בועז הירש- מנכ"ל החברה לשירותי איכות הסביבה

6:30 – קפה ויוגורט של בוקר, מעבר על מיילים, ווטסאפ ועיתון. רגע לפני שיוצא לדרך חותך קצת ירקות ומכניס ארוחת צהריים לקופסא. 

08:00 – במכונית, עולה לשיחת ועידה של ועדת מכרזים. לא הדרך הכי אנרגטית לפתוח את הבוקר, אבל נושא שאני מקפיד להיות מעורב בו, בגין השפעתו על שיפור איכות ומהירות התגובה שלנו כחברה ללקוחות. כרגיל, משה - מנהל הרכש, הכין את החומרים בקפדנות ואנו מצליחים במסגרת הלו"ז לדון בכל הנושאים שעל סדר היום. 

08:30 – הגעה לשדה דב, מה שהיה עד לא מזמן שדה תעופה פועם וכיום אחד מאתרי שיקום הקרקעות שהחברה פועלת בהם. החברה לשירותי איכות הסביבה משמשת כזרוע ביצוע ממשלתית לשיקום קרקעות מזוהמות, בנוסף לליבת עסקיה הכוללת טיפול בפסולת מסוכנת במפעל הממוקם בנאות חובב. בכניסה לאתר שדה דב פוגש את אולג גרנד - סמנכ"ל השיקום,  ומתחילים את הסיור.  

10:00 – מגיע לאתר שיקום הקרקע הבא בנתניה. מדובר על אתר שיקום מורכב בהיקף של 260 דונם על המצוק במרכז נתניה. נוף מדהים של ים וחופים, משולב במחזה קשה של ערימות זבל עצומות, וזאת לאחר שכבר פינינו מהאתר 130,000 טון פסולת. עושים סיור רגלי באתר במשך דקות ארוכות – לא קל עם המסכות על הפנים כל הזמן.  

12:00 – בחזרה למשרדים בתל אביב. ישיבת התנעה עם חוליו סובוביץ הכימאי הראשי ועינת סמואלוף מנהלת אגף לקוחות, עם ראשי החברה שזכתה במכרז שלנו למתן שירותי מחקר ופיתוח. ישיבת סיעור מוחות ושלל רעיונות מרתקים, שלא לומר חלומות, לקראת העתיד. בימי קורונה יותר מתמיד חשובה ההסתכלות אל מעבר לאופק.

13:30 – מחמם את ארוחת הצהריים בקופסה, עובר על מיילים, ווטסאפים.

14:00 – שיחת זום יומית עם הנהלת החברה בנושא התמודדות עם משבר הקורונה ובה משתתפים כל חברי ההנהלה. עובדים לפי שגרה ניהולית סדורה, בודקים את  השפעת המשבר על הפעילות העסקית, ומציפים קשיים של עובדים, לקוחות וספקים המושפעים מהמשבר.

15:30 – פגישה במשטרת ישראל, באזור התעשייה הר טוב. בודקים אפשרויות שת"פ עם המשטרה. מקבלים סיור עומק ע"י המארחת שלנו במרלו"ג המדהים של משטרת ישראל ליד בית שמש. 

17:00 - בדרך הביתה שיחת טלפון עם יו"ר החברה - עו"ד משה שמעוני. עדכונים שוטפים והתייעצויות וכמו בכל פעם אומדים כמה התקדמנו ליישום החזון שלנו, לקחת את החברה המדהימה והנחבאת אל הכלים ולהפוך אותה לחברה בורסאית מבוססת מו"פ.

18:30 – בבית. הפתעה, בני הבכור קיבל חופשה מהצבא אחרי הרבה מדי שבועות בים. אחרי החיבוקים וההשלמות, מחליט לא להיכנע לכורסא, עולה על בגדי ספורט ויוצא לאימון.

