1. ערבות הדדית

מאות עמדות טיפול נמרץ ייעודיות למצבי חירום לאומיים, הוקמו במרכז הרפואי ע"ש שיבא בתל השומר. היחידה החדשה הוקמה באמצעות תרומה משמעותית של המיליארדר והפילנתרופ רומן אברמוביץ'. היחידה תיתן מענה למצבי חירום כמו מגפות מתפרצות, או מתקפות טילים, וניתן יהיה להרחיבה על פי הצורך. יחידת הטיפול נמרץ החדשה בנויה על פני שלוש קומות בחניון התת-קרקעי של בית החולים, ומשתרעת על פני 5,400 מ"ר. תשתיות היחידה מותאמות לטיפול בהתפרצות מחודשת וחריפה יותר של הקורונה, וכן - בשל מיקומה התת-קרקעי, תשמש, חלילה, בזמן מלחמה. אברמוביץ' תרם בעבר למעלה מ-200 מיליון שקל עבור פרויקטים פורצי דרך בשיבא, לרבות רפואה גרעינית מתקדמת, חקר הסרטן, ומחלות לב.

רומן אברמוביץ' (צילום: JAN COURTESY)
רומן אברמוביץ' (צילום: JAN COURTESY)

בתי הקפה, המסעדות, הברים והפאבים – אותם עסקים שמהווים אבן דרך משמעותית בתרבות הבילוי הישראלית - הם כידוע מהעסקים שנפגעו משמעותית כתוצאה ממשבר הקורונה. 

על מנת לסייע להם, החליטה חברת טמפו, באמצעות אתר האונליין BLEND, להעמיד לרשותם את פרויקט – ME.N.U, פלטפורמה אינטרנטית שתאפשר להם למכור את מוצריהם. אוראל קמחי - השף ובעלי מסעדת 'פופינה', שמשתמש במיזם, כתב על כך ברשת החברתית:

"תמונה של מבט רציני שלי אליכם. למה המבט הרציני? המצב שאליו כל העולם הגיע בעקבות הקורונה לא פסח על המסעדנות בארץ ומן הסתם גם לא פסח על הבייבי שלי – 'פופינה'. 

אני מקבל הרבה הודעות, טלפונים והפתעות מאורחים, חברים, ספקים, שותפים לדרך ועובדים שמחממות את הלב, ועוזרות להתגבר על המצב החדש. 

התחלנו לעשות משלוחים של ארוחות כמעט מוכנות בסופי שבוע, ועכשיו מותר גם אירועים משפחתיים קטנטנים והלוואי ועוד רגע גם נוכל לפתוח, בתקווה שהמגבלות יהיו הגיוניות.

בינתיים אתם יכולים לעזור לנו ולתמוך דרך הקישור בפלטפורמה שהקימו החברים שלנו מ'סן פלגרינו'. נקרא לזה סוג של גיוס המונים. אפשר לקנות דברים למימוש מיידי כמו ארוחות מהמשלוחים שלנו, יין וגבינות, קוקטיילים שלנו, ואפשר לקנות חוויות עתידיות לכשנפתח מחדש ונוכל לעשות שוב את הדבר שאנחנו כל כך אוהבים, לארח ולהאכיל אתכם. אתמול סיפרתי לחבר שהדבר שהכי חסר לי כרגע זה הסיפוק המיידי של להכין מנה, לשלוח אותה לאורח במסעדה ולראות אותו מחייך בהנאה. בתקווה שבקרוב נוכל לחזור כולנו לסוג של שגרה ולהיפגש כמו שצריך בבית שלנו, פופינה, ועד אז מקווה שכולכם בריאים ובטוב".

אוראל קמחי (צילום: חיים יוסף)
אוראל קמחי (צילום: חיים יוסף)

אלפי מנות חמות לקשישים ומעוטי יכולת, נתרמו מ'גאיה גן אירועים', ביוזמת הבעלים שחר כחלון ועמותת "לקט ישראל", ובשיתוף קרן שיינברג ונציגה - ברוך שיינברג.

גן האירועים גאיה הנמצא בצומת בית-עובד, שנסגר עקב משבר הקורונה, נרתם למען אותם קשישים ומיעוטי יכולת, ובמקום לארח שמחות מוציא אלפי מנות ליום לטובת הנזקקים שידם אינה משגת.

