1. ערבות הדדית 

הקרן המשפחתית של ענבר ומריוס נכט (מבעלי צ'ק פוינט) מאמצת שני 'בתים לחיים' ('הוסטלים') של עמותת אלו"ט – האגודה הלאומית לילדים ולבוגרים עם אוטיזם. התרומה שהעבירה הקרן תאפשר לאלו"ט לתגבר את צוותי המדריכים והמטפלים בהוסטלים שמפעילה העמותה עבור בוגרים על הרצף האוטיסטי. התרומה ניתנה כסיוע חירום לתגבור ומיגון צוותי הטיפול בהוסטלים של העמותה בימי קורונה.

ענבר ומריוס נכט (צילום: תומר צור)
ענבר ומריוס נכט (צילום: תומר צור)

משלחת האיחוד האירופי לישראל, ביחד עם קרן תל אביב, תספק למאות משפחות, שוברי מזון, על מנת להקל על המצוקה הכלכלית שיצר משבר הקורונה. 

תמיכה זו, באמצעות קרן תל אביב, וכחלק מקרן סיוע החירום של ראש העיר, תינתן לאזרחים קשישים, ניצולי שואה, נשים בסיכון - כולל קורבנות אלימות במשפחה וזנות, משפחות רווחה ואוכלוסיות בסיכון, מבקשי מקלט, עובדים זרים והקהילה הערבית ביפו. תמיכתו של האיחוד תופץ באמצעות ארגוני חברה אזרחית מקומיים, על מנת לסייע לאזרחים ולתושבים הנמצאים במצב הפגיע ביותר. סך תמיכת האיחוד תעמוד על 20,000 אירו, ועיריית תל אביב התחייבה לתרום סכום שווה. 

זירוקס ישראל בשיתוף בית הדפוס אורדע פרינט חברו למיזם "מאיר פנים" והדפיסו בהתנדבות למעלה מ-30 אלף תמונות מדבקה לצוותים הרפואיים המטפלים בקורונה. המיזם נועד להקל על הזיהוי, החיבור והאנושיות בין חולי הקורונה לרופאים הממוגנים עם מסכות המסתירות את פניהם. הדפסת מדבקות הפנים של צוותי הרפואה והצגתם על חליפת המיגון מרגשת את חולי הקורונה ומאפשרת חיבור אישי בזמן שהם מבודדים ממשפחתם.

אנשי ההסתדרות ובורגראנץ' התייצבו לפנק את אנשי הצוות הרפואי בבית החולים שערי צדק בירושלים, שעובדים יום כלילה, עם משלוחים של ארוחות הרשת. הגיעו להוקיר תודה: יובל אורגד מבעלי בורגראנץ', דודו בצלאל סמנכ"ל התפעול של ההסתדרות שפגשו במקום את משה לאון, ראש עריית ירושלים.

דודו בצלאל, משה לאון ויובל אורגד (צילום: משה אפרים)
דודו בצלאל, משה לאון ויובל אורגד (צילום: משה אפרים)

חרף הסגר, וההאטה הכלכלית - עשרות חקלאים, בעלי יקבים, ויצרני יין גדולים, החליטו לצאת ביוזמה שנועדה להביע סולידריות ולהכיר תודה לעובדי מד"א - ארגון ההצלה הלאומי, שמזה חודשיים פועלים לילות כימים במאבק נגד התפרצות נגיף הקורונה. במסגרת היוזמה שאותה מוביל מרכז היין היפואי Seren DPT - אלפי בקבוקי יין יאספו מן היקבים, ויועברו לעובדי מגן דוד אדום לקראת יום העצמאות שיחול בסוף החודש.

עד כה נאספו למעלה מאלף בקבוקים, והיעד הוא 2,300 בקבוקים - כמספר עובדי מד"א. בין היקבים שפתחו את מרתפי היין והצטרפו ליוזמה: יקבי רמת הגולן, טוליפ, פסגות, רקנאטי, פלם, יעקב אוריה, אלונה, תשבי, נטופה, מאיה, ברבדו, נטע, שטרן, קפסוטו, גרוס, מדבר, קנאטיר, צוובנר, ויתקין, ננה, דרימיה, דדה, אלכסנדר, טורא, שירן ועוד. 

2. פרופ' סגל אוסף שאלונים

בשני התקיים מפגש אונליין של אגודת ידידי מכון ויצמן למדע, בראשות יו"ר מועצת המנהלים של המכון שמשון הראל - מבעלי 'אמריקה ישראל', ומנכ"לית אגודת הידידים - יעל גורן-וגמן. כ- 150 ידידי המכון נפגשו ב'זום' עם פרופ' ערן סגל - חוקר בכיר במכון, העומד בראש צוות רב-תחומי של ביולוגים ומדענים מתחום הביולוגיה החישובית והמערכתית. פרופ' סגל הרצה אודות מערכת איסוף שאלוני תסמיני קורונה, אשר פותחה בחודש האחרון על ידי חוקרים במכון ויצמן, לחיזוי מראש של מוקדי התפשטות הקורונה. האזינו בקשב: דיתה ברוניצקי, סמי סגול, אברהם ביגר, עידו נחושתן, איתן הוד, ינון ברכה - לשעבר מנכ"ל פריימסנס, אלון קפלן, דיוויד אסיא - מייסד מג'יק ופורמולה, שי טייטלבוים, יוני דואק, עו"ד אורלי נשיץ, ועוד רבים אחרים.

