איתן זינגר, מנכ"ל מדלן ישראל: Simon Sinek – The Infinite Game: How to Lead in the 21st Century

"סיימון סינק מגדיר הצלחה ומנהיגות עסקית במונחים שונים מהנלמד בבתי הספר לעסקים כמו מוצר, שיווק, תמחור ותחרות. רווחיות היא הבסיס של כל מודל אבל סינק מרחיב את עולמות התוכן של ההצלחה לערבות הדדית, ביטחון תעסוקתי, מטרה ראויה, למידה וצמיחה. סינק מבדיל בין שני סוגי משחקים: הסופי – משחק עם סוף ומנצח אחד, לעומת משחק אינסופי – שמתקיים לנצח ואין בו מנצח אמיתי, המשחק יסתיים רק כשאחד המתמודדים פורש כי נגמרו לו המשאבים או הרצון להמשיך לשחק (למשל, סיום המלחמה הקרה). החיים האישיים, המגזר העסקי והפוליטי מתנהלים במגרש האינסופי שמכיל קודים וכללים אחרים שלא נמדדים בניצחון.

לגישתי זה מאוד מתחבר עם דפוסי החשיבה של 'עולם התעסוקה החדש' ולמנהיגות עסקית שמייצרת חדשנות בת קיימא. מנכ"ל במשחק האינסופי מנהל חברה לטווח האינסופי ולכן הוא צריך לנסח את המטרה הנעלה שעבורה עובדים יהיו מוכנים לבוא לעבודה ולהקריב את הזמן הפנוי שלהם, לבנות תרבות ארגונים נטולת פחד שמאפשרת לעובדים להעז ולקחת סיכונים, תרבות שהיא קרקע לחדשנות ויצירת ערך. מנכ"ל צריך להיות אידיאליסט ולהעדיף חזון גדול על פני מטרות ריאליסטיות קצרות מועד.



סינק מסביר שאנשים ועובדים מחפשים את הלמה? למה החברה קיימת ולא את מה שהיא עושה, את המטרה הנעלה ואת סביבת העבודה שתאפשר להם להיות יותר טובים כל שנה. היום, עובדים טובים לא מתחברים למטרות קצרות מועד ולמושגים של קפיטליזם ישן, שאולי הוא חוקי אבל נטול אתיקה. עובדים קמים בבוקר לעבודה כדי להיות הכי טובים ולהשתפר, הם מחפשים יצירת ערך ורווח בצורה של חדשנות ומודלים חדשים, שיתוף פעולה והעדפת אנשים על פני רווחיות. המשותף לבתי הספר למנהל עסקים ולסינק הוא הצפת הערך, אבל הדרך אחרת. נראה כי סינק פיצח מסע שיש בו הרבה למה ומשמעות, ולא רק איך ומה".

תדמור עותר לבג"צ

עו"ד דודי תדמור, מבעלי משרד עורכי הדין תדמור-לוי, שיתף את חבריו בפייסבוק בנושא גירוש ילדי העובדים הזרים וזכה לעשרות שיתופים ותגובות.

ביום חמישי, הגיש משרד תדמור-לוי עתירה לבית המשפט הגבוה לצדק (בג״צ 5544/19), בשם שלוש ילדות - תלמידות בתי ספר בישראל ובנות להורים מהגרי עבודה, המצויות בסכנת גירוש. "קיבלנו על עצמנו את המשימה ביום רביעי לקראת צהרים. בחלוף 30 שעות עבודה רצופה הוגשו העתירה והבקשה לסעד זמני, לשופט ניל הנדל. באותו ערב הורה השופט הנדל לרשות ההגירה ולשר הפנים להגיב לעתירה בתוך שבוע ימים. רשות ההגירה פועלת בימים אלה נגד ילדים, שעד לאחרונה לא היו בסכנת גירוש: אלה הלומדים בבתי ספר בישראל, שנולדו למהגרי עבודה אשר נכנסו לישראל כדין אך לא עזבו אותה כנדרש. תהא דעת כל אחד מאתנו כאשר תהא לגבי ההורים – ילדיהם בוודאי לא חטאו. ״תינוקות שנשבו״, קרא להם השופט חנן מלצר.

