1. מיראז' בתרומה לחקר האוטיזם

קרן מיראז' – הקרן הפילנתרופית לפיתוח הנגב ולקידום החברה בישראל בראשותו של דיוויד מיראז', החליטה לממן מחקר של המכון הלאומי לחקר האוטיזם שבאוניברסיטת בן-גוריון. תרומת הקרן בסך של 100,000 דולר, תועבר למחקר שעורך המכון בשיתוף רשת אלו"טף - רשת מעונות היום של עמותת אלו"ט. החוקרים, יחד עם הצוותים החינוכיים, ישתמשו בכלים טכנולוגיים על מנת לעקוב אחר התפתחות הילדים וכדי לבחון כלים חינוכיים ומתודות המסייעים בהתפתחות הפעוטות. את המחקר מוביל פרופ' אילן דינשטיין, מנהל המכון הלאומי לחקר אוטיזם. 

דיוויד מיראז' (צילום: סנאפ - המרכז החברתי לצילום)
דיוויד מיראז' (צילום: סנאפ - המרכז החברתי לצילום)

2. רודרמן וההשפעה של  הרד- סוקס

קרן משפחת רודרמן משיקה שיתוף פעולה חדש עם קבוצת הבוסטון רד-סוקס מליגת הבייסבול הבכירה בארצות-הברית. שיתוף הפעולה יתמקד בסיוע לקהילה בתחום בריאות הנפש לאוכלוסיות ואנשים שנפגעו ממגפת הקורונה. "פרס ההשפעה", שמעניקה מדי שנה קרן הצדקה של קבוצת הבוסטון רד-סוקס למטרות חברתיות, יינתן בשנת 2020 בשיתוף עם קרן משפחת רודרמן לארגונים הפועלים להעלאת מודעות לתחום בריאות הנפש ולשיפור השירותים לציבור בתחום זה. הפרס יעמוד על 75 אלף דולר. ג'יי רודרמן - נשיא קרן משפחת רודרמן אמר: "באמצעות שיתוף הפעולה עם הבוסטון רד-סוקס, אנו מקווים לנפץ דעות קדומות ביחס לבריאות הנפש ולזהות את הארגונים המסייעים לכך בקהילה. אנו מצפים להחלטת קבוצת הרד-סוקס לאילו ארגונים בכוונתה להעניק השנה את הפרס".

ג'יי רודרמן (צילום: פיני סילוק)
ג'יי רודרמן (צילום: פיני סילוק)

3. ערבות הדדית 

רשת הקמעונאות "חצי חינם" יוצאת במיזם חברתי שמטרתו לעזור למשפחות, קשישים וניצולי שואה שסובלים מחוסר בטחון תזונתי. עד לסוף חודש יוני תציע הרשת ללקוחותיה לרכוש שקיות רב-פעמיות בעלות של עשרה שקלים, והמורה שתתקבל תועבר לרכישת מזון עבור המשפחות הנזקקות. אורית שלום-בג - סמנכ"לית שיווק וסחר ברשת "חצי חינם" סיפרה כי  המיזם בשיתוף  עם ארגון 'לתת', מממש את הסולידריות האזרחית והערבות הדדית, במיוחד בשעה זו שבה חשיבות התרומה גדולה עוד יותר. 

אורית שלום-בג (צילום: נס הפקות )
אורית שלום-בג (צילום: נס הפקות )

עמותת 'מחשבה טובה' יוצאת לדרך עם פיילוט בשפה הערבית, באתר הייעודי 'ביחד בבידוד' ללמידה מרחוק לאזרחים ותיקים.

4. נפלאות סופהשבוע

מסימני החזרה לשגרה המבורכת - בחמישי האחרון ערך 'רב הסלבס', מרדכי חסידים, את טקס קביעת המזוזה במשרדיה החדשים של פנינה רוזנבלום בתל אביב.

