ישראל גל, ראש עיריית קריית אונו, חתם אתמול על היתר בנייה להקמת הקמפוס האקדמי, בהובלת מיזם נדל״ני משותף של קבוצת הנדל״ן תדהר והראל ביטוח ופיננסים שעתיד לקום במתחם MY ONO  בצומת סביון. הקריה האקדמית אונו, על שלוחותיה בבקעת אונו, תעבור לקמפוס החדש שיוקם ברובע העסקים, הבילוי והפנאי של קריית אונו, ותיהנה מקונספט חדשני, רב תחומי וייחודי במיקום מרכזי ונגיש. תהליך הרישוי ארך כ – 5 חודשים בלבד בזכות שיתוף פעולה יעיל בין הוועדה המקומית קריית אונו, האדריכל והיזם. הקריה החדשה תתחיל לפעול בתוך שנתיים מהיום. מעמד החתימה נערך בנוכחות גיל גבע, יו"ר קבוצת תדהר, קרן כליפה, מנהלת מחלקת הנכסים בהראל ביטוח ופיננסים ורנן הרטמן, מנכ"ל ומייסד הקריה האקדמית אונו.

ישראל גל, גיל גבע, קרן כליפה ורנן הרטמן (צילום: עיריית קריית אונו)
ישראל גל, גיל גבע, קרן כליפה ורנן הרטמן (צילום: עיריית קריית אונו)

בדש עם הפועל באר שבע

רשת 'מחסני חשמל' חתמה על הסכם חסות עם קבוצת הכדורגל של הפועל באר שבע. במסגרת החסות יופיע לוגו החברה על מכנסיי השחקנים במשחקים הרשמיים של המועדון במהלך השנה הקרובה. כמו כן, שני הגורמים ישתפו פעולה באירועים למען הקהילה, ותתקיים פעילות אל מול אוהדי הקבוצה ולקוחות הרשת. יורם בדש - מנכ"ל משותף ברשת מחסני חשמל אמר: "כולי תקווה שמדובר במערכת יחסים פורייה וארוכת טווח, שתאפשר לקבוצה להשיג את מטרותיה ותסייע לנו להגדיל את החשיפה בקרב הציבור בכלל ובקרב קהל אוהדי הספורט בפרט".

יורם בדש  (צילום: תמר מצפי)
יורם בדש  (צילום: תמר מצפי)

יוגב במסיק מגל
אורי יוגב - מנהל ענף הזית במועצת הצמחים, הגיע בראשון לבקר במסיק קיבוץ מגל, מיצרני שמן הזית המובילים בישראל - זו השנה השישית ברציפות. יוגב שמע מפיו של אורן הכסטר - מנכ"ל מסיק קיבוץ מגל, על עונת המסיק שהסתיימה לא מזמן, על השמנים שיוצרו השנה, ועל התוכניות העתידיות. 

אורן הכסטר ואורי יוגב  (צילום: שרון גולן)
אורן הכסטר ואורי יוגב  (צילום: שרון גולן)

קריאה אינטראקטיבית
הסטרט-אפ הישראלי InceptionXR   זכה בסוף השבוע  במקום השלישי בגמר הבינלאומי של תחרות האד-טק היוקרתית GESAwards  כאשר התמודד מול עוד 18 סטרטאפים מרחבי העולם כולם מתחום החינוך והלמידה. החברה נוסדה בשנת 2016 על ידי היזמים בני ארבל - המנכ"ל, דנה פורטר ואפי ויזן - מנהל הקריאייטיב, ופועלת בתמיכת MindCET - חממת החדשנות של המרכז לטכנולוגיה חינוכית. InceptionXR, מעודדת קריאה בקרב ילדים צעירים על ידי שילוב טכנולוגיות AR ו- 3D, המעניקות חיים לסיפור ולדמויות ומאפשרות לייצר אינטראקציה עימם, ובכך להעשיר את חוויית הקריאה שהן מציעות ולייצר חוויה משחקית ומעורבות של הילדים.

