1. קשת טעמים ללב

כמדי שנה בעלי ומנהלי רשת הסופרמרקטים "קשת טעמים" יחד עם העובדים, נרתמים למסע התרמה למען ילדים חולי סרטן שלהם מסייעת עמותת ל"ב. גם השנה, על אף מגפת הקורונה והקשיים הלוגיסטיים שהביאה עמה, החליטו בעלי הרשת - ליאת ואריאל לכט, שלא לוותר ולהמשיך במסורת ההתרמה למען העמותה. בטקס צנוע שנערך במשרדים הראשיים של הרשת בעכו, בהשתתפות יו"ר עמותת ל"ב - ברנרד זיטוק; מנהל הפרוייקטים של עמותת ל"ב - מוטי ווגנר; מנכ"ל 'קשת טעמים' - דני גרינברג, וחברי צוות ההנהלה המוביל של הרשת, הודיעה הרשת על תרומה בסך של 200 אלף שקל לעמותה.

ברנרד זיטוק, מוטי ווגנר, ליאת ואריאל לכט (צילום: שרה איקו)
ברנרד זיטוק, מוטי ווגנר, ליאת ואריאל לכט (צילום: שרה איקו)

2. ארנון על הבמה

רשת הדיור המוגן 'מגדלי הים התיכון' בהובלת מנכ״ל הרשת - דורון ארנון, החליטה לעשות צעד משמעותי במסגרת החזרה לשגרה, ופתחה בסדרת הופעות חיות 'גולדן רינג', באולמות התרבות של הרשת, תחת מגבלות והנחיות משרד הבריאות. בכל יום נערכות הופעות והרצאות עם מגוון אומנים ואישים בהם: אסף אמדורסקי, חמי רודנר, שמעון פרנס, דורית ראובני, נתן דטנר, מולי ודן שפירא, משה בקר, יוסי אלפי, אלי גורנשטיין, גיורא איילנד ועוד. טרום חג השבועות הגיע ארנון להופעה של המוזיקאי משה בקר, שניגן את מיטב השירים שעיצבו את התרבות הישראלית, ובסוף המופע השניים הצטלמו עם מסכות והשיקו מרפקים על פי ההנחיות. 

משה בקר ודורון ארנון (צילום: ניסים מנדיל)
משה בקר ודורון ארנון (צילום: ניסים מנדיל)

3. דרייפוס בפתחון לב

אל מרכז הסיוע של ארגון "פתחון לב" בראשון לציון הגיע מנכ"ל מפעל הפיס - עו"ד בנימין דרייפוס, כשהוא מלווה ב-25 עובדי הנהלה של מפעל הפיס, על מנת להשתתף ביום התנדבות במסגרת תכנית התנדבות רחבה שמוביל אגף משאבי אנוש בארגון. במהלך היום השתתפו מנכ"ל הפיס והעובדים בפעילויות שונות: ארזו, סידרו, וחילקו סלי מזון עד לבתי מבקשי הסיוע. אלי כהן - מנכ"ל 'פתחון לב', הודה למתנדבים וקרא  לחברות, גופים וארגונים נוספים לפתוח את הלב ולהגיע ליום שכולו נתינה ועזרה לאחר.

בנימין דרייפוס ואלי כהן (צילום: איקי מימון)
בנימין דרייפוס ואלי כהן (צילום: איקי מימון)

4. מיני מסלול בחניון

לאחר ציפייה ארוכה נחתה בישראל מכונית ה-MINI החשמלית. ברק כהן - מנהל חטיבת BMW ו- MINI ב'דלק מוטורס' אירח לקוחות וחובבי נהיגה לאירוע נהיגה במכונית החדשה, שנערך בחניון דלק מוטורס בצומת לה גרדיה בתל אביב. החניון הוסב למסלול קצר של קרטינג וכך ניתן היה לקבל טעימה מביצועי המכונית הקטנה והיוקרתית, שפועלת באמצעות חשמל. מחירה של המכונית האייקונית  לצרכן הישראלי יעמוד על 239 אלף שקלים.