שחר כחלון וברוך שיינברג (צילום: יח''צ)
שחר כחלון וברוך שיינברג (צילום: יח''צ)

תנועה חדשה שמובלת על-ידי הנשים: דניאל קנטור, לאה טוניק ועלמה בק, התגבשה בתל-אביב במטרה לסייע באמצעות חלוקת מזון לאוכלוסיות שנפגעו קשה מן הקורונה ובכלל זה קשישים, פליטים, משפחות בסיכון, עובדות תעשיית המין, נשים חד הוריות, ואלו שצרכיהם הבסיסיים אינם נענים. ביום הראשון של איסוף המזון הפיצה התנועה כשלושים ארגזי מזון, ביום השלישי כבר הופצו 400 ארגזי מזון, ומאז מתרחב היקף הפעילות. את ארגזי המזון מכינים ומפיצים מתוך משרדי חברת הגיימינג PLAYSTUDIOS אשר תרמה את המקום לצורך ביצועה של היוזמה המבורכת.

2. דיזל פותחים

ביום חמישי האחרון - היום בו נפתחו מחדש הקניונים, נפגשו מתי פולק - מנכ"ל ומבעלי 'דיזל', ויוסי לגזיאל - מנכ"ל 'קניון הזהב', לציין את פתיחתה של חנות חדשה מבית מותג האופנה האיטלקי, בקניון הזהב. 

פולק סיפר כי בחנות המותג, המשתרעת על פני שטח של 150 מ״ר, יוצגו כל קטגוריות האופנה של החברה – גברים, נשים, ילדים ואקססוריז. היא הייתה אמורה להיפתח ממש לפני פסח ופתיחתה נדחתה עקב משבר הקורונה. 

מתי פולק ויוסי לגזיאל (צילום: גיל חיון)
מתי פולק ויוסי לגזיאל (צילום: גיל חיון)

3. ארדר על הסט

סימנים ראשונים לחזרה המסתמנת לשגרה נראו בחמישי בבוקר במפעל אלקטרה מיזוג אויר בראשון לציון, שם נערכו הצילומים לקמפיין החדש של החברה בכיכובו של הפרנזטור גיא זוארץ.

לאורך היום שימש המתחם כאתר צילומים רווי אקשן. משה ארדר - מנכ״ל אלקטרה מיזוג אויר, ביקר על הסט. 

משה ארדר וגיא זוארץ (צילום: איתמר פלדמן)
משה ארדר וגיא זוארץ (צילום: איתמר פלדמן)

קבינט

ד"ר ליאת בן דוד, מנכ"לית מכון דוידסון – הזרוע החינוכית של מכון ויצמן למדע

משרד החינוך מצהיר על "ההצלחה הכבירה" של הלמידה מרחוק, לצד הנחיות מופרכות לחזרה ללמידה כמו לפני המשבר. בעת שמורים נאבקים להציע לתלמידיהם חינוך מגוון, מעורר חשיבה ויצירתי, כשידיהם ועיניהם קשורות, ומוחם נדרש לפעול תחת תנאי שליטה ורגולציה בלתי רלוונטיים - הנתק בין המערכת והשטח הגיע לשיאו.

לקחי החינוך בימי קורונה מחייבים שינוי. נדרשת חירות חינוכית יצירתית ורלוונטית, משוחררת ממוסרות הסטנדרטיזציה והשליטה המוגזמות, מפדגוגיות מיושנות, מהצורך "להספיק חומר" ולשנן. לשר/ת החינוך החדש יש הזדמנות נדירה: ליישם תפיסות חדשניות במערכת, להגביר את מעורבות התלמידים והמורים ולאפשר למידה מתוך סקרנות וגילוי עדכניים. משבר הקורונה חייב להפוך למקפצה שנדרשה למערכת החינוך הישראלית להגיע אל המאה ה-21.

ליאת בן דוד (צילום: איתי בלסון)
ליאת בן דוד (צילום: איתי בלסון)

עסק קטן 

גיא ברעם, בעלים ומנכ"ל ברעם פרסום מקורי, ממליץ על מסעדת באלינג'רה

בעלי העסק - פאנטה פראדה-שלמה

מיקום – תל אביב 

מסעדת באלינג'רה בתל אביב נמצאת בבעלות אישיות כובשת ומיוחדת - פאנטה פראדה-שלמה. מדובר במסעדה אתיופית אותנטית, שאנחנו פוקדים הרבה, שלשמחתנו פתחה בימים אלה שירות משלוחים מיוחד לימי הקורונה. מאחר ובתנו הפכה לאחרונה לצמחונית וחשוב לנו שהיא תאכל בריא ומזין, אנחנו נהנים מהאוכל כעת גם בבית עם הבנות, והוא מאפשר לכל אחד מאיתנו לקבל מענה טעים ומיוחד משלו. 

מבין המנות שבתפריט אני אוהב במיוחד את החציל בטחינה אתיופית, העדשים הירוקות וסלט נפרו - סלט חיטה וחמוציות.

גיא ברעם (צילום: מירי דוידוביץ)
גיא ברעם (צילום: מירי דוידוביץ)

 פאנטה פראדה-שלמה (צילום: יח''צ)
 פאנטה פראדה-שלמה (צילום: יח''צ)