שאול גלברד, מנכ"ל בנק יהב

 שאול גלברד (צילום: מרים גלברד)
 שאול גלברד (צילום: מרים גלברד)

"תקופת חגי תשרי ובעיקר יום הכיפורים, הינה זמן לחשבון נפש. השנה אנו מתקרבים לשנה החדשה כשמשבר הקורונה משפיע קשות על הציבור הישראלי, על בריאותו ועל מצבו הפיננסי. לצער כולנו, השנה נסב לשולחן החג בבתים רבים בישראל, בתחושת חוסר וודאות באשר לצפוי בחודשים הקרובים. השתדלנו בבנק יהב, לעשות ככל שניתן על מנת להקל על לקוחותינו ועל עובדינו, לעבור תקופה קשה זו שעלולה להימשך שנה ויותר.

על פי תכניותינו מלפני תקופת  הקורונה ובעיצומה, היה עלינו לעשות יותר במישור העסקי והקהילתי, אך לצערנו לחץ התקופה לא הותיר בידינו די זמן להשלים מספר משימות כמו העתקת סניפים לנוחיות הלקוחות, שיפור השירות באמצעות תהליכים חדשים במוקד הטלפוני, ושירותים נוספים באפליקציות. במסגרת הפעילות הקהילתית תוכנן להרחיב את פעילות התרבות והתמיכה בבתי האבות - נושא שיידחה במספר שבועות.

אני תקווה שבשנה הבאה נוכל לעמוד בכל המשימות העסקיות והקהילתיות שלנו, כך שנגיע לצמיחה כלכלית מחודשת, ולתמיכה ומעורבות קהילתית גדולה יותר. שנה טובה וגמר חתימה טובה".

 מומו מהדב - מנכ"ל ארגון מעלה

מומו מהדב (צילום: שרון עמית)
מומו מהדב (צילום: שרון עמית)

"לקראת סוף 2019 הקדשנו לא מעט זמן לסוגיית ההיערכות לשעת חרום של תאגידים עסקיים אשר מפעילים גם תכניות קהילתיות. אפילו ניסחנו שאלה שתיכנס לדירוג מעלה לאחריות תאגידית כבר ב-2020 אבל הייתה תחושה שיש זמן. ישראל מורגלת במצבי חרום ומי העלה בדעתו שנגיע למצב כזה? השאלה נשארה במגירה. אני חושב שהיינו יכולים להיות במקום טוב יותר אם היינו מצליחים לגבש מודלים ותוכניות מגירה לפעילות בקהילה של החברות בשעת חרום. זה היה מקל על קביעת סדרי עדיפויות, על מתן מענה מהיר יותר, על מיקוד הצרכים החשובים והקריטיים ביותר, ועל יצירת שותפויות והגברת האפקטיביות".

עופר עטר,  בעלים ומנכ"ל של חברת עטרה

עופר עטר (צילום: צחי קיברשטיין)
עופר עטר (צילום: צחי קיברשטיין)

"אני לרוב לא נוהג להתעסק בחרטה. כך היה תמיד. גם אם דברים היו יכולים להתנהל אחרת, אעדיף לנתח את הטעויות שנעשו, לגבש לקחים וליישם אותם בפעמים הבאות. המבט שלי תמיד מופנה קדימה. לאחרונה קיבלתי החלטה עסקית דרמטית. לאחר 25 שנה של שיווק פירות וירקות ללקוחות עסקיים, החלטנו לפתוח רשת קמעונאית. הבנו שהגיע הזמן למכור ישירות לצרכן. האמנתי במהלך הזה אך עדיין הופתעתי מקבלת הפנים החמה לה זכינו מהצרכנים. בחודש הזה עלתה בי חרטה על כך שלא עשינו את זה עוד קודם. זכיתי בעוד חיזוק ליכולות שלנו. זו ידיעה פנימית שקיימת אצלי כל העת, אך יש המון עוצמה באישור שאתה זוכה בו מקהל הצרכנים שלך".

ענבל דור-קרבל, מנכ"לית עלם

ענבל דור-קרבל (צילום: עמותת עלם)
ענבל דור-קרבל (צילום: עמותת עלם)
"עמותת עלם נכנסה לתהליך אסטרטגי בשנת 2019 במטרה לשכלל ולמקד את המענים והפיתוחים שהיא נותנת לנוער בסיכון במדינה. פרשנו את התהליך על פני שנתיים מתוך חשיבה שתהליך מסוג זה הוא תהליך מערכתי שזקוק לזמן ולהטמעה ארגונית. במבט אחורנית יש בי חרטה על כך שפרשנו למשך שנתיים - הקורונה טרפה את הקלפים, האיצה תהליכים מסויימים אבל גם בלמה תהליכים אחרים.


אם היינו ממקדים את התהליך על פני שנה, הוא לא היה נעצר בעקבות המגיפה והיינו משלימים אותו. אבל, בתוך המציאות המורכבת של עבודה בחרום עקב החמרת המצב אצל בני הנוער בסיכון, הקושי במשאבים זמינים והסטת הפוקוס – התהליך האסטרטגי הואט ולא הושלם, ובמידה מסוימת הוא עוצר אותנו מלהתפתח ולייצר מענים חדשים וחשובים למען הנוער בסיכון בישראל".

