1. הנגיד במועדון

חברי המועדון העסקי-אקדמי של אגודת ידידי אוניברסיטת תל אביב, הוזמנו על ידי נשיא המועדון - אמנון דיק, והמנכ"לית עו"ד עדי אולמרט, ל'שיח נגידים', במסגרת אירועי האקטואליה המקוונים שמקיים המועדון בימי הקורונה. בראשון בערב שודר שיח שהוקלט מראש, בהשתתפותם של נגיד בנק ישראל הנוכחי, ובוגר אוניברסיטת תל-אביב - פרופ' אמיר ירון, ופרופ' יעקב פרנקל, יו"ר חבר נאמנים של האוניברסיטה בהווה ונגיד בנק ישראל לשעבר. 

לשאלת פרנקל על מצבנו בטווח הקצר אמר ירון, כי התחזית הכלכלית הבאה של הבנק תעודכן ככל הנראה, ורמז כי היא עשויה להיות פסימית יותר. במבט אל עבר היום שאחרי הקורונה הסביר הנגיד כי " לישראל יש יכולת להיות פחות פגיעה, ובמצב טוב יחסית למדינות העולם, בזכות המבנה שלה, שמורכב מסקטורים בצמיחה כמו הייטק וסייבר, ולאור העובדה שהמערכת הפיננסית נכנסה לקורונה איתנה ומבוזרת". 

2. משקיעים בפודטק

הביקוש הרב לפתרונות פודטק וההשקעות שבוצעו בתעשייה זו, באים לידי ביטוי גם בבורסת תל אביב. אנשי "מילניום פוד-טק" - שותפות המו"פ הראשונה שנרשמה בבורסה המקומית, הוזמנו לפתוח את המסחר באחד העם ביום א' האחרון. הזמנתם נעשתה במסגרת מאמצי הבורסה להרחיב את מגוון אפשרויות ההשקעה ולאפשר לציבור ליהנות מהצלחת החברות המייצגות את החדשנות הישראלית. פתחו את המסחר: גיא רוזן - יו"ר דירקטוריון מילניום פוד-טק וחנן שניידר מנכ"ל השותפות. 

חנן שניידר וגיא רוזן (צילום: ישראל הדרי)
חנן שניידר וגיא רוזן (צילום: ישראל הדרי)

3. הדור הבא של הצוותים הרפואיים

במטרה לסייע במאמץ הלאומי לתמוך בתעשיית הביוטק בישראל, הקימה עמותת 'יוניסטרים', בשיתוף חברת 'טבע', וארגון 8400, מסלול מיוחד להעשרת ילדיהם של אנשי  הצוותים הרפואיים מבתי חולים ברחבי הארץ, בהם: וולפסון, סורוקה, איכילוב, אסף הרופא, רמב"ם, זיו, שיבא ופוריה. 

במסגרת זו, כ-200 בני נוער בגילאי 12 ומעלה, מכלל המגזרים בחברה הישראלית, נפגשים לחשיבה על רעיונות מקוריים לפיתוח מיזמים הקשורים בתחום ההייטק והרפואה וסיוע במאבק בנגיף הקורונה. בראשית השבוע נערך המפגש הראשון במרכז הרפואי וולפסון עם הילדים והמנטורים של התוכנית, בהשתתפות: מנהלת ביה"ח וולפסון - ד"ר ענת אנגל, מנכ"ל עמותת יוניסטרים - אסף וייס, המנהל הרפואי של חברת טבע ישראל - ד"ר רון מאור, בני הנוער והוריהם.

אסף וייס, ענת אנגל ורון מאור (צילום: שלומי יוסף)
אסף וייס, ענת אנגל ורון מאור (צילום: שלומי יוסף)

4. חגיגות הבציר בכרמל

נדב ארנס - מנכ"ל יקבי כרמל, יפתח פרץ - היינן הראשי של יקבי כרמל, וקובי ארנס - דור שלישי למשפחת כורמים ותיקה, חגגו את השקת הבציר בביקור משותף בכרם של ענבי מרסלן שניטע בשנת 2016 ב'בקעת הנדיב' באזור זיכרון יעקב.   

במסגרת הבציר השנה, משיקים יקבי כרמל ארבעה זנים חדשים של ענבים: 'גרנאש בלאן' מאזור זיכרון, נטיעות של 'סובניון בלאן' מרמת ערד, נטיעות חדשות של 'מרסלן' מאזור לטרון וזיכרון-יעקב, ו'גרנאש נואר' מאזור כפר דניאל. 

נדב ארנס, קובי ארנס ויפתח פרץ (צילום: יח''צ)
נדב ארנס, קובי ארנס ויפתח פרץ (צילום: יח''צ)

5. ההפתעה של ברהום

לרגל קבלת תואר פרופסור חבר קליני מטעם אוניברסיטת בר-אילן, ערכו חברי הנהלת המרכז הרפואי לגליל (ביה"ח בנהריה) מסיבת הפתעה למנהל המרכז - פרופ' מסעד ברהום. הפרופסור הגיע למרכז "אנגל" שבביה"ח, לאחר שנמסר לו כי יש תקלה כלשהי שעליו לפתור. כאשר פתח את דלת הכניסה, הופתע לראות את חברי ההנהלה הבכירה מוחאים לו כפיים. המשתתפים הרימו כוסית לחיי פרופ' ברהום והגישו לו עוגה עליה נכתב: "ברכות לקבלת הפרופסורה, גאים בך". 

מסעד ברהום (צילום: אלי כהן)
מסעד ברהום (צילום: אלי כהן)

6. קיטו בלחמניות

השף עודד טלמור, ורועי וולף - סמנכ"ל ומבעלי 'מצות אביב', השיקו את הפרויקט המשותף שלהם- הלחמניות הקטוגניות שנמכרות ברשתות השיווק.

התזונה הקטוגנית מבוססת על שומנים בריאים מהחי ומהצומח וכבר סחפה אליה סלבריטאים בינלאומיים כמו קים קרדישאן, גוונית פאלטרו, לברון ג'יימס ומיק ג'אגר.

המותג החדש תחת השם KETOCHEF ישיק בהמשך מוצרים נוספים כגון: קרקרים, טורטיות, חטיפי אנרגיה ועוד, שכולם יתאימו לתזונה הקטוגנית.

רועי וולף ועודד טלמור (צילום: גלי איתן)
רועי וולף ועודד טלמור (צילום: גלי איתן)

אופטימי 

אבי שלום מנכ"ל רשת מרפאות האסתטיקה 'פרופורציה'

"בימים אלו, בהם מגפת הקורונה מאלצת אותנו להמציא את עצמנו מחדש, למצוא תשובות לבעיות שמעולם לא נדרשנו להתמודד איתן, בניהול העסק כמו גם בחיים האישיים, אבל גם בימי שיגרה כשהמחשבות רצות לכל הכיוונים, יש מקום אחד שהכול בו נעלם כבמטה קסם. זהו הרגע שבו אני מניע את המטוס וממריא לשמיים. שם למעלה באוויר, אין מקום להסחת דעת, מהסיבה הפשוטה, כל הקשב מופנה לתפעול המטוס וההנאה מהטיסה במרחב. באותם רגעים כל השאר פשוט נעלם".

אבי שלום (צילום: יח''צ)
אבי שלום (צילום: יח''צ)

הלאונג', אופטימי (צילום: פרטי)
הלאונג', אופטימי (צילום: פרטי)