1. זהו זה בבנק הבינלאומי

לקוחות הבנק בינלאומי נהנו בשלישי בערב מכנס מקוון שאירחה מנכ"לית הבנק - סמדר ברבר-צדיק, בהשתתפות לקוחות עסקיים גדולים, בעלי עסקים קטנים ולקוחות פרטיים.

בדברי הפתיחה שלה ציינה ברבר-צדיק את האיתנות והמוכנות שבה הגיע הבנק למשבר הקורונה, מה שאיפשר, לדבריה, הענקת שירות מיטבי ורציף ללקוחות.
באמנותי: גידי גוב ואדיר מילר שוחחו על  מאחורי הקלעים של "זהו זה", של אז ושל היום. הפתעת הערב הייתה פריצתו לבמה של מוני מושונוב, שהצטרף לפאנל המשעשע של מילר וגוב.

במהלך הכנס ציין הבנק את פרישתו לגימלאות של ראש החטיבה העיסקית - אילן בצרי, וכניסתו לתפקיד של בנצי אדירי.

סמדר ברבר-צדיק (צילום: תמר מצפי)
סמדר ברבר-צדיק (צילום: תמר מצפי)

2. בונוס תיירות הפנים של שוחט

חברת 'סודהסטרים' מסכמת שנת שיא במכירות ולא שוכחת להודות לעובדים. החברה, שנכנסה השנה למועדון החברות אשר חצו את רף מיליארד הדולר במכירות, חתמה על הסכם שיתוף פעולה עם רשת מלונות פתאל, במסגרתו תעניק שובר זכאות לנופש משפחתי ל-2,000 עובדיה בישראל, מרביתם עובדי ייצור תושבי הדרום. העובדים יוכלו לנצל שובר זה בכל אחד ממלונות הרשת ברחבי ישראל במועד שיבחרו. שווי העסקה מוערך בכארבעה מיליון שקלים.

מנכ"ל סודהסטרים - אייל שוחט, וסמנכ"לית משאבי אנוש גלובלית - גלית צוקר, נפגשו עם מנכ"לית רשת מלונות פתאל - אביה מזרחי-מגן, ועם ענת אהרון - מנהלת חטיבת המכירות והשיווק, כדי להוציא לדרך את שיתוף הפעולה המיוחד. 

חבילת החופשה מצטרפת למענק "בונוס הקורונה" על סך 1,000 דולר, שאותו חילקה סודהסטרים בחודש ספטמבר האחרון, לכל עובדי היצור, כהוקרת תודה על מסירותם בתקופת הקורונה. 

אייל שוחט ואביה מזרחי-מגן (צילום: אור גפן)
אייל שוחט ואביה מזרחי-מגן (צילום: אור גפן)

3. לייטריקס בלשכת ראש העיר

באירוע מצומצם, תחת מגבלות הקורונה, שנערך לאחרונה בלשכת ראש העיר ירושלים - משה ליאון, נחתם הסכם שכירות ראשון אותו חתמה חברת ההיי-טק הירושלמית - לייטריקס -  עם פארק ההייטק "גב-ים - פארק העברית". במעמד החתימה נכחו מלבד ראש העיר גם מנכ״ל חברת גב-ים - אבי יעקובוביץ', מנכ"ל לייטריקס - ד"ר זאב פרבמן, וסגן נשיא ומנכ"ל האוניברסיטה העברית - ישי פרנקל.

במסגרת ההסכם שחתמה לייטריקס, אשר הוקמה על ידי בוגרי האוניברסיטה העברית ומייצרת מוצרים לעיבוד ווידאו, תשכור החברה שטח של כ-16 אלף מ"ר, לתקופה של עשר שנים, בתמורה כוללת של כ-190 מליון שקלים.

ישי פרנקל, אבי יעקובוביץ', משה ליאון וזאב פרבמן (צילום: סיון פרג')
ישי פרנקל, אבי יעקובוביץ', משה ליאון וזאב פרבמן (צילום: סיון פרג')

4. המנופאים של דוידי

יהודה כתב, יו"ר ארגון הקבלנים והבונים במחוז תל אביב והמרכז וסגן נשיא התאחדות הקבלנים בוני הארץ, הגיע השבוע למפגש עם ראש עיריית שדרות, אלון דוידי, שחנך את קורס המנופאים הראשון בעיר, בשיתוף שירות התעסוקה. הקורס ייתן הכשרה ותעסוקה ל-20 תושבי העיר, שחלקם נפלטו ממקומות העבודה בעקבות הקורונה וחלקם עושים הסבה.