דנה פורטר  (צילום: ימי והן)
דנה פורטר  (צילום: ימי והן)

נשות הטכנולוגיה על הבמה

ארגון Women On Stage  אשר  הוקם במטרה לתקן את חוסר האיזון המגדרי הקיים בין גברים ונשים דוברים על במות טכנולוגיות ברחבי העולם, יקיים בחודש הבא כנס ראשון. הכנס ישודר אונליין לקהילות הריאקטור - האב הטכנולוגי לקהילות המפתחים של מיקרוסופט בתל-אביב, לונדון, אוסטרליה, ניו-יורק ובעוד אתרים ברחבי העולם. המרצות בכנס הן כולן בוגרות האקדמיה של Women on Stage ומגיעות מחברות מובילות במשק כמו אפל, אמזון, גוגל, וויקס, אינטל, צ'ק פוינט, נייס, אפספלייר ועוד. 

 עדי שטיין, מנהלת תוכניות קשרי מפתחים של המזרח התיכון ואפריקה במיקרוסופט, מסרה: "ככל שהטכנולוגיה משתלבת יותר בחברה שלנו ויוצרת פרדיגמה חדשה, עלינו להיות מוכוונים לגבי הכלה וייצוג מגוון באקו-סיסטם. אנו רוצים להיות שם כדי לעודד ולתמוך בקהלים מגוונים, לפתח ולהצמיח את הקריירה שלהם בתחום הטכנולוגיה, וכן לייצר יותר מודלים של נשים לחיקוי."

עדי שטיין  (צילום: יחצ)
עדי שטיין  (צילום: יחצ)

יאללה מבלים

קבוצת "שכולו טוב" דואגת שאנשים עם מוגבלויות, יעבירו את תקופת הסגר באופן המהנה ביותר האפשרי. פעילי הקבוצה חילקו מעל ל-120 חבילות של "יאללה מבלים" - מיזם הפנאי והחברה של הקבוצה, בשיתוף עם מחלקת שיקום באגף בריאות הנפש במשרד הבריאות. החבילות הועברו להוסטלים שונים בכל רחבי הארץ, בהם מתגוררים אנשים עם מוגבלות. החבילות כוללות משחקי קופסה, מארזי צביעה, חוברות, מטקות, דלגיות, קליעה למטרה ועוד.

ערבות הדדית | עו"ד קרן שביט שטייף , מומחית ברגולציה מסחרית ובהשקעות חברתיות במשרד SESB  (שטייף, עברון, סידס ושות') 

עו''ד קרן שביט שטייף (צילום: אופיר שטייף)
עו''ד קרן שביט שטייף (צילום: אופיר שטייף)

את עמותת 'פעימת הלב' אני מלווה מהקמתה בקיץ האחרון לאור המצוקה אליה נקלעו אלפי עובדי תעשיית התרבות והאירועים אשר מצאו את עצמם ללא פרנסה מחודש מרץ 2020. נוכח האתגרים עמם ראיתי שמתמודדים  בין היתר חבריי מתחומי ההפקה, הצילום והתיאטרון, ואף בני משפחתי הקרובה מתחום הקולנוע, נעניתי בטבעיות לפנייתו של מפיק האירועים אלירן ברדוגו, לסייע לו ולקולגות שעמו: מאיה פוגל, גיא בסר, איילת שוורץ ולינדה אביטן, בהקמת עמותת פעימת הלב שכל  פועלה בימים אלה הוא סיוע לעובדי תעשיית התרבות והאירועים. המסירות של מייסדי העמותה ויוזמי הקמתה, מתנדביה הרבים ותורמיה הנדיבים, לצד הסיפורים הקשים של קבוצת אוכלוסייה שלמה שנותרת מדממת לצד הדרך וכורעת תחת מגבלות התקופה, אינם יכולים להשאיר אף אחד אדיש.  ליווי העמותה כולל יצירת מערך ארגוני ועמידה בסטנדרטים קפדנים של עשייה מהסוג שמרבית חבריה לא היה מורגל בה, וכן סיוע לעמותה לגייס כספים ותרומות באופנים שונים תוך מקסום התועלת מהם, למרות גילה הצעיר של העמותה.       

צילום אופיר שטייף