חברת הביטוח מגדל, שתומכת מזה שנים בהשכלה הגבוהה בישראל, הודיעה כי תעניק מלגות בגובה 100,000 ₪ לסטודנטים מתוכנית האקטואריה של אוניברסיטת חיפה - היחידה בישראל המעניקה תואר אקדמי בתחום ומוכרת על ידי אגודות האקטוארים בארץ ובבריטניה. בנוסף, מגדל ביטוח תפתח את תוכנית "מחשבים עתיד" - הכוללת שיתוף פעולה אקדמי-מקצועי עם אוניברסיטת חיפה.

 בשני האחרון התקיים אירוע מקוון במסגרתו הוענקו המלגות, בהשתתפות: פרופ' אודי מקוב - ראש תכנית האקטואריה באוניברסיטת חיפה; פרופ' גוסטבו מש - רקטור האוניברסיטה; שירה בן-אור - סגנית נשיא ומנכ"לית אגודת הידידים הבינלאומית; דפנה קאופמן - נשיאת אגודת האקטוארים בישראל; רן עוז - מנכ"ל מגדל ביטוח; סיגל קליינשטרן - מנהלת תחום משאבי אנוש בחברה; ענת עופרי - מנהלת מעורבות חברתית בקבוצת מגדל; קלאודיה הראל-  מנהלת שותפויות ופיתוח משאבים באגודת הידידים, ונוספים.

המלגות שתחלק מגדל נועדו לתמוך בסטודנטים מצטיינים בשנת הכנה ובשנתיים הנדרשות להשלמת התואר השני. במסגרת תכנית "מחשבים עתיד" מגדל תקיים קשר רציף ומתמשך עם קבוצת מקבלי המלגה וכן מפגשים תקופתיים נושאי תוכן מקצועי, הדרכות, סיורים בחברה ובמחלקות האקטואריה ועוד.

רן עוז, מנכ"ל מגדל ביטוח, ציין כי "בשל המחסור באקטוארים שחווה הענף, בחרנו לקדם תכנית שתהווה הזדמנות להוביל שינוי משמעותי בענף ובמשק, לסייע בהכשרת דור חדש של אקטוארים, וכמובן להציע לחלקם הזדמנות לקריירה משמעותית בחברת הביטוח המובילה בישראל, המעסיקה למעלה מ-5,000 עובדים. מהלך זה, המתבצע במסגרת אסטרטגיית העשיה החברתית שלנו, מתחבר הן לעסקי הליבה שלנו והן לערכים אותם אנו מקדמים".

זורקים כובעים בזום
אירועי הסיום וקבלת התואר של כ-7000 בוגרות ובוגרי אוניברסיטת תל אביב מחזור 2020, צויינו השנה בטקס בוגרים שנערך באופן מקוון עקב הקורונה. במקביל, ארגון בוגרות ובוגרי אוניברסיטת תל אביב בראשותה של סיגלית בן חיון, יזם אף הוא, לראשונה, אירוע בוגרים חלופי, לכלל בוגרות ובוגרי מחזור 2020, שיתקיים היום (רביעי) ובמרכזו הופעה של הזמר עידן רייכל, גם הוא באונליין כמובן.

 לקראת האירוע, נערכו חזרות מול המצלמות, בלשכתו של נשיא אוניברסיטת תל אביב - פרופ' אריאל פורת, שבהן השתתף מנחה הערב ובוגר האוניברסיטה – השחקן, הקומיקאי ומנחה הטלוויזיה - דביר בנדק. המנחה עצמו הופתע והתרגש כאשר הנשיא פורת ובן חיון העניקו לו את הגלימה והעניבה המסורתיים, המסמלים יותר מכל את טקסי הבוגרים לא רק בישראל אלא בכל רחבי העולם.

 סיגלית בן חיון, דביר בנדק ואריאל פורת    (צילום: נאוה טרסי)
 סיגלית בן חיון, דביר בנדק ואריאל פורת   (צילום: נאוה טרסי)

 זינשטיין עולמית
הסרט "עד סוף העולם" שיצרה הבמאית זוכת האמי מאיה זינשטיין ("טהורה לעד"), נרכש לשידור ע"י רשת ה - BBC בבריטניה, ובמקביל ייצא להפצה קולנועית בארה"ב ואחריה ישודר ב- PBS, ערוץ הטלוויזיה האמריקאי הציבורי.  הסרט התיעודי שהופק ע"י המפיק זוכה האוסקר - ג'ון באטסק, אברהם (אייבי) טרואן, וזינשטיין עצמה, בתמיכת הקרן החדשה לקולנוע ולטלוויזיה, עלה לשידור בתאגיד השידור כאן 11 באוקטובר 2020. הסרט שחקר וחשף את הרומן הדתי-פוליטי-כלכלי של האוונגליסטים האמריקאים עם מדינת ישראל, עורר דיון ציבורי רב סביב ההשפעה האוונגליסטית על ישראל בתקופת שלטון נשיא ארה"ב - דונלד טראמפ. 

 הסרט כבר זכה להצלחה בינלאומית כשהוקרן בפסטיבל הקולנוע הדוקומנטרי הגדול בעולם IDFA  באמסטרדם, ונרכש לשידור במדינות נוספות, ובהן גרמניה, נורווגיה, אוסטרליה ושבדיה. 