הרב מרדכי חסידים ופנינה רוזנבלום (צילום: אינסטגרם)
הרב מרדכי חסידים ופנינה רוזנבלום (צילום: אינסטגרם)

אם תהיתם כיצד בילה מנכ"ל משרד הבריאות היוצא משה בר סימן-טוב את ימי המנוחה של דעיכת הקורונה, אז תדעו שהוא שיתף את עוקביו בטוויטר בתמונה של קרוואן  מבודד ואיחל שבת שלום מהמכתש. הכי ריחוק חברתי שיש.  

משה בר סימן טוב (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
משה בר סימן טוב (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

סמסו מזל טוב לאיש העסקים והפרסום יורם באומן שחגג בשישי האחרון את יום הולדתו. ברוח התקופה קיבל באומן ברכה מדקל וקנין - הילד המפורסם במדינה, שידוע בזכות הברכות המצולמת שהוא מקליט. הכי סוף עונה.

יורם באומן (צילום: אביב חופי)
יורם באומן (צילום: אביב חופי)

קבינט

אברהם ('לולו') אסף, יו"ר קבוצת אמנת

"הממשלה צריכה להאיץ את תמיכתה בתחום ההיי-טק, שמהווה מנוע הצמיחה העיקרי של המשק ועשוי לאפשר לכלכלה הישראלית לצאת מהר יותר מההשפעות הכלכליות של הקורונה. כדי לעשות זאת נדרשת, במילה אחת, אינטגרציה. בתחום ההיי-טק המצליח נמצא כי חלק גדול מאוד, להערכתי הרוב, של ההצלחות הן של אינטגרציה של כלים ופתרונות והודות לשילוב נכון בין כל אלה מושגת הצלחה. על כן, במטה הממשלה תמיד, וביתר שאת בתקופת הקורונה כמובן, יש מקום לפורום התייעצות. פורום בו ייקחו חלק בכירי המנכ"לים המוכשרים בתחום ההיי-טק, הפועלים כיום, ואלה שפעלו בעבר. הדבר יתרום לעבודת מטה מקצועית ויבסס את התנאים ההכרחיים לגיבושן של תכניות נכונות. כלל ידוע הוא שאבי כל פתרון הוא הבנת הצורך. באופן זה גם הצרכים העיקריים שעלו עם תחילת החזרה לשגרה אף הם משתנים, ומחייבים כיום אינטגרציה של אמצעים ופתרונות, שבחלקם מעט שונים, דוגמת חשיבה וניתוח צרכים בחלוקה של גילאים, אימוץ נרחב הרבה יותר של כלים טכנולוגיים ברוח הקישוריות המתאפשרת ב-ZOOM ובחירה בגישות ובמודלים עסקיים זהירים יותר המוכיחים עצמם בתקופת משבר".  

אברהם ('לולו') אסף (צילום: יח''צ)
אברהם ('לולו') אסף (צילום: יח''צ)

עסק קטן

דודי פלד, מבעלי קבוצת MORAZ צמחי מרפא ו"גליליס" 

שם העסק:  חברת ביונד – סוכנות תוכן וידאו ודיגיטל 

בעלי העסק: יאיר רונן

מיקום: רמת השרון

'מורז צמחי מרפא' הינה חברה ישראלית הפועלת בשווקים הבינלאומיים ובשוק המקומי בעולמות הפרא-רפואי, ביוטי ותוספי תזונה.
במסגרת הפעילויות השיווקיות שהחברה עוסקת בהן נתקלתי בחברת 'ביונד' להפקות תוכן ווידאו דיגיטלי. מדובר בצוות איכותי, מקצועי ויצירתי אשר ידע להתאים את החליפה הנכונה ביותר, בעיקר אני מעונין להמליץ על ביונד בזכות האנשים שהפכו את כל התהליך לנעים, מהנה ומוצלח מאוד.

דודי פלד (צילום: יח''צ)
דודי פלד (צילום: יח''צ)

צוות ביונד (צילום: יח''צ)
צוות ביונד (צילום: יח''צ)