי, איתי לוי ומיכאל לובושיץ (צילום: אלכס מלקיס)
צביקה שווימר, איל אלי, איתי לוי ומיכאל לובושיץ (צילום: אלכס מלקיס)

- לרגל פתיחת שנת הלימודים, ב"הלן דורון" מתגייס למען ילדים מצפון הארץ שפונו מביתם בעקבות המצב הבטחוני, וילדים מאור יהודה ומבת-ים, והחליט על חלוקת אלף ערכות ללימוד אנגלית, הכוללות תיק עם ספרים וחוברות עבודה. בני בן מובחר ראש מועצת מבואות החרמון, ונשות "מעגל נשים סביון" התנדבו לסייע בחלוקת הערכות. 

בני בן מובחר  (צילום: מיטל טוקר)
בני בן מובחר  (צילום: מיטל טוקר)

אירוע נוסף של "מבשלים אהבה" התקיים ב"אורט דן גורמה", למען עמותת אור למשפחות, המסייעת למשפחות שכולות. עירית אורן גונדרס - מייסדת ויו"רית עמותת "אור למשפחות", הודתה לתמרה אהרוני על סדנת הבישול שהיוותה  מקום מפגש להורים ולאחים שכולים, ולפדרציה היהודית של צפון אמריקה שבזכות תמיכתם, העמותה מצליחה להביא מעט אור ושמחה לבני המשפחות.

- עופר פדן, מנכ"ל מרתון ישראל, המקיימת למעלה מעשור אירועי ריצה ברחבי ישראל, ושמואל שאנטל - מנהל תחום השיווק הבינלאומי של הארגון, הוזמנו על ידי לשכת התיירות תאילנד לביקור באיים הקסומים של תאילנד ולהשתתף במספר אירועי ריצה. במסגרת האירוח שוחחו פדן ושאנטל על הבאת רצים ישראלים למרוצים בתאילנד, ובמקביל על משיכת רצים מתאילנד לאירועי ריצה בישראל, ביניהם: מרוץ ערד-מצדה, מרתון טבריה והמרתון המדברי המרהיב באילת ודרום הערבה.

- הזמן הצהוב

שרון ישראל, מייסדת ומנכ"לית אקסטרה מייל - חברת שיווק בינלאומית

מייד לאחר ה-7 באוקטובר, גייסנו את מלוא הידע והיכולות שברשותנו בעולם השיווק הגלובלי, למען ההסברה הישראלית והחזרת החטופים. לשם כך, הקמנו חמ"ל הסברה רחב היקף שתכניו מגיעים למיליוני גולשים באירופה ובארה"ב, כתגובת נגד לקולות ההסטה והפייק ניוז שהשתלטו על הרשתות החברתיות בעולם.

בתור חברה המעניקה שירותי שיווק לחברות הגלובליות הגדולות בישראל ובעולם, כמו מייקרוסופט, אמדוקס וגוגל, רתמנו את הידע וההיכרות שלנו עם השווקים הבינלאומיים, כדי להקים מערך הסברה יעיל ואפקטיבי. מדובר במערך המנהל בהתנדבות קמפיינים לקידום ממומן של תכני המשפיענים ויצרני התוכן המובילים, שגיבשו בהתנדבות מאז פרוץ המלחמה כמויות אדירות של תוכן.

בין שאר פעולותיו, החמ"ל מנטר עובדים בחברות גלובליות המתבטאים באופן מסית ואנטישמי ברשתות החברתיות, ומדווח עליהם למעסיקים. לאחרונה, בעקבות האימפקט שיצרה פעילות החמ"ל, ולאחר תקופה ארוכה שבה המימון לפעילות היה עצמי בלבד, קיבלנו תקציב של מאות אלפי שקלים ממשרד התפוצות, כדי להמשיך ולקדם את המאבק, התקציב אמנם הספיק רק לכמה חודשים, אך אפשר לנו להגיע לקהלים חדשים בהודו, אוסטרליה ודרום אפריקה.

יותר מעשרה חודשים עברו - איך זה נתפס שהם עדיין שם? הדרך היחידה היא להמשיך במאמץ עיקש, סיזיפי ויומיומי. חייבים לפעול כדי לספר לעולם את הסיפור האמיתי, ולהבהיר את הצורך הקיומי שלנו להגן על עצמנו, ולעבוד יחד למען מטרה שאין צודקת ממנה. מחזירים את כולם – עכשיו!

שרון ישראל (צילום: מיכל בנדק)
שרון ישראל (צילום: מיכל בנדק)