יוחנן לוקר - יו״ר שירותי בריאות כללית, הגיע לביקור בירוחם. במסגרת הביקור סייר לוקר במתחם החיסונים שהוקם בעיירה הדרומית וקיבל סקירה על נתוני ההתחסנות, ובעיקר על מבצע חיסון מרותקי הבית. כמו כן נפגש לוקר עם ראשת המועצה המקומית - טל אוחנה, לשיחה על שיתופי פעולה אסטרטגיים בהקשרים של חדשנות ורפואה מרחוק. אחד הנושאים המרכזיים שעלו בפגישה היה יוזמת הקמתו של מפעל חיסונים - הראשון מסוגו בישראל, אותו מקדמת אוחנה בשנה וחצי האחרונות, בשותפות עם חברת Perrigo ואוניברסיטת בן גוריון. לאחרונה, ובצל מצב התחלואה המתמשך בארץ, נעשתה פנייה לחברת פייזר העולמית להקים תשתית ייצור מקומית של חיסונים, הנשענת על הטכנולוגיה של פייזר ויכולות הייצור והשיווק הבינלאומי של חברת פריגו, המעסיקה כיום כ-600 עובדים בירוחם, מתוכם, מאה חוקרים בכירים. זאת, לצד מרכז פיתוח וחדשנות שיוקם במקום בהובלת אוניברסיטת בן גוריון. חברת פריגו כבר איתרה מקום ייעודי, בשטח המפעל שלה, שלאחר התאמות ניתן להתחיל בו תהליכי ייצור תוך זמן קצר.

אופטיקנה נותנת

אלרועי תורג'מן - מנכ"ל רשת 'אופטיקנה'; מירב צ'פני-רז - המשנה למנכ"ל; ירון עמיר - סמנכ"ל השיווק; ענבל זילברברג סמנכ"ל הכספים, ובכירים נוספים במטה חברת האופטיקה, פתחו את השבוע בסימן יום התנדבות, במרכז הלוגיסטי של ארגון 'לתת'. יחד עם מנכ"ל ארגון 'לתת' - ערן וינטרוב, ואנשי הארגון, ארזו בכירי 'אופטיקנה' חבילות תרומה, אשר כללו הפעם גם 1,500 זוגות משקפיים , ושוברים לבדיקות ראייה עבור קשישים וילדים שידם אינה משגת. הרשת הודיעה כי תעמיד לרשות העמותה מענה למאות הילדים הנזקקים לתיקון ראייה, באמצעות האופטומטריסטים המוסמכים, וזאת ללא שום עלות.

אלרועי תורג'מן וערן וינטרוב (צילום: יח''צ)
אלרועי תורג'מן וערן וינטרוב (צילום: יח''צ)

רוח טובה בירכא

ראש המועצה הממונה ביישוב ירכא - אלי רגב, חילק השבוע לתלמידי היישוב 120 'טאבלטים' שנתרמו ע"י עמותת 'רוח טובה' מקבוצת שרי אריסון. הטאבלטים נמסרו לתלמידי כיתוב א' עד כיתה יב' לאחר שנתרמו למועצת ירכא, במסגרת המעורבות החברתית של עמותת 'רוח טובה' - וזאת במטרה לסייע לתלמידים הלומדים מרחוק.

עידן הקורונה מחייב כידוע, לימודים מרחוק, ומצריך מספר טאבלטים בכל בית, כדי לשמר את יכולת הלימוד והבנת החומר גם בשנת הלימודים הנוכחית שבה מרבית הלימודים נעשים באופן מקוון. הטאבלטים אמורים לסייע לתלמידים להשתתף בכל תוכניות הלימודים ללא מגבלה של העדר מחשב זמין בבית.

