יעל גורן-וגמן, מנכ"לית אגודת הידידים וארגון הבוגרים של מכון ויצמן למדע

6:30 מתייצבת במכולת של ציון בתקוות שווא להקדים את השכנים ולהימנע מהתקהלות. הוא מסמן לי מבעד למסכה שהבריח לי מאחורי הדלפק שתי תבניות ביצים. מרגישה שקניתי כמהין לבן.

7:00  אוספת את העיתונים בכניסה לבית, מסירה את הכפפות והמסכה, ובעודי זורקת אותם לפח, מרגישה שהעולם הפסיד בזה הרגע מנתחת כירורגית בכירה. שותה קפה ועוברת על העיתונים.

7:30 עוברת על מיילים ומתקשרת להורים שמאד מתקשים לא לצאת מהבית, ובכל זאת מצליחים להיות ממושמעים. נו, בשביל מה יש להם 4 בנות ?

8:30 שיחות טלפון עם חברים באגודת הידידים של מכון ויצמן. מתעניינת בשלומם, חלקם מבוגרים ונמצאים בקבוצת סיכון. ההתעניינות ההדדית מרגשת, ובתקופה כזאת אני מבינה עד כמה המילה ידידים לא משקפת את עוצמת החברות והשותפות בה זכיתי במהלך שנות עבודתי במכון ויצמן.

10:00 שיחת צוות  - עדכונים לגבי יוזמות ומחקרים חדשים שמתבצעים במכון בהקשר של נגיף הקורונה וכיצד לתקשר אותם לידידים ולתורמים בשפה פופולרית ומובנת בפלטפורמות השונות. דגשים לגבי המשך התנהלות ועבודה רציפה במצב הנוכחי. הצוות מורכב מנשים שרובן גם אמהות שמצליחות לג'נגל בין ילדים ועבודה בתקופה המאתגרת הזו.

11:30  וואטסאפ ממדען במכון ויצמן - פרופ' נועם סובל, שמעדכן כי תסמין מוקדם של נגיף הקורונה הוא אובדן חוש הריח – ומצרף לעניין שאלון לבדיקה עצמית באמצעות חמישה פריטים שיש בכל בית. וכך מוצאת את עצמי ואת ה  teenager שלי מרחרחים חמאת בוטנים, שום, תמצית וניל, ועוד. נושמת לרווחה. לפחות בינתיים עושה רושם שאנחנו בריאים. 

12:00 קוראת ולומדת על המחקרים החדשים שמתבצעים במכון ויצמן בנושא הקורונה, בינהם פיתוח שיטה לאיתור גיאוגרפי של צבירי הדבקה, פיתוח נוסף שמאפשר להגביר משמעותית את קצב וכמות הבדיקות, יצירת מולקולה מהונדסת שתאפשר לתאים בריאים להתחמק מהנגיף, ועוד מחקרים חדשניים ופורצי דרך שדורשים גיוס תרומות דחוף.

13:00-16:30 מיילים וטלפונים לגורמים שעשויים לסייע ולתמוך במחקר ושמבינים שהמדע יקרב אותנו לסופה של המגיפה ויסייע לנו למנוע משברים עולמיים כאלו גם בעתיד. 

17:00 שיחת זום עם מנהלי אגודות הידידים של מכון ויצמן ברחבי העולם. תחושה של שותפות גורל, כשלנגד עינינו משימה משותפת אחת – לגייס סכום של 25 מיליון דולר מתורמים בארץ ובחו"ל, עבור קרן מחקרים למאבק בקורונה ולמציאת פתרון בדמות חיסון או תרופה. 

18:00 שיחת זום עם יותר מ-200 חברים באגודת הידידים עם פרופ' שראל פליישמן מהמכון, שמסביר לנו על המחקר שלו ועל גישה חישובית חדשה לעיצוב נוגדנים זעירים שיוכלו לבלום את נגיף הקורונה. אמנם לא נפגשים פיזית, אבל יש זמן לשאלות ותשובות, וכולם מרגישים באווירה ביתית ונינוחה, לעיתים יתר על המידה, כפי שניתן לראות מבעד לעדשת המצלמה של חלק מהמחוברים...

 19:00 שעת כושר מול הטלויזיה בתירגול שמוגדר כ low impact workout  למתחילים. בקושי נושמת.

20:00  חדשות בכיכובו של פרופ' רן בליצר, מנהל מכון המחקר של שירותי בריאות כללית, חבר מועדון WeizmannVibe דור ההמשך של אגודת הידידים, ופרופ' גבי ברבש, שמכהן כיום כמנהל התכנית Bench to Bedside  במכון ויצמן המאגדת מדענים ורופאים שעובדים בשיתוף פעולה. גאווה גדולה לראות את שניהם על המסך מידי ערב ולדעת ש"הם משלנו". 

21:00    מיילים וטלפונים עם תורמים מעבר לאוקיינוס האטלנטי.

21:30 ארוחת לילה עם הטינאייג'ר ואז משחק שש-בש. סופגת ממנו תבוסה מוחצת.

22:30 קריאה והעמקת הקשר עם נטפליקס בזכות הקורונה.

 23:30 שיחות והתכתבויות לתוך הלילה עם החבר. הקורונה מפריכה את האמרה "רחוק מהעין, רחוק מהלב."

