1. רקנאטי ושקד מתחדשים

עשרים שנים לאחר הבציר הראשון של יקב רקנאטי - הונחה אתמול (ג') אבן הפינה, והחלו עבודות התשתית, להקמתו של יקב רקנאטי החדש בפארק התעשיות דלתון. אבן הפינה הונחה על ידי בעלי היקב – לני רקנאטי ואורי שקד. במהלך הטקס חתמו השניים על בקבוק יין הדגל של היקב - רקנאטי ספיישל רזרב - מבציר 2000, וביחד עם עמית סופר, ראש מועצת מרום הגליל ובני בן-מובחר, ראש מועצת מבואת החרמון, טמנו אותו באדמה עליה ייבנה היקב החדש.

מבנה היקב החדש יהיה מוקף בגן מטופח, ישתרע על פני 5,700 מ"ר, וייבנה על מגרש שגודלו 15 דונם. במקום יוקמו מרכז מבקרים גדול עם מרפסת תצפית לעמק החולה ולעבר החרמון, חדר חביות חפור מתחת לאדמה, מחסן משוכלל ומקורר, רחבת מיכלים ואולם ביקבוק, לצד משרדים, חדר טעימות, ספריית יינות מתיישנים ועוד. ההשקעה הכוללת בתכנון היקב, בבנייתו ובציוד תעמוד על כ-50 מיליון שקלים. העבודות צפויות להסתיים בחודש ינואר 2022. 

המיקום החדש נבחר בשל קרבתו לרוב כרמי היקב, בזכות הנופים הסובבים אותו ומיקומו הפסטורלי. היקב ייבנה על פי תקן אמריקאי מחמיר של בניה ירוקה, וצפוי לאפשר כושר ייצור של עד שני מיליון בקבוקים בשנה. 

אורי שקד ולני רקנאטי (צילום: אביהו שפירא)
אורי שקד ולני רקנאטי (צילום: אביהו שפירא)

2. פתחון הלב של הראל פיננסים

120 עובדי בית ההשקעות 'הראל פיננסים' הגיעו אל מרכז הסיוע של ארגון "פתחון לב" בראשון לציון, ליום התנדבות מיוחד, במהלכו העובדים חילקו 400 סלי מזון לנזקקים במשלוח עד הבית.  

ארגון "פתחון לב" פועל לשבירת מעגל העוני ומחלק סלי מזון שבועיים במהלך השנה כולה לעשרות אלפי מבקשי סיוע ברחבי הארץ. ההתנדבות המיוחדת התקיימה נוכח עלייה של 1,800% בביקוש לסלי מזון, אל מול ירידה חדה של 40% במתנדבים המגיעים לסייע לארגון. מרבית סלי המזון שחילקו העובדים נתרמו ע"י קבוצת 'הראל ביטוח ופיננסים'.

אלי כהן - מנכ"ל "פתחון לב", אירח את טל קדם, מנכ"ל 'הראל פיננסים' והמתנדבים, והודה להם על הסיוע למען המטרה החשובה. 

אלי כהן וטל קדם  (צילום: פבלו קטלירבסקי)
אלי כהן וטל קדם (צילום: פבלו קטלירבסקי)

3. שריר על ענן לעתיד

טמבור - חברת הבנייה והצבע, חתמה על שיתוף פעולה רחב עם ענקית התוכנה סיילספורס. במסגרת שיתוף הפעולה, טמבור רכשה את ענן השירות (Service Cloud) ואת ענן המכירות (Sales Cloud) המתקדמים של סיילספורס שבאמצעותם תוכל להתעדכן על לקוחותיה האסטרטגיים ולחבר את כל אנשי המקצוע הרלוונטיים בחברה לפרויקטים המתנהלים בשוק הביתי, בענף הבנייה ובתעשייה. המערכת תאפשר מתן מענה עסקי רחב וזמין הן ללקוח הסופי והן לאדריכליים, מפקחים ומנהלי פרוייקטים.

מנכ"ל טמבור - מיכה שריר, סיפר כי המהלך הוא חלק מתוכנית אסטרטגית רחבה להצעדת החברה לעבר העשור הבא.

מיכה שריר (צילום: אלי גרוס)
מיכה שריר (צילום: אלי גרוס)

4. שניצר מצטרף למירוץ

לאחר הודעתו של נשיא בורסת היהלומים המכהן, יורם דבש, כי לא יתמודד לקדנציה נוספת,  ולאחר שבועז מולדבסקי הציג את מועמדותו הודיע שי שניצר, נשיא חברת ש.שניצר יהלומים בע"מ, כי יתמודד בבחירות הקרובות לתפקיד נשיא הבורסה ליהלומים. הבחירות צפויות להתקיים בחודש דצמבר הקרוב. שניצר כיהן בתפקידים שונים בהנהלות בורסת היהלומים והתאחדות תעשייני היהלומים.

