1. בעוד מערכת הבחירות בעיצומה, הסופרת ליהיא לפיד, רעייתו של יו"ר יש עתיד, הכריזה בהתרגשות ברשתות החברתיות על צאת ספרה החדש "זרות": "ריח של ספר חדש. הכי מרגש. שלוש עשרה שנים עברו מאז שיצא לי ספר. ספר ממש. רומן. שש שנים של כתיבה שבמהלכם חייתי עוד חיים. מקבילים. ובחיי הנוספים בחורה צעירה ואישה זקנה, שתי זרות, נפגשות בנסיבות מוזרות. הן צריכות זו את זו. חייבות. מבעד מסך של הסתרות ושקרים מתגלה אמת חזקה על הצורך באהבה וקשר.

דווקא עכשיו, דווקא אחרי שנה של קורונה, כשהזקנים כאבו בדידות חסרת רחמים והצעירים איבדו את היחד שלהם וננטשו מול המסך, זה סיפור קטן על קשר. על בית. ועל אהבה. על מה שחשוב בחיים. מ ת ר ג ש ת".

ליהיא לפיד (צילום: פייסבוק)
ליהיא לפיד (צילום: פייסבוק)

2. המיליארדר הפילנטרופ ביל גייטס שיתף ברשתות החברתיות: "כשם שמלחמת העולם השנייה הייתה האירוע המכונן עבור דור הוריי, מגפת ה- COVID-19 תגדיר את הדורות החיים בה כרגע. במכתב השנתי החדש שלנו, מלינדה (רעייתו של גייטס – מ.ג.) ואני מדברים על האופן שבו אנו מקווים שהניסיון שכולנו חווינו בשנה האחרונה, יוביל לשינוי ארוך טווח באופן שבו אנשים חושבים על בריאות עולמית"

מלינדה וביל גייטס (צילום: רויטרס)
מלינדה וביל גייטס (צילום: רויטרס)

3. חברת הטכנולוגיה 'קאטו נטוורקס' העוסקת בייצור פתרון משולב של רשת ארגונית בענן ואבטחת סייבר, השייכת ליזם שלמה קרמר - מבעלי צ'ק פוינט, קיימה מפגש מצולם מקוון חוצה יבשות, תחת הכותרת "Cato Zooming in to 2021". אמן החושים ליאור סושרד הופקד על הצד הבידורי של האירוע.

שלמה קרמר (צילום: ניצן גור)
שלמה קרמר (צילום: ניצן גור)

4. רבים רבים מעובדי חברת 'מייקרוסופט' בישראל, הם אמנם בעלי תארים אקדמאים, אבל בחברה החליטו לצ'פר אותם בקורס לא פחות חשוב, שלא נלמד באקדמיה - קורס אמנות האירוח. את הקורס המקוון העבירו המסעדנית ואושיית הקולינריה רותי ברודו והשף גיא פולק.

רותי ברודו (צילום: רפי דלויה, יח''צ)
רותי ברודו (צילום: רפי דלויה, יח''צ)

5. שאול שני הצטרף כיושב ראש לקרן רש"י, הפועלת לצמצום הפערים החברתיים ולקידום מוביליות חברתית בישראל. מינויו של שאול שני - מאנשי העסקים המובילים בישראל, מהווה המשך טבעי לקשר רב השנים שלו עם יזמי הקרן - בני משפחת לוואן. פעילות קרן רש"י אינה זרה לשני שלאורך השנים היה מעורב בתוכניות שהיא מפעילה לחיזוק הפריפריה הגיאוגרפית והחברתית בישראל. דבר היו"ר החדש: "הצטרפותי לקרן רש"י מהווה עבורי סגירת מעגל בתחום הפילנתרופי והחברתי. אני שמח וגאה להיות חלק ממפעל חיים שייסד שותפי גוסטב לוואן ז"ל. מזה עשרות שנים אני מלווה את  קרן רש"י בפעילותה הרחבה והמקיפה אותה היא מובילה יחד עם עמותותיה, להגשמת חזונה לצמצום פערים חברתיים ומתן שוויון הזדמנויות אמיתי לכל אזרחי המדינה. מדובר במשימה שכיום היא רלוונטית מאי פעם, על רקע המשבר החברתי והכלכלי שפוקד את החברה הישראלית. לכן היה זה אך טבעי מבחינתי לקחת על עצמי את התפקיד בארגון החברתי המשפיע והמשמעותי ביותר בישראל".

