קירה רדינסקי, דירקטור מדעי הנתונים של E-BAY ופרופסור מבקר בטכניון, בת 31

 קירה רדינסקי (צילום: אייל טואג)
קירה רדינסקי (צילום: אייל טואג)

העולם שלנו מתמודד עם אתגרים מורכבים יותר ויותר: ערערנו את יציבות האקלים, לא הבסנו את כל המחלות, ולא הפצנו את ערכי הדמוקרטיה והחופש לחלקים גדולים של העולם, שבהם האלימות והמהומות שולטות. כולם יסכימו כי העולם חייב להשתנות בדורנו. אבל כדי לנקוט פעולה, לבנות תכנית, אנחנו צריכים לראות את התמונה המלאה, ולהעצים את מקבלי ההחלטות עם הכלים לבצע שינויים אלה. בעשור זה, הגענו סוף סוף לכמות הקריטית של הנתונים שתקל על יצירתם של כלים כאלה.


בשנים האחרונות העולם עבר מהפיכה מבחינת כמות הנתונים הנאגרים ויכולות המחשוב המתקדמות המאפשרות לנו פעם ראשונה בהיסטוריה לפתח מערכות אשר מזהות תבניות מורכבות אשר משמשות לקבל החלטות.

אנחנו עוסקים בכרייה של big data על מנת לאפשר שימוש מושכל בנתונים על מנת לצפות אירועים, למדל אירועים כלכליים ולאפשר כלכלה אינטרנטית מושתת מידע עבור הצרכנים באיביי.

מה היה החלום שלך בתור ילדה?

חלמתי להיות מדענית מגיל צעיר. החלום שלי היה לדעת איך הכל עובד.

מה הדבר שהכי עזר לך להגיע לעיסוקך הנוכחי?

הייתה לי אהבה גדולה למתמטיקה ולמחשבים אשר משכו אותי להבנה יותר מעמיקה של שני התחומים. היכולות הטכניות אשר צברתי בשירותי הצבאי בשילוב עם הידע האקדמי אשר צברתי בדוקטורט הם אלו שהובילו אותי לעיסוקי כיום.

כיצד את תורמת לקהילה?

בשנים האחרונות אני מתמקדת ביישום טכניקות דומות עבור שירותי הבריאות והפארמה, תוך מינוף כמות גדולה של נתונים המתקבלים מרשומות רפואיות, EMR וממצאים אחרים של מחקר רפואי, במטרה ליצור מערכת AI למחקר רפואי אוטומטי ופריצות דרך. כחלק מתפקידי כמדען מבקר בטכניון, אני היום מובילה מחקר אקדמי ואפליקטיבי של בניית אלגוריתמים אלו למערכות הבריאות בארץ על מנת לאפשר רפואה מותאמת אישית, צפי של מחלות וכו'.

עצת זהב לדור הצעיר?

הפחד הוא האויב הגדול מכולם. לעיתים מאוד קרובות אני צופה באנשים אשר מוותרים מחוסר ביטחון או מקושי הדרך.

אני מאמינה כי עם התמדה, חזון, עבודה קשה ואופטימיות ניתן להגיע לכל מקום.

איך נהגת את לבלות בחופש הגדול?

נהגתי לחלק את הקיץ בין מחנות אימונים בקרטה ולמידה של תחום חדש שעניין אותי. חופש גדול אחד זכור לי במיוחד. הייתי חלק מ-SciTech, שהיא תכנית בינלאומית המשלבת מחקר מדעי יחד עם פעילויות תרבותיות וחברתיות. היא מפגישה תלמידים מצטיינים מכל העולם בטכניון ובמהלכה כל אחד מאיתנו עבד על פרויקט מחקרי לבחירתו, בפיקוח אנשי צוות המחקר של הטכניון. אני עבדתי על פרויקט של חקר הסרטן בעזרת היתוך נתונים.

הבקרים היו נתונים למדע, ואילו אחר הצהריים והערב היו מוקדשים לפעילויות חברתיות ותרבותיות- טיולי יום וסופי שבוע ברחבי הארץ הציגו לנו את הרב גווניות המדהימה של ישראל.

