חיסון| גידי לשץ מנכ"ל אסותא מרכזים רפואיים
"מהרגע בו הודיעו על החיסונים הייתי בטוח ביחס לאמינותם מצד אחד ונחיצותם מצד שני. לכן, הייתי נחוש להעביר את המסר הזה הלאה ולשמש דוגמא לכל מי שיש בליבו חשש. אני חייב לומר שההתחסנות היתה מרגשת בשל האמונה שנעשה כאן צעד גדול לקראת עידן חדש ללא קורונה. 

יש חשיבות רבה למבצע החיסונים עבורנו ואני גאה בהיענות הגבוהה של הצוותים שלנו להתחסן ולאפשר את הבטיחות המירבית  עבור קהל המטופלים הבאים בשערינו ועבור הצוותים הרפואיים. אני רואה בהתחסנות תרומה משמעותית למאמץ הלאומי בדאגה לבריאות ובחזרה לשגרה לה אנו כה מייחלים. אחרי שנה כל כך מאתגרת זהו הצעד הראשון שלנו בדרך להתגברות על הקורונה.  ברוח זו, החלטנו גם על קמפיין פנימי בכל מרכזי אסותא ברחבי הארץ ושמו - אסו׳תאחיסון (עשו את החיסון) - כי רק ביחד ננצח".

 שעת הנעילה של ידידי ויצמן
בשני האחרון נערך אירוע של אגודת ידידי מכון ויצמן למדע, וחברי WeizmannVibe, מועדון דור ההמשך של אגודת ידידי המכון, בראשות יו"ר 'וייצמן וייב' - עמיר שאלתיאל, ומנכ"לית אגודת הידידים - יעל גורן-וגמן. במסגרת האירוע המקוון, אשר נערך באמצעות ה-Zoom, פגשו ידידי המכון את יוצרי וגיבורי סדרת הדרמה המדוברת "שעת נעילה": הבמאי ירון זילברמן, ושחקני הסדרה ליאור אשכנזי וג'וי ריגר.

במהלך המפגש, שיתף זילברמן את הנוכחים באימפקט הגדול שיצרה הסדרה בישראל ובארה״ב: "בעקבות הסדרה, הזמינו אותנו לוועדה בכנסת בנושא פוסט טראומה; נשיא המדינה כתב על הסדרה ברשת; דיברנו במפגשים עם נכי צה"ל ואלמנות צה"ל; והזמינו אותנו אפילו לדבר בקרייה על הסדרה. אני מרגיש שנוצר משהו שנכנס עמוק לנפש של ישראל 2020, מילדים בני 12 שעוקבים באדיקות ואפילו עד לצופה המבוגר ביותר שאני מכיר - פרופ׳ מיכאל סלע בן ה-97. בעקבות הסדרה נושא הפוסט טראומה עלה יותר למודעות הציבור ופתאום גם לוחמים רבים הרגישו מחויבות לשתף ולספר על קרבות ופחדים ותגובות לא צפויות שפתחו פצע. אני מרגיש שהרבה אנשים מרגישים אחוה וזה תהליך הכרחי לריפוי. זה מרגש אותי מאוד".

במהלך המפגש הפנו חברי המועדון לזילברמן ולשחקנים אשכנזי וריגר, שאלות רבות הקשורות לסדרה, לסצנות שונות, על שהתרחש מאחורי הקלעים, ובנושאים שונים. נהנו מהמפגש: פרופ' אלון חן - נשיא מכון ויצמן למדע, ביילי גלעד, דייויד אסיא, רוני בנין-בר, אבי אדרי, שרה ומיכאל סלע, ג׳סיקה בן חמו מקרן אדליס, מודי ודורית סגל, פרופ' רות ארנון, שי טייטלבוים, ינון ברכה, ועוד.

