1. ויצמן חוגג על הגג

ניר ויצמן - מבעלי רשת מלונות הבוטיק 'בראון הוטלס', חגג במוצאי השבת את יום הולדתו במסיבה רבת משתתפים על גג מלון BoBo  החדש של הרשת, ברחוב יבנה בתל אביב. חברים רבים הגיעו לאחל לויצמן מזל טוב ולחגוג עמו ועם רעייתו מיכל. חגגו על הגג: האח תמיר ויצמן, השותף ליאון אביגד, עמוס לוזון ואירית רחמים, סתיו ודן נפתלי, אבי זמיר, ארנון בר-דוד, יקיר שעשוע, דנה דנקנר וטל אנגלנדר, דור קרובינר, גיל וקארן טפר, רוני מאנה, השף טום אביב, גלעד קינן, אלינור אנג'ל ועוד ועוד. 

אבי זמיר (צילום: אביב חופי)
אבי זמיר (צילום: אביב חופי)

יקיר שעשוע  (צילום: אביב חופי)
יקיר שעשוע  (צילום: אביב חופי)

ארנון בר-דוד (צילום: אביב חופי)
ארנון בר-דוד (צילום: אביב חופי)

עמוס לוזון ואירית רחמים (צילום: אביב חופי)
עמוס לוזון ואירית רחמים (צילום: אביב חופי)

2. מעוררי השראה בזום

ארגון בוגרות ובוגרי אוניברסיטת תל אביב בראשות סיגלית בן חיון, המשיך במסורת מפגשים מעוררי השראה עם בוגרות ובוגרים מפורסמים. במפגש שנערך ערב חג השבועות, עדיין באופן מקוון, הופיעו בפני חברי הארגון שלושה הייטקיסטים מובילים ש"עשו את זה". תחת הכותרת many ways to exit, נפגשו ושוחחו עם הצופים, שלושה מבוגרי האוניברסיטה  - ליעד אגמון, ציפי עוזר- ערמון ועומר כילף. קהילת הבוגרים של אוניברסיטת תל אביב מכל רחבי העולם, תורמים וידידים נרשמו וצפו. בפתיחת האירוע נשא דברים סגן הנשיא לקשרי חוץ ולענייני בוגרים באוניברסיטת תל אביב - עמוס אלעד.

 מטבע הדברים המפגש עסק גם בהשלכות משבר הקורונה. ליעד אגמון סיפר: "עוד מוקדם להגיד באיזה אופנים העולם העסקי ישתנה, הדבר היחיד הבטוח הוא ההאצה של תחום הדיגיטל, וספציפית, היכולת לעשות דברים מרחוק באופן דיגיטלי: פגישות עבודה, אבחנות רפואיות, קניות, ואפילו בירוקרטיה. לפני שבוע חתמתי על מסמך בנוכחות נוטריון, רק שהנוטריון היה בניו יורק, אני בתל-אביב והמדיום היה Facetime. . עד לפני חודשיים הסיכוי שמדינת ניו יורק הייתה מאשרת זאת היה אפסי״.

ליעד אגמון  (צילום: צילום מסך)
ליעד אגמון  (צילום: צילום מסך)

ציפי עוזר (צילום: אביב חופי)
ציפי עוזר (צילום: אביב חופי)

3. הקפה של אנטוקול
בחברת המשחקים הבינלאומית פלייטיקה חוזרים לשגרת העבודה מהמשרד בישראל ומתחדשים בבית קפה פרטי. לנוחיות 800 עובדי החברה יופעל בית הקפה בסמוך למשרדי החברה וישמש כנקודת מפגש ומקום לאירועים מקצועיים לעובדי החברה, הפרוסים ב-3 בניינים בהרצליה פיתוח. את ההשקה אירח רוברט אנטוקול מנכ"ל ומייסד החברה. 

