היזם ואיש העסקים חביב שמעוני, אירח בחמישי האחרון מסיבת ראש השנה במתחם החדש והמעוצב – 'מטרופולין' בתל אביב. בין החברים שהגיעו לאחל שנה טובה ולהרים כוסית: האחים יוסי וצביקה ויליגר, זיוה ובכור צבאן, איתן אירני, אורן רווח והמעצבת גלית לוי. 

חביב שמעוני ואיתן אירני (צילום: אביב חופי)
חביב שמעוני ואיתן אירני (צילום: אביב חופי)

גלית לוי
גלית לוי



פרויקט הקיץ של הלאונג' עם מנהלי חברות שמאמצות גדודים של צה"ל, במסגרת תוכנית 'אמץ לוחם' של יחד למען החייל והיום עם צבי נטע ,יו"ר ומנכ"ל מכשירי תנועה, בן 66, מתגורר בהרצליה

צבי נטע (צילום: מורג ביטון)
צבי נטע (צילום: מורג ביטון)

היכן שירתת בצבא?

"התגייסתי בסוף מלחמת ההתשה (1970 ) והשתחררתי משרות קבע ב- 1976. שירתתי בחיל המודיעין בפיקוד הדרום וחוויתי את הכנות הצבא המצרי במשך כשנה לפני מלחמת יום הכיפורים (1973). זכיתי להיות עוזרו של סגן בנימין סימן טוב, אשר התריע על המלחמה במסמכים מסודרים ורשמיים שמפקדיו התעלמו מהם. בתחילת המלחמה הייתי בחפ"ק פיקוד דרום ב"אום חשיבה" ואח"כ בגזרה הצפונית בחפ"ק האוגדתי, ליד בסיס "בלוזה". לאחר שירותי בקבע, המשכתי בשירות מילואים עד לפני שנתיים (2016), והשתחררתי בדרגת אל"מ כקמ"ן, באחד מהחמ"לים בפיקוד".

מדוע בחרת לאמץ את היחידה?

"אנחנו מאמצים את יחידת יהלום של ההנדסה הקרבית. מדובר ביחידה קרבית, שעושה את מלאכתה בתנאי שדה קשים, לעתים תחת אש, תוך הפעלת אמצעי לחימה ייחודיים, שילוב של טכנולוגיה וקרב. חשבתי שהיחידה לא מקבלת את ההכרה הראויה לה, ושבאמצעות אימוצה - קציניה, חייליה ומשפחותיהם - ידעו שהם במחשבותינו ובליבנו".

משהו שלא ידעת על היחידה קודם והפתיע אותך?

"הופתעתי מתחומי הפעילות והסכנות שבהן, וגםמהטכנולוגיות הסודיות ובעיקר מאיכויות אנשי היחידה, שהםבאמת ה"יהלום שבכתר". לא מזמן נפצעו שני לוחמי היחידה על הגדר בעזה - סגן איתי מגן וסמ"ר עמנואל זרח, אשר בהמשך חייהם יצטרפו לצערי למשפחת "נכי צה"ל". אירוע זה וההכרות עם בני משפחותיהם החזיר אותי לימים שבהם ליוויתי חברים לנשק פצועים, והורים שכולים, עוד ממלחמת יום הכיפורים".

מה האימוץ נותן לך כמנהל ?

"האימוץ שומר אותי בקשר עם השטח, נותן לי סיפוק רב ואני מקווה שאני מעניק להם קצת "חכמת חיים" מהניסיון הצבאי שלי".

יאקון ממנף

בחמישי האחרון התקיימה ברשת מתחמי העבודה המשותפים BE ALL, השקת האקסלרטור הסיני-ישראלי DayDayUp שעניינו בהאצת חברות מתחום הבלוקצ'יין, ומינוף שיתופי פעולה בין ישראל ואסיה. במפגש ההשקה לקחו חלק נציגים ובכירים מתחום ה Blockchain וה-AIמישראל ומסין, והתקיימו פאנלים ודיונים בנושא תכנית ההאצה שתפעל בישראל, על מנת לסייע לחברות היי-טק ישראליות להשתלב בסין. כמו כן, הוצגו באירוע סטארט-אפים ישראליים בפני משקיעים פוטנציאליים. נשאו דברים: בו יאקון, מנכ"ל DayDayUp סין, ואדיב ברוך - יו"ר מכון הייצוא.

בו יאקון (צילום: אורן בירן)
בו יאקון (צילום: אורן בירן)

שת"פ אופנתי

אתר הקניות של קבוצת עזריאלי AZRIELI.COM חתם על הסכם שיתוף פעולה ארוך טווח עם קבוצת מותגי האופנה MGS. במסגרת שיתוף הפעולה האתר יציע למכירה אונליין את מגוון המותגים הרחב של קבוצת MGS המייבאת לישראל ומייצגת כאן מותגי ספורט ולייף סטייל מובילים, בהם: סקצ'רס, אדידס, קונברס, סופרגה, דיאדורה, ריפליי, גס, סטיב מאדן, מיזונו, ארנה, קאפה ועוד.

שיתוף הפעולה בין הקבוצות יתבצע גם בפעילות בקניוני עזריאלי באמצעות חנויות פופ אפ וכן קמפיינים עתידיים משותפים. באירוע חתימת הסכם השת"פ נכחו: דור טננבאוםואלה מוליוב - מנהלים בקבוצת MGS, עופר ירום - מנכ"ל עזריאלי.קום, וסער ביטון סמנכ"ל לקוחות עזריאלי.קום.

עופר ירום, דור טננבאום, אלה מוליוב וסער ביטון (צילום: חן קוגל)
עופר ירום, דור טננבאום, אלה מוליוב וסער ביטון (צילום: חן קוגל)

יד ביד עם הקדיטים
לקראת פתיחת שנת הלימודים הקרובה, החלו גם השנה בעמותת "יד ביד לוד" בפרויקט "ילקוט לכל ילד", במסגרתו יחולקו עשרות אלפי ילקוטים למען ילדים במצוקה בכל רחבי הארץ. נציגי חברת 'מודן' הלוקחת חלק בפרויקט בשנים האחרונות, ותורמת אלפי תיקים, הוזמנו למפגש שנערך לעידוד תרומות לארגון, במסגרת אימון של נבחרת הקדטים של ישראלבכדורסל, שזכתה רק לאחרונה באליפות אירופה.במפגש נכחו: שחקני נבחרת הקדטים, הרב יעקב גלויברמן מנהל "יד ביד", אריאל בית הלחמי – מאמן הנבחרת, ופיני גרשון - המנהל המקצועי של נבחרות ישראל.

שחקני נבחרת הקדטים, פיני גרשון, אריאל בית הלחמי והרב יעקב גלויברמן (צילום: בנצי גלויברמן)
שחקני נבחרת הקדטים, פיני גרשון, אריאל בית הלחמי והרב יעקב גלויברמן (צילום: בנצי גלויברמן)