קרן אלסטום (Alstom Fondation) של ענקית התחבורה הבינלאומית אלסטום, הפועלת בישראל כשלושה עשורים ומנוהלת בישראל על ידי שרון קדמי, תתרום כרבע מיליון שקלים, לתוכנית 'מיפנה', של ארגון בעצמי הפועל למען העצמה כלכלית ושילוב בתעסוקה של נשים מעוטות הזדמנויות בישראל.

זו השנה השנייה שאלסטום תורמת לארגון בעצמי, כחלק מתוכנית הקרן לתמיכה ומימון פרויקטים המוצעים על ידי עובדי אלסטום ברחבי העולם. עובדי אלסטום חוברים לעמותות ושותפים מקומיים כדי ליישם מגוון יוזמות, שתכליתן לשפר את תנאי החיים בקהילות הנמצאות בקרבת מתקני אלסטום ואתרי הפרויקטים ברחבי העולם. כידוע, אלסטום ביצעה את פרויקט הרכבת הקלה בירושלים ומכאן החיבור לארגון בעצמי הפועל מהבירה. השנה תתמוך הקרן של החברה ב-29 פרויקטים ברחבי העולם, עם התמקדות מיוחדת על הקניית כשירות לתעסוקה והעצמת נשים, רווחה וחינוך ילדים.

חוגג וגמביט המלכה

 המלצת צפיה וקנייה מאיש העסקים משה חוגג כפי שנכתבה לחבריו בפייסבוק: "נטפליקס עושים פמיניזם כמו שבאמת צריך לעשות אותו. גמביט המלכה הוא סיפור על אישה יפה, חזקה וסופר חכמה שמנצחת בגדול במשחק של גברים. סדרה מהממת מכל הבחינות. ממליץ בחום. המניה של נטפליקס עוד תעלה לא מעט, המוצר שלהם פשוט מצויין ושווה הרבה יותר ממה שהם גובים עליו".

משה חוגג (צילום: דני מרון)
משה חוגג (צילום: דני מרון)

לוקסנבורג ממתג

חברת הבניה והתשתיות - דניה סיבוס, שנקנתה בינואר השנה על ידי קבוצת 'לפידות קפיטל', בראשותו של יעקב לוקסנבורג, עוברת תהליכי מיתוג ונראות גרפית חדשים. במסגרת התהליך, החברה תשמיט משמה את המילה "סיבוס" ותיקרא "דניה" בלבד. בנוסף, לוגו החברה ישונה, כמו גם שלטי החוצות והשפה העיצובית בפרסומי החברה, וחברות הבת, בארץ ובחו"ל. 

חזאי ממחזר הצופים

יוסי חזאי יו"ר תאגיד אקומיוניטי, תאגיד חברתי למחזור פסולת אלקטרונית, הגיע לחנוך את שיתוף הפעולה החדש עם תנועת הצופים, שהחלה להעמיד נקודות איסוף פסולת אלקטרונית בשבטי התנועה בכל רחבי הארץ. הטקס הקצר התנהל בשבט האון בקריית אונו, ובמקביל לו ארגנו חניכי הצופים תרומת דם עירונית, מה שהביא את חזאי להפשיל שרוול בסוף הטקס, ולתרום דם בעצמו. בימים אלו עוסקים מאות שבטי צופים בכל רחבי הארץ בפעולות התנדבות, הכוללות מעבר לארגון תרומות דם, גם התנדבות עם קשישים, עם נוער במצוקה ועם אנשים עם צרכים מיוחדים.

יוסי חזאי  (צילום: יח''צ אקומיוניטי)
יוסי חזאי (צילום: יח''צ אקומיוניטי)

שנירר מובילה 

מותג טיפוח השיער הבינלאומי שוורצקופף בחר במאמנת הפילאטיס המפורסמת לאה שנירר להוביל את הקמפיין למותג שוורצקופף מסקרה לשיער. במסגרת הקמפיין תככב שנירר במהלך השנה הקרובה בסרטונים, תשתתף באירועי השקה ותדברר את מהלכי המותג.

לאה שנירר (צילום: ארן חן)
לאה שנירר (צילום: ארן חן)

המשאב האנושי |  יעל קוך, מנהלת משאבי אנוש ואופרציה, ארמיס

יעל קוך (צילום: יחצ)
יעל קוך (צילום: יחצ)

"התקופה הנוכחית העמידה בפנינו מציאות חדשה המלווה בבעיות וצרכים מסוגים שונים, שהולידו דרכי פעולה ופתרונות מהירים. כחברת הייטק שממשיכה לצמוח גם בתקופה הזו, שמנו לנגד עיננו מטרה אחת: להקל עד כמה שאפשר על העובדים שלנו, טכנית ומנטלית. גיבשנו תוכנית פעולה כוללת תוך חשיבה על הפרטים הקטנים, למשל ארגון מחדש של חלל העבודה הביתי עם השולחן, הכיסא והמקלדת שנשלחו מהמשרד, אך חשוב מכך: איתור עובדים במצוקה ומתן תמיכה נפשית. כל מנהלי החברה עברו סדנת ניהול מרחוק והודרכו כיצד לאתר עובד במצוקה ולעזור לו, לצד שיחות HR שבועיות שאנו עורכים עם העובדים.

עם הזמן נדרשה הסתגלות וגיבוש פתרונות יצירתיים לעבודה ממושכת מהבית. אם בתחילה נהנו העובדים מפרודוקטיביות יתרה, ככל שהעמיקה התקופה הביעו צורך בשימור הקשר ביניהם. כבר מראשית התקופה אנחנו מקיימים שעת 'הפי האוור' שבועית ושיחות קפה בזום, הרצאות מגוונות להורים מותשים, שיעורי יוגה מרחוק ומשחקי חברה אונליין. במהלך תקופת הקורונה גייסנו 30 עובדים חדשים, לצד 30 משרות נוספות שפנויות כעת. שימור הקשר מרחוק והמרקם האנושי החי בחברה הפך להיות משמעותי אף יותר, ואנחנו חושבים מדי יום איך ניתן להעמיקו באמצעים הנתונים בידינו".

שיח של אחדות | מוטי סימנהויז סמנכ"ל שיווק ומכירות, חברת 'עטרה גידול ושיווק פירות וירקות'

מוטי סימנהויז (צילום: באדיבות עטרה)
מוטי סימנהויז (צילום: באדיבות עטרה)

 "בדרך כלל, כשמדברים על אחדות, הנטייה האוטומטית היא להסתכל למעלה, לממשלה, למקבלי ההחלטות. בתקופה האחרונה אנחנו עושים את זה יותר מתמיד. אפשר להבין את זה – בזמנים כאלה קשה לשרוד בלי עזרה מהמדינה. אבל בשביל שיח של אחדות נדרשת תחושה של קהילה, וזה מתחיל אצלנו. כי קמפיין השיווק האפקטיבי ביותר הוא דוגמה אישית ואחריות חברתית.

כן, גם חברות עסקיות יכולות וצריכות לתרום את חלקן, לא לדאוג רק לשורת הרווח אלא לגלות אחריות חברתית. המחויבות של המגזר העסקי היא לדאוג לספקים, להקפיד לקנות מספקים ישראליים ולסייע להם לשרוד את האתגרים הלא פשוטים של התקופה. המחויבות היא גם, כמובן, כלפי העובדים, שזקוקים לביטחון תעסוקתי בזמנים של חוסר יציבות. כשנצליח ליצור אחדות בתוך הקהילה העסקית קטנה שלנו, אין ספק שנתחיל לראות אותה גם במקומות אחרים".