אפליקציית המסרים המיידים הישראלית Viber, חגגה עשור להקמתה באירוע גלובלי שבו לקחו חלק  400 עובדי החברה הממוקמים בישראל, אנגליה, בלארוס, הפיליפינים, בולגריה ומדינות נוספות. בהתאם לרוח התקופה האירוע נערך באופן מקוון, וכלל ברכות ממנכ״ל החברה - דג׳מל אגאווה, וסרטון הווי בינלאומי שבו כיכבו העובדים. בנוסף, העובדים בלוקיישנים השונים, קיבלו כל אחד לרגל יום ההולדת של החברה חבילת שי מפנקת שכללה סווטשירט ממותג, כירבולית, בקבוק שמפניה לקראת השנה החדשה, עוגות ממותגות, ונרות חנוכה לעובדים בישראל. Viber הוקמה ב-2010 על-ידי היזם הישראלי טלמון מרקו ושותפיו איגור מגזיניק, סאני מרואלי ועופר סמוכה, ונמכרה לחברת שירותי האינטרנט היפנית Rakuten תמורת 900 מיליון דולר ב-2014. מאז הקמתה וגם אחרי המכירה, שמרה Viber על מרכז הפיתוח שלה בישראל, שבו מועסקים כיום כ-200 עובדים.   

מיט טק מציגה הדור הבא
ז'אן-לוק בודסון - שגריר בלגיה בישראל, הגיע לביקור בחברת מיט-טק הבורסאית. מדובר בחברה המתמחה בייצור בשר מתורבת למאכל ומפתחת מוצרי מזון מבוססי טכנולוגיית הדפסה דיגיטלית תלת ממדית. הביקור נערך על רקע הצלחת החברה להדפיס תרכובת שומן בקר מתורבת אשר גודלו ופותחו מתאי גזע במעבדות החברה, ועל רקע ההשקעה האסטרטגית שביצעה החברה בחברה הבלגית Peace of Meat POM.

בודסון ציין את חשיבות שיתוף הפעולה בין החברות וציטט מדבריו של הכלכלן ג'פרי סאקס שטען שהתעשייה המזהמת ביותר והכי פחות סביבתית היא חקלאות. לכן, לדבריו, קיימת חשיבות משמעותית ליצירת מזון באופן בר-קיימא, לקראת העתיד. את הביקור ליוו: שרון פימה - מנכ"ל מיט-טק, דני אילון - סגן שר החוץ לשעבר ודירקטור במיט-טק; ג'ייקוב למפרט - הנספח הכלכלי של פלנדריה; גיא חפר - סמנכ"ל הכספים של מיט-טק; ועמרי שיינין - סמנכ"ל תפעול ומשנה למנכ"ל.

גיא חפר, שרון פימה, דני אילון, ז'אן לוק בודסון, ג'ייקוב למפרט ועמרי שיינין  (צילום: באדיבות חברת מיט טק)
גיא חפר, שרון פימה, דני אילון, ז'אן לוק בודסון, ג'ייקוב למפרט ועמרי שיינין  (צילום: באדיבות חברת מיט טק)

מנת השף לבוגרים

ארגון בוגרות ובוגרי אוניברסיטת תל אביב בראשותה של סיגלית בן-חיון, חוגג בימים אלה חמש שנים להיווסדו וממשיך במסורת מפגשי העשרה עם בוגרים ש"עשו את זה". בארגון חברים כיום 85 אלף בוגרים ובוגרות שהשתלבו בכל אחד מתחומי העשייה בישראל. הפעם, הוזמנו החברים לאירוע קולינרי-זומי -מעשי עם בוגרות ובוגרים, ידוענים מתחום המזון וההסעדה: יובל בן נריה - השף והבעלים של קבוצת טאיזו ,שלמד בפקולטה למדעי הרוח; דושי (אנדראה) לייטרסדורף – הבעלים של House of Dallal בוגרת הפקולטות למדעי הרוח ומדעי החברה; ואסף אביר - מחבר "לא רק ספר בישול" העוסק במדע ואמנות הביס המושלם. כמו כן השתתפה באירוע  ד"ר יסמין מרוז, ראש מעבדת המחקר בבית הספר למדעי הצמח ואבטחת מזון באוניברסיטת תל אביב ובוגרת הפקולטה למדעים מדויקים באוניברסיטה. במסגרת המפגש העביר השף  בן נריה סדנא מעשית להכנת "מנת השף" - פילה דניס או לברק, עם קארי עגבניות ויוגורט.