רוברט אנטוקול  (צילום: אפי שמח)
רוברט אנטוקול (צילום: אפי שמח)

4. הישראלים מדווחים מלוס אנג'לס 

אל הדיווחים ברשתות החברתיות אודות המהומות שהחלו בעיר לוס אנג'לס, בעקבות מותו של ג'ורג' פלויד על ידי שוטר, הצטרפו לא מעט ישראלים מוכרים החיים בעיר המלאכים. לאה גלובוס דיווחה לחבריה בפייסבוק: "הליקופטרים חגים בשמים ללא הפסקה, צפירות נשמעות ברחבי העיר, כאן באל איי הפגנות ומהומות, צפירה רודפת צפירה ורעש המסוקים גובר..." זוכי פרס האוסקר על הסרט הקצר 'סקין' - גיא נתיב וג'יימי ריי ניומן, יצאו להפגין בגאווה, וגם אסתי גינצבורג שעברה לא מכבר עם בעלה עדי קייזמן לעיר, דיווחה שיצאה לקנות גלידה ונקלעה להפגנה. 

קבינט 

יוגב שריד מנכ"ל 'שיח מדיקל גרופ'

החקלאות עומדת בלב ליבה של החברה הישראלית ולאורך שנים הייתה הסמן הימני של הציונות וההתיישבות בארץ ישראל. בתקופה קשה זו בה המשק הישראלי זקוק יותר מתמיד לצמיחה פנימית, חייבת ממשלת ישראל לתמוך בתוצרת ישראלית, בגידולים חקלאיים בישראל ובחקלאות הישראלית בפרט.

משבר החקלאות שהחל בשנות ה-80 צמצם משמעותית את מספר הישראלים העוסקים בחקלאות. בכדי לשמור על היתכנות כלכלית החלו החקלאים לפתח התמחויות בתחומי גידול שונים, בדומה למתרחש ברחבי העולם. בשלהי העשור הקודם התפתח בישראל ענף גידול הקנאביס הרפואי על ידי מספר חקלאים אשר חקרו את צמח הקנאביס. ישראל הפכה למוקד עליה לרגל לכל העוסקים והמתעניינים בתחום נוכח הידע הרב והמשמעותי שנצבר לאורך השנים ולא בכדי - תחום הקנאביס הרפואי משלב את כלל היתרונות של החדשנות הישראלית: תעשיית אגרוטק מתקדמת לצד ידע טכנולוגי, אשר הביאו בעבר לפריצות דרך רבות ומשמעותיות בתחומי החקלאות. 

ממשלת ישראל חייבת להמשיך ולשמור על מיצוב המגדלים הישראלים כמובילי ענף הקנאביס הרפואי העולמי. אנו חייבים להמשיך ולעודד את החקלאות הישראלית באמצעות הקלות בתחום הרגולציה ולפתוח את שערינו לייצוא מאחר ומדינות רבות בעולם ממתינות למוצרים הישראליים האיכותיים והייחודיים.

יוגב שריד (צילום: תמר בר שי)
יוגב שריד (צילום: תמר בר שי)

עסק קטן 

ג'ורג' צימרמן, מנכ"ל עמותת "צ'יימס ישראל"

שם העסק - בוטריטיס

בעל העסק - פאסקל ביטון

מיקום - רח' הארד 13 תל אביב

המלצה - כקייטרינג למוסדות חינוך, רגילים בבוטריטיס להכין מאות מנות אוכל מדי יום. בתקופת הקורונה, מרבית מוסדות החינוך לא פעלו לאור הנחיות משרד הבריאות, וכידוע גם אנחנו ב"צ'יימס ישראל" נאלצנו לסגור את מרבית מסגרות הטיפול שלנו עבור אנשים עם מוגבלויות. אולם פאסקל ביטון היה שם כדי לבשל את האוכל המופלא שלו, גם אם הזדקקנו רק ל-10 מנות ולא ל-200, וגם אם אין לכך כדאיות כלכלית. בוטריטיס לא ירדו באיכות המזון אלא להיפך, הרגשנו שהם מפנקים יותר בתקופה לא פשוטה לכולנו. מגיע להם מלוא הפרגון.

ג'ורג' צימרמן (צילום: מיכה אדר)
ג'ורג' צימרמן (צילום: מיכה אדר)

פאסקל ביטון
פאסקל ביטון