אלון דוידי ויהודה כתב (צילום: אלימה)
אלון דוידי ויהודה כתב (צילום: אלימה)

5. רואים טוב, מרגישים טוב עם סמואל

רואים טוב, מרגישים טוב הינו פרויקט התנדבותי חדש שהחל לפעול במרכז לבריאות הנפש ע"ש י.  אברבנאל. הפרויקט, ביוזמת אגודת ידידי נפש אברבנאל מאפשר למטופלים הזקוקים לבדיקות עיניים לקבל טיפול אישי ומשקפיים מותאמות   -חינם. קלוד סמואל, הבעלים של מרכז האופטומטריה הנושא את שמו בתל אביב מעניק את השירות למטופלים בהתנדבות מלאה ללא כל עלות. סמואל,  האופטומטריסט הקליני של תל השומר מזה  30 שנה,  פעיל גם בארגון רופאים לזכויות אדם ויוזם פעילויות התנדבותיות ברפואת עיניים באפריקה.

בכירים מתחסנים | יבגני דיברוב ונדיר יזרעאל - מייסדי ארמיס

"אנו נרגשים מאוד מתחילת קבלת החיסונים, ומצפים בקוצר רוח להתחסן בעצמנו כאשר הדבר יתאפשר. אנחנו מחזקים את כל החברות שעובדות על חיסונים, ומקווים שכולן יצליחו. ההצלחה שלהן היא ההצלחה שלנו בתור קהילה עולמית. זה גם יסייע במשבר הבריאותי ויציל חיי אדם, וגם יסייע לכלכלה להשתקם. חשוב לנו להגיד שגם חברות או אנשים שלא נפגעו כלכלית או בריאותית מהקורונה - חיים בתוך קהילה. ושכשהקהילה חזקה - בריאותית וכלכלית - זה טוב לכולם, גם לאלו שכביכול לא נפגעו ישירות. לכן אנחנו מפצירים בכולם - לכו להתחסן. כדי שתהיה לנו חברה בריאה, חזקה וחסינה".

יבגני דיברוב ונדיר יזרעאל   (צילום: באדיבות חברת ארמיס)
יבגני דיברוב ונדיר יזרעאל   (צילום: באדיבות חברת ארמיס)

המשאב האנושי | יעל אבירם רוזנפלד, מנהלת גיוס וקליטה באנבידיה ישראל

משבר הקורונה הביא איתו אתגרים רבים אבל גם הזדמנויות לרענן ולחדש תהליכי עבודה שונים. בתקופה זו נדרשנו לאזן בין שמירה על בריאות העובדים לבין שמירה על מתווה עבודה מלא ופעיל של כלל העובדים בחברה. לשם כך, אנחנו נדרשים כל העת לקבלת החלטות מהירה ונמצאים בקשב רציף לצרכיהם המשתנים של העובדים ובני משפחותיהם – דואגים לחוויית העובד מהבית, פותרים בעיות פתרונות לוגיסטיקה, ועוטפים את העובדים ובני ביתם בדמות פינוקים שנשלחים הביתה, וכן פעילויות תוכן, כושר, והעשרה.

בתקופת הקורונה הצטרפו מאות עובדים חדשים לחברה בישראל וברשות הפלסטינית. כיוון שקלטנו ואנו עוד קולטים עובדים חדשים כל העת, נדרשנו להתארגנות מיידית סביב ההצטרפות של עובדים ישר לעבודה מרחוק, ובעתות סגר, ומזה חודשים ארוכים שכל העובדים החדשים נקלטים מהבית, מקבלים את כל הציוד הנדרש לשם כך ויכולים להתחיל בתהליך הלמידה שלהם באופן מידי. אנו ערניים לקושי בתחילת הדרך, ומשתדלים לאפשר לעובדים החדשים הסתגלות נוחה וחלקה ככל האפשר, תוך שילובם בימי אוריינטציה שנערכים מרחוק, כמו גם בפעילויות פחות פורמאליות. הפעילות השוטפת של כל החברה, כמובן,  עברה לאונליין.

אנו אמנם בראש ובראשונה דואגים לעובדים שלנו, ומלווים גם את אלה שחלו ולשמחתנו הבריאו, אך לא שוכחים את החברה בה אנו חיים ברמה הלאומית ואת הסקטורים שמשבר הקורונה פגע בהם באופן משמעותי - כחלק מתמיכה במגזרים שנפגעו סייענו ברכישת ציוד רפואי בעולם והבאתו לישראל, הכנו סרטונים במספר שפות המסבירים לאוכלוסיות הגיל השלישי כיצד להתחבר לאמצעי המדיה לקיום קשר עם בני משפחותיהם, ועד כה עובדי החברה תרמו למעלה מחצי מיליון ש"ח לתמיכה בנפגעי משבר הקורונה. הערבות ההדדית מתחילה בתוך הבית ומפה יוצאת החוצה.

יעל אבירם רוזנפלד (צילום:  Arik Haim)
יעל אבירם רוזנפלד (צילום: Arik Haim)