1. אשכנזי בקריית הסייבר 

שר החוץ, גבי אשכנזי, ביקר אתמול (ג') בקריית הסייבר הלאומית המוקמת ב'פארק ההייטק גב-ים נגב' שבבאר שבע. במסגרת ביקורו נפגש אשכנזי עם מספר יזמים וחברות סטארט-אפ היושבות בפארק והתרשם מהאקוסיסטם הטכנולוגי שנבנה בו. סיירו עם השר: אבי יעקובוביץ מנכ"ל גב-ים, יגאל אונא ראש מערך הסייבר, פרופ' דניאל חיימוביץ', נשיא אוניברסיטת בן גוריון, ירום אריאב - יו"ר ועד מנהל של אוניברסיטת בן-גוריון ורועי צוובנר מנכ"ל פארק ההייטק גב-ים נגב. 

2. הסדרה של גוטמן

אופיר גוטמן - הישראלי הראשון שהפך למנכ"ל ענקית מוצרי הצריכה האמריקנית 'פרוקטר אנד גמבל', ומי שמקדם חדשנות וחשיבה יצירתית בתאגיד בישראל, ממשיך לחדש עם ספר שני בסדרת ספרי הניהול לילדים שהוא מוציא. 

לפני שנה, הוציא גוטמן את הספר "ממלכת יוריקה!". מדובר היה בספר ילדים, שעוסק בתחום לא שגרתי של ניהול, שכתב גוטמן עבור בתו ליה, וזאת מתוך רצון להעביר לה מהידע שצבר במשך 20 שנות קריירה בינ"ל, ולהעניק לה כלים לחשיבה יצירתית – כבר בגילה הצעיר. כעת, בעקבות הצלחתו של הספר הראשון, מתפרסם הספר השני בסדרה: "ממלכת יוריקה! - הרפתקה מחוץ לקופסה". 

 מאז יצא הספר הראשון לאור מקפיד גוטמן לבקר בבתי ספר בכל רחבי הארץ, ולקיים מפגשי השראה והעשרה עם תלמידים סביב הספר - ללא תמורה. גם התמלוגים המתקבלים ממכירת הספרים מועברים כתרומה לעמותות שונות.

אופיר גוטמן (צילום: פרטי)
אופיר גוטמן (צילום: פרטי)

3. הולנד פינת נמל אשדוד 

שגריר הולנד בישראל - האנס דוקטר, יחד עם מלוויו, ביקר לאחרונה בנמל אשדוד.

הביקור במקום נערך בעקבות התעניינותו של השגריר ההולנדי בחממת החדשנות החדשה שייסד נמל אשדוד, במטרה להטמיע טכנולוגיות חדשות שמפתחות חברות סטארט-אפ ישראליות בפעילותו של הנמל, והפיכתו לנמל חדשני .

במהלך הסיור, הציג מנכ"ל הנמל - שיקו ז'אנה, בפני השגריר, את עיקרי התחומים שבהם פועלים הסטרטאפים שבחממת החדשנות, ובכלל זה: סייבר, אבטחה ואנרגיה ירוקה.

השגריר שמגיע ממדינה משופעת נמלי ים התרשם במיוחד מהחדשנות בתחום האנרגיה הירוקה, וביקש להמשיך בדיאלוג ובשיתוף פעולה עם נמל אשדוד באמצעות הנספח הכלכלי של השגרירות.

 האנס דוקטר ושיקו ז'אנה (צילום: נמל אשדוד )
 האנס דוקטר ושיקו ז'אנה (צילום: נמל אשדוד )

