במסגרת פרויקט לקידום אמנים של בנק דיסקונט "במה לאומן", נפתחה בסוף השבוע בסניף אפקה של הבנק, תערוכת ציורים של הזמרת, השחקנית והציירת עינת שרוף – "להיות בשמחה". הגיעו להתרגש עם שרוף: ח"כ יאיר לפיד ורעייתו ליהיא , סמנכ"ל דיסקונט, יובל גביש ורעייתו ניצה, דני טוקטלי, רון צוקרמן, רני רהב, שולמית נוס, הממונה על אוסף האמנות של דיסקונט, אוצרת התערוכה, תמיר הרפז בן זוגה של שרוף ובני משפחה נוספים.

ליהיא ויאיר לפיד (צילום: סיון פרג')
ליהיא ויאיר לפיד (צילום: סיון פרג')

תמיר הרפז ורון צוקרמן
תמיר הרפז ורון צוקרמן



110 שנים בים של תל אביב

לרגל מלאת 110 שנים לעיר תל-אביב, נפתחה בשישי במוזיאון ארץ ישראל בתל-אביב, תערוכת הצילום "הים של תל-אביב" שאותה אצר גיא רז. בתערוכה מוצגים תצלומים איקוניים בצד עבודות וידאו, והמבקרים בה מוזמנים להתבונן, להקשיב ולדבר ב"שפת הים" התל-אביבית. נכחו בפתיחה: ראש העיר תל אביב -יפו רון חולדאי ורעייתו יעל חולדאי, עמי כץ מנכ"ל מוז"א, נאוה ברק, רוני פורר, עירית פדרמן, ברוך נאה, איתן שוורץ, יעל שחם, בתיה רוטמן ועוד.

רון חולדאי ועמי כץ (צילום: עמליה לוקאש)
רון חולדאי ועמי כץ (צילום: עמליה לוקאש)

יעל שחם, רוני פורר ועירית פדרמן
יעל שחם, רוני פורר ועירית פדרמן

ברוך נאה ואיתן שוורץ
ברוך נאה ואיתן שוורץ

פישר, זר וקו לחיים

בחמישי נערך אירוע מרגש בגלריה ZOA בתל-אביב - ע"ש דבורה פישר ז"ל, לפתיחת התערוכה "לא לפני 11" בשיתוף עם עמותת 'קו לחיים'.

בתערוכה מוצגות עבודותיו של האמן מיקי זר – אשר נולד בשנת 1982 עם מוגבלות מורכבת, ללא גפיים. מאחר שהוריו לא היו מסוגלים לטפל בו הוא הועבר למשפחה אומנת.

זר גדל בפנימייה של בית החולים השיקומי אלי"ן עד גיל 24. בפנימייה פגש מיקי סייעת מכוח העזר שאימצה אותו כאם וגילתה את כישרונותיו האומנותיים.

משחר ילדותו היה זר מצייר ובשנת 2014 התקבל כתלמיד/סטודנט מן המניין באקדמיה לאמנות "בצלאל" בירושלים אותה סיים בהצטיינות. נכחו בפתיחה: ד"ר אלי פישר - נשיא ומייסד תשלובת ד"ר פישר; רינה עידן - מנכ"לית עמותת 'קו לחיים' וסיגל בר-און - יו"ר משותף תשלובת ד"ר פישר.

 ד"ר אלי פישר, רינה עידן, מיקי זר וסיגל בר-און  צילום: ענת מוסברג
ד"ר אלי פישר, רינה עידן, מיקי זר וסיגל בר-און צילום: ענת מוסברג

יפו מארח

רונן יפו, מנכ"ל אלעד ישראל מגורים מקבוצת תשובה, אירח בשישי במרומי הקומה ה-18 של פנטהאוז פרויקט פארק תל אביב, ארוחת בוקר והרצאה של העיתונאי, הפובליציסט ומחבר רב המכר הביוגרפי 'נתניהו'- בן כספית. הגיעו להאזין וליהנות מהנוף: שגריר ישראל לשעבר באו"ם, דני גילרמן, אימו של רונן, עליזה יפו, חיים סקאל ועוד.

אריאל יפו חיים סקאל (צילום: אביב חופי)
אריאל יפו חיים סקאל (צילום: אביב חופי)

שבט מנהלים ומנהלות בלאומית

כנס ההנהלה השנתי של "לאומית שירותי בריאות", נערך בשבוע שעבר בסימן חדשנות טכנולוגית בעולם הרפואה ומעבר לרפואה דיגיטלית מותאמת אישית. בכנס, שאליו הוזמנו מנהלי הסניפים וחברי ההנהלה, הציג מנכ"ל הקופה - ניסים אלון, את פועלו למיצובה של לאומית כקופת חולים מובילה בתחום הדיגיטל. אסף לוין - ראש תחום תוכנה ב- Spaceil , הוזמן להרצות על האתגרים הרבים שניצבו בפני הצוות שעבד על פרויקט החללית "בראשית". בסיומו של הכנס, עלו חברי ההנהלה וראשי הסניפים לבמה, לביצוע השיר "שבט אחים ואחיות", שמילותיו הותאמו לרוח הקופה. זימרו עם אלון: יו"ר וועד עובדי לאומית – גבי מטרסו, המשנה למנכ"ל - גיל ויינשטיין ועוד.

גיל ויינשטיין, גבי מטרסו וניסים אלון (צילום: איציק בירן)
גיל ויינשטיין, גבי מטרסו וניסים אלון (צילום: איציק בירן)

סרט למעצבים

בסוף השבוע האחרון התקיים אירוע הקרנת הבכורה של סרט הקומדיה המוסיקלי 'יסטרדיי' של הבמאי דני בויל בסינמה סיטי גלילות. את האדריכלים ומעצבי פנים שהוזמנו אירח גדעון ויגדור, מנהל חטיבת מותגי מוצרי החשמל היוקרתיים למטבחGorenje ו- Asko מקבוצת ח.י האירוע התקיים בשיתוף עם מועדון ALL CLUB, המעניק הטבות למעצבי פנים עצמאיים בישראל, וארגון מעצבי הפנים בישראל, אשר מטרתו להסדיר את מקצוע עיצוב הפנים בישראל. עוד נכחו: אבי אדרי, מנכ"ל סינמה סיטי, שחר הכט יו"ר ארגון מעצבי הפנים בישראל ואתי רז, מנכ"לית ALL CLUB.