גביע היורובאסקט עושה את ישראל

לקראת טורניר היורובאסקט, אליפות אירופה בכדורסל, במסגרתה תארח בסוף החודש נבחרת ישראל לראשונה בהיסטוריה את נבחרות אירופה, נחת גביע אירופה בישראל, יחד עם נציגת פיב"א, לצילומים בארץ הקודש. במסגרת צילומי סרטון מיוחד של הגביע בישראל, נצפה הגביע בשוק הכרמל, שד' רוטשילד והבימה בת"א, ואף הגיע לעיר הקודש ירושלים.

ביום שישי בשעת בוקר מוקדמת, הגיע הגביע אל חוף הים בהרצליה, שם צולם יחד עם כרמית גלנץ, מדריכת סאפ, וחברות צוותה ה'סאפ סיסטרס'. משה דבי, הבעלים של קבוצת דבי תקשורת שעושה את יחסי הציבור ליורובאסקט, וגולש סאפ בעצמו, הגיע גם הוא לפקח ולקחת חלק בחוויה.

משה דבי והסאפ סיסטרס (צילום: עודד קרני)
משה דבי והסאפ סיסטרס (צילום: עודד קרני)

קרמבו באיקאה

איל קיציס וליאת הרלב לבושה בדמותה של אירנה מארץ נהדרת, התייצבו לאחרונה בסניף 'איקאה' שם צילמו סרט פרסומת ל לקראת אירוע ההתרמה השנתי לתנועה 'כנפיים של קרמבו'. טליה בז'רנו - מנכ"לית 'כנפיים של קרמבו' - תנועת הנוער לצעירים עם ובלי צרכים מיוחדים, ואפרת צור סמנכ"לית שיווק 'איקאה ישראל', שמחו על הרתמות הכוכבים לקראת האירוע שיערך ב- 19 בחודש ספטמבר בהיכל מנורה, ויכלול הופעות של מירי מסיקה, נתן גושן, אליעד, טיפקס, אינפקטד מאשרום ואחרים.

אפרת צור, ליאת הרלב, איל קיציס וטליה בז'רנו (צילום: קסם בר)
אפרת צור, ליאת הרלב, איל קיציס וטליה בז'רנו (צילום: קסם בר)

ורטהיימר בפסטיבל בתפן

פסטיבל המוזיקה ה-2 בתפן ננעל בשבת בקונצרט בוקר שסיכם את העשייה המוזיקלית והחינוכית. במסגרת הפסטיבל הדריכו מורים ומוזיקאים מובילים מהארץ ומחו"ל בני הנוער מוזיקאים מוכשרים יהודים וערבים, מכל רחבי הארץ בהם גם מוזיקאים מוכשרים ממזרח ירושלים והרש"פ, שנבחרו לפרויקט והגיעו לפסטיבל באישור מיוחד. פגשו בקונצרט הסיום: התעשיין סטף ורטהיימר, המנהל המוזיקלי של הפסטיבל, חן צימבליסטה ורותי אופק, אוצרת המוזיאון הפתוח בתפן.

חן צימבליסטה, סטף ורטהיימר ורותי אופק (צילום: תקשורת יעל שביט)
חן צימבליסטה, סטף ורטהיימר ורותי אופק (צילום: תקשורת יעל שביט)

צוקרברג וסיסטרום מצפים

מארק צוקרברג הודיע קבל עם ופייסבוק שבקרוב ייצא לחופשת לידה בת חודשיים לאחר שאשתו פרסיליה תלד את בתם השנייה וזכה לתגובות נלהבות. מספר שעות לאחר הכרזתו של צוקרברג הכריז קווין סיסטרום מייסד אינסטגרם כי הוא ורעייתו ניקול יהפכו בחודש ינואר הקרוב להורים.

מארק צוקרברג (צילום: רויטרס)
מארק צוקרברג (צילום: רויטרס)