פרופ' ערן סגל (צילום: מכון ויצמן)
פרופ' ערן סגל (צילום: מכון ויצמן)

3. סייבר בזום

קרן ההון סיכון YL Ventures, המתמחה בהשקעות בסטארטאפים בתחום הסייבר, בראשות השותף-המייסד יואב לייטרסדורף, ערכה אירוע ליזמי סייבר ישראליים. האירוע התקיים באמצעות תוכנת זום ועסק בשאלה כיצד על סטארט אפים ישראליים לנהוג ולהתנהל מול לקוחות, ואיך ניתן להמשיך ולעשות עסקים בתקופת משבר הקורונה. מי שדיברו בפני המשתתפים וענו לשאלותיהם היו מנהלי אבטחת מידע וסייבר בכירים בחברות גלובאליות מובילות. שיתפו בידע ובהערכות שלהם:  Sounil Yu - מדען הסייבר הראשי לשעבר של בנק אוף אמריקה וכעת CISO-in-Residence ב-YL Ventures המייעץ לחברות הפורטפוליו של הקרן וליזמי סייבר ישראלים; Atif Yusuf, סמנכ"ל אבטחת מידע וסייבר בHPE העולמית ו-Pavi Ramamurthy, סמנכ"לית אבטחת מידע וסייבר בחברת Upstart. את הפאנל הנחתה חברה בצוות ההשקעות של YL Ventures - נעמה בן-דב.

צוות YL Ventures  (צילום: צילום מסך)
צוות YL Ventures (צילום: צילום מסך)

4. משנים מוד ברשת

איש העסקים אודי אנג'ל משתף בפייסבוק: "מיזם סיסמה לכל תלמיד שאני כל כך גאה לעמוד בראשו, מציג כאן את חלק מההישגים שלו בזמן הקורונה. תקופה מאוד מאתגרת עבורנו. אני מאמין שהלימוד המתוקשב שאנחנו עוסקים בו מעל עשר שנים עם כמאה אלף תלמידים, ואלפי מורים, ב-50 ישובים בפריפריה של מדינתנו, נותן את תוצאותיו בשטח ואני נרגש מהתגובות שאני מקבל. זאת ההזדמנות להגיד תודה למנכ״לית מגי אסייג ולכל הצוות המופלא שלנו שפזור על פני כל הארץ מאילת ועד מבואות חרמון. תודה ענקית 

לחברות הקבוצה שתומכות בנו לאורך כל הדרך: החברה לישראל, כי״ל, בז״ן, opc , וקבוצת הספנות של XT.

תודה למשרד נגב-גליל בראשותו של השר אריה דרעי והמנכ"ל אריאל משעל, והמשרד לשוויון חברתי בראשותה של השרה גילה גמליאל.

עם מי יש לך עסק

שם העסק: 2D0 EVENT PRODUCTION 

בעלי העסק: לירון ארבל ושי מסיקה

מספר עובדים : 4

על העסק:

אנחנו מאמינים שחלומות הם חומרי הגלם הטובים ביותר, ולכן מתחילים הפקה בלהבין אותם. אנחנו לומדים את הלקוח, מקפידים על יחס אישי, ומובילים בחדשנות, הכל בליווי נותני שירות קבועים שעובדים איתנו שנים רבות.

מטרתנו, מעבר ליצירת אירועים בלתי נשכחים, מתן שקט נפשי ללקוחותינו והעברת הידע המקצועי שלנו, היא להפוך את הלקוחות שלנו לשותפים לדרך.

בעשור האחרון הפקנו ימי גיבוש, מסיבות חברה, טיולים עסקיים וכמובן מגוון אירועים למגזר הפרטי. בין האירועים שהפקנו: כנס בינלאומי של הבנק הרביעי בגודלו בעולם, חתונת מלכת היופי של מקסיקו ועוד.

נציין שבעקבות משבר הקורונה הקמנו מערך ייעודי שמטרתו הפקת חתונות ואירועים עסקיים בעלות התואמת את רוח התקופה.

לירון ארבל, שי מסיקה (צילום: יניב דינאמיקה סטודיו)
לירון ארבל, שי מסיקה (צילום: יניב דינאמיקה סטודיו)

(צילום: Marvin Photography )
(צילום: Marvin Photography )