הילדים האלה לא בחרו את מקום לידתם, חינוכם ושפתם; לא את בית ספרם ולא את חבריהם. הם לא בחרו מרצונם במעמד של שוהים שלא כדין. אין בהם ולו שמץ של אשם – רק נסיבות חיים, שמעולם לא היו בשליטתם. הם התחנכו במערכת החינוך בישראל, והתערו בה באופן מלא. שפתם העיקרית עברית, ותכופות ידיעותיהם בשפת הוריהם מוגבלות. מדינת ישראל היא מרכז חייהם והבית היחיד המוכר להם. בשנת 2010 התקבלה החלטת ממשלה (בראשות בנימין נתניהו), המקנה לילדים האלה מעמד מוגן מגירוש. בפועל הם זכו להגנה לאורך השנים גם אם החלטת הממשלה לא חלה עליהם. עכשיו הכנסת סגורה ומסוגרת. הממשלה - גם לו רצתה, אינה עוסקת בנושאים כאלה ערב בחירות. ורשות ההגירה? משנה מדיניות קיימת בת שנים, ופותחת במסע גירוש נגד הילדים ובני משפחותיהם. פריצה לדירות. מעצרים. גירושי בזק. פנינו לבית המשפט העליון בכדי לעצור מצב זה. אנחנו סבורים כי בתקופה של ממשלת מעבר, בסמוך לבחירות, אוסר הדין על שינוי מדיניות כזה. אנחנו גם סבורים כי המדיניות עצמה אינה חוקית - בנוסף להיותה מנוגדת לערכי היהדות, המוסר, הדמוקרטיה וקורות עם ישראל לדורותיו".

דודי תדמור (צילום ארכיון: אלוני מור)
דודי תדמור (צילום ארכיון: אלוני מור)

השופט חנן מלצר (צילום: אסתי דזיובוב)
השופט חנן מלצר (צילום: אסתי דזיובוב)

סייברטק הגרסא האפריקאית

עמיר רפפורט, מייסד כנס ותערוכת "סייברטק", התארח בקיגאלי, בירת רואנדה, וחתם עם נלי מוקזאיירה, מנכ"לית סוכנות הכנסים של רואנדה, על חוזה לקיום אירוע "סייברטק" ראשון אי פעם על אדמת אפריקה. בכנס הצפוי יתארחו נציגים של תעשיית הסייבר מרחבי העולם והוא יעסוק באתגרים ובפיתוחים האחרונים בתחום. באירוע חתימת החוזה נכחו גם שרת התקשורת והחדשנות בממשלת רואנדה, פאולה אינגאביר, ושגריר ישראל הראשון במדינה - רון אדם.

עמיר רפפורט, פאולה אינגאביר, רון אדם ונלי מוקזאיירה (צילום באדיבות סייברטק)
עמיר רפפורט, פאולה אינגאביר, רון אדם ונלי מוקזאיירה (צילום באדיבות סייברטק)

שת"פ לחיות הבר

רשות הטבע והגנים והספארי ברמת גן, חתמו לאחרונה על הסכם הפעלה חדש לבית החולים לחיות בר המופעל בספארי על ידי שני הגופים מאז היווסדו בשנת 2005. במסגרת ההסכם החדש, שנחתם בתמיכת עיריית רמת גן, צפויים שני הגופים להרחיב את מבנה בית החולים ולהוסיף עוד מתחמי טיפול ואשפוז לבעלי חיים, אזורי שיקום ותעופה לעופות דורסים, ומכשור רפואי מתקדם יותר. בכך יוכלו להגדיל את היקף ואיכות הטיפול בחיות הבר הפצועות והפגועות בישראל. נכחו בטקס החתימה: ד"ר יגאל הורוביץ - מנהל בית החולים לחיות בר, אורן בן יוסף - מנכ"ל הספארי, עו"ד רועי ברזילי - יו"ר הספארי וסגן ראש העיר רמת גן, ושאול גולדשטיין - מנכ"ל רשות הטבע והגנים.

יגאל הורוביץ, אורן בן יוסף, רועי ברזילי ושאול גולדשטיין (צילום: יניב כהן רשות הטבע והגנים)
יגאל הורוביץ, אורן בן יוסף, רועי ברזילי ושאול גולדשטיין (צילום: יניב כהן רשות הטבע והגנים)

בן דרור והשוערים

עוד בטרם נפתחה ליגת העל, הוזמנו שוערי הקבוצות השונות למפגש אותו יזם אילן בן דרור בעלי קבוצת בן דרור על מנת לקבל את הציוד החדש והמתקדם של מותג כפפות השוער REUSCH לקראת פתיחת העונה. התייצבו: שריף כיוף שוער מכבי חיפה נוער ושוער נבחרת ישראל נוער , ברק לוי שוער הפועל פתח תקווה , ערן שייזנגר שוער נבחרת ישראל לשעבר ומנהל מחלקת הספורט של הקבוצה , רועי משפתי שוער מ.ס אשדוד , גיא חיימוב שוער מכבי חיפה, אריאל הרוש שוער נבחרת ישראל וספרטה נוטרדם והרנסט שטכוס שוער הפועל באר שבע.

שריך כיוף, ברק לוי, ערן שייזנגר, אילן בן דרוררועי משפתי וגיא חיימוב (צילום: עידן וקנין)
שריך כיוף, ברק לוי, ערן שייזנגר, אילן בן דרוררועי משפתי וגיא חיימוב (צילום: עידן וקנין)