1. הדאבל של פורר

סמסו מזל טוב כפול לאיש העסקים דוד פורר ורעייתו האמנית ויו"ר אגודת ידידי תיאטרון "הקאמרי" - מיכל פורר, שהתחדשו בשני נכדים, תאומים יהלי ואראל, מהבן רן והכלה אודליה. הברית נערכה בראשון בחיק המשפחה הגרעינית.

דוד ומיכל פורר (צילום: צחי קיברשטיין)
דוד ומיכל פורר (צילום: צחי קיברשטיין)

2. שיפוצים בטוטו 

עדכון חשוב מהשף ירון שליו - בעלי מסעדת 'טוטו' התל אביבית, החביבה כל כך על חברי האלפיון העליון. שליו פרסם הודעה באינסטגרם בזו הלשון: "למען הסדר הטוב ולאור הפניות והשאלות הרבות חשוב לי להבהיר. בית הקפה של טוטו יפתח ב-15 לחודש. לעומת זאת המסעדה תפתח רק בעוד מספר חודשים לאחר שיפוץ מא' ועד ת'. יש לי הרבה מה להגיד אך כרגע רציתי להעביר מסר אינפורמטיבי קצר".

ירון שלו (צילום: ללא)
ירון שלו (צילום: ללא)

3. פלאפל עם מרגלית

צוות פלאפל "התאומים" ברמת גן פרסם מודעה על הסרת הכשרות של המקום בשל העובדה שאין באפשרותם לשלם כספים מיותרים כבעבר, ותוך הבטחה שהמקום יתנהל וינהג בדיוק כמו בעבר, גם בלי עינם הפקוחה של המשגיחים. היזם ואיש ההיי-טק ינקי מרגלית הזמין את חבריו בפייסבוק, אלו מבינהם שאוהבים הפלאפל, להתייצב בשני בצהריים במקום, לרכוש מנות ולתמוך בעסק ובצעד שנקט. 

ינקי מרגלית (צילום: אלי דסה)
ינקי מרגלית (צילום: אלי דסה)

4. ינעל העולם - הקמפיין

בבנק 'מזרחי טפחות' צילמו לאחרונה קמפיין בשוק הכרמל בתל אביב. בקמפיין יככב בעל בסטת הפירות הצבעוני - עבד שקרא, המוכר יותר לבאי השוק כ"ינעל העולם", על שום מנהגו להשחיל את צמד המלים בכל משפט שהוא אומר.

בסרטון שצולם מציעה סוזי טובי - מנהלת ההשקעות, לפרזנטור של הבנק - דביר בנדק ול'ינעל העולם' שקרא את פיקדון ליצ'י כפתרון המאפשר להיערך מראש למצב של חוסר וודאות כלכלית. מי שפיקחה מקרוב על הצילומים הייתה סמנכ"לית השיווק של הבנק דינה נבות. 

דביר בנדק, דינה נבות ועבד שקרא (צילום: אילן בשור)
דביר בנדק, דינה נבות ועבד שקרא (צילום: אילן בשור)

5. כהן נשיא ויו"ר

רועי כהן, המשמש כנשיא לה"ב - לשכת ארגוני העצמאים והעסקים בישראל, עדכן את חבריו בפייסבוק:  

"שמח לבשר שביום חמישי האחרון נבחרתי פה אחד לכהן כיו"ר הנהלת נשיאות המגזר העסקי. מדובר בתפקיד השני בחשיבותו בנשיאות, אחרי יו"ר נשיאות המגזר העסקי ונשיא התאחדות האיכרים, דובי אמיתי. במסגרת התפקיד ארכז את פעילות הנהלת הנשיאות, לרבות הכנה לקראת חקיקת חוק ההסדרים לשנים 2020-2021 והכנת תכנית כלכלית של המגזר העסקי, שאותה נציג לשר האוצר, שתכלול את הצרכים והדרישות שיסייעו להחזיר את המשק לתפקוד מלא.

