1. ביומו האחרון של נשיא ארצות הברית לשעבר דונלד טראמפ בבית הלבן, הכריזה בתו טיפאני על אירוסיה לבן זוגה - מייקל בולוס. טיפאני היא בתו של טראמפ מנישואיו למרלה טראמפ. מקורות מעבר לים מדווחים כי טבעת האירוסין שקיבלה טיפאני הייתה מושקעת במיוחד ובשווי של 1.2 מיליון דולרים, וכי החתן המיועד בולוס מגיע ממשפחה אמידה במיוחד.

2. חברת פלייטיקה - ענקית ה'גיימיניג', בראשות המנכ"ל רוברט אנטוקול, השלימה את ההנפקה והחלה להיסחר בשישי שעבר בנאסד"ק לפני שווי של 11 מיליארד דולר. בחברה ציינו את ציון הדרך החשוב בחיי החברה בגאווה גדולה, והעלו לעמוד הפייסבוק תמונות של המנכ"ל והעובדים על מסכי הענק בוול-סטריט. 

רוברט אנטוקול  (צילום: צילום מסך)
רוברט אנטוקול  (צילום: צילום מסך)

3. אשת העסקים והפילנטרופית שרי אריסון, הודיעה על מינוי בנה - דיויד אריסון, ליו"ר פעיל של חברת 'מודל עשיית הטוב'. אריסון עדכנה כי בנה, ששימש במהלך ארבע השנים האחרונות כמנכ"ל החברה, עשה דרך רבת שנים בעולם העסקי, עסק בחיבור שבין עסקים לערכים, ושהיא הכי גאה בו. 

שרי אריסון ודיויד אריסון  (צילום: צילום מסך פייסבוק)
שרי אריסון ודיויד אריסון  (צילום: צילום מסך פייסבוק)

4. במרכז לחדשנות ויזמות באוניברסיטה העברית - HUJI Innovate, התבשרו השבוע כי יקבלו תרומה כספית משמעותית בסך של 11.5 מיליון שקל מ'קרן אספר' הפילנתרופית (Asper Foundation) מקנדה וממשפחת אספר עצמה, שיחד תומכים במיזמים שדוגלים ביזמות וחדשנות ברחבי העולם. כספי המענק יסייעו ל-HUJI Innovate להרחיב את הפעילות מעבר לתמיכת המדינה.

כמו כן, בעזרת הכספים הללו ישיק המרכז את "פרס אספר לחדשנות" (בשווי של 35 אלף דולר) שיוענק מדי שנה, ויהיה ממוקד במיזמי 'אימפקט' העונים על מטרות הפיתוח של האו"ם SDG, אותם יובילו סטודנטים וחוקרים מתוך האוניברסיטה. בראש קרן אספר עומד לאונרד אספר, נשיאת הקרן היא גייל אספר, ונאמן הקרן הוא דויד אספר. את הקרן מייצג משפטית עו"ד ריצ'רד לייפסיק. 

גייל אספר, לאונרד אספר, דויד אספר וריצ'רד לייפסיק (צילום: Mark Fritzler)
גייל אספר, לאונרד אספר, דויד אספר וריצ'רד לייפסיק (צילום: Mark Fritzler)

5. הבנק הבינלאומי קיים בסוף השבוע שעבר אירוע 'און-ליין' לעובדים ולבני משפחותיהם, תחת הכותרת: "הבינלאומי LIVE - מבשלים ביחד".
השף אבי לוי - זוכה העונה השנייה של 'מאסטר שף', הוזמן להעביר בזום סדנת בישול שבה לקחו חלק כ-400 עובדים שבישלו ביחד את ארוחת השבת לאחר שקבלו מראש את רשימת המצרכים, שאלו שאלות, שיתפו בחוויות וצחקו ביחד. מנכ״לית הבנק - סמדר ברבר-צדיק, בירכה על המפגש המקוון שנועד לחבר ולחזק את תחושת המשפחתיות המאפיינת את הבנק גם בימים אלו של סגר וריחוק חברתי.

 סמדר ברבר-צדיק  (צילום: צילום מסך)
 סמדר ברבר-צדיק  (צילום: צילום מסך)

6. סמסו מזל טוב ליפעת ורוני אירני - מבעלי מותג האופנה 'פקטורי 54', שלפני מספר ימים הפכו הורים לשלושה ילדים, לאחר לידתו של בן זכר נוסף שהצטרף למשפחה.

רוני ויפעת אירני (צילום: אביב חופי)
רוני ויפעת אירני (צילום: אביב חופי)

7. מזל טוב גם לאיש העסקים צבי ימיני שחגג את יום הולדתו העגול בתקופה המורכבת ועדכן את חברי הפייסבוק שלו: "עם סיום חגיגות ה-70 אני רוצה להודות ליפתי, חברתי ,רעייתי היקרה איילת, ולילדיי האהובים והמוכשרים: יעל, מיכה, עדן ויואל על המאמץ התושייה והאהבה שהשקיעו בהפתעה מוחלטת, ביום הולדתי, בתחרות טניס שולחן, בנגינה של ילדיי, בהפקת ספר על חיי, באלבום תמונות שערכו ילדיי הגדולים, בבישול משותף בלתי נשכח ומסיבת קבלת שבת מרגשת ומושקעת בחיק המשפחה. המאמץ והתוצאה נגעו לליבי וריגשו אותי. באמת זכיתי. תודה וחיבוק גדול לכל מברכיי ולאהוביי".

צבי ואיילת ימיני (צילום: רפי דלויה)
צבי ואיילת ימיני (צילום: רפי דלויה)

8. חברת הביטוח מגדל, שתומכת מזה שנים בהשכלה הגבוהה בישראל, הודיעה כי תעניק מלגות בגובה 100,000 ₪ לסטודנטים מתוכנית האקטואריה של אוניברסיטת חיפה - היחידה בישראל המעניקה תואר אקדמי בתחום ומוכרת על ידי אגודות האקטוארים בארץ ובבריטניה. בנוסף, מגדל ביטוח תפתח את תוכנית "מחשבים עתיד" - הכוללת שיתוף פעולה אקדמי-מקצועי עם אוניברסיטת חיפה. רן עוז, מנכ"ל מגדל ביטוח, ציין כי "בשל המחסור באקטוארים שחווה הענף, בחרנו לקדם תכנית שתהווה הזדמנות להוביל שינוי משמעותי בענף ובמשק, לסייע בהכשרת דור חדש של אקטוארים, וכמובן להציע לחלקם הזדמנות לקריירה משמעותית בחברת הביטוח המובילה בישראל, המעסיקה למעלה מ-5,000 עובדים. מהלך זה, המתבצע במסגרת אסטרטגיית העשיה החברתית שלנו, מתחבר הן לעסקי הליבה שלנו והן לערכים אותם אנו מקדמים".

רן עוז  (צילום: פזית עוז)
רן עוז  (צילום: פזית עוז)

9. הסרט "עד סוף העולם" שיצרה הבמאית זוכת האמי מאיה זינשטיין ("טהורה לעד"), נרכש לשידור ע"י רשת ה - BBC בבריטניה, ובמקביל ייצא להפצה קולנועית בארה"ב ואחריה ישודר ב- PBS - ערוץ הטלוויזיה האמריקאי הציבורי. הסרט התיעודי הופק ע"י המפיק זוכה האוסקר - ג'ון באטסק, אברהם (אייבי) טרואן, וזינשטיין עצמה.

מאיה זינשטיין (צילום: תומר אפלבאום)
מאיה זינשטיין (צילום: תומר אפלבאום)