1. ידידי ת"א והאיום מבית

אגודת ידידי אוניברסיטת תל אביב, בראשות מנכ"לית האגודה - עו"ד עדי אולמרט, ונשיאה - אמנון דיק ממשיכים במסורת מפגשי האקטואליה המקוונים בימי הקורונה. ביום ששי האחרון פגשו הידידים 'און-ליין' את פרופ' דן בן-דוד, מהחוג למדיניות ציבורית - נשיא ומייסד מוסד 'שורש' למחקר כלכלי-חברתי.’בן-דוד התריע על האיומים מבית, וקרא לטיפול שורש מיידי הנחוץ למען שינוי עכשווי בסדרי העדיפויות הלאומיים. לדבריו, חלק ניכר מהשיח על ישראל כמדינה ממשיך להתמקד בפרדיגמות מיושנות. למשל, ביטחון לאומי הוא אינו רק מטוסים וטנקים, אלא חוזקן של תשתיות בסיסיות – כגון השכלה. רמת החינוך בישראל בתחומי היסוד (מתמטיקה, מדע וקריאה) נמצא מתחת לכל 25 המדינות המפותחות הרלבנטיות במבחן הפיזה האחרון. מצד אחד יש לנו בישראל אוניברסיטאות וחברות הנמצאות בחזית הידע האנושי, ובה בעת, קבוצות אוכלוסייה גדולות מאוד – שחלקן היחסי הולך וגדל – נשארות מאחור, עם כלים ותנאים שאינם מתאימים לעבודה במשק מודרני. הוא הוסיף כי כמחצית מילדי ישראל מקבלים חינוך ברמה של עולם שלישי, והסוגיה של קיימות כלכלית בעתיד, ושל הישרדות פיזית באזור המסוכן בעולם – מהווה איום ממשי מבית, שמחייב התייחסות כעת.

דן בן דוד (צילום: צילום מסך)
דן בן דוד (צילום: צילום מסך)

עדי אולמרט (צילום: צילום מסך)
עדי אולמרט (צילום: צילום מסך)

2. ערבות הדדית 

המנכ"לים המקומיים של חברות  IBM ו--Cisco ישראל, קיימו פגישה ולחיצת ידיים וירטואלית, לרגל השקת שיתוף פעולה מיוחד בין השתיים תחת הכותרת: "100% בקשר". במסגרת הפרויקט מציעות החברות חיבור לפלטפורמת שיחות הוידאו WebEx ללא עלות לבתי ספר, לבתי אבות ודיור מוגן, ולארגונים שונים הפועלים בקהילה. מתנדבים מקרב עובדי החברות מסייעים לגופים השונים להתקין את השירות, המתחרה של ZOOM  הפופולארי, להתחבר ולשמור על קשר רצוף, בטוח וגמיש. עוד בטרם הושק רשמית, קיבל הפרויקט עשרות פניות מגופים שונים שביקשו להתחבר אליו - ושלב ההתקנות והחיבורים החל מיד לאחר חג הפסח. המיזם פועל עד כה בלמעלה מ-16 מדינות. בישראל הושם הדגש על חיבור של בתי אבות ובני משפחות הדיירים, ועל ארגונים שונים הפועלים במגזר השלישי. במפגש השתתפו: דניאל מלכה - מנכ"ל IBM ישראל, אורן שגיא - מנכ"ל סיסקו ישראל, הדר בלישה-ברק - מנהלת אחריות חברתית IBM ישראל, זיקה אב צוק - סמנכ"לית פיתוח עסקי סיסקו ישראל, ומזי גלאור, מנהלת שיווק.IBM

הדר בלישה-ברק, דניאל מלכה, זיקה אב-צוק ואורן שגיא  (צילום: צילום מסך)
הדר בלישה-ברק, דניאל מלכה, זיקה אב-צוק ואורן שגיא (צילום: צילום מסך)

בחמישי  האחרון  חברה מחלקת היהלומנים של פירמת רואי החשבון פאהן-קנה, לבורסת היהלומים הישראלית - סקטור שחווה את משבר הקורונה באופן חריף, והעניקה ייעוץ פיננסי ללמעלה ממאה יהלומנים - חברי הבורסה, באמצעות מערכת ה-Z00M.

במהלך ההרצאה הועברו מצגות שהציגו את הנקודות שבהן על הענף לחזק כדי לצלוח את המשבר בענייני מיסוי, ניהול תזרים מזומנים, מענקים, הלוואות בערבות מדינה ועוד. 

 בין הדוברים במפגש: יורם דבש - נשיא בורסת היהלומים הישראלית, ערן זיני - מנכ"ל הבורסה, מיקי בלומנטל – שותף-מנהל ב'פאהן קנה', ואנשי פירמת רואי החשבון: צלי רשף, אמיר רשף, שלומי בר טוב, ויגאל רופא.

ערן זיני ומיקי בלומנטל (צילום: צילום מסך)
ערן זיני ומיקי בלומנטל (צילום: צילום מסך)

במסגרת שיתוף הפעולה בין חברת הממתקים  'MARS ישראל' לבין מועדון הכדורסל מכביFOX  תל אביב, חולקו לאוהדים מנויים שחצו את גיל 70 מארזי מתנה ממותגים הכוללים  חבילות M&M בטעם בוטנים, צעיף של הקבוצה, שתי מסכות, שני כיסויי פנים ממותגים של מכבי, ומחזיק מפתחות. דורון ג'מצ'י - סמנכ"ל שיווק וקשרי קהילה במועדון, הסביר כי המחשבה הייתה לשים בשלב זה דגש על המנויים היותר מבוגרים, שהמגבלות עליהם הן החמורות ביותר. 

