1. קיש מחדש

 לרגל חידוש הטיסות של 'אוסטריאן איירליינס' לישראל, נפגש מנכ"ל קבוצת לופטהנזה בישראל - עופר קיש, עם שגרירת אוסטריה בארץ - האנה ליקו, ועם הקונסול המסחרי האוסטרי - גונתר שאבהוטל, בלוקיישן מתבקש – בית הקפה האוסטרי 'שטפן ג'לאטו' בתל אביב, הכי קרוב לווינה. קיש ציין בסיפוק כי ישראל היא היעד היחיד - מחוץ לאירופה, ש'אוסטריאן איירליינס' חזרה לטוס אליו, כחלק מהמחויבות ארוכת השנים של הקבוצה לשוק הישראלי.

עופר קיש והאנה ליקו (צילום: יח''צ)
עופר קיש והאנה ליקו (צילום: יח''צ)

2. טהרן עולה בכאן

בחמישי נערכה בביתו של הבמאי דני סירקין הפרמיירה לסדרה המדוברת "טהרן" - סדרת דרמת הביון והפעולה החדשה שעולה לשידור הערב בערוץ כאן 11.

מדובר בסדרה המגוללת את סיפורה של תמר רביניאן - האקרית צעירה מיחידת 8200, שמסופחת למוסד ונשלחת תחת זהות בדויה לטהרן למשימה מסוכנת, שאמורה לתמוך בתקיפת מתקני הגרעין באיראן. תמר, מוצאת את עצמה בעיר עוינת, תחת מצוד המאיים על חייה, חוברת לאקטיביסטים מקומיים ומתחברת לשורשיה המשפחתיים הנטועים באדמת איראן. 

באירוע הפרמיירה השתתפו כוכבי הסדרה: ניב סולטן - המשחקת בתפקיד הראשי, לירז צ'רכי, מנשה נוי, ואסתי ירושלמי.

שני משתתפי הסדרה - השחקנים ההוליוודיים הבינלאומיים - שון טאוב ונאביד נגהאבן,  התחברו גם הם באמצעות אפליקציית זום מבתיהם בלוס אנג'לס, וצפו יחד עם חברי הקאסט הישראלים בפרק הראשון. 

יוצרי הסדרה: משה זונדר, דנה עדן ומאור כהן, הכותב עמרי שנהר, והבמאי סירקין, נראו נרגשים במיוחד לרגל מכירת הסדרה לאפל טי.וי האמריקאית.

מאור כהן, משה זונדר, דנה עדן, עמרי שנהר, דני סירקין (צילום: אבישג שאר ישוב)
מאור כהן, משה זונדר, דנה עדן, עמרי שנהר, דני סירקין (צילום: אבישג שאר ישוב)

ניב סולטן (צילום: אבישג שאר ישוב)
ניב סולטן (צילום: אבישג שאר ישוב)

3. קיימות ומיזוג אוויר בנגב

פרופ' דניאל חיימוביץ - נשיא אוניברסיטת בן-גוריון בנגב, וצביקה שווימר - מנכ"ל אלקטרה מוצרי צריכה, חתמו על הסכם שיתוף פעולה בין האוניברסיטה והחברה לקידום הוראה ומחקר אקדמי לפיתוח תחום הקיימות, תוך התמקדות בעולמות התוכן של מערכות מיזוג האוויר ומשאבות חום. 

במסגרת המיזם, אלקטרה תהיה שותפה במימון הפעילות האקדמית, בבניית התכנים שיילמדו בתחום עולם המיזוג, ובהקמת מעבדה למחקרים בתחום הקיימות וההנדסה. אלקטרה אף תעניק מלגות לסטודנטים לתואר שני ושלישי ותעמיד את אנשיה לטובת הרצאות מקצועיות לסטודנטים. אוניברסיטת בן-גוריון תסייע לאלקטרה בהכשרת טכנאי המזגנים שלה בנושאים הקשורים לאיכות הסביבה. הסטודנטים המצטיינים בהנדסת סביבה יוכלו לעשות את הסטאז' שלהם במפעל פיתוח וייצור המזגנים של אלקטרה, ובסיום התואר תוצע למתמחים עבודה באלקטרה.  