ברק כהן (צילום: תומר פדר)
ברק כהן (צילום: תומר פדר)

5. בכר וצרפתי טובלים בירדן

צמד מאמני הכדורגל ברק בכר וגיא צרפתי, הגיעו בסוף השבוע האחרון לבלות במי הירדן הצוננים, בקייקי כפר בלום. אתר השייט הפופולארי נפתח בסוף השבוע לציבור הרחב, לאחר שהיה סגור בשל מגפת הקורונה. את המאמנים קיבל  אייל גרינוולד מנהל השיווק של קייקי כפר בלום שצייד אותם במסכה ממותגת כחלק מהשמירה על הנחיות משרד הבריאות.

גיא צרפתי וברק בכר (צילום: קייקי כפר בלום)
גיא צרפתי וברק בכר (צילום: קייקי כפר בלום)

6. משמשים לאהרוני

השף ישראל אהרוני תומך בחקלאי ישראל. ירון בלחסן מנכ"ל ארגון מגדלי הפירות בישראל, ידידו של השף, דאג להביא לו לתל אביב משלוח של משמשים ונקטרינות היישר מהקטיף של משק משפחת בן דור ביסוד המעלה. 

ירון בלחסן וישראל אהרוני (צילום: ארגון מגדלי הפירות בישראל)
ירון בלחסן וישראל אהרוני (צילום: ארגון מגדלי הפירות בישראל)

קבינט 

נדב ארנס, מנכ"ל יקבי כרמל

המשבר הכלכלי שנגרם ע"י נגיף הקורונה הנו משבר מכוננן שלא היה כדוגמתו, ויש בו כדי להשפיע על כלל ענפי המשק. כשמדובר על ענף היין שבו שרשרת האספקה מתחילה בנטיעת כרם - כחמש שנים לפחות ממועד מכירת בקבוק היין הראשון, יש למשבר השלכות משמעויות ומרחיקות לכת בניהול סיכונים עסקי סביר, הן בטווח הקצר והן בטווח הארוך. 

לדעתי לממשלה יש מספר דרכים לסייע לענף היין ובעקיפין גם לכלכלה הישראלית. בראש ובראשונה, הממשלה צריכה לעודד נטיעות כרמים על-מנת לאפשר אי תלות ביבוא יינות מחו"ל. על מנת לצמצם את פוטנציאל הסיכון הכרוך בגידול חקלאי שההכנסות ממנו מתחילות בשנה הרביעית, המדינה יכולה לעזור לכורמים במענקים והלוואות מגובות ערבות מדינה. כמו כן, המדינה יכולה לסייע בהכשרת שטחי גידול חדשים הן מבחינת ביאור השטח וסיקול הסלעים והן מבחינת הגעת תשתיות וקווי מים לשטחים אלו. 

נדב ארנס (צילום: שוקה כהן)
נדב ארנס (צילום: שוקה כהן)

עסק קטן 

אורי להב, מנכ"ל רשת החשמל והאלקטרוניקה א.ל.מ.  ממליץ על

שם העסק – המטבח של טלו

בעל העסק: טלי (טלו) אברהמי

מיקום: וייסבורג 17 תל אביב

אני ממליץ בחום על "המטבח של טלו" – בית אוכל שכונתי, שהכל בו טעים ונפלא ברמות אחרות. האוכל (לפי תפריט שבועי משתנה) פשוט מעולה, עשוי מחומרי גלם משובחים וטריים ועם המון אהבה והשקעה בכל מנה. השירות והיחס ללקוחות הוא מחבק, וטלו, רוני והצוות המקסים נותנים לך הרגשה של משפחה. המקום הזה הוא המטבח האהוב עלינו – אנחנו משפחה מגוונת: שילוב של צמחונים, טבעונים וטורפי-כל, ולכל אחד מאתנו תמיד תימצא מנה מתאימה וטעימה בדיוק כמו שהוא אוהב. אנחנו ממליצים לכל מי שעובר באזור להיכנס ולהתאהב במקום.

אורי להב (צילום: סיון פרג')
אורי להב (צילום: סיון פרג')

 טלי אברהמי (צילום: עצמי)
 טלי אברהמי (צילום: עצמי)