יפעת רייטר, מנכ"לית AIG ישראל

יפעת רייטר (צילום: אוהד רומנו)
יפעת רייטר (צילום: אוהד רומנו)

עבורי הישראלי היפה בתקופת הקורונה הוא היזם החברתי ואיש העסקים רוני דואק, שייסד בעבר שורה של ארגונים חברתיים כמו "ציונות 2000", "שיתופים" ו"הקרן למיזמים לאומיים".
רוני זיהה בתחילת המשבר את הפגיעות וחוסר המוכנות של בתי האבות וייסד עם שותפים את מיזם "ושמרת" - מיזם חירום להצלת האוכלוסייה המבוגרת ומניעת קריסת מערכת הבריאות בישראל. המיזם הזה הוא ראי לישראל במיטבה – ביטוי לשיתוף פעולה יוצא דופן בין המגזר העסקי, החברתי והשלישי, שנועד להציל את הסבים והסבתות של אזרחי ישראל מפני סכנות הנגיף.
עד כה המיזם סייע למאות מוסדות גריאטריים באמצעות מתן הכשרות לצוותים, וחלוקת מאות אלפי קרטונים של ציוד מגן בשווי עשרות מיליוני שקלים, שהגיעו דרך תרומות של עשרות חברות ואנשים פרטיים שנרתמו למאבק".

רוני דואק (צילום: אביב חופי)
רוני דואק (צילום: אביב חופי)

מיכל דן-הראל, מנכ"לית Manpower ישראל

מיכל דן הראל (צילום: גיא הכט)
מיכל דן הראל (צילום: גיא הכט)

"עבורי הישראלי היפה בתקופת הקורונה הוא מריוס נכט, ממייסדי צ'ק פוינט וקרן  aMoon,שעומדת היום בחזית המאבק בקורונה. 

המחסור במכונות הנשמה והחשש שלא יספיקו לכל החולים הקשים, הובילו את מריוס (בוגר תוכנית תלפיות), לרתום ולממן צוות של בוגרי היחידות הטכנולוגיות במודיעין, ויחד הם "התגייסו" למצוא דרך לייצור המוני של מכונות הנשמה. 

הקבוצות המשתתפות במבצע כבר יודעות לספר על הגעה לשלבים הסופיים בפיתוח מכונות מתקדמות, בשאיפה לכניסה לשימוש בהקדם. מכשירים "מאולתרים" יוכלו לסייע לאנשים יציבים, שמצבם טוב יחסית, וכך לשחרר את מכונות ההנשמה לחולים קשים בלבד. 

במקביל, מריוס תרם למדינה 10 מכונות הנשמה, בשווי כחצי מיליון דולר. מריוס ממשיך לגלות במשבר הזה תושייה, אלתור ונדיבות, ועל כך אני מצדיעה לו."

מריוס נכט, הלאונג' (צילום: אביב חופי ולנס הפקות)
מריוס נכט, הלאונג' (צילום: אביב חופי ולנס הפקות)

רני צים, בעל השליטה ומנכ"ל 'צים מרכזי קניות'

רני צים (צילום: אורן קאן)
רני צים (צילום: אורן קאן)

אלי ביר, מנכ"ל 'איחוד הצלה' מסמל בעיני יותר מכל את הישראלי היפה. 

אלפי המתנדבים של 'איחוד הצלה' בארה"ב ובישראל תורמים מדי יום ממרצם ומזמנם למען עזרה לכל השכבות באוכלוסייה בתקופה רגישה זו. מרגש לראות את כמות הרכבים שהעמידו המתנדבים לתושבים שאין ביכולתם להגיע ולהיבדק במתחמי הבדיקות של "היבדק וסע" בערים השונות, כדי לעבור בדיקת קורונה. מנכ"ל הארגון, שהחלים לא מזמן מהמחלה בעצמו, עושה לילות כימים למען ציבור הקשישים בערים החרדיות שמתקשים להגיע ולהיבדק, דואג שיביאו להם תרופות עד הבית, ומעמיד קו טלפוני 24 שעות לטובת כלל האוכלוסייה שנזקקת לסיוע.

אלי ביר מנכ״ל איחוד הצלה (צילום: דוברות איחוד הצלה)
אלי ביר מנכ״ל איחוד הצלה (צילום: דוברות איחוד הצלה)

מודי כידון, מייסד משותף של קרן ALTO

מודי כידון (צילום: יוסי צבקר)
מודי כידון (צילום: יוסי צבקר)

פרופ' איציק קרייס, מנהל בית החולים שיבא, מסמל בעיני יותר מכל את הישראלי היפה.

