1. מאסטר קלאס עם עופר

ליאורה עופר - יו"ר 'עופר השקעות' ויו"ר 'מליסרון', המשמשת כיו"ר אגודת הידידים של המרכז הבינתחומי בהרצלייה, עלתה בראשון למפגש דיגיטלי, במסגרת 'מאסטר קלאס', עם הסטודנטים ליזמות של המרכז. בצל ההתפתחויות כתוצאה ממשבר הקורונה נושא המפגש היה: איך מתמודדים הקניונים ומרכזי הקניות עם עידן הרכישות באינטרנט?. 

ליאורה עופר (צילום: עדי כהן צדק)
ליאורה עופר (צילום: עדי כהן צדק)

2. ביטון וספיר שותפים

יניב ביטון, מייסד חברת האשראי החוץ בנקאי - 'מיכמן אשראי לעסקים' ורו"ח דורון ספיר חתמו על הסכם שותפות. 

במסגרת השותפות ספיר, שכיהן בעברו בין השאר כמנכ"ל מגדל ביטוח ומנכ"ל ויזה כאל, ישמש כיו"ר פעיל ושותף בחברה. 

יניב ביטון ודורון ספיר (צילום: יעקב לוי)
יניב ביטון ודורון ספיר (צילום: יעקב לוי)

3. ערבות הדדית 

חברת ICL (כי"ל) בראשות המנכ"ל רביב צולר, יזמה מהלך גלובאלי לחיזוק ולתמיכה בחקלאים בארצות השונות שבהן היא פועלת - תוך שימת דגש מיוחד על חקלאי ישראל מן הנגב ומן הגליל. במסגרת המהלך, שאותו יזמה מנהלת מפעל הדשנים של כי"ל בחיפה, החברה רכשה עשרות אלפי זרי פרחים מחקלאים קטנים ברחבי העולם, אשר נקלעו למשבר חמור בעקבות נגיף הקורונה, וחילקה אותם כמחוות תודה לעובדיה, לבני משפחותיהם ולכל גמלאי החברה.

בספרד בחרו העובדים לתרום את הזרים שנרכשו לבתי אבות מקומיים.

רביב צולר  (צילום: נטע כהן-קדוש)
רביב צולר  (צילום: נטע כהן-קדוש)

במפגש שערך עם נציגי 15 שבטי תנועת הצופים בהנהגת ירושלים, הודה להם מנכ"ל בית החולים הדסה - פרופ' זאב רוטשטיין, על עבודת ההתנדבות של מאות מחניכי ומתנדבי התנועה בחודש וחצי האחרונים. הצופים הירושלמיים, כולל צעירים חברי שנת השירות, סייעו  בהכנה יום יומית של ערכות מיגון לצוותים הרפואיים של הדסה. רז פרל, יושב ראש תנועת הצופים, אמר: "כתנועה של המדינה, אנחנו שמחים לקחת חלק במאמץ למיגור הקורונה, תוך תמיכה בצוותים הרפואיים בבירה. אין זה דבר ברור מאליו שמאות בני נוער ומתנדבי התנועה יצאו מבתיהם בשבועות האחרונים והגיעו להתנדב בבתי החולים ובכלל. כתנועה החורטת על דגלה סיוע, מעורבות ותרומה לקהילה, פעולות ההתנדבות הינן דבר שבשגרה, ואין ספק כי הן ימשכו גם לאחר חזרתה של התנועה לפעילות שגרתית שוטפת". 

WeWork ישראל בראשות המנכ"ל בנג'י זינגר, שואפת להגדיל למקסימום את מוצרי הריהוט והאמנות כחול-לבן במתחמיה, וקוראת ליצרנים ישראלים ליצור עמה קשר לטובת שיתוף פעולה. החברה קוראת ליצרני רהיטים, אביזרים וציוד ישראליים (כולל עבודות נגרות, ציורי קיר, אביזרי עיצוב ודקורציה, ריהוט משרדי וכו'), ליצור קשר כדי לדון בהזדמנויות לשיתוף פעולה, באמצעות המייל הייעודי blueandwhite@wework.com.