דושי לייטרסדורף (צילום: אביב חופי)
דושי לייטרסדורף (צילום: אביב חופי)

יובל בן נריה (צילום: צילום מסך)
יובל בן נריה (צילום: צילום מסך)

בחום מתדיראן 

בימים האחרונים הגיעו טכנאי שירות של חברת תדיראן לבתיהם של עשרות ניצולי שואה, וזאת במסגרת יוזמה משותפת עם עמותת מטב, תחת השם "תדיראן מחממת את הבית והלב באהבה". הטכנאים הגיעו כדי להכין את מערכות המיזוג של הקשישים לחורף וסיפקו להם טיפול תחזוקה מונעת הכולל: ניקוי הפילטרים, בדיקת תקינות בטיחות וחשמל של המזגן, טיפול ביחידה החיצונית ועוד.

בעקבות הפעילות הקהילתית, מקווה החברה להתחיל שרשרת של מעשים טובים, ולעודד מתקינים וטכנאים נוספים ברחבי הארץ, חברי התאחדות קבלני מיזוג אוויר וקהל מקצועי בתחום, להמשיך ולהפיץ את הבשורה שהובילה תדיראן ולסייע לעוד ועוד ניצולי שואה.

סביבוני האור

לקראת חג החנוכה, וכמדי שנה, יוצא לדרך המיזם שהקימה רוית שני-לוי, לזכר בנה אורי לוי ז"ל - 'הסביבון של אורי'. מדובר בפעילות חברתית וחלוקת סביבונים מעוצבים וצבעוניים לאוכלוסיות שונות בחברה הישראלית, כדי לגרש מעט מהחושך ולהפיץ שמחה ואור. הסביבונית מחולקים לניצולי שואה, ילדים חולים, נוער בסיכון, ילדים עם צרכים מיוחדים, קשישים ועוד. למרות הקורונה וההגבלות, השנה יוצרו במסגרת המיזם 15,000 סביבונים שיחולקו בארץ וברחבי העולם, על-ידי ארגונים וחברות שבחרו לתרום ולקחת חלק בפעילות החברתית, ובניהן: חברת טבע, דלק ישראל, מנפאואר, סלקום, הראל, דלתא, אאוטבריין. פייבר, צ'מפיון מוטורס, רשת אורט, קליל ,טיינילאב ועוד.

המשאב האנושי | אירית קישינובסקי סמנכ"לית משאבי אנוש במוטורולה סולושנס

אירית קישינובסקי (צילום: מוטורולה סולושנס)
אירית קישינובסקי (צילום: מוטורולה סולושנס)

"מוטורולה סולושנס מאופיינת בשונות בין החטיבות העסקיות שלה, כאשר חלק רב מהעובדים לא יכולים לבצע את עבודתם מהבית (במיוחד אנשי השטח). היינו צריכים להגיב במהירות ולתת לעובדים כלים יצירתיים ופרקטיים על מנת למלא את תפקידם, שכן, חלקם הגדול עובדים אצל לקוחות. אחד הפרויקטים המרכזיים שלנו היה רישות "מחלקות קורונה" בבתי חולים בתקשורת ומצלמות, לכן ציידנו את העובדים במיגון כמו של הצוותים הרפואיים. העובדים הרגישו תחושת שליחות ועשינו הכל כדי שירגישו ביטחון.    

למדנו שהשיח עם העובדים הוא חשוב ביותר, בדקנו את תחושותיהם באמצעות סקר שנתן בסיס להמשך שגרת הקורונה. עשינו מאמצים ליישם את התובנות ולתת לעובדים תחושת הקשבה. בראי התקופה שילבנו הרצאות מומחים על שחיקה ולחץ, הורות, ועוד. כמו כן הכשרנו מנהלים לשיטות ניהול היברידי. אנו מקפידים לייצר אירועים חברתיים באופן תדיר בכדי להפיג תחושות של ניתוק חברתי.

אישית, מדובר באחת התקופות המאתגרות בקריירה. אנחנו בזמן ה"מאני טים " של משאבי אנוש, למדתי הרבה תוך כדי תנועה במרחב של מציאות משתנה והרבה אי וודאות".