אירוע הפתיחה החגיגי של 'שבוע החלל' התקיים השבוע במשדר דיגיטלי מיוחד היישר ממוזיאון המדע בירושלים. באירוע נכחו: שר החינוך - יואב גלנט, מנכ"לית משרד המדע והטכנולוגיה -שי-לי שפיגלמן, כפיר דמרי - מייסד עמותת SPACEIL שעתידה לשלוח את החללית השנייה "בראשית 2" לירח, איתן סטיבה - האסטרונאוט הישראלי השני, ג'סיקה מאייר - אסטרונאוטית נאס"א ששהתה בתחנת החלל הבינלאומית ותשתתף בפרוייקט 'ארטמיס' שינחית את האישה הראשונה על הירח, ונציגים נוספים ממשרד המדע והטכנולוגיה וממשרד החינוך.  האירוע התקיים במתכונת דיגיטלית לאור מגבלות הקורונה, ובעקבותיו נפתחו לקהל הרחב מגוון פעילויות הנוגעות לשבוע החלל הישראלי, בחינם ולכל המשפחה.  

עדר לכהונה נוספת
בישיבת הועד המנהל של עמותת ביה"ס הגבוה למוסיקה 'רימון', נבחר השבוע, פה אחד, נשיא רימון - יהודה עדר, לתקופת כהונה נוספת בת ארבע שנים. יו"ר הועד המנהל הוא איש העסקים והפילנטרופ - אודי אנג'ל, וחברים בו מייסדי רימון, ואנשי עסקים. עדר עצמו ייסד את רימון ב-1985 יחד עם הרי ליפשיץ, אורלי סלע, עמיקם קימלמן, גורי אגמון, גיל דור, אילן מוכיח ואחרים. מאז, הפך מוסד ההוראה למוסיקה עכשווית הממוקם ברמת-השרון, למקור משיכה לסטודנטים השואפים ללמוד מוסיקה ול"נכס צאן ברזל" בעולם התרבות והמוסיקה בישראל.

כמות הסטודנטים ברימון צומחת מדי שנה וכיום כאלף סטודנטים לומדים בו את כל מקצועות וסגנונות המוסיקה, טכנולוגיה והפקה מוסיקלית, במסגרת התוכניות לתואר ראשון, ובשילוב עם מוסדות אקדמיים בארץ ובחו"ל. 

יהודה עדר (צילום: צילום פרטי)
יהודה עדר (צילום: צילום פרטי)

אורבך על הסט

 Avis - חברת הרכב מקבוצת UMI, יוצאת בקמפיין חדש, תחת השם "אל תקנה- תתחדש", שמציע רכב חדש בעסקת ליסיניג פרטי.  מי שמככבת בקמפיין היא דמותו-בובתו של רד אורבך, מהלהקה 'רד בנד'. מדובר בקמפיין הרכב הראשון אותו מבצע רד והוא גם היה שותף לכתיבת הלחן והטקסט. על סט הצילומים לקמפיין נכחו: הילה קוניק-שחף - ראש אגף שיווק קבוצת UMI, ושי ירון – סמנכ"ל ליסיניג והשכרה ב- AVIS.

שי ירון, רד אורבך, והילה קוניק-שחף (צילום: מרקט מאסטר)
שי ירון, רד אורבך, והילה קוניק-שחף (צילום: מרקט מאסטר)

שגרירי האיחוד זוכרים
שגרירי מדינות האיחוד האירופי מציינים השנה את יום הזיכרון הבינלאומי לשואה החל ב-27 בינואר, בהצטרפות לקמפיין ‎ #WeRemember של הקונגרס היהודי העולמי. במהלך שנת 2021 מתכוונת הנציבות האירופית לאמץ את התכנית האסטרטגית המקיפה הראשונה שלה למאבק באנטישמיות‎ .לאחרונה הושק פרויקט חדש, במסגרת יוזמת בתי הקברות היהודיים, שבה תומך האיחוד, שיכלול תוכנית אירועים חינוכיים ופעילויות ממוקדות עם בתי ספר וקהילות. כמו כן, האיחוד משקיע כ -35 מיליון ש"ח בתשתית חקר השואה, שתכליתה להרחיב את הארכיונים הרלוונטיים ולהעמיק את יכולות המחקר.