20:30 – ארוחת ערב משפחתית. הבת בכיתה ט', מספרת על חוויות הזום היומיות. והבן מספר על שגרת ההתנהלות בצבא תחת הקורונה. אשתי ואני צמודים לטלפון, מחכים בדריכות לצלצול מהבן השני שהתגייס לפני כחודש ועדיין לא יצא הביתה ואכן לקראת 23:00 הוא מתקשר. כיף. 

בועז הירש (צילום: תקשורת החברה לשירותי איכות סביבה)
בועז הירש (צילום: תקשורת החברה לשירותי איכות סביבה)

ליאן סלע, מנכ"לית מכון אדלר

07:00 עוד ישנה. לשם שינוי לא רצה למכונית ולא נוסעת בפקקים, לאף פגישה ואף משרד.

08:00 התחלת היום. התעוררות. מקלחת, קפה במרפסת, מסתכלת על הרחובות השקטים. כמה דקות של מדיטציה ותפילה פנימית. הכנת ארוחת בוקר לצעירת בנותיי - והיום מתחיל.

09:00  עוברת על כל העדכונים באימייל ובווטסאפ, שזורמים בלי הפסקה ובלי רחמים.

10:00- 13:00 רצף פגישות צוותים בזום, לקידום היערכות לבניית מוצרים חדשים, עדכונים שוטפים של תזרים כספי, שיווק, תשלומי ספקים, קבלת עדכון   על מכירות חדשות של קורסים מקוונים מותאמים לתקופה, קבוצות הורים דיגיטליות, וובינרים לארגונים...ועוד.

תוך כדי פגישות הזום, אני מתפעלת כל פעם מחדש ממותו של הפאסון  – אנשים ללא איפור, ללא תספורת, וללא....משרד, עובדים מכל מקום אפשרי, בעיקר מהבית,  כשמאחורי ראשם מתגלים פוסטרים, תמונות ביתיות ודמויות שגרות איתם בבית, ושייכות לעולמם הפרטי לגמרי, בימים כתיקונם.

13:00 – 14:00 הבית זקוק לתשומת לב קולינרית – מכינים יחד ארוחה, ואם אני לא מגיעה אליה – הבנות שאיתי, ולשמחתי יש שלוש,  דואגות להכין בעצמן ארוחה, ואפילו להביא אלי לשולחן. אין מה לומר - כזה פינוק אפשר לקבל באמצע היום, רק בתקופה כזו.

14:00-16:00 שיחות עם היועצים המקצועיים – רו"ח, שיווק הדיגיטל,  יח"צ, ומנהלי תחומים במכון.

16:00-18:00 התייעצויות עם יו"ר המכון, הועד המנהל, המשנה שלי, המנכ"לית שפרשה לא מכבר ....דיונים, בדיקות "דופק" והחלטות קדימה.

18:00- 20:00 מעבר על מסמכים, הגשת קולות קוראים, הצעות לגורמים לאומיים – חברתיים, אימיילים מענה לעובדים, שיחות אחרונות לחשיבה ותשובות לקידום פרויקטים ובקשות. 

20:00-21:00 משתדלת להיכנס לזמן העשרה דיגיטלי כלשהו - הרצאות מקוונות של המנחות של המכון, או  תוכן מעשיר מקצועי של גורמים שונים שמציעים ידע בשפע, שהרבה פעמים עוזר לנשום, בימים טרופים אלו.

21:00-23:00 – הודעות אחרונות, רשימה מטלות למחר, סוגרת מחשב, משתיקה נייד. הגיע זמן המשפחה, ההליכה בשכונה, המנוחה וההכנה ליום חדש.



עמית שמני, מנכ"ל  Bridgify

09:30 מתחיל את היום בסיבוב השפיות שלי עם לונה הכלבה, נזכר כמה הכל פשוט נעצר, הרחובות ריקים, אין סחר. הכל האט ומשתנה בכל יום.