אלי רגב  (צילום: באדיבות מועצת ירכא)
אלי רגב  (צילום: באדיבות מועצת ירכא)

גורן והתורמים 
חברת ניהול האנרגיה הבינ"ל Eaton, בראשות המנכ"ל אופיר גורן, יצאה במבצע סוף שנה, אליו רתמה גם את לקוחותיה. החברה התחייבה לתרום אחוז מסוים מכל עסקה שהיא עושה לעמותות ברחבי הארץ, לפי בחירת הלקוח שחתם. החודש הסתיים המבצע והחברה הצליחה לתרום כ-20,000 שקלים למגוון עמותות. אחד הלקוחות ביקש אף לתרום את החלק מהעסקה שלו לבית אבות בירושלים והחברה רכשה עבור דיירי בית האבות שמיכות מחממות לחורף.

אופיר גורן (צילום: ניב קנטור)
אופיר גורן (צילום: ניב קנטור)

תפסו ג'וב

 >התעשיין רן טוטנאור מונה ליו"ר מועצת התעשיינים בהתאחדות התעשיינים, ויפעל להתוויית עתידה של ההתאחדות והתעשייה הישראלית וניהול אתגריה השונים, ביחד עם חברי המועצה.

התפקיד הבכיר כיו"ר המועצה, מגיע אחרי כ- 30  שנה בהם טוטנאור פעיל מאוד בהתאחדות התעשיינים בתפקידי מפתח שונים כגון יו"ר איגוד המתכת חשמל ותשתית, יו"ר מרחב ירושלים, יו"ר דור ההמשך, יו"ר ועדת עבודה ועוד. כמו כן, בנוסף לתפקידו כיו"ר המועצה, טוטנאור ימשיך  לכהן כיו"ר פורום המנכ"לים בהתאחדות התעשיינים וכן כחבר בהנהלות רבות.

רן טוטנאור (צילום: יח״צ התאחדות התעשיינים)
רן טוטנאור (צילום: יח״צ התאחדות התעשיינים)

>חברת סינאל, אחת מקבוצות המחשוב הארגוני המובילות בישראל בשליטת משפחת בוגנים, דיווחה על מינויו של רו"ח יהלי שפי ליו"ר דריקטוריון החברה.

יהלי שפי  (צילום: יח''צ)
יהלי שפי  (צילום: יח''צ)

בכירים מתחסנים | תמיר גילת, יו״ר הקרן לחקר הסרטן בישראל - ICRF 

תמיר גילת (צילום: פרטי)
תמיר גילת (צילום: פרטי)

"ההתמודדות עם נגיף הקורונה מהווה אחריות חברתית של כולנו. כל מי שיכול להתחסן אנא עשו זאת. במקביל עלינו להקפיד הקפדת יתר ולשמור ביתר שאת בשבועות הקרובים על הנחיות ההתמודדות הציבוריות ובפרט על חבישת מסכה, נטילת ידיים ואי התגודדות חברתית. לכל אחד ואחת מאיתנו יש בני משפחה, מכרים וחברים קרובים החולים בסרטן או נמצאים בקבוצות סיכון אחרות. לכל אחת ואחד מאיתנו יש אדם קרוב ואהוב, שהימנעות מחיסון ומשמירה על כללי הזהירות האחרים מעמידים את חייו בסכנה מיידית. כל אחת ואחד מאיתנו מצווה להתבונן לעצמו בעיניים במראה בכל בוקר ולהבין שהוא מחויב לשמור על עצמו, על אהוביו וקרוביו ושיש לכל אחת ואחד מאיתנו אחריות וערבות הדדית לשמירה זה על זו.

חשבו על ההזדמנות הקסומה ועל הפלאים שעולם המחקר לא מפסיק לחולל עבורנו. בואו ננצל את ההזדמנות ולא נוותר על החיסון. לא ירחק היום בו נוכל להתחסן גם למניעה או לטיפול בסוגי סרטן שונים. זו אחריות חברתית של כולנו לתמוך בחוקרי הסרטן שלנו ולהפוך את הסרטן למחלה כרונית ואולי בעתיד אף למגרה. הקרן לחקר הסרטן בישראל ICRF - חוקרים לחיים.  למעננו, למען ילדנו ולמען הדורות הבאים".