אפרת דובדבני מנכ"לית מרכז פרס לשלום ולחדשנות:

07:00 - יציאה לטיול עם שלושת הכלבים שהם התירוץ המושלם ביותר לשאוף אוויר בזמן קורונה.

08:00 - שיחות התארגנות לקראת יום של פגישות וירטואליות.

08:45 - משכימה את שלושת ילדיי שאוהבים למשוך את הקימה עד לרגע האחרון, לתחילת מפגשי הזום הכיתתיים.

09:30 - שיחת זום כיתתית עם הקטן שבכיתה א'.

10:00 - ישיבת צוות מנהלים של מרכז פרס לשלום ולחדשנות. הישיבה הזו היא עוגן ברזל ביומן של כולם. כל אחד מדווח מה ביצע בשבוע שחלף ומה התכנון לשבוע הקרוב . אני מאמינה גדולה בשיתוף ובסיעור מוחות כמו גם בניהול נשי . צוות הניהול של מרכז פרס מורכב רובו ככולו מנשים חכמות ודעתניות, וזה משאב בלתי רגיל לעשייה יוצאת דופן.

11:00 - ישיבת 'חשיבה מחוץ לקופסא' ווירטואלית -  בימים כתיקונם אנו פועלים כמרכז חדשנות של ישראל שבו מבקרים, חוזים בקסם של חדשנות ישראלית, בהמצאות ישראליות פורצות דרך, ועוברים חוויות של חשיבה מחוץ לקופסא , אופטימיות ותיקון עולם. זאת לצד פרוייקטים של חיים משותפים בין ישראל לשכנותיה, ובין השבטים בחברה הישראלית בחינוך, ספורט, בריאות ועסקים. זמן הקורונה דורש מאתנו להפיק מוצרי תוכן ווירטואליים ואני גאה לומר שבזכות הצוות המעולה, כבר שבוע לאחר פרוץ המשבר , מרכז פרס היה באוויר עם מפגשים ווירטואליים בתחומים של חדשנות ודעת. קיימנו כנס כלכלי 'און ליין' שנועד לתת עצות מעולות ליזמים וסטארט-אפיסטים , בהשתתפות עתידן העל דר' צזנה, פרופ. חוסאם חאייק, ענבל אריאלי, דב מורן - ממציא הדיסק און קי, חיים שפיר - ממציא ה'טאקי', ובנוסף אנחנו מייצרים כנס עם תוכן חדשני לקהל ישראלי ואמריקאי שישודר אונליין על פני יומיים.

12:30 - ישיבה ווירטואלית בנושאי כח אדם. אין ולא יהיה משאב חשוב מההון האנושי ואני מקדישה שעות רבות לסוגיה הזו. קורונה כופה עלינו גזירות בנושאי כח-אדם וזה מצריך סוג של סודוקו כדי להפגיש בין הצורך בכח אדם יצירתי וחושב, לצמצום הכרחי.

13:30 - ישיבת גיוס משאבים ווירטואלית -אחד הנושאים על סדר יומה של העמותה היא גיוס כספים מתרומות וחסויות, כדי לאפשר קיום פעילות
14:30 - בתפקיד השף הביתי - אוהבת להמציא תבשילים.

15:30 - שיחות עבודה וילדים.

16:30 - הכנה ומפגש  'פייסבוק לייב' שבו מרכז פרס מארח את מתי כוכבי - יזם ואיש עסקים ובתו מיה, שיחד חלמו והוציאו לפועל את ׳הסטורי של אווה׳ .

18:30 - הכנה ושיחה עם פרופ. סטנלי פישר לשעבר נגיד בנק ישראל ואחד הכלכלנים המשפיעים בעולם שבה הוא משתף את חברי הבורד הבינלאומי של מרכז פרס, חוג הידידים ושותפים לדרך, בתובנות כלכליות לגבי עתיד העולם בעידן הקורונה.

20:00 - השף הנודד להאכלת משפחתי, קמב"צית התארגנויות לילה ושינה.

22:30 - טיול לילי עם הכלבים , מזהירה את הילדים שילכו כבר לישון.

23:30 - צונחת בנעימים למיטה מול הטלוויזיה ולצערי בדרך כלל נרדמת בימי קורונה רק ב-3 בלילה.

אפרת דובדבני (צילום: פרטי)
אפרת דובדבני (צילום: פרטי)

בשמת שלום טוצ'ין, מנכ"לית ארגון FIRST ישראל:

8:00-9:00-  יום חדש מתחיל, מתחילה בקריאת מיילים מארה"ב ו-וואטספים שכבר הספיקו להגיע מהבוקר 

9:00- פגישה ראשונה עם חלק מהצוות שלי ומתנדבים בתכנית FRC - FIRST Robotic Competition,  מדובר בתכנית המיועדת לתלמידי כתות י"ב, במסגרתה קבוצות המונות בממוצע כ- 20-30- תלמידות ותלמידים, מתמודדות עם אתגר הקמת ומיתוג הקבוצה, גיוס משאבים, הגדרת אסטרטגיה, תכנון, בניה ותכנות של רובוט תעשייתי, תוך שמירה על חוקים ולוחות זמנים המוכתבים מראש לכל הקבוצות ברחבי העולם. בפגישה מגלגלים מחשבות ותכניות לסגירת העונה ופתיחת העונה הבאה בעקבות הקורונה. 

