1. ערבות הדדית

 קרן הלמסלי האמריקנית החליטה לתרום 40 מיליון שקל למערכת הבריאות הישראלית. סכום התרומה מועבר בימים אלו לבתי חולים בכל רחבי הארץ, הנמצאים בחזית המאבק מול נגיף הקורונה. התרומה המכובדת נועדה להקמת מחלקות בידוד חדשות, ליחידות טיפול נמרץ, ולרכישת ציוד רפואי וציוד מגן לצוותי הרפואה.

התרומה של קרן הלמסלי נחלקת באופן הבא: 18 מיליון שקלים לשבעה מבתי החולים של 'שירותי בריאות כללית' ולבית החולים 'שניידר' לילדים - מתוכם 7.5 מיליון שקלים מיועדים להפיכת 'בית חולים השרון' לבית החולים הייעודי והראשון בישראל לחולי קורונה בלבד, ו-10.5 מיליון שקלים ליצירת שתי מחלקות קורונה ייעודיות בכל אחד מבתי החולים של הכללית: סורוקה, קפלן, העמק, מאיר, כרמל, שניידר ויוספטל. בכסף יירכשו מיטות טיפול נמרץ, מכונות הנשמה, מערכות פיקוח מרחוק ואמצעי הגנה מותאמים אישית לצוותים הרפואיים של כללית בבתי חולים אלה.

בנוסף, תתרום קרן הלמסלי 21.5 מיליון שקלים לשישה בתי חולים: פוריה, הדסה, רמב"ם, שערי צדק, שיבא ואיכילוב. כל אחד מבתי חולים אלה יקבל מענק של 3.5 מיליון שקל להכנת מחלקות ייעודיות לחולי קורונה, ולרכישת ציוד רפואי ואמצעי מיגון לאנשי הצוות.

תרומות אלה הן חלק מהמאמץ המתמשך של קרן הלמסלי - אחת הקרנות הגדולות והחשובות בארה"ב, שתרמה כבר בעשור האחרון יותר מ-350 מיליון דולר למוסדות ישראלים, על מנת לשפר את הנגישות לבריאות, לתמוך במחקר מדעי ורפואי, ולחזק את מעמד ישראל בעולם.

סנדי פרנקל, נאמן קרן הלמסלי: "עזרה לעם בישראל בעתות משבר היא הליבה במשימתה של 'תוכנית ישראל' של קרן הלמסלי. ישראל היא מדינה שמצטיינת בתגובה מהירה במקרי חירום, אך היא לא צריכה לעשות זאת לבדה. אנו ממשיכים להיות מעורבים במענה לצרכי החירום במדינה, ומקווים שתמיכתנו תגרום לתורמים נוספים לעזור בעת הקריטית הזאת". 

סנדי פרנקל (צילום: Jeffrey Chuan)
סנדי פרנקל (צילום: Jeffrey Chuan)

'מדעטק חיפה' - המוזיאון הלאומי למדע, טכנולוגיה וחלל של הטכניון, בראשות המנכ"ל יוסי אני, נרתם למאמץ להכנת מאות מסכות מגן לבית החולים הגריאטרי 'פלימן' בחיפה. פאב לאב - מהמעבדות הגדולות בעולם למדפסות תלת-מימד, הנמצא במדעטק, החל לייצר מסכות מגן, ויעביר 400 מסכות לבית החולים בחיפה.

כמו כן, תרם מדעטק ל"לשכת ההדפסות" - הלשכה להדפסות לשעת חירום, חומרי גלם באלפי שקלים. חומרי הגלם ישמשו להדפסת חלקים למכונות הנשמה בתלת-מימד, במסגרת מערך שמאגד את כל החברות העוסקות בהדפסת תלת-מימד ומטרתו ליצר חלקי חילוף למכונות מצילות חיים.

יוסי אני (צילום: מולטימדיה מדעטק)
יוסי אני (צילום: מולטימדיה מדעטק)

'הפורום הישראלי למנהיגות', שבו חברים 500 מבכירי הדרג הניהולי ומובילי היזמים בישראל, יצא ערב חג הפסח למבצע גיוס תרומות לעמותות שנמצאות בלב העשייה במשבר הקורונה. יחד עם אתר התרומות JGIVE  שנרתם למשימה, הפורום מגייס מחברי הקהילה העסקית בישראל, תרומה לעמותות שעומדות בחזית המאבק בנגיף, בהן: איחוד והצלה, לקט ישראל, פתחון לב, רפואה ושמחה, וכנפיים של קרמבו.

את הקמפיין יזם רועי אלבז - מנכ״ל חברת 'פנגו' ויו״ר הפורום, שקרא לבכירי הקהילה העסקית להצטרף ליוזמה, שתימשך בשבועות הקרובים. הרעיון נולד מהבנה שבעת הזו לא כולם זקוקים לסיוע באותה מידה, ושלעיתים 500 שקלים שניתנים לאחד שפחות זקוק, יכולים לעשות שינוי עצום אצל אחר.