יעל גורן-וגמן (צילום: איתי הרכס)
יעל גורן-וגמן (צילום: איתי הרכס)

גידי כרוך, מנכ"ל "לקט ישראל"

7:00 מתעורר, שותה קפה

7:15 בהתאם להנחיות משרד הבריאות מתחיל יום עבודה מהבית, מתעדכן בעיתונות בארץ ובעולם, עובר על מיילים

09:00 שיחת הנהלה בזום

10:00 שיחת זום עם כלל עובדי הארגון לשם עדכונים בנעשה

10:30 שיחה עם סמנכ"לית תפעול על ביצועי היום ותוכניות לימים הקרובים

11:00 שיחת עדכון עם יו״ר העמותה והמייסד, ג’וזף גיטלר

11:30 שיחת זום לגבי היערכות לקטיפים - כיצד נערכים בעקבות הפחתת הסיוע במתנדבים 

12:30 ראיון במרכז הלוגיסטי על איסוף ולקט חקלאי. בעקבות המצב אסף וקטף הארגון כ-800 טון יותר מבתקופה המקבילה

13:00 שיחות עם תורמים שפונים בבקשות לסייע לעמותה ועריכת שיחות יזומות לתורמים פוטנציאלים, חלקם מבקשים הבהרות לעשייה של לקט בימים האלה, שהיא שונה ומורחבת מאוד מהרגיל

14:00 שיחות עם קולגות על מנת לתאם שיתופי פעולה ביניהם כאלה שמבקשים סיוע. כך למשל סייענו לעמותות בהפניית מוצרים יבשים, מתנדבים, ואף העברנו כסף למימון משאית

15:00 ארוחת צהריים קלה

15:30 ראיון על חלוקת ארוחות מבושלות לקשישים. בימים רגילים לקט ישראל מחלקת מזון מוצל לעמותות, אך בשל ירידה של כמעט 100% בתרומות המזון המבושל והעובדה שהקשישים אינם יכולים לצאת מבתיהם, הארגון רוכש ומחלק כ-80 אלף ארוחות מדי שבוע ישירות לבתי הקשישים

16:00 שיחה עם סמנכ"ל הכספים וסמנכ"ל גיוס משאבים - הערכות כספית לחג וליום שאחרי, גיבוש תכניות למימוש העלייה בדרישות בעקבות המשבר, ותכניות רכש מול הקייטרינגים השונים שלשמחתנו מחזירים מחל"ת עובדים כדי לייצר עבורנו את הארוחות

17:00 שיחה עם סמנכ"לית השיווק - עדכונים יומיים ותגובות ברשתות החברתיות מתוך ראיית החשיבות שבחיבור לשטח

17:30 מעבר נוסף על מיילים ושיחות שוטפות על נושאים דחופים

18:30 שיחת עדכון עם סמנכ"לית התפעול לגבי היום שהיה והיום למחרת

19:00 שיחות עם תורמים בחו״ל שהשעון שלהם הפוך מישראל, מענה על שאלות והבהרות

20:00 ארוחת ערב

20:30 שיחות עם חו״ל, מעבר ומענה נוסף על מיילים שוטפים

גידי כרוך (צילום: באדיבות לקט ישראל)
גידי כרוך (צילום: באדיבות לקט ישראל)

נורית דאבוש   דירקטורית בבנק יהב ומרצה בקריה האקדמית אונו

05:30 בוקר טוב מקלחת. תפילת שחרית. עיתונים. קפה של בוקר.

7:00 עוברת על המיילים. שולחת הודעות. מגבשת רשימת משימות של היום.

8:00 בוקר טוב לבתי ליאב - התארגנות ללמידה מרחוק.

08:30 ישיבת דירקטוריון בתקשורת של בנק יהב. בחינת ההערכות ויעילות השרות בתקופה מורכבת זו תוך מתן דגש על אוכלוסיית הוותיקים לקוחות הבנק,  והתייחסות לעובדי הבנק ולתנאי עבודתם בימים אלה.

10:30 ישיבת ועדה לניהול סיכונים של הבנק בראשותו של חיים גיט ובהשתתפות יו"ר הדירקטוריון - ישראל אנגל, ומנכ"ל הבנק - שאול גלברט - מתייחסת בעיקר לסיכון המוניטין בתקופה הקרובה תוך מתן דגש על איכות השרות והתאמתו לתקופה זו.

12:30 שיחה עם אחותי הגדולה שמחה בת ה-73 - הגיבורה של כולנו, שנמצאת לבד מתחילת המשבר ומחזקת אותנו בהרבה הומור  ושמחה.

13:00 שיחות עם דוברי הרשויות המקומיות ומתן עצה טובה לחברים וחברות במצב המורכב החדש.

14:30 ארוחת צהריים עם ענת יניב וליאבי - המשפחה הגרעינית שלי - שיחה ערה על מה חדש מהבוקר.

16:00 עולה לישיבת צוות של הקריה האקדמית אונו - דיון על המצב החדש וההרצאות בזום.

18:00 הרצאה בקורס קשרי עיתונות ומדיה לסטודנטים האהובים שלי בקריה האקדמית אונו. הם עולים להרצאה המקוונת מלאי אנרגיה ומתווכחים בלהט. מסיימת את ההרצאה בדמעות, אני כל כך מתגעגעת.

20:00 שיחות עם האחיות שלי, בני משפחה, חברים.

21:00 ארוחת ערב ומלחמת כריות עם ליאב.

21:30 שיחות יעוץ ותרומה לקהילה לחברות וארגונים שונים.

23:00 קריאת שמע על המיטה. מודה על היום שהיה ומבקשת לקראת היום שיהיה. 

לילה טוב.

נורית דאבוש (צילום: פרטי)
נורית דאבוש (צילום: פרטי)