10:00 - ארוחת בוקר קצרה מאוד עם הילדים, נשיקות וחזרה לעבודה

10:30-12:00-מקיימת פגישה שעוסקת בתכנון העונה הבאה של תכנית FLL- FIRST Lego League, תכנית שחושפת את הילדים הצעירים בפני העולם המרתק של מדע וטכנולוגיה. בתכנית מוצגים בפני הילדים אתגרים מחיי היום יום שלהם, לפתרון באמצעות חקירה וחשיבה יצירתית. בהנחיית המדריכים, הילדים חוקרים ועובדים עם חלקי  לגו ורכיבים נעים, מתוך מטרה לגבש ולהציג פתרון קבוצתי לאתגר.

12:00-14:00- עבודה על מערכת הרישום של הארגון עם הצוות וספק

14:00-14:30- ארוחת צהריים עם הילדים

14:30-17:00- ישיבה על התקציב, בחינה של המצב, קבלת החלטות בזמן הקורונה 

17:00- 18:30 הליכה בזמן של שיחות טלפונים עם עובדים ומתנדבים  להתעדכנות שלא דורשות כתיבה מסודרת, וגם כמה דקות להגיד שלום להורים המבודדים (חובה כל יום) וכמה דקות של יוגה בסוף ההליכה. 

19:00- ארוחת ערב עם הילדים (רועי בן 9 ואיילה בת 5)

20:00-21:00 קריאת סיפור לילדה באנגלית/ עברית. היום קראנו על המיתולוגיה היוונית אחרי שסיימנו את כל פרשות בראשית בשבוע שעבר. 

21:00-22:00 - שיחת סיכום עונה עם שופטים מתנדבים של תכנית FRC

23:00- 22:00 - בדיקה ומענה על מיילים שהגיעו מארה"ב וניקוי המייל לקראת יום המחרת 

23:00-24:00 - התעדכנות בחדשות של היום, כותבת כמה הערות לעצמי, נושאים לטיפול למחר ולמיטה.

בשמת שלום טוצ'ין (צילום: עזרא לוי)
בשמת שלום טוצ'ין (צילום: עזרא לוי)

 

ישי צוויקל, נשיא ברינקס ישראל: 

07:00 – עובר על אתרי החדשות השונים עם כוס קפה. מאכיל את החתול והכלב ויוצא למשרדי החברה.

08:30 – אני מכנס את צוות המטה לפגישה מספר פעמים בשבוע, בהתאם להנחיות משרד הבריאות, על מנת להתאים את כוח האדם הדרוש למשימות הקרובות, להעביר דיווחים תכופים לחברה האם – 'ברינקס העולמית', וכמובן אנו מנסים לחזות את ההתפתחויות השונות במטרה לתת להן מענה אפקטיבי ומהיר.

10:30 – סטטוס ATM, התנודתיות המשמעותית במשיכות המזומן מהכספומטים דורשת מאתנו להיות עירניים ולוודא שכל כספומט מדן ועד אילת יהיה טעון במזומנים בכל עת. בעתות משבר וחוסר ודאות אנשים פונים למזומן ומגיעים לשיאי משיכות מזומנים. אנחנו מתפעלים בעיות, נערכים לימים המאופיינים בביקושים גדולים למזומן, וממלאים במהירות שיא כל מכשיר שמגיע לגמר כסף.

11:00 – סטטוס התקנות חדשות. קמעונאים רבים נעזרים בשירותי החברה יותר ויותר ודורשים התקנות 'קומפיוסייף' ומוצרים נוספים בעידן בו אין ביכולתם לצאת ולהפקיד את הפדיון היומי של העסק. החברה אף מייצרת פתרונות costume made לחברות רבות שמגיעות עם בקשות "אד הוק" בתקופה זאת, ומטבע הדברים עלינו לוודא שההתקנות מתבצעות בזמן שיא.

12:30 – ארוחת צהריים, ברוח התקופה מזמין משלוח ואוכל במשרד.

14:00 – הקורונה מאפשרת לנו להקדיש זמן, ליישם ולשים רגל על הדוושה בכל הקשור לפיתוח עסקי ולהטמעת מספר תהליכי IT שפיתוחם החל טרם הגעת הנגיף לישראל. אנחנו מקפידים להאיץ תהליכים אלה ברמה יומית.

15:00 – משתדל לייצר לעצמי בלו"ז זמן עבודה מוגדר למענה על מיילים וכדומה

16:30 – משמר קשר עם כלל הלקוחות, מנסה להבין מה הצרכים, איפה הפעילות הפסיקה לחלוטין ואיך מסייעים לעסקים לחזור לפעילות בצורה הטובה ביותר.

17:30-18:00  – משתדל שזאת תהיה שעת סיום העבודה, וקובע מראש שיחות ועידה לנסיעה הביתה.

19:30 - ארוחת ערב משפחתית קלה, משתדלים לאכול בריא.

21:00 – יוצא להליכה בטווח 500 מ' מהבית, לשחרר עצמות.

ישי צוויקל (צילום: יח''צ)
ישי צוויקל (צילום: יח''צ)