שגרירי האיחוד זוכרים (צילום: צילום מסך)
שגרירי האיחוד זוכרים (צילום: צילום מסך)

מייק חדשני
בשלישי בבוקר נערך אירוע השקה מטעמה של חברת  "דרמלוג'יקה", בהובלת יריב מייק - מנכ"ל דרמלוג'יקה ישראל. בהשקה שנערכה באופן מקוון הוצג הפיתוח הטכנולוגי הייחודי של החברה: סרום קונטור חדשני להידוק ומיצוק עור הצוואר והמחשוף, המשלב אפליקטור וגלגלת מתכתית לעיסוי העור. המשתתפות באירוע התבקשו להכין את עצמן למתיחות ולתרגול מעשי בהנחיית מי-רן מנקס, שבנוסף להיותה שחקנית ודוגמנית, היא מדריכת יוגה מוסמכת. הסיבה לתרגול הלא שגרתי – היא שאחת הסיבות להזדקנות עור הצוואר, קשורה בפעילות שריר הצוואר. 

יריב מייק (צילום: עדי מייק)
יריב מייק (צילום: עדי מייק)

רז לעצמאים 
 מועדון העצמאים ALLCLUB בהובלתה של אתי רז-  המייסדת והמנכ"לית, מקיים מדי יום רביעי מפגשים מקוונים, למען ציבור העצמאים, במטרה להעניק להם ידע וכלים באמצעות הרצאות ללא תשלום. בין המרצים המשתתפים בפרויקט: פיני גרשון, ירדן ג'רבי, ירון גינדי, ופרופ' ירון זליכה, שנרתמו לסייע בעזרת הידע והניסיון שלהם לבעלי עסקים עצמאים. בנוסף, המועדון מעניק לחברים סיוע עסקי ומשפטי, ואף מציע כרטיס אשראי ייעודי רק לעצמאים, ללא עלות , בשיתוף  MAX, שמאפשר פריסת תשלומים לרשויות, הנחות והטבות, וזאת כדי להוזיל עבורם את סל הצריכה.

פיני גרשון ואתי רז (צילום: פרטי)
פיני גרשון ואתי רז (צילום: פרטי)

 ערבות הדדית | עו"ד חיות גרינברג, המתמחה בניהול משברים, הבראת חברות וחדלות פירעון

עו''ד חיות גרינברג (צילום: שני נחמיאס)
עו''ד חיות גרינברג (צילום: שני נחמיאס)

"משרדי מלווה עסקים שנקלעו לקשיים. לא מעט בעלי עסקים זקוקים לסיוע, במיוחד בתקופת הקורונה שחרצה את גורלם. לחלק מהעסקים היו תסמיני מחלה עוד לפני הקורונה, אך המגפה המיתה אותם. לפני כשנה פנו אליי זוג, שלבעל יש עסק שעוד מלפני הקורונה היה במצב כלכלי גרוע והמלצתי לו לשקול אפשרות לשיקום העסק. במקביל הומלץ לאישה להימנע מלקיחת התחייבויות אישיות לטובת העסק ושמירה על הנכסים שברשותם. לצערי הבעל המשיך באותה דרך ולקח הלוואות נוספות.

 לאחרונה התברר כי מצבם הפיננסי החמיר ומשבר הקורונה הוביל להתדרדרותו הממשית של העסק. הם מכרו את שתי הדירות שבבעלותם, הבעל לקח הלוואות בשוק אפור והחתים אותה כערבה. בנוסף, התברר שהבעל נוהג באלימות כלכלית קשה כלפי האישה. התגייסתי במאבק השחרור של האישה מהחובות פרו-בונו,  ובנוסף, תגויס עבורה עורכת דין לדיני משפחה שתסייע בהתמודדות מול הבעל".