בנג'י זינגר תמונת ארכיון (צילום: אביב חופי)
בנג'י זינגר תמונת ארכיון (צילום: אביב חופי)

במכון הורביץ לניהול אסטרטגי, בפקולטה לניהול ע"ש קולר באוניברסיטת תל אביב, נערך לאחרונה כנס דיגיטלי בנושא "היבטים אסטרטגיים בניהול משבר הקורונה והיום שאחרי". הכנס עסק בשאלות הקשורות בניהול המשבר הנוכחי והפקת לקחים לגבי ניהול משברים דומים עתידיים. בכנס שהתקיים באמצעות אפליקציית זום, השתתפו כ-300 איש.

במפגש השתתפו פרופ' משה צבירן - דקאן הפקולטה לניהול ע"ש קולר באוניברסיטת תל אביב וראש מכון הורביץ; ד"ר רוית כהן-מיתר - מנהלת מכון הורביץ; ופרופ' יוסי שפיגל מהפקולטה לניהול, שאף הנחה את הכנס. על הדוברים המרכזיים בכנס נמנו –פרופ' מנואל טרכטנברג, מאוניברסיטת תל אביב ומוסד שמואל נאמן בטכניון בהרצה על "ניהול משבר הקורונה - לא רק מה אלא איך"; פרופ' רוני גמזו - מנכ"ל בית חולים איכילוב ולשעבר מנכ"ל משרד הבריאות שהרצה תחת הכותרת: "לרקוד עם הקורונה"; אלוף (מיל) גיורא איילנד - לשעבר ראש המל"ל שדיבר על  "המתודולוגיה הנכונה של ניהול משבר לאומי".

ד''ר רוית כהן מיתר ופרופ' משה צבירן (צילום: עומר לוי)
ד''ר רוית כהן מיתר ופרופ' משה צבירן (צילום: עומר לוי)

רוני גמזו תמונת ארכיון (צילום: איכילוב)
רוני גמזו תמונת ארכיון (צילום: איכילוב)

קבינט

אלון ספן, מנהל מוזיאון הטבע ע"ש שטיינהרדט 

לאחר תקופה ארוכה שבה מירב תשומת הלב של מקבלי ההחלטות התרכזה באופן טבעי בבריאות,  ברצוני להזכיר צורך בסיסי נוסף - הבריאות הנפשית ואיכות החיים שלנו, אליהם אני מבקש לקשור את עולם התרבות והאמנות. במדיניות הממשלה, כמו בעבר כך גם הפעם, אין שום אזכור פומבי ניכר לגבי חשיבותה של האמנות עבור החסינות הנפשית של הפרט ושל המדינה. כ-14 מיליון ביקורים נערכים מדי שנה במוסדות התרבות הפזורים בכל הארץ על ידי ילדים, משפחות, מבוגרים, וגמלאים. מדובר בממוצע בכמעט שני ביקורים בשנה של כל אזרח במוסדות תרבות. המספרים מדברים בעד עצמם ומהווים הוכחה חותכת לעובדה שצריכת אמנות הינה זכות בסיסית שכל אזרח מממש לתועלתו.

אי לכך, אני קורא לממשלה להצהיר מידית על מתווה תמיכה באמנות ובתרבות ובתהליכי חזרה לפעילות שגרתית של התחום, למען החוסן הנפשי של הפרט והמדינה.

אלון ספן (צילום: עוז ריטנר)
אלון ספן (צילום: עוז ריטנר)

 עסק קטן

עו"ד אסף וייס - מנכ"ל עמותת יוניסטרים 

שם העסק: איינשטיין פרחים 2lip

בעלי העסק: ויויאן ועמיחי איינשטיין 

מיקום: דוד רמז 16 הרצליה

 בכל צורך אני מיד מסמס לויויאן בוואטסאפ ובקלות מדהימה כבר מתאמים משלוח לאותו יום. כבר 20 שנה שויויאן ובעלה מנהלים את חנות הפרחים המקסימה מחצר ביתם והיחס החם והאישי מורגש בכל משלוח. אצל ויויאן אפשר למצוא מגוון של פרחים, אגרטלים, שוקולד, יין ועוד. ויויאן גם משתתפת בתכניות יוניסטרים לעסקים קטנים שמסייעת להם להעביר את הפעילות שלהם לאונליין כדי לצמצם את הפגיעה בהם במשבר הנוכחי.