שאול שני (צילום: ארכיון)
שאול שני (צילום: ארכיון)

6. אגף התרבות והתיירות של אבו דאבי, בשיתוף חברת ההפקות אימג'ן-ניישן , ציינו בסוף השבוע שעבר שיתוף פעולה ראשון והיסטורי בין המדינות, באירוע הקולנוע השנתי הפופולארי של אבו דאבי - "קולנוע אל קטארה", המציג מדי שנה תכנית של סרטים ערביים ובינלאומיים. השנה, לראשונה, הוקדשה תכנית האירוע, לסרטים מישראל ומאיחוד האמירויות. הסרטים הישראלים שהוקרנו הם של בוגרי בית הספר לקולנוע סם שפיגל: "מבורכת" של פראג בנבניסטי; "תמונת משפחתי בשנתי הי"ג" של אמרי דקל-קדוש; "לו רק היית יודעת" של עינת גולן; ו"נדנדה" של שאדי חביב-אללה. 

מנכ"לית קרן הקולנוע הישראלי - ליסה שילוח-עוזרד, ודנה בלנקשטיין-כהן - מנהלת סם שפיגל-ביה"ס ליצירה קולנועית, התרגשו שתיהן מהסנונית הראשונה  של מפגש בין יוצרים ישראלים ליוצרים מאיחוד האמירויות, ומקירוב הלבבות, המייצר הזדמנויות עבור תעשיית הקולנוע של שתי המדינות ומחבר בין תרבויות ובני אדם. 

דנה בלנקשטיין-כהן (צילום: אייל נבו)
דנה בלנקשטיין-כהן (צילום: אייל נבו)

ליסה שילוח-עוזרד (צילום: יוסי צבקר)
ליסה שילוח-עוזרד (צילום: יוסי צבקר)

7. רון עומר יוצר הסרט "גשם בעיניים", המספר את סיפור חייה של אימו - הסופרת דבורה עומר, עדכן שהסרט מתחיל את הסיבוב הבינלאומי שלו בפסטיבל הסרטים היהודי הגדול של אטלנטה, ומשם ימשיך לבוסטון ולפילדלפיה.

8. קרן משפחת רודרמן - הקרן הישראלית-אמריקנית הפועלת לשילוב אנשים עם מוגבלות בחברה, הודיעה כי בעקבות פנייתה, החליטה ענקית המדיה והבידור - NBCUniversal לאפשר מעתה לשחקנים עם מוגבלות, להשתתף באודישנים להפקות התוכן שלה. המהלך הוא, בין היתר, תוצאה של קמפיין שמקדמת קרן משפחת רודרמן בשנים האחרונות, להגדלת ייצוג של שחקנים עם מוגבלות בקולנוע ובטלוויזיה וליצירת שוויון הזדמנויות לאנשים עם מוגבלויות בתעשיית הבידור.  

נשיא קרן משפחת רודרמן - ג'יי רודרמן, שהוביל את המהלך, אמר: "אנו מברכים על החלטת NBCUniversal לאמץ את קריאתנו וללהק אנשים עם מוגבלות להפקותיה. אנו מקווים כי העובדה שגוף כה משמעותי יוצא במהלך נועז שכזה, תפתח פתח לגורמים נוספים בתעשייה להצטרף אלינו במאמץ לספק הזדמנויות לאנשים עם מוגבלות בתעשיית הבידור".

ג'יי רודרמן  (צילום: פיני סילוק)
ג'יי רודרמן  (צילום: פיני סילוק)