בראשון בערב נערך בבירה אירוע קביעת מזוזה, ופתיחה רשמית, של מלון "אוריינט" המצטרף לחטיבת מלונות היוקרה של רשת ישרוטל. כ-300 אורחים עלו לירושלים כדי לקחת חלק בפתיחה הרשמית של המלון. בין הנוכחים: שר התיירות - יריב לוין, ראש העיר ירושלים - ניר ברקת, מנכ"ל משרד התיירות - אמיר הלוי, רב הכותל – שמואל רבינוביץ', הבעלים ויו"ר חבר המנהלים של רשת ישרוטל – ג'וליאן לואיס, מנכ"ל רשת ישרוטל – ליאור רביב, מנכ"ל מלון אוריינט – עמית בהט, נשיא התאחדות המלונות בישראל - אמיר חייק, מנכ"ל אלקטרה בע"מ - איתמר דויטש, מנכ"ל ובעלים של אופטיקה הלפרין - יעקב הלפרין, עורכי הדין תמי ויהודה רוה; ועמם בכירים נוספים ומנהלי בתי המלון של רשת ישרוטל הפרוסים ברחבי הארץ, מאילת ועד ראש פינה.

יעקב הלפרין ועמית בהט (צילום: יונתן הלפרין(
יעקב הלפרין ועמית בהט (צילום: יונתן הלפרין(

סבן והמורשת הדרוזית


שר הביטחון אביגדור ליברמן, השייח' מוואפק טריף, חיים סבן יו״ר ארגון ידידי צה״ל FIDF בלוס אנג׳לס ורעייתו שריל, וחבר הכנסת לשעבר שכיב שנאן ששכל את בנו בפיגוע בהר הבית לפני כעשה ימים הניחו אתמול (שני) את אבן הפינה לבית מורשת הלוחם הדרוזי בכפר כיסרא- סמיע שבגליל העליון. בית המורשת החדש נועד כדי לספר את סיפורם של הלוחמים הדרוזים וחלקם הנכבד בהגנת המדינה.

היוזמה להקמת המקום החלה, לאחר שעמותת הקצינים המשוחררים הדרוזים, גייסה מאיש העסקים והפילנתרופ חיים סבן, את התרומה הגדולה ביותר בתולדות העדה הדרוזית, בהיקף של כ-30 מיליון ₪, לשם הקמת בית המורשת. לפרויקט התגייסו שותפים נוספים, בהם: משרד הביטחון באמצעות האגף הביטחוני-חברתי ואגף ההנדסה והבינוי שתכנן ויקים את מרכז המורשת, מועצת כסרא-סמיע, עמותת הקצינים הדרוזים ומנהל אוכלוסיות באכ"א.

שכיב שנאן, שייח מוואפק טריף, אביגדור ליברמן וחיים ושריל סבן (צילום: סקאלי)
שכיב שנאן, שייח מוואפק טריף, אביגדור ליברמן וחיים ושריל סבן (צילום: סקאלי)

האנג'לס של פרידמן ווינגוט

אירוע השקת קרן ההון סיכון 12אנג'לס, הקרן הראשונה מסוגה להשקעה ביזמים ויזמות מהציבור החרדי נערך בראשון על הגג של משרדי מיקרוסופט בהרצליה. הקרן בהיקף של 5 מיליון דולר הוקמה על ידי היזמים החרדים משה פרידמן ואברהם וינגוט, על מנת להשקיע השקעות סיד ביזמים ויזמות מהציבור החרדי.

בין משקיעי הקרן כ- 50 אנשי הייטק מהמובילים בישראל ואנשי היי טק יהודים מובילים בעולם. הקרן הוקמה בעקבות ההצלחה של מאיץ הסטארטאפים של קמא-טק – תכנית ללא מטרת רווח שנוסדה על ידי פרידמן וזיקה אב- צוק מסיסקו, בתמיכה וליווי של ד"ר יוסי ורדי ופרופ' אמנון שעשוע. נפגשו על הגג: יורם יעקובי מנהל מרכז הפיתוח של מיקרוסופט בישראל, יוסי מטיאס מנהל מרכז הפיתוח של גוגל בישראל, עדי סופר תאני מנכ"לית פייסבוק ישראל, יפעת אורון מנכ"לית לאומיטק, חמי פרס, יזהר שי, דב מורן, גיא הורוביץ, חיים שני, יאיר סרוסי, צביקה לימון, אהרון אהרון ועוד רבים מבכירי ההייטק בישראל.

יורם יעקובי (צילום: יח"צ)
יורם יעקובי (צילום: יח"צ)

זיקה אב- צוק
זיקה אב- צוק

יאיר סרוסי , חמי פרס, צביקה לימון ומשה פרידמן
יאיר סרוסי , חמי פרס, צביקה לימון ומשה פרידמן

קיץ עם קורס בנורמן

קולקציית הנשים לקיץ 17 של מעצב העל מייקל קורס, הושקה בראשון בפרזנטציה אינטימית שנערכה במלון נורמן בתל אביב. הקולקציה שואבת את השראתה מצבעי הקיץ החמים, ומציגה מגוון רחב של פריטים בהדפסים פרחוניים נועזים, טקסטורות ייחודיות ופלטת צבעים קיצית ומרעננת. יפעת אירני מבעלי פקטורי 54 וחברתה, שני פרידן, התייצבו במקום באווירה קייצית.

יפעת אירני ושני פרידן (צילום: חן ושגל)
יפעת אירני ושני פרידן (צילום: חן ושגל)

טעימות של קפה קר

החטיבה העסקית של מותג הקפה נספרסו יזמה, לרגל עונת הקיץ, פרויקט בשיתוף עם השפים יונתן רושפלד, יובל בן נריה ואוראל קמחי. במסגרת הפרויקט הוצעו לסועדים במסעדות של השלושה טעימות מקינוחים ומקוקטיילים על בסיס קפה קר של החברה. בכירים ממטה החטיבה העסקית הגלובלית של נספרסו יחד עם תומר הורוביץ, מנהל החטיבה העסקית של נספרסו ישראל, סיכמו את הפרויקט בארוחה במסעדת 'ג'ונתן פוד קלאב' של השף רושפלד. שם גם הוגשה להם אחת המנות שהוכנה במסגרת הפרויקט : דום קפה, יוגורט ברביולי שקוף - כיפת יוגורט, בשילוב תערובת קפה ריסטרטו ועלה רביולי המכסה את כיפת היוגורט.

תומר הורוביץ יונתן רושפלד (צילום: שוקה כהן)
תומר הורוביץ יונתן רושפלד (צילום: שוקה כהן)