מרגלית מתאחד עם האיחוד 
פירמת רואי החשבון BDO השיקה את דסק ישראל- UAE שיהווה פלטפורמה לשיתוף פעולה בין פירמות BDO הפועלות בישראל ובאיחוד האמירויות, בראשות המנכ"ל ג'רארד רחמן. הדסק המשותף נועד למקסם הזדמנויות צמיחה חדשות, אמור לספק תובנות היכן להתמקד, וליזום קשרים עסקיים חוצי גבולות.

שתי הפירמות פועלות מזה כמה עשורים, כל אחת במדינתה, במטרה לתת לעסקים פתרונות פרגמטיים בנושא מבנה, רגולציה ומס, לצד חיבורים עסקיים, שיתופי פעולה ובנקאות השקעות. דני מרגלית יו"רBDO  בישראל: "שתי הפירמות מכירות שנים רבות ומנהלות מערכת יחסים אישית טובה לאורך זמן. כעת נוצרה ההזדמנות עבורנו לעבוד יחד ולהשתמש בקשר הנהדר בינינו כפלטפורמה לפעילות עסקית חדשה".

 דני מרגלית וג'רארד רחמן (צילום: צילום מסך)
 דני מרגלית וג'רארד רחמן (צילום: צילום מסך)

מלגה מפאגאיה
בחברת פאגאיה - מחברות הפינטק המובילות בישראל שהוקמה על-ידי גל קרובינר (CEO),  יהב יולזרי (VP Sales) ואביטל פרדו , (CTO) החליטו לתמוך ולעודד את ההשכלה הגבוהה בארץ. בחברה מציעים מלגה בגובה 15,000 שקלים לסטודנטים מצטיינים, ללא כל תמורה מצידם.

פאגאיה, באמצעות טכנולוגיות וגישות חדשניות, מביאה מהפכה לשווקי ההון העולמיים, ונחשבת לחברה מתקדמת בתחומה. בחברה טוענים שכל זה לא היה מתאפשר ללא התשתית האקדמית המעולה בישראל, ולכן החליטו לתת חזרה, באמצעות תמיכה  בסטודנטים מצטיינים. בחברה מציעים מלגה לסטודנטים מצטיינים בתחומי מדעי המחשב, המתמטיקה, והמדעים המדויקים. תנאי הזכאות למלגה: סטודנטים מצטיינים באוניברסיטאות / מכללות ישראליות, בתחומי מדעי המחשב, מתמטיקה, פיסיקה, הנדסת חשמל או ביולוגיה חישובית. מדובר בסטודנטים בשנה השלישית לתואר ראשון או סטודנטים בשנה האחרונה בתואר שני, בעלי ממוצע ציונים של מעל 90. 

עם גמזו במעבדה
מעבדה פרטית  נוספת מצטרפת למערך בדיקות הקורונה בישראל, ומתחייבת בתחילה על 11 אלף בדיקות ביום במטרה להגיע ל- 35 אלף בהקדם. מדובר במעבדה של 'איילקס מדיקל' שבבעלות ד"ר משה בן-שאול. איילקס בחרה בחברת טופ הנדסה, המתמחה בתכנון וניהול פרויקט מורכבים, להקים עבורה את המעבדה לאחר שכבר רכשה ניסיון בהקמת פרויקט מורכב דומה כאשר תכננה ובנתה עבור חברת My Heritage  את מעבדות הקורונה שלה בפתח תקווה.

לאחרונה נמסרה המעבדה הממוקמת באיירפורט סיטי לידי איילקס מדיקל, ומי שבא לבחון את התוצאות היו ראש הממשלה החלופי ושר הבטחון - בני גנץ; פרויקטור הקורנה - פרופסור רוני גמזו; וראש מנה"ר - אבי דדון, אשר זכו כל אחד מהם לסיור אישי בהנחיית בעל השליטה בחברה ד"ר משה בן שאול, ובתו המשמשת מנכ"לית החברה - תמר גלילי. 

אבי דדון, בני גנץ, תמר גלילי ומשה בן-שאול (צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)
אבי דדון, בני גנץ, תמר גלילי ומשה בן-שאול (צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)

נפלאות החג
>שלמה קרמר, יזם ההיי-טק וממייסדי חברות צ'ק פוינט ו'אימפרבה', שהוא גם מפיק משותף של הסרט 'קצפת ודובדבנים'  עם רונן שגיא וגור בנטביץ', שיתף בגאווה סטטוס של בנטביץ' שביים וכתב את הסרט הקומי-אוטוביוגרפי. בנטביץ' העלה תמונה וכתב: "בתוך הקופסה מסתתר 'קדוש הכסף' שזה שמו של פרס השחקן המצטיין בפסטיבל הבינלאומי במוסקבה בו זכיתי אמש על תפקידי ב'קצפת ודובדבנים'. מי שמבלה במחיצתו היא יאנה - קונסולית התרבות ואיתמר בן זוגה. בעוד אני נאלצתי להישאר בארץ לאחר שהסתבר כי ישראל אדומה מדיי בסטנדרטיים הרוסיים (שזה כשלעצמו חתיכת אירוניה) ואף על פי כן - תהילת עולם בקפסולה".

