1. ערבות הדדית

אנשי העסקים אורלי ואמיל מימרן, ג'קי בן זקן, אברהם נניקשוילי, ויהודה אמסילי,  תרמו יחד אלף ארוחות גורמה, עבור עובדי ומתנדבי מד"א שהיו במשמרת במהלך ליל הסדר. כך זכו העובדים והמתנדבים לארוחת חג חגיגית, עם מנות שף, בהן מגוון סלטים, פילה דניס, צלי עגל ברוטב ערמונים ועוד.

ג'קי בן זקן (צילום: דני מרון)
ג'קי בן זקן (צילום: דני מרון)

קבוצת 'כנען', המקדמת מספר רב של פרויקטים בהתחדשות עירונית בגוש דן והשפלה, רכשה 30,000 מסיכות מגן וחילקה אותן לדיירי הפרויקטים השונים בהן היא מעורבת. חלוקת המסכות התבצעה לקראת יישומן של הנחיות משרד הבריאות החדשות, לפיהן החל מהיום חלה חובה להסתובב במקומות ציבוריים אך ורק עם מסיכות הגנה.

איל הנדלר - יו"ר קבוצת כנען, הסביר שהקשר עם הדיירים הוא הדבר החשוב ביותר לקבוצה, בוודאי בשעת חירום: "מדובר בדיירים  שאנו מכירים והולכים עמם כבר כברת דרך, מכירים את הסיפורים האישיים שלהם, את המשפחות שלהם והמצוקות שלהם עוד לפני נגיף הקורונה.  רבים מהם מבוגרים ולכן משתייכים כעת לאוכלוסיות שנמצאות בסיכון גבוה יותר לחלות באופן קשה מהנגיף  וחשוב לנו לוודא שיהיו ממוגנים. אנו דואגים להם בדיוק כמו שאנו דואגים לעובדים ולמשפחות שלנו. בנוסף אנו רוכשים תלושי מזון למאות משפחות מעוטות יכולת שבשבילן כיום זה כמו אויר לנשימה".

איל הנדלר (צילום: תומר חומפס)
איל הנדלר (צילום: תומר חומפס)

חברת eBay בישראל, שעברה למודל של עבודה מהבית, ממשיכה לתרום לקהילה בצל משבר הקורונה. החברה תרמה מאה מארזי מזון למשפחות של ילדי ארגון 'נבט ישראל'. כמו כן חלק מעובדי החברה הגיעו למשרדי החברה, שם קטפו וארזו את הירקות הגדלים בגינה ההידרופונית, ותרמו מארזי ירקות לקשישים. מיזם נוסף שבו מעורבים עובדים של eBay הוא במסגרת פרויקט "למענם" שנועד להפגת הבדידות של ניצולי שואה. העובדים מתקשרים לניצולים, שואלים לשלומם ושומרים איתם על קשר. 

רשת חנויות הצעצועים ״טומי ואניקה״, יזמה מבצע מיוחד במסגרתו נתרמו אלפי שקלים לטובת ילדים הנמצאים במסגרת של כפרי ילדים. משבר הקורונה לא פסח על מאות ילדי כפרי הילדים של האגודה הישראלית לכפרי ילדים - SOS, , שהוצאו מביתם על ידי רשויות הרווחה. כפרי הילדים נזקקים בימים אלו לאספקת מזון, צעצועים ופתרונות תעסוקה. חמוטל ברקן - מייסדת ובעלת רשת החנויות "טומי ואניקה", הדוגלת בקידום חינוך מגדרי שוויוני ולמידה חווייתית, החליטה על אף שגם היא נמצאת במאבק כלכלי, בעוד שתיים משלושת החנויות שלה סגורות, לצאת ביוזמה במסגרתה קראה ללקוחותיה לתרום שלושים שקלים, לטובת מתנות פסח לילדים, ועל כל תרומה הוסיפה תרומה משלה. בעזרת ההכנסות מיוזמה זו נתרמו מאות מתנות אשר נשלחו ישירות לכפרי  הילדים.

מעגל החיים, כידוע, לא עוצר לרגע ומדי יום נולדים בישראל מאות תינוקות. בשל המצב, הורים טריים  אינם יכולים להסתייע בהוריהם, בבני משפחה קרובים, ואפילו לערוך את ההיכרות המרגשת בין הרך הנולד למשפחה המורחבת. סיגל בר-און - יו"רית משותפת של תשלובת 'ד"ר פישר', וקרן פלס - פרזנטורית החברה, נפגשו במסגרת קמפיין טלוויזיה שצילמה החברה, במסגרתו נראית פלס כשהיא מצלצלת בפעמון בית המשפחה שזה עתה התרחבה, משאירה חבילת תכשירים של החברה, ונעלמת.