דורון ג'מצ'י (צילום: יח''צ)
דורון ג'מצ'י (צילום: יח''צ)

3. משנים מוד  ברשת

עו"ד תמיר גילת יו"ר הקרן לחקר הסרטן בישראל - ICRF פנה לחבריו הפסייבוק:

הקורונה תחלוף, הסרטן יישאר.

חברות וחברים אהובים, אני כותב אליכם ממחלקת אשפוז יום אונקולוגי במרכז הרפואי 'שיבא' תוך כדי קבלת טיפול אימונותרפי. 

זו הפעם השלישית, שאני מגיע לטיפול (שיגרתי) "בעידן הקורונה", בנוסף למספר פעמים שהגעתי לשיבא לטיפולי תמיכה ובדיקות.

מצאתי צורך לשתף אתכם בדאגה שאני חש בתקופה האחרונה, לאור פניות רבות שאני מקבל מחולי סרטן ומבני משפחה הפוחדים להגיע לבתי החולים לצורך קבלת טיפולים כימותרפיים ובדיקות שונות הנדרשות למעקב ואף לגילוי מוקדם ולמניעת סרטן.

למרות שאנו, חולי הסרטן, נמצאים בקבוצת הסיכון הגבוהה ביותר לחלות בקורונה, אני מפציר בכם בכל לשון של בקשה: 

אל תפסחו על הטיפולים השוטפים והתומכים. 

המחלקות האונקולוגיות בבתי החולים מתנהלות כמו במבצע צבאי ונוקטות בכל אמצעי הזהירות כדי למנוע הידבקות בנגיף ה 19- COVID.

הקורונה תחלוף, אולם, לצערנו, הסרטן נשאר איתנו והוא ימשיך להיות עוד שנים רבות גורם התמותה מספר אחד בישראל ובעולם.

מסרטן ימותו השנה בישראל כ - 12,000 חולים ומקורונה נפטרו עד היום כ - 220 אנשים, והחשש הוא, כי מספר הנפטרים יגיע לכ- 450 עד סוף השנה.

גם בתקופה מורכבת ומאתגרת זו, אנו, בקרן לחקר הסרטן בישראל - ICRF, ממשיכים כהרגלנו לפעול בהתנדבות לגיוס כספים לתמיכה בחוקרי הסרטן הנבחרים של ישראל.

המחקר הוא המחר – עתידינו בידינו !

תמיר גילת תמונת ארכיון (צילום: נמרוד גליקמן)
תמיר גילת תמונת ארכיון (צילום: נמרוד גליקמן)

קבינט הלאונג'

מנהלים ואנשי עסקים בכירים מתארחים בלאונג' ומביעים דעה באשר לפעולות שצריכה הממשלה לנקוט נוכח המצב

גיא רגב, מנכ"ל קבוצת גאון:

"בימים מאתגרים אלו ממשלת ישראל צריכה להעדיף תוצרת 'כחול-לבן', ולבטל מכרזים בינלאומיים. המדינה, באמצעות חברות ממשלתיות, יוצאת למכרזים בינלאומיים בהיקפים של מיליארדים וראוי עתה לקבל החלטה המבטלת מכרזים אלו ומעודדת רכישת מוצרי כחול לבן בלבד, דבר שיעצים את יכולת השיקום של המשק, וייתר את הצורך במתן מענקים בהיקפים של מיליארדים לשיקום התעשייה. כיצרנית המובילה את תחום הולכת הזורמים, חרטה גאון על דגלה להיות בית של תעשיה ישראלית ולאפשר את עצמאות משק המים והגז בישראל. בימים כתיקונם התעשייה המקומית עומדת בחזית הכלכלה ומאפשרת שמירה על תחרות הבריאה למשק. עם זאת, התפרצות הקורונה מחדדת את חשיבות עצמאות המשק, ללא תלות בייבוא ולטעמי, במסגרת מאמצי הממשלה לשיקום המשק יש לשים דגש על עידוד תעשייה כחול-לבן ורכישה ממפעלים ישראליים".

גיא רגב (צילום: סיון פרג')
גיא רגב (צילום: סיון פרג')

עסקים קטנים בלאונג'

כחלק מהתמיכה החשובה בימים אלו בעסקים הקטנים, ביקשנו ממנהלים ואנשי עסקים בכירים להמליץ על עסק קטן אחד שעשה להם את זה.

ד"ר יאיר שינדל, מייסד שותף ושותף מנהל בקרן aMoon, ממליץ על משק עפאים לחקלאות בת קיימא:

בעלי העסק: הדיי עפאים, רן פלג, ינון עפאים, גולן מקס

מיקום: מושב עידן, ד.נ. הערבה התיכונה, מושב צפרירים, ד.נ. עמק האלה

ההמלצה: משק עפאים מגלם את הישראלי היפה בעיניי.במשק מגדלים בע"ח, פירות וירקות משובחים בדרכים הכי אקולוגיות, עם הקפדה על תקנים אורגניים, ייצור ואריזות שמתחשבים בסביבה, ותנאי סחר הוגן. לאחרונה, כשכמו רבים נאלצנו לעבוד מהבית, שלחנו ל-45 עובדינו סלסלה ממוצריהם כ"זריקת עידוד" טעימה ובריאה עם גבינות, ממרחים, זיתים ושמן זית.

ד''ר יאיר שינדל (צילום: Tomer Jacobson)
ד''ר יאיר שינדל (צילום: Tomer Jacobson)

משק עפאים (צילום: דן פרץ)
משק עפאים (צילום: דן פרץ)

הדיי עפאים (צילום: אייל תגר)
הדיי עפאים (צילום: אייל תגר)