פרופ' קרייס היה המנהל הראשון מקרב מנהלי בתי החולים אשר התכוננו היטב לקרונה. בהובלתו פיתחו את מערכת התקשור עם החולים מרחוק, והקימו במרתף בית החולים יחידה של טיפול נמרץ נשימתי .
לאורך כל המשבר עסק קרייס בניהול והכנת בית החולים בצורה מיטבית וראויה להערכה .הוא שלח את מנהלי המחלקות השונות להופיע בתקשורת והנהיג בצורה מרשימה את צוות בית החולים. הוא, לצד הצוותים הרפואיים, מסמל את הישראלי היפה, שלמרות הקרבות היומיומיים לקבלת תקציבים, ידעו להיכנס תחת האלונקה ולהיות שם בשביל כולנו.

פרופ' איציק קרייס ופרופ' רפי ולדן (צילום: אבשלום ששוני)
פרופ' איציק קרייס ופרופ' רפי ולדן (צילום: אבשלום ששוני)

צופית הראל, מנכ"לית אספן גרופ

צופית הראל (צילום: איליה מלינקוב)
צופית הראל (צילום: איליה מלינקוב)

פרופ' סיגל סדצקי, ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, מסמלת בעיני יותר מכל את הישראלי היפה – בהיותה האישה הבכירה הניצבת בחזית משרד הבריאות במאבק נגד הקורונה.

בתחילת המשבר עמדה פרופ' סדצקי מדי ערב מול כלי התקשורת, וסיפקה הסברים על המגיפה העולמית שפקדה אותנו ועל האופן בו מנהל משרד הבריאות את המשבר, תוך שהיא נוסכת ביטחון רב בקרב הצופים ומשדרת אמינות, ידע ובקיאות רבה. במציאות הלא פשוטה שפקדה אותנו, פרופ' סדצקי התמודדה לא פעם באומץ רב עם ביקורות נוקבות בלתי פוסקות כלפי האופן בו מתנהל משרד הבריאות במשבר זה, אך כל זה לא מנע ממנה לבצע את עבודתה נאמנה, לעבוד לילות כימים ולחיות את המשבר טוב יותר מכולנו – לדמות מרשימה כזו, שחיה את השטח, קל מאוד להתחבר והיא ראויה לכל הערכה. 

ראש שירותי הבריאות לציבור, פרופ' סיגל סדצקי (צילום: צילום מסך)
ראש שירותי הבריאות לציבור, פרופ' סיגל סדצקי (צילום: צילום מסך)

אוהד ארזי, מנכ״ל 'זברה מדיקל ויזן'

 אוהד ארזי (צילום: יח''צ)
 אוהד ארזי (צילום: יח''צ)

בחירתי בישראלי היפה היא בדדי גלעד - מנכ"ל חברת Tyto Care. הוא מנהיג שהתגייס לאתגר שנגיף הקורונה מציב למערכות הבריאות. החברה שבראשה הוא עומד פועלת בחזית המאבק בעשרות בתי חולים ומרפאות מול חולים מאושפזים או בבידוד, ומאפשרת הגנה מירבית לאנשי הצוות הרפואי. בימים שבהם אנו מנסים להפחית כל עומס מיותר במרפאות, אני גאה בהתגייסות של דדי וכל הצוות Tyto לאפשר תמיכה מלאה ובקרה על חולים ביתיים מסוגים שונים, באמצעות שירותי רפואה מרחוק.

דדי גלעד (צילום: טייטו קר בע''מ)
דדי גלעד (צילום: טייטו קר בע''מ)

דיוויד אלמלא, מנכ״ל ומייסד AZTherapies

דיוויד אלמלא
דיוויד אלמלא

הישראלי היפה בעיני הוא מנכ״ל הסטארטאפ הישראלי DreaMed - ערן אטלס. החברה שמה לעצמם מטרה לאפשר שגרה סבירה ככל הניתן לחולי סכרת, הנמצאים בקבוצת סיכון לחלות באופן קשה בקורונה, והקיימה, תוך פחות מחודש, מרפאות וירטואליות עבורם. בכך מונעים את הסיכון בהדבקות ומאפשרים שמירה על שגרת הטיפולים והקשר החשוב בין הרופא למטופל. כבר היום הם מאפשרים לילדים חולי סכרת בשניידר להמשיך בשגרה. בתור ישראלי, שהזיקה לארץ חשובה לי, אני נרגש לראות מנכ״ל ישראלי שרואה חשיבות בקידום חדשנות מצילת חיים בישראל, במיוחד בתקופת משבר שכזו. 

ערן אטלס (צילום: ליאור שי)
ערן אטלס (צילום: ליאור שי)