 שמעון מירון, מנכ"ל הכשרה חברה לביטוח

שמעון מירון (צילום: הכשרה)
שמעון מירון (צילום: הכשרה)

"במשך כשנה עמלו צוותי הפיתוח של 'go ביטוח דיגיטלי' על מוצר חדש ומתקדם. המערכות כבר היו מוכנות, התעריפים נקבעו ואפילו כבר שוריין תאריך למסיבת עיתונאים - אלא שאז הגיעה הקורונה וטרפה את הקלפים, והתוכניות שבו למגרה – ממתינות לרגע הנכון. זו לא החלטה פשוטה לעצור השקת מוצר שהושקעו בו ימים ולילות של עבודה ועדיין, עם כל התסכול בכך שנמנע מאתנו לשתף את פרי העבודה הקשה של הצוותים המעולים שלנו, הרי שאם יש משהו שסיפור הקורונה לימד אותנו הוא שבמציאות המשתנה חדשות לבקרים – אנחנו נדרשים להגיב באותה המהירות ובאותו הקצב.

אני סמוך ובטוח שנזכה להציג את הפרויקט שלנו כבר בחודשים הקרובים ובעוד אנו צועדים לעבר השנה החדשה קשה לי שלא להעריך כיצד חישלה השנה האחרונה את הארגון והצליחה להוציא את המיטב מכולם".

ד"ר רות קבסה-אברמזון, מנכ"לית מיזם שבת unplugged

רות קבסה-אברמזון (צילום: מוקי שוורץ)
רות קבסה-אברמזון (צילום: מוקי שוורץ)

"עולם העמותות הוא מורכב מבחינה תקציבית, שכן התקציב מתבסס בעיקרו על תרומות ולעיתים גם על מתן שירותים. מסיבה זו לעמותות חסר ביטחון תקציבי שיקנה להן יציבות ותכנון לטווח ארוך, ובדרך כלל הן חוסכות במקום הכי קריטי לצמיחה של הארגון - מחקר ופיתוח. מסיבה זו החלטנו בשבת UNPLUGGED ועמותת שערים – מגשימים יהדות ישראלית (ע"ר) למסד ערוץ הכנסה חדש, שיגוון את הכנסות העמותה ויאפשר לנו להישען יותר על הכנסות עצמיות. חיפשנו במשך זמן רב מוצרים חינוכיים המגשימים את המטרות החינוכיות והחברתיות של העמותה, ומשמצאנו אותם ניגשנו במרץ לתהליך הפיתוח והייצור. הפריצה הגדולה הייתה אמורה להגיע בשנת תש"פ, במכירות לשוק היהודי אמריקאי. כשפרצה הקורונה דחינו את תכניותינו בשל הערפל הרב וחוסר הידיעה באשר לכיוון ההתפתחות וההשפעה המשוערת של המגיפה על היכולת שלנו לייצר, לשלח ולמכור בשוק חדש מעבר לאוקיינוס. כאדם מאמין אני בטוחה ש"כל עכבה לטובה" ובטוחה שכאשר אכן נשיק את המוצרים שלנו מעבר לים – יהיה זה העיתוי הנכון והמוצלח ביותר".

הראל גילאון, מנכ"ל משותף בבית השקעות אופנהיימר

הראל גילאון (צילום: גור עבו)
הראל גילאון (צילום: גור עבו)

"מציאות חדשה והזויה נכפתה עלינו, חיים לא מוכרים המביאים איתם סדר חדש, וגוזרים עלינו וויתורים רבים. אנחנו ביטלנו השנה את כל החופשות המשפחתיות שלנו - עוגמת הנפש ותחושת האכזבה בעיקר מצד הילדות הייתה גדולה, אבל אני בטוח כי נוכל בעתיד לפצות את עצמנו. אולם, ישנם דברים, שבוטלו וכנראה שלעולם לא נוכל להחזירם. 

בתי נועה לומדת בכיתה י"א. במשך עשרות שנים יוצאים בני גילה למסעות שורשים בפולין, מסעות שהפכו לחלק בלתי נפרד מחיי הנוער כאן בארץ, ומהווים אבן דרך חשובה בבניית האישיות שלהם והיכרות חשובה ומשמעותית עם שואת העם היהודי שהתחוללה על אדמת אירופה. אמונה גדולה יש לי בדבריו של יגאל אלון כי 'עם שאינו יודע את עברו, ההווה שלו דל ועתידו לוט בערפל...' הנסיעה לפולין מהווה בעייני אבן יסוד בהקניית ערכים אלה ואני בספק רב אם עבור בתי היא תצא לפועל אי פעם. אני מאד מצר על כך שבתי ובני גילה יחסרו את החוויה הכל כך משמעותית הזו".

מלי ביצור-פרנס, מנכ"לית קבוצת Tefen ויו"ר המכון ליצור מתקדם

מלי ביצור-פרנס (צילום: גדי אוהד)
מלי ביצור-פרנס (צילום: גדי אוהד)

"לפני שהתחיל הגל הראשון של הקורונה תכננתי לארגן ב- Tefen  פורום נשים בכירות במשק לזכרה של אמי האהובה לאה ביצור-נקר, שהייתה מנהלת בכירה ושותפה בחברת נדל"ן גדולה ופעלה רבות לקידום והעצמת נשים. כבר היה תאריך סגור וכולן אישרו הגעה, האולם היה מוכן והזמנו כיבוד, ויום לפני האירוע יצאה הודעת ממשלה על הגבלת התקהלות וזה בסוף לא יצא לפועל.

זה הדבר שאני הכי מתחרטת עליו משום שאמי הייתה האדם הקרוב אלי ביותר וליוויתי אותה באופן צמוד לאורך כל המחלה. גיליתי שהיא חולה בסמיכות למינוי שלי כמנכ"לית Tefen,  ואף שקלתי לוותר על התפקיד כדי להתמסר לחלוטין לטיפול בה, ורק בגלל שהיא דרבנה אותי והיה לה חשוב שאצליח, לבסוף הסכמתי למינוי. אני מחכה בקוצר רוח שהקורונה והסגר יהיו מאחורינו כדי שאוכל לארגן את האירוע מחדש ולהנציח את אמי כפי שמגיע לה".