מאיה זינשטיין (צילום: תומר אפלבאום)
מאיה זינשטיין (צילום: תומר אפלבאום)

רוזמרין היפה בסורוקה

 העוברים והשבים במרכז הרפואי סורוקה בבאר-שבע הופתעו השבוע כאשר מאסטרו ניר קברטי התיישב על פסנתר בלובי בית החולים ולידו התייצב הכנר הצעיר והמוכשר אסי מתתיאס. השניים, ניגנו קטע מתוך היצירה "רוזמרין היפה" מאת המלחין והכנר קרייזלר. 

 הדואט הקצר לכינור ולפסנתר שביצעו קברטי ומתתיאס בלובי היה חלק מצילומי קונצרט מחווה לצוות הרפואי בסורוקה כחלק מהסדרה המקוונת "מייד אין ב"ש" של הסינפונייטה הישראלית באר שבע. לצילומים הצטרפו גם פרופ' מוטי קליין - מנהל היחידה לטיפול נמרץ, ופרופ' ויקטור נובק - מנהל מחלקה פנימית שגם ניהל תקופה ארוכה את מחלקת הקורונה בבית החולים. שני הפרופסורים הם חובבי מוסיקה קלאסית מושבעים, וגם חלק מהוועד המנהל של התזמורת.

תפסו ג'וב

פרופ' רבקה כרמי, נשיאת אוניברסיטת בן-גוריון לשעבר, מונתה לדירקטורית בשותפות המו"פ (Infinity Medical (IMED להשקעה בחברות ברפואה דיגיטלית, הנסחרת בבורסה החל מתחילת החודש. 

פרופ' רבקה כרמי (צילום: דני מכליס)
פרופ' רבקה כרמי (צילום: דני מכליס)

 > פרופ' נגה קרונפלד-שור נבחרה לתפקיד המדענית הראשית של המשרד להגנת הסביבה. פרופ' קרונפלד-שור היא בעלת שם עולמי בתחום הסביבה והאקולוגיה. מחקריה עוסקים בהשפעת הסביבה על האדם ובעלי החיים, ובהם מחקרים בנושאים כמו התחממות גלובלית, זיהומים סביבתיים, שמירה על המגוון הביולוגי ועוד. באחרונה פרופ' קרונפלד-שור הייתה אחת משני המועמדים הסופיים לתפקיד רקטור אוניברסיטת תל-אביב.

נגה קרונפלד-שור (צילום: יעל צור)
נגה קרונפלד-שור (צילום: יעל צור)

> חברת ASPIRIT הנחשבת לאחת מהיבואניות המובילות בתחום האלכוהול והיין הודיעה על מינויו של סער גביש לתפקיד מנכ"ל החברה. לגביש ניסיון עשיר של 15 שנים בענף המשקאות במהלכן מילא מגוון רחב של תפקידים. במשך שנים ארוכות שימש גביש כמנהל המכירות בחיי הלילה של יבואנית המשקאות מ.אקרמן  ולאחר מכן הצטרף לתאגיד Edrington העולמי כמנהל המסחרי ושגריר המותג The Macallan בישראל. במסגרת התפקיד היה אחראי על מערך המכירות של המותג, בנייה והובלת האסטרטגיה השיווקית ועוד.

סער גביש (צילום: באדיבות חברת ASPIRIT)
סער גביש (צילום: באדיבות חברת ASPIRIT)

ערבות משפטית הדדית | עו"ד אביחי אסולין, עורך דין במשרד ליפא מאיר ושות'

עו''ד אביחי אסולין (צילום: אופיר אייב)
עו''ד אביחי אסולין (צילום: אופיר אייב)

 "משרדנו מייחס חשיבות עצומה לתרומה לקהילה ולסיוע לאוכלוסיות מוחלשות. לפיכך, וכחלק מהראיה החברתית וערכי התרומה לקהילה, משרדנו מעניק שירות משפטי, ללא תשלום, ללקוחות מעוטי יכולת ועמותות הפועלות בישראל. במסגרת זו, מטפל משרדנו בתיקי פרו-בונו בתחומים שונים, הכוללים ייצוג של מעוטי יכולת בפני ערכאות משפטיות.

 לאחרונה ייצג משרדנו (פרו-בונו) דייר מוגן, אשר הוגשה נגדו תביעה לפינוי דירת מגוריו, לצד תביעה כספית בסך של 134 אלף ש"ח. מדובר באדם מבוגר, ערירי, בעל אמצעים מוגבלים, שמשמעות קבלת התביעה הייתה הותרתו ללא קורת גג. משרדנו הגיש לבית המשפט כתב הגנה מטעם הדייר המוגן, וניהל משא-ומתן ממושך עם התובעים, בסופו הגיעו הצדדים להסכם פשרה, שלפיו יפנה הדייר את הדירה בתוך שנה, ויקבל פיצוי בסך של 725 אלף ש"ח. בית המשפט נתן תוקף של פסק-דין להסכם הפשרה, ובכך הגיעה התביעה לסיומה.

 כאשר סיפרנו לדייר המוגן על ההסדר שהצלחנו לגבש הוא התרגש מאוד, והודה לנו מעומק ליבו. מבחינתנו, מדובר בתיק בעל משמעות מיוחדת. המחשבה שאדם מבוגר היה עשוי למצוא את עצמו ברחוב היא מטרידה וקשה. אנו שמחים שהסיוע שלנו מנע זאת, ומלאים בתחושת סיפוק על כך שהצלחנו לגבש הסדר אשר יאפשר לו להמשיך לחיות בכבוד".