צביקה שווימר ודניאל חיימוביץ' (צילום: דני מכליס)
צביקה שווימר ודניאל חיימוביץ' (צילום: דני מכליס)

4. להב למנהלים

אורי להב - מנכ"ל רשת החשמל והאלקטרוניקה א.ל.מ, ערך סדנת מנהלים 'פוסט קורונה' לחברי הנהלת הרשת ול-42 מנהלי החנויות, בלופט האירועים 'ביסטרו 56' במרינה בהרצליה. להב הודה  לצוות המנהלים על ההתגייסות והעבודה המאומצת בתקופת הקורונה, והציג את תכנית העבודה הרשתית להמשך השנה.

 אורי להב  (צילום: יח''צ)
 אורי להב  (צילום: יח''צ)

הקבינט 

קובי ונטורה, איש עסקים, מנכ"ל ובעלי חברת ASI Technologies

 כללי הריחוק החברתי וההשבתה הכמעט מלאה של התעופה העולמית פוגעים בתעשייה כולה ובפרט בתעשייה הטכנולוגית, המתבססת ברובה על ייצור, ייצוא וייבוא מסין, שמהווה עבור ישראל את מקור הייבוא הגדול ביותר והינה יעד הייצוא השני בגודלו לאחר ארצות הברית.

הכלכלה הסינית מהווה כ-15% מהכלכלה העולמית וכ-17% מהסחר העולמי. מעבר לכך, סין הינה חלק אינטגרלי בשרשרת האספקה הגלובלית בתעשיות מרכזיות: אלקטרוניקה ביתית ומסחרית, ציוד הנדסי, רכב, ביגוד, כימיה ומזון. 

הקורונה טרפה את הכללים, החמירה את מלחמת הסחר בין ארה"ב לסין, גרמה להאשמות הדדיות, והציבה דרישה למדינות רבות לבחור צד.

על מנת שישראל תוכל להמשיך את הקשר הרציף מול סין, שמשפיע על הכלכלה המקומית ובו בזמן לא לפגוע ביחסים עם ארה"ב, ישנה חשיבות בהתנהלות רגישה ואלגנטית מול כל הצדדים, למען חיזוק התעשייה המקומית ושמירה על יחסים טובים עם שתי המעצמות.

על מנת להמריץ את הכלכלה, הייצור והייצוא בשוק תחרותי, על הממשלה לעזור לתעשייה המקומית במענקים להכנסת טכנולוגיות חדשות ומתקדמות, וכן בהורדת מכסים על חומרי גלם שתשפר את התחרותיות בשווקים הגלובליים.

קובי ונטורה (צילום: ID Studio)
קובי ונטורה (צילום: ID Studio)

עסק קטן

ד"ר איה לוריא, מנהלת ואוצרת ראשית, מוזיאון הרצליה לאמנות עכשווית

קוצ'ינטה ("סריגה במסרגה אחת" בטיגרינית) הוא קולקטיב של נשים אפריקאיות מבקשות מקלט החיות בתל אביב. החברות מייצרות פריטים סרוגים, כמו סלים, שטיחים, פופים מרהיבים ומקיימות בסטודיו שיעורי סריגה וקליעה. העבודות מוצעות למכירה בחנות מוזיאון הרצליה ובאתר האינטרנט של העמותה.  

קוצ'ינטה היא פרויקט חברתי-יצירתי הנותן לנשים אפשרות להרוויח ולהיחלץ מהמציאות הקשה של חייהן באמצעות יצירה חדשה המעוגנת בתרבות ובמסורת האפריקאית. מאז הקמתה בשנת 2011, ביוזמתן של הפסיכולוגית דידי מימון־קהן, ושל עזיזה קידאנה -  נזירה אריתראית ואחות, קוצ'ינטה שינתה את חייהן של עשרות נשים, רובן אימהות, שהקולקטיב משמש להן כמקור הכנסה יחיד.  

כל אחת מהנשים מקבלת שכר הוגן עבור עבודתה בקולקטיב, ושירותים סוציאליים. בתקופה זו יותר מתמיד ממליצה על רכישת המוצרים היפיפיים של קוצ'ינטה. 

איה לוריא (צילום: איריס נשר)
איה לוריא (צילום: איריס נשר)

קוצ'ינטה (צילום: אתר הקולקטיב)
קוצ'ינטה (צילום: אתר הקולקטיב)