סיגל בר און וקרן פלס (צילום: יח''צ)
סיגל בר און וקרן פלס (צילום: יח''צ)

השף חיים כהן, תרם מרק חם, מצות ויין, חבש מסיכת פנים, ויצא לחלק את התרומה, יחד עם עובדי 'עמיגור' - חברת בת של הסוכנות היהודית, לדיירי בית גיל הזהב של 'עמיגור' בדרך השלום בתל אביב. 

החלוקה נעשתה לפי כללי משרד הבריאות, לעשרות קשישים, דיירי הבית, אשר רבים מביניהם ניצולי שואה, במטרה  לשמח ולעודד את רוחם וגם כדי למנוע מהם את הצורך לצאת בעצמם לקניות. 

2. משנים מוד ברשת

בעוד תמונת חגיגת ליל הסדר של משפחת נתניהו עוררו סערה ברשת, בשל המעבר לכאורה על כללי משרד הבריאות, אוצרת האמנות שולמית נוס, בחרה להתמקד באלמנט אחר בתמונה. נוס - הממונה על אוסף בנק דיסקונט, כתבה בפייסבוק: "של מי היצירה שהוצגה אמש ברקע השיח בין ראש הממשלה לבנו? מדובר ביצירת מופת ירוקה, ואני שקטלגתי למעלה משמונה אוספים, החשובים ביותר באמנות הישראלית, נצמדתי למסך ולא הצלחתי להוריד את עיניי ממנה. הרבה שמות עלו במחשבתי והעובדה שלא הצלחתי לדייק בזיהוי האמן לא הניחה לי. העליתי פוסט לפייסבוק ומיד נזרקו מספר שמות לאוויר. שלחתי מסרון לאמון יריב שענה לי "אני חושב שזה אריכא אבל צריך צילום טוב יותר".

חוסר הוודאות לא נתן לי מנוח, הבוקר קיימתי מספר שיחות ברור, הגעתי לכל מי שחשבתי שיוכל לסייע לי: יונה פישר, איה לוריא, גדעון עפרת, ציבי גבע, עופר ללוש, אירית הדר, נעמי גבעון, דרורית גור-אריה, חגית פלג, אמיתי חזן וברקע עלו שמות כמו: ארדון, מאירוביץ, קלאפיש, אריכא ושטרייכמן. אולם המידע החשוב מכל היה שכל יצירות האמנות במעון ראש הממשלה מושאלות מאוסף מוזיאון ישראל. מכאן השיחה לאמיתי מנדלסון היתה קצרה. אולם שוב התשובה לא הייתה חד משמעית. היה ברור שמדובר בתמונה מתחילת שנות ה-50. עבודה בהשראת אופקים חדשים, עבודה נפלאה שלא במקרה נבחרה לשמש רקע וייצוג לאמנות ישראלית במיטבה במעון ראש הממשלה.

הערב שודרה כתבה בנושא המעון, ואמון יריב שראה את הכתבה כתב לי "אין ספק - היצירה של אריכא". דקה לאחר מכן קיבלתי מסרון מתמרה אברמוביץ' - אוצרת במוזיאון ישראל, שאחראית על ההשאלות למעון ראש הממשלה, שבדקה את הנושא וגם היא מציינת: "היצירה של אריכא".

תמונת ארכיון של חנה פרי-זן ושולמית נוס  (צילום: רפי דלויה)
תמונת ארכיון של חנה פרי-זן ושולמית נוס (צילום: רפי דלויה)

בנימין ואבנר נתניהו במשדר של ''קשת'' (צילום: צילום מסך: קשת)
בנימין ואבנר נתניהו במשדר של ''קשת'' (צילום: צילום מסך: קשת)

עם מי יש לך עסק

שם העסק: דני מרקס הפקת אירועים

בעל העסק: דני מרקס

מספר עובדים: 3

מפיק עם נשמה (והרבה ניסיון). מעניק מענה מלא, מקיף ומכיל - גם אם מדובר בהפקת חתונה לשמונה אנשים מניו יורק, וגם אם מדובר בהפקת אירוע מרכזי לכבוד ראש ממשלת הודו עם 8,000 משתתפים. החברה מתמקדת בהפקת אירועים עסקיים ענקיים ומורכבים ביותר, לצד אירועים פרטיים מושקעים ומבחינתי הגיוון והיכולת לטפל בשני עולמות כל-כך שונים היא התמצית וכל הכיף בעשייה שלי. 

הקפיצה הגדולה באירועים הפרטיים הייתה בעקבות הפקת החתונה של גל גדות. הקפיצה הגדולה בתחום האירועים העסקיים היתה בעקבות הפקת אירועי ה- 50 למוזיאון ישראל - סדרת אירועי ענק מורכבים במיוחד.

דני מרקס (צילום: ארז חרודי)
דני מרקס (צילום: ארז חרודי)

(צילום: אסף קליגר)
(צילום: אסף קליגר)

(צילום: ערן בארי)
(צילום: ערן בארי)