אגף התרבות והתיירות של אבו דאבי, בשיתוף חברת ההפקות אימג'ן-ניישן , ציינו בסוף השבוע האחרון שיתוף פעולה ראשון והיסטורי בין המדינות, באירוע הקולנוע השנתי הפופולארי של אבו דאבי - "קולנוע אל קטארה", המציג מדי שנה תכנית של סרטים ערביים ובינלאומיים. השנה, לראשונה, הוקדשה תכנית האירוע, לסרטים מישראל ומאיחוד האמירויות. הסרטים הישראלים שהוקרנו הם של בוגרי בית הספר לקולנוע סם שפיגל: "מבורכת" של פראג בנבניסטי; "תמונת משפחתי בשנתי הי"ג" של אמרי דקל-קדוש; "לו רק היית יודעת" של עינת גולן; ו"נדנדה" של שאדי חביב-אללה. 

 מנכ"לית קרן הקולנוע הישראלי - ליסה שילוח-עוזרד, ודנה בלנקשטיין-כהן - מנהלת סם שפיגל-ביה"ס ליצירה קולנועית, התרגשו שתיהן מהסנונית הראשונה  של מפגש בין יוצרים ישראלים ליוצרים מאיחוד האמירויות, ומקירוב הלבבות, המייצר הזדמנויות עבור תעשיית הקולנוע של שתי המדינות ומחבר בין תרבויות ובני אדם. 

ליסה שילוח-עוזרד (צילום: יוסי צבקר)
ליסה שילוח-עוזרד (צילום: יוסי צבקר)

ההישג של רודרמן
קרן משפחת רודרמן - הקרן הישראלית-אמריקנית הפועלת לשילוב אנשים עם מוגבלות בחברה, הודיעה כי בעקבות פנייתה, החליטה ענקית המדיה והבידור - NBCUniversal לאפשר מעתה לשחקנים עם מוגבלות, להשתתף באודישנים להפקות התוכן שלה. המהלך הוא, בין היתר, תוצאה של קמפיין שמקדמת קרן משפחת רודרמן בשנים האחרונות, להגדלת ייצוג של שחקנים עם מוגבלות בקולנוע ובטלוויזיה וליצירת שוויון הזדמנויות לאנשים עם מוגבלויות בתעשיית הבידור.  

נשיא קרן משפחת רודרמן - ג'יי רודרמן, שהוביל את המהלך, אמר: "אנו מברכים על החלטת NBCUniversal לאמץ את קריאתנו וללהק אנשים עם מוגבלות להפקותיה. אנו מקווים כי העובדה שגוף כה משמעותי יוצא במהלך נועז שכזה, תפתח פתח לגורמים נוספים בתעשייה להצטרף אלינו במאמץ לספק הזדמנויות לאנשים עם מוגבלות בתעשיית הבידור".

ג'יי רודרמן  (צילום: פיני סילוק)
ג'יי רודרמן  (צילום: פיני סילוק)

גבאי מסייר

ביום חמישי האחרון, במסגרת סיור שערך במרפאות מחוז צפון, הגיע אייל גבאי - יו״ר דירקטוריון קופת חולים מאוחדת, לביקור במרפאת הקופה "פסגות ים" שבקרית ים.

מדובר במרפאה הגדולה ביותר של 'מאוחדת' בקריות. מי שהצטרף לגבאי היה ראש העיר קרית ים - דוד אבן צור, שהדגיש את שיתוף הפעולה שמקיימת המרפאה עם העירייה, ואת תרומתה למען תושבי העיר. את פניהם של אייל גבאי ושל דוד אבן צור קיבלו מנהלי מחוז צפון במאוחדת, ומנהלת המרפאת דריה קליצוק.

 דוד אבן צור, דריה קליצוק ואייל גבאי (צילום: אורי דרור)
 דוד אבן צור, דריה קליצוק ואייל גבאי (צילום: אורי דרור)

מיטאפ חוצה יבשות 

נתב"ג אמנם סגור, אבל חברת "וויקס" (WIX) בראשות הנשיא  ניר זוהר, החליטה שזה לא מה שיהרוס לה את קיומו של אירוע מיט-אפ גלובלי, עבור משתמשי החברה מעשר מדינות שונות שנערך בשמונה שפות, ועסק במתן כלים לשיווק וניהול העסק. במשך יום שלם, הפך אחד ממבני החברה בנמל תל אביב, למרכז תקשורת, ממנו שודר תוכן הכנס ליותר מ-9,000 משתמשים מספרד, איטליה, צרפת, גרמניה, בריטניה, ארצות הברית, יפן, קוריאה, מקסיקו וברזיל, בשפתם.

ניר זוהר (צילום: אלן צצקין)
ניר זוהר (צילום: אלן צצקין)

נינג׳ה במתנ"סים
בשבוע  הקרוב ייטלו אלפי ילדים וילדות מכל רחבי הארץ, חלק, בפרויקט מיוחד של מחלקות הספורט והפיתוח הכלכלי של החברה הארצית למתנ"סים, בשיתוף עם מנהלי ומנהלות מחלקות הספורט במתנ"סים. במסגרת הפעילות האמורה, שתיערך תחת הכותרת ״משפחות של אלופים״ ובחסות חברת תלמה, הילדים והילדות וגם ההורים, ישתתפו בסדרת אימונים, ובהרצאות מיוחדות לכל המשפחה, בהובלת נבחרת הספורטאים של 'נינג׳ה ישראל' וביניהם גיל מרנץ - זוכה העונה השנייה; אלכס חזנוב - זוכה גביע העולם בטיפוס; וזוכה העונה הראשונה של התכנית - יובל שמלא.

 יובל שמלא  (צילום: סוכנות רפי עגיב)
 יובל שמלא  (צילום: סוכנות רפי עגיב)

ערבות הדדית משפטית | עו"ד יואב כספי, שותף במשרד AYR – עמר רייטר ז'אן שוכטוביץ ושות'

עו''ד יואב כספי (צילום: אופיר אייב)
עו''ד יואב כספי (צילום: אופיר אייב)

"אנו מאמינים ברעיון ובערך "שכר מצווה", עשייה למען החברה באופן שוטף. המיקוד שלנו הוא בסיוע לעמותות שאנו מכירים אישית ומעריכים, על מנת שיוכלו לעמוד בכללים המשפטיים הנדרשים מעמותות, ייהנו מייצוג הולם מול מוסדות המדינה וספקים שונים, ומליווי משפטי שוטף בנושאי פרטיות, חוזים, דיני עבודה, ניהול תרומות ועוד. לעשייתם של השותפים ועורכי הדין נלווה קשר אישי, השתתפות בפעילויות העמותות בשטח, ונכונות לייעץ בהיבטים עסקיים ולא-עסקיים (למשל תוכניות עבודה והגשמת מטרות).

 אחד הארגונים המשמעותיים שלו אנו מסייעים הוא "למענכם" בראשות הרב יוסי ערבליך. העמותה ממלאת צורך ייחודי, והוא התאמת הרופא/ה המתאימ/ה ביותר לאנשים הסובלים ממחלות או מצבים רפואיים מורכבים (מבלי שיידרשו לעבור מסכת מפרכת של הפניות וטרטורים). הארגון הרכיב מאגר של עשרות יועצים - מבכירי הרופאים בארץ, שבהתנדבות, תוך זמן קצר מקבלת כל פנייה, מדריכים את הפונים באופני הטיפול, מציגים בפניהם את הגישות הטיפוליות החדשניות ביותר, מפנים אותם למומחים הרלוונטיים, וממשיכים בליווי, סיוע ומעקב".