אלון חן  (צילום: מכון ויצמן)
אלון חן (צילום: מכון ויצמן)

פתאל לפני מרוקו
 בטרמינל פתאל שבנמל התעופה בן-גוריון אירחו בשלישי בבוקר את חברי המשלחת שיצאו  בטיסה ההיסטורית של אל-על מישראל למרוקו, לדון בהסכם השלום בין שתי המדינות. 

בין אנשי המשלחת: ג'ארד קושנר - יועצו וחתנו של הנשיא האמריקני היוצא טראמפ; מאיר בן-שבת - ראש המל"ל, אלון אושפיז - מנכ"ל משרד החוץ, וצחי ברוורמן - מנכ"ל משרד ראש הממשלה שהתקבלו במקום על ידי שני שיפרמן - מנכ"לית טרמינל פתאל. 

שני שיפרמן, מאיר בן-שבת, ג'ארד קושנר ואלון אושפיז (צילום: באדיבות רשת פתאל)
שני שיפרמן, מאיר בן-שבת, ג'ארד קושנר ואלון אושפיז (צילום: באדיבות רשת פתאל)

 פרנסס בשקיפות מלאה

המשקיע דובי פרנסס הודיע על הנפקת קרן חדשה של 100 מיליון דולר בבורסת תל אביב. קרן ההון סיכון המשקיעה בהייטק, מציעה למשקיעי הבורסה בתל אביב להיות שותפים להצלחת ההייטק הישראלי.

 פרנסס הוא שותף מייסד בקרן Group 11 מעמק הסיליקון, שמשקיעה בחברות טכנולוגיה בתחום השירותים הפיננסיים. חברות הייטק שבהן השקיע פרנסס בעבר הגיעו השנה לשוויים של מיליארדי דולרים כל אחת. בין החברות האמורות נמצאות TripActions שפיתחה פלטפורמה לתכנון נסיעות עסקיות והגיעה לשווי של כארבעה מיליארד דולר, וחברת הפינטק Tipalti המפתחת פתרונות אוטומטיים להעברת תשלומים גלובליים שצמחה לשווי של יותר משני מיליארד דולר, כך גם חברת הביטוח הדיגיטלי לעסקים הקטנים Next Insurance.

 לדברי פרנסס: "חלפו הימים שבהם משקיעי הון סיכון דיברו הרבה, אך שיקפו מעט מאוד לציבור. מהיום, ביצועיה של Group 11 זמינים לכל ואנו נמשיך לדווח על ביצועינו מדי חציון באמצעות הבורסה. זוהי יריית הפתיחה למה שעתיד להפוך לסטנדרט בעשורים הבאים - זמינות של קרנות הון סיכון גם למשקיעים כשירים ולמשקיעים מוסדיים באמצעות פלטפורמה מרכזית, המאפשרת קנייה ומכירה חופשית של זכויות השותפות המוגבלת שלהם בקרן. שקיפות מלאה של הביצועים תביא לבחירה טבעית של הקרנות בעלות הביצועים הטובים ביותר".

דובי פרנסס (צילום: group 11)
דובי פרנסס (צילום: group 11)

 ביקור היק"ר

יובל לנדשפט - מנהל יחידת הקנאביס הרפואי במשרד הבריאות (יק"ר), הגיע השבוע לביקורת ובדיקת סחורה במפעל פנאקסיה בלוד. את הביקור אירח  אסי רוטברט - מנהל העסקים הראשי של פנאקסיה שהיא כיום יצרנית קנאביס רפואי מהגדולות בישראל. הביקור התקיים לקראת ייצוא מסחרי ראשון של מוצרי פרימיום מבוססי קנאביס רפואי לגרמניה. המוצרים שפותחו באופן עצמאי על ידי החברה באמצעות חומר גלם של חברת 'שיח מדיקל', ימכרו תחת המותג Naxiva-Panaxol, המשותף לה ולענקית הפארמה האירופאית Neuraxpharm וצפויים להיות מוצרי הקנאביס הראשונים מתוצרת ישראלית  שיימכרו בשוק הגרמני.

