בראשון בערב, נר ראשון של חנוכה, נערכו הצילומים למשדר ההתרמה השנתי של ארגון 'פתחון לב' בשיתוף עם 'רשת 13'. את המשדר, שעמד בסימן עשרים שנות פעילות לצמצום מעגל העוני בישראל וקידום פעילות חינוך והעצמה לנוער בסיכון, הנחו עדן הראל ועודד מנשה. הופיעו האמנים: עומר אדם, נינט טייב, שלישיית 'מה קשור', עידן עמדי, מארינה מקסימיליאן, ונדב גדג׳. מחאו כפיים: אלי כהן מנכ"ל פתחון לב ויוסי פלד יו"ר המועצה של פתחון לב, פנינה רוזונבלום, רונית ומוטי כוזהינוף , שלומי בסון, גלי ירום, נועם צימרמן, אורן בר גיל ועוד. 

יוסי פלד ואלי כהן (צילום: רפי דלויה)
יוסי פלד ואלי כהן (צילום: רפי דלויה)

 שת"פ בבנק


בנק דיסקונט וסיטי בנק ישראל, קיימו באחרונה אירוע לקהילת הפינטק בישראל. המפגש התקיים במרכז Startup Nation Central ונכחו בו כ-80 משתתפים, שותפים בכירים בקרנות, ויזמים מחברות הפינטק המובילות בישראל. פרופ' יוג'ין קנדל, מנכ"לCentral Startup Nation, פתח את האירוע ובהמשך נערך פאנל בהשתתפות לילך אשר-טופילסקי, מנכ"לית קבוצת דיסקונט וניל קורני מנכ"ל סיטיבנק, ישראל. השניים התייחסו לשיתוף הפעולה הפורה בין תעשיית הבנקאות לתעשיית הפינטק ולתפקיד הפינטק בטרנספורמציה של הבנקאות המסורתית.

עוד השתתפו: ד"ר יוסי בכר, יו"ר דיסקונט, המסיים השבוע את תפקידו כיו"ר דיסקונט, אלון כהן, היזם של CyberArk שמוביל כיום את Nsknox, קרן צוקרמן מנכ"לית Feezback, מודי רוזן מקרן מאגמה ואייב פינקלשטיין מקרן וינטג'.

יוג'ין קנדל, לילך אשר טופילסקי ויוסי בכר (צילום: סיון פרג')
יוג'ין קנדל, לילך אשר טופילסקי ויוסי בכר (צילום: סיון פרג')

השאטל המונגש של זוהר

השבוע ציינו ברחבי העולם את היום הבינלאומי לשיוויון זכויות לאנשים עם מוגבלויות. אוניברסיטת בר-אילן שעשרה אחוזים מהסטודנטים שלה הם בעלי מוגבלויות, החליטה להשקיע 130,000 שקלים בהנגשת שירות ההסעות בתוך הקמפוס, ורכשה רכב מונגש המותאם לכיסאות גלגלים. הרכב מסייע לסטודנטים ואנשי סגל בעלי מוגבלויות להתנייד בקמפוס. רו"ח שלמה זוהר, יו"ר חבר הנאמנים של האוניברסיטה הגיע לחנוך את השאטל המונגש לבעלי מוגבלויות, לצידו של עופר שרגאי, סמנכ"ל התפעול של אוניברסיטת בר אילן ויוזם הפרויקט.

בתמונה: שלמה זוהר ועופר שרגאי (צילום: יוני רייף)
בתמונה: שלמה זוהר ועופר שרגאי (צילום: יוני רייף)

סיטרמן מחבר

גדעון סיטרמן, מונה לאחרונה לקונסול כבוד של ג'מייקה בישראל. סיטרמן ליווה וארגן לצד משרד החוץ ביקור בן שלושה ימים של אודלי שו (Audley Shaw), שר התעשייה, המסחר, הדגה והחקלאות של ג'מייקה בישראל. במסגרת ביקורו, נפגש שו עם שר החקלאות אורי אריאל ואבי פרל המדען הראשי של משרד החקלאות לבחינת החלפת משלחות מקצועיות בתחום החקלאות. כמו כן, נפגש השר עם מנהל היחידה לקנאביס רפואי, יובל לנדשפט ונבחנו הדרכים לשיתוף פעולה בין היחידות הממשלתיות.

 אודלי שו, גדעון סיטרמן ואורי אריאל (צילום: באדיבות דוברות שר החקלאות ופיתוח הכפר )
אודלי שו, גדעון סיטרמן ואורי אריאל (צילום: באדיבות דוברות שר החקלאות ופיתוח הכפר )

דו קיום חגיגי

מסיבת חנוכה שכללה הדלקת נר ראשון, יחד עם ציון חגי הנוצרים והמוסלמים המתקיימים במקביל, נערכה בראשון האחרון במרכז המזון Merkaza שבנצרת עילית. מונהאל חמוד הבעלים והמנכ"ל של Merkaza, וראש עיריית נצרת עילית רונן פלוט, הדליקו יחדיו נר ראשון של חנוכה וטעמו סופגניות, יחד עם עוד כ-1500 חוגגים מבני העיר ששמחו על הדו קיום.

מונהאל חמוד ורונן פלוט (קרדיט לצלם: אניל נבואני)
מונהאל חמוד ורונן פלוט (קרדיט לצלם: אניל נבואני)

לינדט וסנטה

גי לינדט, מנכ"ל מלון 'אמריקן קולוני' בירושלים, נכנס לרוח החג וישב על ברכיו של סנטה קלאוס באירוע הדלקת התאורה המיוחדת לחג המולד.

גי לינדט (צילום: ויקטור לינדט)
גי לינדט (צילום: ויקטור לינדט)