שי שניצר (צילום: אורי יואלס)
שי שניצר (צילום: אורי יואלס)

5. תפסו ג'וב

שי נוני - מנכ"ל קומוולט ישראל ומנהל אזורי ישראל ואפריקה, מונה לאחרונה לסגן נשיא לתחום Metallic באזור EMEA. נוני יהיה אחראי על שיווק הפתרון החדש של קומוולט בכל אירופה, המזרח התיכון ואפריקה.

שי נוני (צילום: ניב קנטור)
שי נוני (צילום: ניב קנטור)

איגנסיו דומינגז - נשיא ומנכ"ל חברת אדמה, ערך סבב מינויים חדש בתוך החברה, כחלק מהמבנה הניהולי החדש של החברה:

רוני פטישי - חילים מונתה למנהלת הכספים; ד"ר אלעד שבתאי מונה לסמנכ"ל תפעול גלובלי; וד"ר יואב אבידור מונה לסמנכ"ל חדשנות, מחקר, פיתוח ורישוי.

שי בירן, ששימש בשנים האחרונות בתפקיד סמנכ"ל כלכלה ומדיניות וסגן יו"ר האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות, מונה לתפקיד מנכ"ל הקרן לעידוד ופיתוח ענף הבנייה.

שי בירן (צילום: אייל טואג)
שי בירן (צילום: אייל טואג)

שיח של אחדות | גולן כהן - סמנכ"ל משאבי אנוש בישרוטל 

"כחברה המעסיקה מעל 5000 עובדים מכל קשת האוכלוסייה בישראל, יש לנו אחריות לרווחה ואיכות החיים של כל אחד ואחת מעובדינו. צוות משאבי האנוש כולל עובדת סוציאלית שמסייעת לעובדינו בבעיות מורכבות יותר הדורשות ניסיון וידע מקצועי". 

"בימי הקורונה, מערך התמיכה בעובדים הפך בן לילה לחיוני מתמיד. אם עד השנה היינו מסייעים בממוצע ל- 50-60 עובדים עם בעיות נקודתיות, השנה מצאנו את עצמנו דואגים לתשלומי מזון, תרומות אוכל, או מענקים כספיים למי שהחל"ת אינו מספיק לו, או שאינו זכאי כלל לחל"ת. סייענו למעל ל- 400 עובדים בגל הראשון, ובגל הנוכחי הסיוע עוד לא הסתיים". 

"ישרוטל הקימה את 'קרן נעים לעזור', שהתחילה עוד מימי האינתיפאדה השנייה, כשחלה ירידה משמעותית בתיירות בישראל ומשכורות העובדים נפגעו. דיוויד לואיס ז"ל, הבעלים של החברה, ביקש לפתוח קרן שייעודה השלמת משכורת לעובדים. מאז ועד היום הקרן ממשיכה לפעול, חלקה מכספי החברה וחלקה מתרומות. על מנת להקל על העובדים בתקופה הקשה והמבלבלת הזו, פתחנו 'מוקד שירות לעובד' אליו ניתן לפנות בכל שאלה, בקשה לעזרה או סיוע גם מול הגורמים הממשלתיים. אנו נמשיך לפעול ללא לאות כדי לחזק את עובדינו". 

גולן כהן (צילום: יניב כהן)
גולן כהן (צילום: יניב כהן)

שיח של אחדות | גנית אלון, סמנכ"לית השיווק והדיגיטל של GA-DE

גנית אלון (צילום: יח''צ GA-DE)
גנית אלון (צילום: יח''צ GA-DE)

"אנו בעיצומה של תקופה מורכבת לכל אזרח במדינת ישראל, יש לומר גם בעולם כולו. ההשפעה אינה פוסחת על איש. בזמנים כאלה אני סבורה שמסר האחדות רלוונטי יותר מכל. לנו כחברה, כאזרחים ובתוך תפקידנו במשפחה. ההשפעות הכלכליות של המצב הנוכחי ניכרות בכל מקום. החנויות הסגורות, הקניונים הריקים ובעלי העסקים הגדולים ובעיקר הקטנים שלא עומדים בנטל ונאלצים לעמוד ולראות את מפעל החיים שלהם קורס. מבחינתנו, כחברה ישראלית המכירה ממקור ראשון את הקשיים בהתמודדות היום יומית הזו, חשוב לנו דווקא עכשיו יותר מתמיד לתמוך בעסקים מקומיים ובחברות סטארט אפ".

"באתר הקומרס שלנו, בחרנו לפתח אפליקציות ויישומים שמפותחות עם חברות סטארט אפ ישראליות דווקא, למרות שיש "מוצרי מדף" דומים וזולים יותר בעולם. אנחנו מאמינים שהפעילות המשותפת מביאה ליצירה המעניקה חווית שירות חדשה ללקוחות שלנו מצד אחד ועוזרת לגייס משקיעים לחברות הסטארט אפ, ומבחינתנו זה שילוב מנצח.  בעת הזו אנחנו הכי יפים - כשאנחנו מאוחדים. בסוף, כך אני מקווה, נצא מהמשבר הזה טובים יותר, חזקים יותר, מרוכזים במה שחשוב וזוכרים שהכל תמיד זמני ומה שחשוב הוא מה שקורה כאן ועכשיו, תוך הפצת אהבת חינם".