 סיבוב מוצלח לטריגו
טריגו (Trigo) - חברת טכנולוגיה המאפשרת חווית קניות ללא תורים בחנויות הסופרמרקט, הכריזה על השלמת גיוס סבב B של השקעה בחברה בסך של 60 מיליון דולר. את הסבב הובילה קרן 83North והשתתפו בו גם כל משקיעי החברה הקיימים - Vertex Ventures, Morrag Investments ,Red Dot Capital Partners ,Hetz Ventures ו- Tesco. בעקבות הסבב עומדות כלל ההשקעות בחברה עד היום על 94 מיליון דולר במצטבר.

 החברה הוקמה בשנת 2018 על ידי האחים מיכאל גבאי - מנכ"ל החברה, ודניאל גבאי - סמנכ"ל הטכנולוגיה. לשניהם עבר עשיר ביחידות מובחרות בצה״ל. כיום מועסקים בחברה 85 עובדים מרביתם במרכז הפיתוח בתל אביב ובנוסף החברה מפעילה משרד בלונדון. ההון שגויס ישמש להרחבת כח האדם במרכז הפיתוח של החברה בתל אביב והרחבת הפריסה העולמית של החברה.

מיכאל גבאי ודניאל גבאי (צילום: תום ברטוב)
מיכאל גבאי ודניאל גבאי (צילום: תום ברטוב)

זהב שכולו טוב 

קבוצת "שכולו טוב" זכתה השבוע בפרס הזהב של ארגון IAUD הבינלאומי לעיצוב חברתי. הפרס ניתן בטקס השנתי שבו הוכרזו הזוכים של שנת 2020, וזו הפעם הראשונה שבה זוכה בפרס ארגון ישראלי. קבוצת 'שכולו טוב' זכתה בפרס הזהב בקטגוריית השירותים על מודל השילוב המקצועי הייחודי שפיתחו עבור אנשים עם מוגבלויות בתחום השיקום התעסוקתי.

המשאב האנושי | שרון דיין, סמנכ"לית משאבי אנוש, נובה

שרון דיין (צילום: יורם שרף)
שרון דיין (צילום: יורם שרף)

 "2020 הייתה שנה מלאת אתגרים, אך גם גדושת הזדמנויות לנובה. על אף הקושי, הגבנו מהר למצב החדש והמשכנו קדימה במלוא הכוח, בדרך למה שצפויה להיות שנת שיא בהכנסות. כבר עם ההתפרצות הראשונית של הקורונה, נקטנו בכל אמצעי בטיחות אפשרי כדי להבטיח שהעובדים ובני משפחותיהם חשים בטוחים ומוגנים - החל ממעבר לעבודה בקפסולות ועבודה אפקטיבית מהבית, וכלה במתן תמיכה מקצועית למשפחות העובדים אשר נפלטו משוק העבודה. 

כנגד האינסטינקט הטבעי בשעת משבר, המשכנו לצמוח ולגייס עשרות עובדים, חדרנו ללקוחות חדשים והפעלנו את מערך הייצור והתפעול ביתר כח כדי לספק את הביקוש הגבוה לפתרונות שלנו בכל העולם מחד, ולהבטיח בהמשך אספקה גם בתנאי אי וודאות, מאידך. לצד כל זאת, לרגע לא שכחנו את האוכלוסיות שנפגעו מהמשבר, והקדשנו משאבים רבים להעצמת  הנתינה של העובדים והחברה כאחד. נתנו הרבה, מכל הלב והתחזקנו על הדרך. בפרספקטיבה של שנה, התמונה ברורה. הצלחת החברה התאפשרה בזכות הדאגה להבטחת ביטחונם הבריאותי והכלכלי של כלל שותפינו למסע מורכב,  וזהו  למעשה הניצחון האמיתי של נובה".