1. שטראוס והשוות 

בתחילת דצמבר יצוין בישראל "שבוע הנערה הישראלית" ביוזמת עמותת "שוות". השבוע נועד לעורר מודעות להזדמנויות ולאתגרים של נערות, ולעודד צמיחה והתפתחות שוויונית לכולן. השבוע התקיימו צילומים מקדימים לקמפיין שילווה את האירוע, באולפנים החדישים של ארגון Start -Up Nation Central (SNC) . לצילומים התייצבו מספר נערות פעילות בעמותה, יחד עם עדי אלטשולר - מנכ"לית 'כנפיים של קרמבו'; אשת העסקים עופרה שטראוס; העיתונאית הילה קורח; הספורטאית הפאראלימפית - מורן סמואל, ומתי צויג - מנכל"ית Scale-Up  Velocity  מבית SNC , לספר את סיפורן מול המצלמות. הקטעים ישודרו במהלך שבוע הפעילויות – שיהיה מלא בהרצאות של נשים מובילות בתחומים שונים ויכלול מאות פגישות בין נשים מעוררות השראה לבני נוער, באמצעות פלטפורמת Microsoft Teams.

עפרה שטראוס (צילום: עמותת שוות)
עפרה שטראוס (צילום: עמותת שוות)

2. ידידים מאבו דאבי

אגודת הידידים של אוניברסיטת תל אביב בראשותם של הנשיא אמנון דיק והמנכ"לית עו"ד עדי אולמרט, קיימה בשבוע שעבר וובינר עם בכירים ממרכז המחקר  TRENDS באבו-דאבי.

המפגש המקוון, שנערך זמן קצר לאחר הסיכום הראשוני לשיתוף פעולה אקדמי בין הגופים, הונחה ע"י פרופ' עוזי רבי - ראש מרכז משה דיין ללימודי המזרח התיכון ואפריקה באוניברסיטת תל אביב, והשתתפו בו גם חברי חבר הנאמנים של האוניברסיטה - ד"ר ציפי ויגאל לנדאו ועו"ד יהודה רוה.

השיח שודר לחברי אגודת הידידים של אוניברסיטת תל אביב, ונטלו בו חלק בכירים מהמרכז האקדמי באבו-דאבי ובהם, ראש המרכז - ד"ר מוחמד עבדאללה אל עלי; ראש תחום המחקר המדעי - אחמד אל אסטאד; ראש היחידה למחקרים אסטרטגיים במרכז - ד"ר סטפן בלקוול; ויועץ המדיניות של המרכז - ד"ר פאתוח הייכל.

הדיון המקוון עסק בהיבטים רחבים של שיתוף הפעולה העתידי בין המרכזים בתחומי הכלכלה והטכנולוגיה, והסתיים בטקס חתימה סמלי על מזכר הבנות לשיתוף הפעולה בין הצדדים.

עוזי רבי, עדי אולמרט, ציפי ויגאל לנדאו (צילום: דוברות האוניברסיטה)
עוזי רבי, עדי אולמרט, ציפי ויגאל לנדאו (צילום: דוברות האוניברסיטה)

3. פרס מארח את אס

קאר ריידר-אס השגריר הנורווגי בישראל, הגיע לביקור במרכז פרס לשלום ולחדשנות
שם התקבל בחום על ידי היו"ר - חמי פרס.  האורח התרשם מאוד  מהמקום ומהעשייה וקיבל במתנה את ספרו של שמעון פרס ז"ל - ״אין מקום לחלומות קטנים״.

קאר ריידר-אס וחמי פרס    (צילום: מרכז פרס לשלום וחדשנות)
קאר ריידר-אס וחמי פרס  (צילום: מרכז פרס לשלום וחדשנות)

4. יוגב במוקד שלווה

מעל חמישה מיליון שקלים נאספו בחמישי האחרון  באירוע התרמה לעמותת 'שלוה'. מעל 200 מתנדבים מעובדי חברת הביטוח איילון התנדבו לאייש את עמדות ההתרמה במשדר הטלוויזיוני ששודר בערוץ 13. מנכ"ל 'איילון' - אריק יוגב, יעל פאר-סגל - סמנכ"לית השיווק והתקשורת, ואבי סמואלס - יו"ר שלוה העולמי, נפגשו באולפן שהוקם במוקד שירות הלקוחות של החברה.

אריק יוגב ואבי סמואלס (צילום: רפי דלויה)
אריק יוגב ואבי סמואלס (צילום: רפי דלויה)

5. נפלאות סופהשבוע 

איש העסקים רוני צארום - מייסד עמותת 'יוניסטרים' המכשירה בני נוער ליזמות עסקית, הגיע לבית הנשיא בירושלים מלווה בחניכי יוניסטרים  שזכו בתחרות 'יזם השנה'. הנשיא ראובן (רובי) ריבלין שיתף ברשתות החברתיות שהתמלא גאווה מהפגישה עם בני הנוער שההצלחה שלהם היא התקווה הישראלית של כולנו. 

הזמר עומר אדם העלה סטורי ממסיבה על יאכטה בדובאי, עם הדי.ג'יי הנחשב - מרטין גריקס. המסיבה נערכה במסגרת חגיגות יום ההולדת של איש העסקים צחי חג'ג' שהגיע לדובאי עם מספר חברים. 

ליאת מוליוב מבעלי אדידס ישראל חגגה בשישי בצהריים את יום הולדתה החמישים במסיבת בנות שנערכה בשתי קפסולות במשרדי החברה בחולון. חגגו עם מוליוב: עופרה רייף-שמלצר, פולה בליק, ורד רוזן, לאה שנירר, חלי קז, הילה קניסטר- בר דוד, אלה אגם-גלאור, מרינה קבישר ועוד. 

ליאת מוליוב ופולה בליק (צילום: סולאל פקיאל)
ליאת מוליוב ופולה בליק (צילום: סולאל פקיאל)

המשאב האנושי | רינת לחנה, סמנכ"לית משאבי אנוש ותקשורת בחברת סודקסו

כמי שעוסקת שנים רבות בתחום משאבי אנוש ותקשורת פנים ארגונית- זו ללא ספק התקופה המאתגרת והמורכבת ביותר עימה התמודדתי.  כלפי חוץ - מול לקוחותינו, נאלצנו להתאים ולצמצם את השירותים בסניפים רבים עקב מגבלות הקורונה. כלפי פנים, האתגר קשה כפליים – נאלצנו להוציא מאות עובדים לחל"ת, להתמודד עם בידודים של אנשי צוות ולהעביר תוך זמן קצר, עובדים ומנהלים לעבודה מרחוק ותוך כל השינויים האלו, לפעול ברגישות והכלה תוך העלאת המוראל של העובדים, הפועלים לשמור על פעילות עסקית שוטפת לצד מחויבות משפחתית לא פשוטה בימים בהם אין מסגרות חינוכיות.  אנו משתדלים לשמור על שגרה ככל הניתן ולייצר מפגשים פיזיים קצרים, תחת המגבלות, שומרים על קשר אישי וישיר עם כלל העובדים, ויוזמים סדנאות ופעילויות.

רינת לחנה (צילום: סודקסו)
רינת לחנה (צילום: סודקסו)