אני רוצה להודות ליו״ר המגזר העסקי - דובי אמיתי, ולחברים על הבעת האמון במינוי ליו״ר ההנהלה. מדובר באמירה חשובה של המגזר העסקי למקום החשוב של סקטור העצמאים והעסקים הקטנים כחלק ממנוע הצמיחה של המשק ובכוונתי להמשיך ולפעול שהקול של העסקים הקטנים שספגו מהלומה קשה ביותר במשבר נגיף הקורונה יהדהד בכל דיון ומשרד ממשלתי ויחד עם חבריי נסייע בשולחן עגול של המגזר העסקי ההסתדרות והממשלה. 

הקבינט

רועי עמית, מנכ"ל פיליפ-מוריס ישראל

"הסיגריות מזיקות. עובדה זו ידועה ואין עליה ויכוח. זהו אחד הנושאים הבודדים עליו קיים קונצנזוס. מגפת הקורונה לימדה אותנו הרבה שיעורים, החשוב ביותר הוא שמירה על בריאותינו. אין כל ספק כי הדרך הטובה ביותר למעשנים, היא דרך הפסקת עישון. עם זאת, המציאות היא כי רובם פשוט אינם מצליחים להפסיק לעשן. 

מדינות רבות בעולם, ביניהן ארה"ב, בריטניה, צרפת, הולנד ואיטליה הכירו בכך שאי אפשר לגמול את כולם, והן נוקטות במכלול טכניקות, כשהעיקרית היא זכותו של הציבור לדעת כי קיימות אלטרנטיבות אשר להן פוטנציאל להפחית את סיכוני התחלואה והנזקים הסביבתיים.

החלפת סיגריות באלטרנטיבות מופחתות סיכון מצריכה זמן ומעורבות של הממשלה. יש לשלב זאת, כמובן, עם רגולציה שתבטיח כי מוצרים אלה לא ישווקו בקרב בני נוער ומי שאינם מעשנים. למסקנות אלה הגיעו רשויות בריאות במדינות רבות ואין סיבה שבישראל לא ינהגו כך. מסגרת רגולטורית נאותה לאלטרנטיבות מופחתות סיכון יכולה לסייע בהאצת המעבר לאלטרנטיבות ולעזור למיליוני אנשים להפחית את נזקי העישון".

רועי עמית (צילום: יח''צ)
רועי עמית (צילום: יח''צ)

עסק קטן

שרית גולדשטיין, מנכ"לית ומבעלי גולדשטיין גלרי טפט.

שם העסק: טננבוים ספרים

בעל העסק: מוטי טננבוים

מיקום: בוגרשוב 59 ת"א

החנות של טננבוים ספרים מסמלת עבורי את תל-אביב הקטנה של פעם והקסם והפשטות שכ"כ אופייניים לה לא פגים גם אחרי עשרות שנים מאז נוסדה. 

ממש כמו העסק המשפחתי שלנו, גם טננבוים היא אחת החנויות הוותיקות ברחוב ואני ואחותי פוקדות אותה בדרך קבע עוד מילדות.  היא הוקמה ב-1950 על ידי יעקב צבי טננבוים ועברה מדור לדור. מי שמנהל אותה כיום הוא הנכד, דובי טננבוים - איש מקסים, קשוב ונעים הליכות שמכיר את הספרים בעל פה, ידוע ביכולתו לדייק את ההמלצות ובנוסף, הוא מאתר ומזמין ספרים חסרים בחפץ לב. החנות נחשבת לזולה ביחס לשוק וידועה בזכות השירות הטוב והאדיב. ביקור חובה לחובבי הספרות והנוסטלגיה באשר הם ובמידה ואתם מגיעים, את תשכחו להצטייד בכסף מזומן או בפנקס צ'קים- כמיטב המסורת של פעם, בטננבוים ספרים לא עובדים עם כרטיסי אשראי. 

שרית גולדשטיין (צילום: ענת הרמן)
שרית גולדשטיין (צילום: ענת הרמן)

מוטי טיטננבוים (צילום: שרית גולדשטיין)
מוטי טיטננבוים (צילום: שרית גולדשטיין)