10:00 שיחת וידאו סטטוס עם אודי ליוטשי השותף שלי. אחת ההחלטות עליהן דיברנו, הייתה סוגיית גידול בצוות העובדים, שכן, אנו מציעים לחלק מלקוחותינו מחירים מוזלים ונוחים מאוד עבור המוצר שלנו, דבר שגורר מצד אחד המון פרוייקטים ומצד שני מעט הכנסות. 

11:00 שיחה עם משקיע פוטנציאלי.

11:30 שיחת טלפון עם מור אבירם, מנהלת WeWork Labs - תוכנית שבה אנו לוקחים חלק. בשיחה דנו בדרכי חדירה לשווקים חדשים ובסטטוס התמודדות עם המשבר בעזרת מערך הקשרים שהתוכנית יודעת להעמיד לרשותנו.

12:00 הגשת מועמדות לתחרות סטארטאפים לפתרונות טכנולוגיים שיכולים לסייע בהתמודדות עם משבר הקורונה בתעשיית ה-TravelTech.

13:00 שיחה עם לקוח משמעותי - הרשות לפיתוח ירושלים. בשלב מאוד מוקדם של המשבר, הבנו שאנחנו מוכרחים לחשוב על הנגשה דיגיטלית לעולם התיירות, כי עולם התיירות שהכרנו כבר לא קיים. המטרה היא לממש את היכולות שפיתחנו בברידג׳יפיי ולמסגר זאת בפלטפורמה אחת אשר מנגישה חוויות באונליין. כחלק מהעשייה הזו אנו עובדים עם עיריית ירושלים והרשות לפיתוח ירושלים - להנגשת תיירות בווירטואל. במקום שהתייר יגיע ליעד, הפלטפורמה שלנו מביאה את היעד אליו ומאפשרת לו ליהנות מחוויות אמיתיות כמו סיורים וירטואליים, סדנאות בלייב סטרימינג, וכו׳. 

14:30  ארוחת צהריים, מכין מג׳דרה בדיוק כמו שלמדתי מאמא ומיד לאחר מכן, סיבוב עם לונה.

15:30  שיחת טלפון עם פירמת עורכי הדין של החברה בנושא חוזה שקיבלנו מ- TechStars; תוכנית אקסלרציה יוקרתית לסטארטאפים בעולם.

16:00  מתנתק מהטלפון הנייד לכמה שעות של מענה למיילים - צריך לתת קשב רב להרבה יותר 'לידים'. זה הזמן לפקוח את העיניים לכיוונים חדשים, לחקור ולגלות שווקים תחליפיים ולאתר שיתופי פעולה. 

18:30  דיון עם מעצב ה-UI&UX של החברה, אותו הכרתי כעת כששנינו עובדים מהבית ונפגשים מהמרפסות. אנחנו מקיימים כל יום שיחת סטטוס על פרויקטים - זה נחמד גם בימי סגר כאלו לקיים פגישת עבודה פנים אל מול פנים, כאשר כל אחד עדיין נמצא בביתו. 

19:00 שיחה עם נציג משרד התיירות בקנדה, למטרת בניית פלטפורמה להנגשת סיורים ואטרקציות בצורה ווירטואלית בשלב ראשון, ולאחר שהשמיים יפתחו (לא ברור מתי), הנגשת כל החוויות ביעד הטיול עצמו לתיירים.

20:00 שיחת סגירת קצוות עם לקוחות חדשים של החברה לפיתוח מנוע חיפוש המציג את המחיר הטוב ביותר לכל חוויה ביעד הטיול (כמו מוזיאונים, סיורים מודרכים, אטרקציות שונות וכו׳), כאשר כל ההמלצות מותאמות אישית למשתמש ולהעדפותיו.

21:00 ארוחת ערב וסיבוב עם לונה.

עמית שמני (צילום: Bridgify Travel LTD)
עמית שמני (צילום: Bridgify Travel LTD)