4. יזמות בזום 

שמונה סטארטאפים עלו לגמר תחרות המיזמים של המחזור הראשון של מסיימי תואר ראשון ביזמות, במרכז הבינתחומי בהרצלייה.  חבר השופטים בתחרות הגמר כלל את זהר לבקוביץ' ויסמין לוקץ' - יזמים מנוסים ושופטים בתוכנית 'הכרישים' בקשת 12; ואת המשקיעים המנוסים: אורן זאב וגיגי לוי. את האירוע שנערך בצורה מקוונת הנחה סגן דיקן בית הספר ליזמות - ד"ר יוסי מערבי, ולצידו המרצים שהובילו את הקורס: שלמה קאליש - יזם ומשקיע הון סיכון שנמנה על סגל ביה"ס; ד"ר גלי עינב - חברת סגל וראש מסלול ה BA הבינלאומי ביזמות; ורן מגד - יזם ונציג קרן מיראז' בישראל. במקום הראשון בתחרות ובפרס של 20,000 ₪ זכה המיזם "GreenSoul", העוסק ביצירת לוחות בידוד מבגדים ממוחזרים, בקונספט של כלכלה מעגלית.

גיגי לוי תמונת ארכיון(צילום: שוקה כהן)
גיגי לוי תמונת ארכיון(צילום: שוקה כהן)

5. גנות ולוזון בשת"פ

 אבירם גנות מנכ"ל חברת QUIK  שירות סופר אונליין ודני לוזון משנה למנכ"ל סופר פארם השיקו שיתוף פעולה חדש. במסגרת השת"פ בין החברות מעתה ועד סוף השנה הרוכשים ב-QUIK יקבלו כסף בחזרה אותו יוכלו לצבור ולממש בקנייה הבאה ברשת סופר פארם. 

אבירם גנות ודני לוזון (צילום: רפי דלויה)
אבירם גנות ודני לוזון (צילום: רפי דלויה)

6. תיק הקיץ של חצי חינם

יוזמה חברתית חדשה של רשת "חצי חינם", תאפשר רכישת תיקי קיץ בעשרה שקלים בלבד, וההכנסות שיתקבלו יועברו כתרומה ל'בית איזי שפירא', המשפיע על חייהם של כחצי מיליון בוגרים וילדים בשנה.

אורית שלום-בג, סמנכ"לית שיווק וסחר ברשת  חצי חינם, ציינה כי יוזמות סיוע מסוג זה מגבירות את כוחה של הקהילה ומעצימות את הסולידריות והערבות ההדדית, במיוחד בעת הזו, שבה חשיבות התרומה לארגוני החברה האזרחית גדולה עוד יותר.

אורית שלום-בג (צילום: נס הפקות )
אורית שלום-בג (צילום: נס הפקות )

קבינט

עו"ד חיות גרינברג, המתמחה בניהול משברים והבראת חברות במשבר:

"הגל השני כבר כאן. רק מקצת העסקים חזרו למצבם הקודם והחזירו את כל העובדים שהיו בחל"ת לעבודה. למרות העלייה במספר הנדבקים, על המדינה והרשויות להימנע מסגר כולל נוסף, שכן, השבתת המשק תהווה גזר דין מוות עבור עסקים שגוססים מהגל הראשון, ומכה נוספת לעסקים מדשדשים. חשוב לומר כי העזרה הראשונה שניתנה לעסקים הייתה איטית מדי ובעיקר לא מספקת. 

יש לקוות שבעלי העסקים ישכילו להתאים את העסק למצב הנוכחי החדש, אם באמצעות צמצום ההוצאות האפשריות, בדיקת אפיקי הכנסה אחרים ופריסת תשלומים במידת הניתן – זאת כדי לייצר עבורם מרווח נשימה עד חזרה מלאה לשגרה. יחד עם זאת, יש היום לא מעט עסקים שהמדינה עדיין לא נתנה להם מענה, אם בגלל שהם שכירים בעלי שליטה או עצמאיים. 

נוסף על כך, ככל שתהיה האטה בפעילות עסקית כתוצאה מהתגברות המחלה, נראה שעל המדינה לשקול הפחתת מיסים ויצירת אמצעים נוספים ההכרחיים לתמיכה בציבור המעסיקים ובציבור העובדים".

חיות גרינברג (צילום: שני נחמיאס)
חיות גרינברג (צילום: שני נחמיאס)