גור בנטביץ' (צילום: אביעד טל)
גור בנטביץ' (צילום: אביעד טל)

>עמוס לוזון ואירית רחמים מבלים בלונדון שם פגשו את מאמן הכדורגל אברהם גרנט, ובילו גם עם משפחת אירני – בעלי פקטורי 54. 

עמוס לוזון ואירית רחמים (צילום: אביב חופי)
עמוס לוזון ואירית רחמים (צילום: אביב חופי)

>פנבאה צ'נדרראמייה, שגרירת תאילנד בישראל,  בירכה את עם ישראל לרגל חג הסוכות, ובפרט את מאות המשפחות שבנו השנה את סוכותיהם בעיצוב ובסגנון תאילנדי, כמחווה לחופשות שקיימו שם בעבר, טרום עידן הקורונה. זאת כחלק מקמפיין "סוכותאי 2020", יוזמת לשכת התיירות של תאילנד בישראל, המתקיימת זו שנה שלישית ברציפות, ועודדה ישראלים להקים סוכות עם סמלים של תאילנד

פנבאה צ'נדרראמייה (צילום: שגרירות תאילנד בישראל)
פנבאה צ'נדרראמייה (צילום: שגרירות תאילנד בישראל)

המשאב האנושי | איריס מרדכי סמנכ"לית משאבי אנוש לייבפרסון

איריס מרדכי (צילום: באדיבות לייבפרסון)
איריס מרדכי (צילום: באדיבות לייבפרסון)

מגפת הקורונה יצרה הזדמנויות משמעותיות עבור לייבפרסון. המוצר שלה, אפשר לחברות רבות ליצור קשר משמעותי עם לקוחותיהם מרחוק בתקופת הריחוק החברתי, וכן החברה הייתה מהחלוצות בתעשייה בכל הנוגע למעבר של הארגון לעבודה מרחוק. כבר בתחילת המגפה עברה החברה לעבודה כוללת מהבית, לאחר מכן גם ויתרה על כלל משרדיה ברחבי העולם לטובת פיתוח של מודל עבודה עתידי שיאפשר לעובדיה לעבוד מכל מקום.

"לנוכח תקופה מאתגרת זו, בה גבולות ההפרדה בין הבית לעבודה מיטשטשים, בחנו מחדש את המוסכמות בהן נהגנו שנים, והגדרנו מחדש את מערכת היחסים בין הארגון לעובדים. יחד אנחנו מעצבים פתרונות ותהליכים שיאפשרו לעובדים לעבוד בצורה מיטבית מהבית ולהיות אוטונומיים בעיצוב יום העבודה שלהם בהלימה לצרכי המשפחה. במקביל לכך, התאמנו את כלל תהליכי הגיוס וה onboarding לגיוס מרחוק באופן מותאם לתקופת הקורונה. השותפות והערבות ההדדית של העובדים בתהליכים שנוצרו ומעורבותם בעיצוב העבודה העתידית מעוררים גאווה והשראה".

אחדות | שי סלומון, סמנכ"ל שיווק ומכירות בהלמן-אלדובי בית השקעות 

שי סלומון (צילום: עופר חג'יוב)
שי סלומון (צילום: עופר חג'יוב)

"אחדות כיתרון אישי – לאו דווקא קולקטיבי. שיווק שיח על אחדות לעם דומה, בעיני, קצת לאחד האתגרים עימו אני מתמודד – שיווק פנסיה. מוצר עם תפיסה קצת ארכאית, קצת לא מודרני אבל מוצר הכרחי לקיומנו העתידי.  בדיוק כמו האחדות. בלעדיה, וזו לא מליצה, אין לנו עתיד כעם, כמדינה ואין לנו עתיד אישי. גם כאן, מרבית הציבור אינו זקוק לשיווק "אחדות". הוא מכיר בחשיבותה. לתפיסתי, הפניה צריכה להיות  ממוקדת לפלחי האוכלוסייה ולאותם פרטים שאינם מבינים את חשיבותה ואת הצורך בה (והם לעיתים אלה שפוגעים בה). אליהם הייתי פונה לא במסרים לאומיים "גדולים" ולא בסיסמאות. אליהם הייתי פונה דווקא לאינדיבידואל, לתרומה האישית שיש ל"אחדות"  ומה יתרונותיה "האגואיסטיים" לכל אחד. בדיוק כמו שיווק נקודתי לצעירים של קרן פנסיה במסלול עוקבS&P  או עתירת מניות. להפוך את המוצר לקצת יותר סקסי ובעל יתרונות ספציפיים.  לא פניה כללית. לא כקולקטיב אלא כפרט בודד. כלי השיווק כיום מאפשרים אינסוף פילוחים ופניה במסרים ישירים שכאלה".