עובדי חברת 'פרוקטר אנד גמבל' בישראל, תרמו את כספי הרווחה ואירועי העובדים, כדי לממן ערכות גילוח של GILLETTE  לצוותים הרפואיים - בעקבות ההנחיה לגלח זקנים וזיפים על מנת לייעל את ההגנה על בריאותם. עובדי החברה ארזו את המוצרים ודרך "ארגון רופאי המדינה"  סיפקו ערכות לבתי חולים ברחבי הארץ, ולתחנות ארגון מד"א.

הנהלת 'החברה הכלכלית לחיפה' ירדה לשטח לפקח מקרוב על התנהלות היוזמה המשותפת לעיריית חיפה ולחברה, במסגרתה בכל הזמנת משלוח ממסעדה בעיר, מועברים 10% מסכום ההזמנה, לטובת הצוותים הרפואיים הפועלים בחיפה, ומתורגם למשלוחי מנות טעימות עבורם. יו"ר החברה וסגן ראש העיר חיפה - עו"ד דוד עציוני, ומנכ"ל החברה - אור שחף, הגיעו למרכז הרפואי רמב"ם וסייעו בחלוקתן של 60 מנות מהמסעדות "רפאלו" ו"צ'יוויטו" לצוותי המחלקות טיפול נמרץ כללי, וטיפול נמרץ נשימתי. 

חברת ההיי-טק 'ווסטרן דיגיטל ישראל', החליטה לתרום כחצי מיליון שקלים למספר עמותות וארגונים ביניהם: לתת, לשובע, עלם, וסח"י, ולסייע להם ברכישת מוצרי מזון במהלך חג הפסח, עבור אלפי אזרחים.  

עובדי החברה מכפר סבא, מעומר ומתפן, הצטרפו ותרמו גם באופן אישי לטובת העמותות והארגונים.

2. משנים מוד ברשת 

עדי אלטשולר - יוזמת הפרויקט  "זכרון בסלון" , שמתקיים ברחבי הארץ, ומפגיש ניצולי שואה עם הדור הצעיר בערב יום הזיכרון לשואה ולגבורה מעדכנת את חבריה ברשת: "הרבה שואלים אותי מה יהיה עם 'זכרון בסלון' השנה, בשנה הבאה. כשכל זה יעבור - נחזור לזכור את יום השואה עם סלונים מלאים באורחים, עדויות חיות ומוקלטות, דיונים מעמיקים, שירים, דמעות וחיבוקים. אבל גם השנה, למרות הקשיים, לא נוותר על הזיכרון בסלון שלנו, ונציין את יום השואה בדרכים שמתאפשרות - בחיק המשפחה הגרעינית (בדומה לליל הסדר) או בזום. נצא לעמוד בצפירה במרפסת. נדליק נר ונעצום עיניים. נישא תפילה לזכרם של הנספים.  נברך את השורדים שעדיין איתנו ונגיד להם שהם בלבנו. נחבק את הילדים שלנו. נרים טלפון לאבא ואמא ולסבתא וסבא ונדרוש בשלומם. נגלה חמלה לשכנים שלנו ולעצמנו. נהיה מעט יותר עדינים ומתחשבים. נהיה בני אדם".

3. תורמים בלייב

רגע לפני כניסת החג, עמותת 'גדולים מהחיים', בראשות המנכ"ל ליאור שמואלי, קיימה בשיתוף עם חברת 'פיינל דראם', ערב לייב ברשתות החברתיות עם אמני מוסיקה אלקטרונית והדיג'יים המובילים בישראל , ביניהם: שפיטה, מיטל דה רזון, VINI VICI, DARWISH ועוד. הערב נועד להעלות את המודעות לקמפיין גיוס המונים של העמותה - 'חזקים מהקורונה גדולים מהחיים' - לעזרה למשפחות לילדים חולי סרטן. עד כה גוייסו כ- 130 אלף שקלים, והמטרה לגייס עד סוף החודש רבע מיליון שקלים, לטובת ילדי העמותה.

ליאור שמואלי (צילום: אביב חופי)
ליאור שמואלי (צילום: אביב חופי)

עם מי יש לך עסק

שם העסק: דיג׳יי סמיילי (בעלים חברת סינגל דראם)

בעל העסק: רותם לב-רן

מספר עובדים: 8

קצת על העסק: דיג׳יי סמיילי (רותם לב-רן), נולדתי וגדלתי בהרצליה, חיממתי אומני ענק כמו ג׳סטין ביבר, שון פול, ג׳יסון דרולו, אקסוול ואינגרוסו ועוד. יצרתי שירים שנכנסו ישירות לרדיו.

מגיל 15 חי ונושם מוסיקה ומנגן בכל מועדון, פסטיבל או מסיבת ענק ברחבי ישראל ובשנים האחרונות ניגנתי במאות חתונות ואירועים בלתי נשכחים. ידוע כפצצת אנרגיה ומביא איתי את ה״ווייבים״ האלה לרחבה, כדי ליצור רחבה מלאה ואנרגטית.

מייסד המותג ״סינגל דראם״, ומגשים את חזוני כמותג חדשני ופורץ דרך בתחום האירועים בישראל עם הפקות ייחודיות ופרויקטים חלוציים בתחום .

רותם לב-רן (צילום: משה נוחומוביץ)
רותם לב-רן (צילום: משה נוחומוביץ)

עסק לאונג' (צילום: ניצן גור)
עסק לאונג' (צילום: ניצן גור)